Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
  1. #1
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Co wycieka temu panu


    Polecamy

    Zdjęcie zrobione dziś w sumie przypadkowo.

    Ewidentnie z lewego skrzydła coś wycieka (załączam też powiększenie).

    Nadmiar paliwa? Pył?

    http://www.skrzydla.org/showphoto.php?photo_id=6004

    http://winglet.coddy.org/20080806-IMG_det_5516.jpg

    Pzdr,
    Paweł.

  2. #2
    Awatar MatSi

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    A to nie czasem tylko powietrze. Bo paliwo to by chyba białe na tej wysokości nie było.

  3. #3
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MatSi
    A to nie czasem tylko powietrze. Bo paliwo to by chyba białe na tej wysokości nie było.
    Myślałem, że to kondensacja - ale jest tylko na jedym skrzydle, a smuga zaczyna
    się wyraźnie ja jakimś zamknięci/klapce.

    Pzdr,P.

  4. #4
    Awatar MatSi

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    To kondensacja musi być po obydwu stronach ? :P
    Bo mnie się wydaje, że czasem się wyjątki mogą zdarzyć.
    To wygląda zupełnie jak skondensowane powietrze :P

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A mi to wyglada na ulatujacy nadmiar paliwa. Pod spodem jest nawet widoczny otwor sluzacy do odpowietrzenia zbiornika (chociaz moge sie mylic bo nie znam sie dobrze na budowie 737)

  6. #6
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    A mi to wyglada na ulatujacy nadmiar paliwa. Pod spodem jest nawet widoczny otwor sluzacy do odpowietrzenia zbiornika (chociaz moge sie mylic bo nie znam sie dobrze na budowie 737)
    Też na to stawiam - ale nie znam anatomii 737NG.

    Na kondensacje to mi nie wygląda - nie taki kształt smugi i złe miejsce do jej powstawania.

    pzdr,P.

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ok znalazlem potwierdzenie tego co napisalem
    Tutaj

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Na forum A.net odnalazłem:
    typically, there is a surge tank in the wing tips connected to the fuel tank vent system. If a tank overfills, the fuel backs up the vents into the surge tank. The surge tanks is open to the atmosphere all the time and, if the surge tank gets too full, the fuel drools out the surge tank vent.
    Stąd pytania:
    -czy paliwo w ten sposób może być uwalniane na ziemi?
    -o ile można przekroczyć pojemność zbiornika, skoro pozbywanie się paliwa trwa jeszcze w locie (przy założeniu, że odpowiedz na pierwsze pytanie brzmi tak )?

  9. #9
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Belfegor, powiem jak jest w Cessnie, lata na tych samych zasadach

    ad1. tak
    ad2. najczesciej cieknie jak jest pod korki zatankowany

    pzdr.
    mam nadzieje ze cos pomoglem

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dziękuję bardzo, w końcu wzrost temperatury po zatankowaniu może zwiększyć objętość paliwa

  11. #11
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    No i mam takie pytanie posiłkowe - czy zupełnie teoretycznie takie wyciekające paliwo może się zapalić - czy rozpyla się tak szybko w tak niewielkiej ilości, że jest to po prostu niemożliwe?

    Pzdr,P.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Teoretycznie zapalić mogą się tylko opary paliwa.
    W Wildze jest podobny system.

  13. #13
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    A mi to wyglada na ulatujacy nadmiar paliwa. Pod spodem jest nawet widoczny otwor sluzacy do odpowietrzenia zbiornika (chociaz moge sie mylic bo nie znam sie dobrze na budowie 737)
    Dokładnie tak. Ucieka paliwo przez skrzydłowy odpowietrznik zbiornika. Czasem zdarza sie to na płycie podczas tankowania.

  14. #14
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PZl Belfegor
    Stąd pytania:
    -czy paliwo w ten sposób może być uwalniane na ziemi?
    -o ile można przekroczyć pojemność zbiornika, skoro pozbywanie się paliwa trwa jeszcze w locie (przy założeniu, że odpowiedz na pierwsze pytanie brzmi tak )?
    1, tak
    2, zbiornik może sie ukazać "przelanym" np. wskutek rozszerzalności termicznej paliwa (tak mi sie wydaje , albo pomylono miary i zalano zbiornik w kg, a nie funtach...

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Śląsk

    Domyślnie

    Albo się ktoś zagada :P Mechanik nalewając paliwo do Wilgi się zagadał i miałem prysznic A niedaleko pani paliła papierosa ;]

  16. #16
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    A tam - zbiornika w samolocie pasażerskim nie przelejecie, jeśli wszystko działa, tzn układ tankowania jest sprawny! Po osiągnięciu maks. pojemności zbiornika zawory tankowania zamykają się automatycznie i dalsze podawanie paliwa zwyczajnie nie ma sensu (oprócz chęci utrzymywania ciśnienia w rurze - tylko po co?). I żadne tam kilogramy czy funty - paliwiarze tankują samolot objętościowo czyli litrami, ew. galonami,zaś układ tankowania na samolocie ustawia się kg lub funtami, ale to zupełnie co innego. Problem może wystąpić, kiedy układ tankowania jest niesprawny - wtedy tankuje się na miarki, ew. kontrolując pojemnością zatankowanego paliwa, wtedy istnieje możliwość niewielkiego przelewu zaworem odpowietrzającym (surge valve). I jak dobrze pisaliście - rozszerzalność cieplna też może mieć wpływ na niewielkie przelanie. Czy się zapali? Musiałby ktoś podpalić, ale jak to zrobić w powietrzu?? Nie zdarzyło się i nie widzę sensu gdybania! A że jeszcze w powietrzu? Po prostu resztka paliwa z układu odpowietrzanie wysysana jest przez ciśnienie dynamiczne, którego brak na postoju i bez obaw, nie wyssie paliwa ze zbiornika!
    Pozdrawiam!
    Piotr

  17. #17
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    A tam - zbiornika w samolocie pasażerskim nie przelejecie, jeśli wszystko działa, tzn układ tankowania jest sprawny!
    No dokładnie, jak jest sprawny. Na panelu przy zaworze można ustawić ilość paliwa do zalania i po osiągnięciu planowanej wielkości więcej po prostu nie wejdzie, ale... to często nie działa i jak nie wyłączy się w porę pompy w cysternie, to z odpowietrznika drugiego skrzydła leci paliwo prosto na beton

    Cytat Zamieszczone przez PZl Belfegor
    -czy paliwo w ten sposób może być uwalniane na ziemi?
    I dlatego jeżeli obsługa na płycie mówi żeby nie łazić pod skrzydłem, to należny jej słuchać

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi
    to z odpowietrznika drugiego skrzydła leci paliwo prosto na beton
    Drugiego? Odpowietrznik pierwszego jest blokowany na czas tankowania?

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aviator
    I dlatego jeżeli obsługa na płycie mówi żeby nie łazić pod skrzydłem, to należny jej słuchać
    W Wildze można użyć jako parasola drzwi. Przy okazji się dobrze szybka umyje Avgas'em :P

  20. #20
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    Problem może wystąpić, kiedy układ tankowania jest niesprawny - wtedy tankuje się na miarki, ew. kontrolując pojemnością zatankowanego paliwa, wtedy istnieje możliwość niewielkiego przelewu zaworem odpowietrzającym (surge valve).
    Bedrzich u ,wyciek paliwa jest efektem usterki surge valva i wystepuje niezależnie od sposobu tankowania.

    Andrzej

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •