Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie Płacenie za bagaż ? To zaraźliwe !


    Polecamy

    Archiwum tego tematu znajduje się pod linkiem
    http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=3509
    Dalszą dyskusją prosze prowadzić tutaj.



  2. #2
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    No tak, od tego czasu zwyczaj płacenia za bagaż wprowadziła duża część LCC, dzisiaj o zmianie swej polityki w tym zakresie oznajmił również easyJet. Płacić się będzie za KAŻDĄ sztukę bagażu (a nie jak na pierwszym etapie poczynając od drugiej). MOL znajduje, jak widać, wielu naśladowców.

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Po wprowadzeniu w październiku ubiegłego roku opłaty za drugą sztukę bagażu rejestrowanego, teraz tanie linie lotnicze Wizz Air wprowadzają opłatę za każdą sztukę bagażu.

    Opłata za bagaż będzie wynosiła:

    3 euro za sztukę bagażu rejestrowanego, jeśli będzie wnoszona w momencie rezerwacji biletu
    6 euro za sztukę, jeśli będzie wnoszona po rezerwacji biletu (przez centrum telefoniczne lub na lotnisku).
    Pasażerowie są zachęcani do zabierania jak najmniejszej ilości bagażu w celu zaoszczędzenia czasu i zwiększenia efektywności odprawy.

    Nowe rozwiązanie wchodzi w życie 3 sierpnia 2007 roku i dotyczy wszystkich pasażerów, którzy dokonają rezerwacji od dzisiaj i będą podróżować po 27 października. Wszyscy pasażerowie, którzy już mają zarezerwowane bilety i będą podróżować po 27 października nie będą wnosić dodatkowych opłat na lotnisku.

    Nowa reguła nie ma wpływu na obowiązującą zasadę, która zezwala na wniesienie na pokład jednej sztuki bagażu podręcznego o wadze nie przekraczającej 10 kg. Opłata dodatkowa 8 euro za każdy kilogram bagażu rejestrowanego przekraczający 20 kg również postaje bez zmian.

    - Kontynuujemy naszą filozofię pobierania opłat od pasażerów tylko za usługi przez nich wymagane i wykorzystujemy tę zmianę do utrzymywana niskich cen biletów. Pasażerowie, którzy będą podróżowali tylko z bagażem podręcznym dzięki tej zmianie uzyskają jeszcze niższe ceny biletów. Jednocześnie zmniejszenie ilości rejestrowanego bagażu oznacza zwiększenie efektywności operacyjnej linii oraz utrzymanie i poprawę naszej punktualności. – mówi Natasa Kázmér, Dyrektor ds. Komunikacji i Public Affairs w Wizz Air.
    pasazer.com

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Pasażerowie są zachęcani do zabierania jak najmniejszej ilości bagażu w celu zaoszczędzenia czasu i zwiększenia efektywności odprawy.


    Pamiętacie "Bruneta wieczorową porą"? "W związku z ogromną popularnością westernu prosimy o wyłączenie telewizorów..."

    Proponuję, by celem zaoszczędzenia czasu i efektywności odprawy, zachęcać pasażerów do niekorzystania z komunikacji lotniczej. Będzie wtedy luźno na lotniskach i samoloty będą latać punktualnie...

  5. #5
    Awatar Maciek_Wadowice

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    miałem nadzieję ze chociaż Wizz sobie odpuści te opłaty...

  6. #6
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    No to kto pierwszy wprowadzi dopłatę za każdy kilogram wagi pasażera powyżej normy BMI (Body mass index)?
    Niech zgadnę... No nie, może dam sobie spokój.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01
    No to kto pierwszy wprowadzi dopłatę za każdy kilogram wagi pasażera powyżej normy BMI (Body mass index)?

    Obrazek
    Ja mam 19,5 to dużo czy mało?

    Zanim będzie podatek od nadwagi, wprowadzą odpłatne toalety (bo kible trzeba przecież czyścić...).

    Tylko cena biletu ta sama. Jestem ciekawy czy u WiZZair'a opłaty dodatkowe zostaną zmniejszone o koszt baggage handling...

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Zanim będzie podatek od nadwagi, wprowadzą odpłatne toalety (bo kible trzeba przecież czyścić...).
    Juz sobie wyobrażam toalety w samolotach LCC z klawiatura kodową, do której kod dostanie się podczas rezerwacji internetowej (za 2 euro) lub na lotnisku (za 4 euro). Kodu nie można łączyć na rodzinę.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Tylko cena biletu ta sama. Jestem ciekawy czy u WiZZair'a opłaty dodatkowe zostaną zmniejszone o koszt baggage handling...
    Coś Ty! Niby "z jakiej racji"? hihih Przeciez linia musi zarobić na tym.

    Jeśli mogę wyrazić swoja opinię - tłumaczenie, że przewoźnik szybciej odlatuje jak zabiera mniej bagażu rejstrowanego jest bzdurą, gdyż pasażerowie ładuja maśe bagażu do kabiny, a to pzredłuża także cała procedurę... [/quote]

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    pasażerowie ładuja maśe bagażu do kabiny, a to pzredłuża także cała procedurę...
    Z podręcznym to już jest tyle restrykcji, że można zwariować...

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus
    tłumaczenie, że przewoźnik szybciej odlatuje jak zabiera mniej bagażu rejstrowanego jest bzdurą, gdyż pasażerowie ładuja maśe bagażu do kabiny, a to pzredłuża także cała procedurę...
    Nie do konca sie z Toba zgodze. Najlepiej to bylo widac w czasach gdy podczas lotu do GB nie mozna bylo brac pewnych rzeczy na poklad tylko wszystko trzeba bylo nadawac. W przypadku Ryana wydluzylo to czas postoju samolotu o srednio 15 min. Przy lowcostach gdzie srednio ground stop wynosi 25 minut (ryan sobie wymarzyl 20) kazda sztuka bagazu ktora trzeba zaladowac i wyladowac robi swoje. Na przykladzie Krakowa moge powiedziec, ze w wiekszosci przypadkow pasazerowie byli na pokladzie a samolot stal na ziemi bo w dalszym ciagu byl ladowany bagaz.
    Zgadzam sie natomiast z tym co piszesz o podrecznym - jak w gate'ach tego nie przypilnuja to pozniej robi sie straszany balagan na pokladzie bo z reguly ludzie bawia sie w upychanie bagazu w schowkach, w tym samym czasie nikt nie moze w tym rzedzie usiasc, wiec stoja w przejsciu blokujac innych...a czas na obsluge samolotu mija grrrrr

  11. #11
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie


    Polecamy

    Zostaw bagaż albo płać


    Od 12 do 48 zł żądają linie lotnicze od osób, które chcą zabrać ze sobą więcej niż bagaż podręczny. To nowy sposób przewoźników na ukrycie prawdziwej ceny przelotu



    Linie lotnicze szybko znalazły metodę na Komisję Europejską, która stara się wymóc na nich, by ceny biletów nie kryły dodatkowych opłat dopisanych drobnym drukiem. Bruksela zakwestionowała opłaty paliwowe, więc przewoźnicy każą sobie płacić za bagaż.

    W ciągu ostatnich kilku dni opłatę za bagaż wprowadził m.in. węgierski Wizz Air i angielski easyJet. Za walizkę wkładaną do luku samolotu zapłacą również klienci irlandzkich linii Ryanair i AerLingus.

    Podróżni powinni szybko podejmować decyzję, co do ilości zabieranego bagażu. Wysokość opłaty zależy bowiem od momentu jej uiszczenia. Klient Ryanaira, płacąc za torbę lub walizkę razem z biletem, musi wydać 6 euro, jeżeli jednak postanowi zrobić to dopiero na lotnisku - dwa razy więcej. U innych jest taniej. Za włożenie plecaka do luku bagażowego węgierski Wizz Air bierze od klientów 3 lub 6 euro.


    By skrócić odprawę

    - Wprowadziliśmy opłatę, by przyspieszyć odprawę - wyjaśnia John Kohlsaat, regionalny dyrektor sprzedaży easyJet.

    Jak dodają przedstawiciele Wizz Air, w ten sposób pasażerowie są zachęcani do zabierania jak najmniejszej ilości bagażu, co zresztą wyjdzie im na dobre. - Zmniejszenie ilości rejestrowanego bagażu oznacza poprawę naszej punktualności - podkreśla Natasa Kázmér, dyrektor ds. komunikacji i public affairs w Wizz Air.

    Z reguły wprowadzając opłaty za przewóz bagaży, władze linii podnoszą limit wagowy rzeczy, które można wziąć ze sobą jako bagaż podręczny. Ten wciąż można zabrać za darmo. - Jeżeli podróżni sami opiekują się swoim bagażem, to przewoźnicy nie muszą płacić za to firmom handlingowym, a więc spadają ponoszone przez nich koszty - wyjaśnia Marek Sławatyniec z Aviareps Polska.

    Nie wszystkie rzeczy można jednak zabrać ze sobą na pokład. Czasem podróżny jest zmuszony rozstać się ze swoją walizką, np. gdy ma w niej płyny, których na pokład wnieść nie wolno.


    Bruksela może zaprotestować

    W lipcu Parlament Europejski przyjął rozporządzenie nakładające na przewoźników obowiązek podawania całkowitej ceny biletu - wraz z podatkami, opłatami lotniskowymi i innymi. Zgodnie z nim linie lotnicze nie mogą już reklamować biletów za złotówkę, gdy faktycznie cena wynosi kilkakrotnie więcej.

    Mimo że rozporządzenie musi jeszcze zostać zaakceptowane przez rządy państw członkowskich, większość przewoźników już podaje całkowite ceny swoich usług. Wyjątkiem jest właśnie opłata za bagaż. Pytanie, czy również takiej praktyki nie zakwestionuje Bruksela i nie znowelizuje rozporządzenia, oraz jakie opłaty dodatkowe wymyślą wtedy linie.

    AGNIESZKA STEFAŃSKA
    ----------------------------------------------------------------------------------
    Dodatkowe opłaty to samobójcze gole



    Każda kolejna opłata wprowadzana przez przewoźników lotniczych służy pokryciu kosztów funkcjonowania linii. Tak pojawiły się opłaty paliwowe, które rosły wraz z ceną ropy.

    Tanie linie lotnicze znane są z tego, że cenę biletu, czyli tzw. taryfę, mają najniższą, jednak "opodatkowują" wszystko, co się da. Niedługo trzeba będzie płacić ekstra za miejsce przy oknie.

    Pobieranie opłaty za bagaż jest próbą obejścia rozporządzenia Unii Europejskiej, którego celem było, aby rynek lotniczy stał się przejrzysty. Jednak na wprowadzaniu kolejnych opłat cierpi wizerunek przewoźników. Każdy dodatkowy ukryty przed klientem koszt to dla nich samobójczy gol.
    Adrian Furgalski zespół doradców gospodarczych TOR
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/...nomia_a_2.html
    Zaorać, buraki posiać...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •