Ładna ściana Star Alliance się zrobi w Europie. Lufthansa ze *A będzie kontrolować wszystkie najwygodniejsze przesiadki między zachodnia a wschodnia Europą, dzięki osi Niemcy, Austria/Szwajcaria, Włochy. Doliczając ze Star Alliance SAS z Danii, Szwecji i Norwegii oraz Polskę to będzie taki trochę monopol. Jedynym znaczącym konkurentem będzie KLM ze SkyTeamu. Oneworld w ogóle staje się cieniutkie w Europie i potencjalnie LOT może stać się łakomym kąskiem dla oneworld i SkyTeamu.
Wybrałem *A, ale nie wiem czy dostanę statusowe
No to LHG dopięła swego i przejmuje 41% udziałów przez dokapitalizowanie. Ciekawe, czy mając mniejszość będą mocno integrować ITA do struktur LHG.
no tak kurczę, wygląda na to, że Alitalia może mieć poważne kłopoty, a nawet jest prawdopodobieństwo, że to już koniec. słychać, że mają spore problemy finansowe, a nawet coś tam o bankructwie się mówi
szkoda, bo to była kiedyś fajna linia lotnicza. ale teraz to chyba w ogóle w tej branży jest burza.
Pozdrawiam, Radek 😊
https://www.reuters.com/business/aer...ay-2024-01-16/
W skrócie: Lufthansa chciała oddać sloty w Mediolanie (LIN) żeby (w kontekście ewentualnego postępowania antymonopolowego) "ułagodzić" Komisję Europejską, ale się nie udało i najprawdopodobniej po 29 stycznia takie procedury zostaną uruchomione. Co oczywiście wydłuży proces przejęcia udziałów (i zapewne zmusi Lufthansę do dalszych ustępstw).
Nie ma (nie znalazłem) oddzielnego wątku w/s przejęcia Asiany przez Korean Air. Tu sytuacja jest trochę podobna. Na razie na przejęcie/połączenie zgodził się rząd koreański i regulatorzy z Chin oraz UK. Trwają negocjację z Unią - i zdaje się zakończą się sukcesem kosztem czterech tras z Seulu (Barcelona, Frankfurt, Paryż i Rzym) na które przewoźnik wpuści konkurencję, częścią układu będzie też sprzedaż całego działu cargo Asiany (nabywcą ma być inna linia koreańska). Pozostaje problem z USA - połączenie oznaczać będzie, że na trasach z Seulu do Ameryki Północnej nastąpi praktycznie dominacja linii z sojuszu SkyTeam (Delta, Korean). Okoniem stają też Japończycy. Tym niemniej Korean zdecydowany jest negocjować i oddawać dalsze sloty/trasy konkurencji.
Zakładki