Strona 1 z 10 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 198
Like Tree239Likes

Wątek: Alitalia: koniec nadchodzi?

  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie Alitalia: koniec nadchodzi?


    Polecamy

    Agencja Reutera podaje, że linii pozostało gotówki na maksimum 5 dni operacji. Jeśli nie znajdą inwestora lub funduszy - finito...

    UPDATE 2-Alitalia risks bankruptcy without capital increase -source | Reuters

  2. #2
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    I sądzisz że tak się stanie? Są statki których zatopić nie można. Alitalia i LOT są cudownymi przykładami tego.

    W innej dziedzinie gospodarki do niedawna takim była tez gdańska stocznia. Ale tu chyba już zadziała ręka rynku i pierdutnie to. Czy szkoda? Z jednej strony tak, z drugiej jednak oglądałem kilka chwil temu na onecie przepełnioną jak zawsze mnóstwem błędów informację o największych statkach i okrętach świata. Okazuje się że portfel zamówień Daewoo Shipbuilding pęka w szwach. Dlaczego w stoczni gdańskiej nie może?
    Top 10: Morscy giganci
    mgab and Lukasz like this.



  3. #3
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    To już dawno temu chyba było omawiane, stocznie koreańskie budują statki taniej niż polskie, dlatego.
    vonMises likes this.

  4. #4
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voyager747 Zobacz posta
    To już dawno temu chyba było omawiane, stocznie koreańskie budują statki taniej niż polskie, dlatego.
    No właśnie - dlaczego?

    Piotr

  5. #5
    bas
    bas jest nieaktywny
    Awatar bas

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    W innej dziedzinie gospodarki do niedawna takim była tez gdańska stocznia. Ale tu chyba już zadziała ręka rynku
    Cytat Zamieszczone przez voyager747 Zobacz posta
    stocznie koreańskie budują statki taniej niż polskie
    Stocznia Gdańska – Grupa Stoczni Gdynia S.A. miały zamówienia, problemem nie był rynek, problemem było to, że politycy postanowili zbić kapitał polityczny na tym biznesie i zaczęły się dzikie jazdy w światłach kamer. Teraz te sprawy są prostowane (sądy uniewinniają ludzi), ale tego już media szukające sensacji, nie pokazują.

    Pozdrawiam BAS

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    I sądzisz że tak się stanie? Są statki których zatopić nie można. Alitalia i LOT są cudownymi przykładami tego.
    Większe molochy od AZ i LO padały. W obu przypadkach bankructwo jest kwestią czasu.

    Dla niedowiarków - dwa słowa: SABENA. Swissair.

    Edit: Dorzucę trzecie: MALEV.

  7. #7
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    W Alitalii jeszcze ma trochę kasy AF/KL + do tego sprawa jest mocno polityczna. Tak więc równie dobrze ten tekst Reutersa to pośrednia forma wywarcia presji na udziałowców/polityków. Chociaż ilości kasy przepalane przez AZ są naprawdę imponujące.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  8. #8
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Niech Pan prezes Mikosz się streszcza z tym wychodzeniem z dołka, bo jak Alitalia padnie to tyle nowych arbuzów 320&330 będzie do wzięcia, że ho ho ";-)
    RedLite likes this.

  9. #9
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    tyle nowych arbuzów 320&330 będzie do wzięcia, że ho ho ";-)
    No to je weźmiemy, zwłaszcza jak drimki będą równie niezawodne w przyszłości, co dotychczas.

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    bo jak Alitalia padnie to tyle nowych arbuzów 320&330 będzie do wzięcia,
    Nie bedzie ich wcale duzo, zaraz pojda do kogos innego, Alitalia pada nie dlatego ze ma za duzo samolotow lub ze lataja pustymi samolotami. Ktos inny bedzie musial przewiezc dotychczasowych pasazerow Alitalii i bedzie potrzebowal te samoloty.

  11. #11
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Większe molochy od AZ i LO padały. W obu przypadkach bankructwo jest kwestią czasu.

    Dla niedowiarków - dwa słowa: SABENA. Swissair.

    Edit: Dorzucę trzecie: MALEV.

    Tylko bankructwo nie zawsze oznacza ginięcie linii lotniczych jak w przypadku Malevu.
    Sabena po kilku przygodach jakoś dalej daje rade - czy nie ciągnie cały czas państwowych pieniędzy? Tylko ciągle pod inną nazwą...

    Coś mi się wydaje, że mimo wszystko Włosi nie dopuszczą do upadku. Może jakaś daleko idąca restrukturyzacja...
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  12. #12
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Chociaż ilości kasy przepalane przez AZ są naprawdę imponujące.
    Włoska fantazja :-).

  13. #13
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Zobacz posta
    Coś mi się wydaje, że mimo wszystko Włosi nie dopuszczą do upadku. Może jakaś daleko idąca restrukturyzacja...
    Też mi się tak wydaje. Marka Alitalia ma zbyt wielką wartość dla Włoch z uwagi na jej rozpoznawalność w świecie. Coś jak SAS dla Danii. Będą ratować, tak jak ratowali Duńczycy.

  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Zobacz posta
    Sabena po kilku przygodach jakoś dalej daje rade - czy nie ciągnie cały czas państwowych pieniędzy? Tylko ciągle pod inną nazwą..
    Brussels Airlines to NIE JEST dawna Sabena. To Delta Air Transport - taki belgijski Crossair.

    Poza tym przypominam, że Alitalia już raz padła - obecnie jest to zasadniczo Air One używające marki Alitalia.

    Cytat Zamieszczone przez Witek Zobacz posta
    Coś mi się wydaje, że mimo wszystko Włosi nie dopuszczą do upadku.
    Rzymianom też kiedyś się wydawało, że ich cesarstwo jest wieczne.

  15. #15
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    Marka Alitalia ma zbyt wielką wartość dla Włoch z uwagi na jej rozpoznawalność w świecie.
    Malev też miał dla Węgier "zbyt wielką wartość", ale nie dali rady. Gdzieś musi być granica.
    Poza tym jaką wartość ma marka Alitalia? Bo u mnie ma wartość taką: już raz zbankrutowali i nie zaczęli osiągać zysków, jakich oczekiwali po restrukturyzacji. Wolę dopłacić 50zł i polecieć Lufą, niż kupić lot Alitalią i drżeć czy w ogóle polecę, bo znów zbankrutują.

  16. #16
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Bo u mnie ma wartość taką: już raz zbankrutowali i nie zaczęli osiągać zysków, jakich oczekiwali po restrukturyzacji.
    U Ciebie ma taką wartość, ponieważ jesteś fanem lotnictwa, żywo zainteresowanym tym, co się w branży dzieje. Przeciętny konsument/turysta postrzega i rozumuje nieco innymi kategoriami.

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Wolę dopłacić 50zł i polecieć Lufą,
    A ja nie polecę Lufą za żadne pieniądze, chyba że naprawdę będę musiał (stan wyższej konieczności).

  17. #17
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Zobacz posta
    Sabena po kilku przygodach jakoś dalej daje rade - czy nie ciągnie cały czas państwowych pieniędzy? Tylko ciągle pod inną nazwą...
    Ale Alitalia to podobno teraz INNA, NOWA firma pod starą nazwą (prywatna, pod szyldem dawnej państwowej ).

  18. #18
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Niedaleko Kielc

    Domyślnie

    Tak się dziwię, bo kilka dni temu czytałem o ich zaplanowanym rozwoju do 2016 roku :/ Press Releases - 03-07-2013 - Alitalia

  19. #19
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    U Ciebie ma taką wartość, ponieważ jesteś fanem lotnictwa, żywo zainteresowanym tym, co się w branży dzieje. Przeciętny konsument/turysta postrzega i rozumuje nieco innymi kategoriami.
    Tu się akurat nie zgodzę Jako fan lotnictwa to jestem świadom, że Aerofłot ma nowe samoloty, a Szeremietiewo to świetne lotnisko do przesiadek. Ciągle się spotykam z opiniami typu "co? Aeroflot? przecież tam latają 40-letnie Iły! a na Szeremietiewie jest -10°C i żebracy!".

    Natomiast Alitalia przez kilka tygodni była na pierwszych stronach gazet i w wiadomościach. Przeciętny człowiek słyszał, że Alitalia zbankrutowała i niekoniecznie wie, że to jest nowa firma i dlaczego właściwie te samoloty latają i czy za tydzień nie przestaną.

  20. #20
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Jako fan lotnictwa to jestem świadom, że Aerofłot ma nowe samoloty, a Szeremietiewo to świetne lotnisko do przesiadek. Ciągle się spotykam z opiniami typu "co? Aeroflot? przecież tam latają 40-letnie Iły! a na Szeremietiewie jest -10°C i żebracy!".
    Właśnie o to mi chodzi ! Potocznie Aerofłot to kacapski syf, a Alitalia cool, bo Włochy, bo Capri, bo Neapol....A my tylko dlatego, że kochamy latać, dobrze wiemy, że jest dokładnie odwrotnie ;-) !
    pavvel, Mateos33 and Kaczorra like this.

Strona 1 z 10 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 26-04-2014, 17:28

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •