No ,no ładnie to wygląda Ale co to za nowy duży przewoźnik ?
Tani przewoźnicy zamierzają otworzyć w Polsce ponad 40 nowych kierunków
Od końca marca będzie obowiązywać nowy, wiosenno-letni rozkład lotów. Już teraz przewoźnicy zapowiadają ponad 40 nowych połączeń. Od końca stycznia Wizz Air uruchomia nowe połączenia na Wyspy Brytyjskie. W sumie przewoźnicy zapowiedzieli już 25 nowych kierunków do Anglii, Irlandii i Szkocji. W ciągu najbliższych dwóch miesięcy najprawdopodobniej przedstawią kolejne.
Polska stanowi dla przewoźników niskokosztowych rynek strategiczny. Obok Chin i Indii należy do grupy krajów, gdzie od kilku lat trwa boom na rynku lotniczym i cały czas utrzymuje dwucyfrową dynamikę wzrostu, gdy przewozy pasażerskie na świecie rosną średnio o 6-7%. Firmy, które już są obecne w Polsce rozwijają zakres swoich usług otwierając nowe kierunki, a dodatkowo na rynek wchodzą też nowi przewoźnicy. Łącznie z Polski będzie operować aż 59 firm, w tym 20 tanich linii.
W lutym swoje pierwsze loty z Polski do Wielkiej Brytanii uruchamia brytyjska firma bmibaby. Zaplanowała latać z: Warszawy, Gdańska i Krakowa. Natomiast w maju z Warszawy do Rejkiawiku połączenie otwiera Iceland Express.
Od kwietnia Wizz Air będzie latać z Gdańska do fińskiego Turku. Kolejne połączenie do Mediolanu otwierają z Krakowa linie Volare, które obecne są w Polsce zaledwie od kilku miesięcy. Jednak w tym samym czasie Kraków straci jednego przewoźnika. Germanwings od kwietnia przenosi swoje operacje na lotnisko w Katowicach. Grafik lotów cały czas jest opracowywany. Nowe trasy wprowadzają również linie Norwegian Air. Oprócz dwóch miast w Norwegii przewoźnik będzie oferował od czerwca też połączenie do Splitu w Chorwacji. Marek Sławatyniec, przedstawiciel Norwegian Air wyznał - Zwiększamy także częstotliwość obecnych połączeń: do Paryża, Oslo, Alicante. W warszawskiej bazie latem pojawi się trzeci samolot.
Według niego w bieżącym roku można się spodziewać wejścia do Polski jeszcze jednej dużej firmy lotniczej. Jednak nie chodzi o Emirates Airlines, które zapowiadały taki projekt. Bliskowschodni gigant stara się o wejście na lotnisko w Berlinie. Jeżeli mu się powiedzie, wówczas zrezygnuje z Warszawy.
Wznowienie lotów do typowo urlopowych regionów zaplanował również Centralwings, który w poprzednich latach latał między innymi do Grecji, Włoch i Bułgarii. Kamil Wnuk z Centralwings przyznał - Na razie proponujemy miejsca do Hurghady w Egipcie, ale na wakacje na pewno wprowadzimy inne kierunki. Negocjujemy z biurami podróży, bo to propozycja przygotowywana we współpracy.
Spółka dysponuje obecnie dziewięcioma samolotami, jednak do rozpoczęcia nowego sezonu będzie mieć kolejne trzy maszyny. Wśród nowych tras Centralwings, które obecne będą w nowym rozkładzie, znalazło się pierwsze zagraniczne połączenie polskiej linii - z Lille we Francji do Barcelony.
Nowością będzie również krajowe połączenie obsługiwane przez innego przewoźnika niż LOT. Od 29 marca na trasie Kraków - Poznań trzy razy w tygodniu i dwa razy dziennie będzie latać Jet Air. Mateusz Kokosiński, kierownik działu sprzedaży Jet Air wyznał - Na początku stycznia uruchomiliśmy pierwszą trasę Katowice - Bydgoszcz. Niewykluczone, że w tym roku będą jeszcze inne połączenia krajowe, ale latamy także za granicę - do Berlina i Kopenhagi, a rozważamy loty do Wiednia.
Przewoźnicy cały czas prześcigają się w propozycjach, które sprawią, że klient wybierze właśnie tę linię. Wizz Air, największy przewoźnik niskokosztowy w Polsce oferuje możliwość zarezerwowania miejsca z większą przestrzenią na nogi. Ryanair, który chciałby zyskać pozycję lidera daje możliwość wykupienia pierwszeństwa wejścia do samolotu oraz internetową odprawę (check-in). Natomiast Centralwings oferuje zniżkę na lotniskowy parking.
EasyJet, jedna z największych tanich linii w Europie i w Polsce, podjął decyzję o przeniesieniu do Polski swojego brytyjskiego centrum obsługi klienta. Firma nie chce oddać konkurentom pola i zamierza zwiększyć zaangażowanie na polskim rynku. Jeszcze w tym miesiącu ma zacząć funkcjonować callcenter z obsługą w języku polskim, której do tej pory nie było. Arkadiusz Frączak, rzecznik easyJet w Polsce zaznaczył - Do tej pory obsługą klienta zajmował się wewnętrzny dział easyJet w Londynie. Tę usługę przejmuje zewnętrzna firma, która zatrudni 100 osób.
Urząd Lotnictwa Cywilnego szacuje, że w 2008 roku z podróży samolotowych skorzysta 21,6 mln osób, czyli o 13% więcej niż w roku ubiegłym.
http://linie_lotnicze.tur-info.pl/p/...r,bmibaby.html
No ,no ładnie to wygląda Ale co to za nowy duży przewoźnik ?
FS PILOT =)
Lotnictwo moim życiem...
pewnie chodziło mu o Air China vel 中国国际航空公司 - mają wejść podajże od sezonu Zima08 na trasę PEKWAWPEK
Mam wrażenie, że może chodzić tutaj o Air China
EDIT: Chwilę się spóźniłem
Znajac zycie to pewnie kolejnego low costa (dla dziennikarzy pewnie nie ma roznicy czy LCC czy zwykla; poza tym LCC to tez duze linie) , np.: jet2com z lotami na wyspy . I pewnie nie z Warszawy.Zamieszczone przez frik
A po co easy tu przenosi call center? - z powodu tych slownie dwoch destynacji z Warszawy . Moze by cos otworzyli wiecej, chociaz na okres wakacyjny i powakacyjny (wrzesien, pazdziernik).
Air China to "daleki wschód".Według niego w bieżącym roku można się spodziewać wejścia do Polski jeszcze jednej dużej firmy lotniczej. Jednak nie chodzi o Emirates Airlines, które zapowiadały taki projekt. Bliskowschodni gigant stara się o wejście na lotnisko w Berlinie. Jeżeli mu się powiedzie, wówczas zrezygnuje z Warszawy.
AirAsia X, chce do Berlina, mieści się również w konwencji LCC, jednak Malezja jest trochę dalej niż bliski wschód.
To wszystko to jednak tylko insynuacje.
Na szczescie jeszcze nie miliardy . A moje pytanie wynika z tego ze nie rozumiem jaki sens (poza oczywiscie finansowym - zamiast 800 funtow zaplaca 1000 zl na lebka) ma przenoszenie call center do kraju, w ktorym linia nie ma nawet bazy, a raptem te piec destynacji (BFS, BRS, EDI, LGW i LTN), ktore i tak kiedys zwinie, bo nie sa to wybitnie turystyczne polaczenia .Zamieszczone przez mawey
No to 'nie robocze' sa tylko CDG i Dortmund, chociaz ten drugi w sumie tez roboczy i na dodatek CDG w spzredazy tylko do konca maja . Do reszty dochodzi jeszcze BOH, NCL i LPL - do zobaczenia turystycznego w sumie tylko LPL i BOH, bo ladnie polozony. Sorry, ale mnie smieszy to zamieszanie wokol nowych destynacji i nowych linii, a potem otwarcie 100 poalczenia pracowniczego na wyspyZamieszczone przez BN
tylko sens finansowy - do Polski call center przenoszą firmy, które na naszym rynku nawet nie funckjonują. Jest taniej, a ludzie mówią w jezykach jakie są wymagane - dzwoniąc np z Niemiec bardzo prawdopodbne ze rozmawiasz z kims kto jest w call center w PolsceZamieszczone przez Marta
A moze dzienikarzowi chodzi o Thomsonfly (lata do Pragi np), Thomas Condor albo Air Berlin 8) . Generalnie troche sie nabijam , bo zastanawiam sie o co mu moglo chodzic , bo nic nie wiadomo ani o innych LCC ani o jakichs regularnych pzrewoznikach (poza Air China).Zamieszczone przez frik
Jak widac, nie oreintuje sie co lata z KRK , ale to dlatego, ze jak mam doplacic drugie tyle za dojazd (albo wiecej), to srednio mi sie kalkuluje jakiekolwiek polaczenie typu LCC z Balic czy innego lotniska poza Lodzia, ktore jeszcze jako tako sie oplaca przy dojezdzie z WAW (choc polaczenia wieczorem ze stolica sa tragiczne). Raz zaliczylam Wroclaw i juz dziekuje, bo 6 godzin w pociagu jest zabojcze .
@mathen - najazd na Warszawe? Zobacz gdzie z WAW i czym mozna poleciec? Tak naprawde masz tylko Norwegiana, Air Italy i teraz Volareweb. Wizz nie ma zbyt wielu sensownych polaczen, bo albo wysokie ceny albo kretynskie godziny i niezbyt ciekawe destynacje. A ponoc wywalaja teraz Budapeszt z rozkladu...
Ja jakos tego nalotu na WAW nie widze...
Zakładki