Strona 1 z 16 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 306
Like Tree443Likes

Wątek: Air Berlin odnotowuje potężną stratę za 2013 rok

  1. #1
    Awatar tygrysm

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Air Berlin odnotowuje potężną stratę za 2013 rok


    Polecamy

    Air Berlin za 2013 rok odnotowuje stratę netto w wysokości 315,5 mln euro. Rok wcześniej spółka zarobiła 6.8 mln EUR. W wyniku tego AB wyemituje obligacje na kwotę 300 mln euro na które zapisał się m.in. Etihad. Dodatkowo Etihad zgodziło się na przedłużenie wcześniejszej linii kredytowej na kwotę 255 mln USD, z której AB wykorzystało do tej pory 135 mln.

    Źródło z Reutersa:

    German airline Air Berlin (AB1.DE) said it was calling on investors to stump up more cash by buying bonds as it unveiled a 2013 loss.
    It said late on Sunday it was issuing a convertible bond worth 300 million euros ($415 million), to which its biggest shareholder Etihad Airways has subscribed, would make an exchange offer to bondholders with notes due in 2014 and 2015, plus issue new bonds with a volume of at least 150 million.
    In addition, Etihad has agreed to extend a $255 million loan, of which Air Berlin has so far drawn $135 million, to the end of 2021 from the end of 2016.
    Air Berlin, which built up debt after expanding too rapidly, had said last month it was in advanced talks over options that would have a substantial impact, sparking speculation over a possible move by Etihad to gain bigger control over the carrier.
    But Air Berlin said on Sunday its recapitalisation would not change its ownership structure. Abu Dhabi-based Etihad owns 29.2 percent of Air Berlin while Turkey's Sabanci family own a 12 percent stake. The European Union is looking into whether Etihad exercises more control than allowed under the region's rules for airlines with a European operating licence.
    Air Berlin slumped to a 2013 loss before interest and tax (EBIT) of 231.9 million euros, compared with a year-earlier profit of 70.2 million, citing an unexpectedly sluggish summer season due to high temperatures in central Europe and a difficult winter period.
    The airline also named Marco Ciomperlik, currently its chief maintenance officer, to its management board to oversee its restructuring programme.
    Air Berlin in November scrapped its aim of breaking even at the operating profit level in 2013 and warned it would only come close to consensus for a 40 million euro EBIT loss if it found additional sources of income.
    Its net loss came to 315.5 million euros, compared with a year-earlier profit of 6.8 million euros, when it posted its first profit in five years in 2012 only by selling a majority stake in its frequent flyer programme to Etihad.
    It said it would publish full financial results for 2013 on April 30.
    Its net debt rose to 796 million euros from 770.2 million. Its total equity slumped to a negative 186.1 million euros from a positive 130.2 million in 2012, meaning its liabilities exceeded its assets.
    Air Berlin asks shareholders for cash after 2013 loss | Reuters
    A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
    9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ

  2. #2
    Awatar beebopp

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EDDT

    Domyślnie

    Gdyby nie Etihad, to Air Berlin nie latalby juz od dwoch lat...

  3. #3
    Awatar first officer

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    EPGD / Wejherowo

    Domyślnie

    beebopp ma świętą rację. Gdyby nie coraz to bliższe romanse z Etihadem, Air Berlin byłby po prostu bankrutem.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mateusz


    "
    When once you have tasted flight,
    you will forever walk the earth with your eyes turned skyward,
    for there you have been,

    and there you will always long to return"
    - Leonardo da Vinci

  4. #4
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Etihad romansuje również z drugim potencjalnym bankrutem, Alitalią, co może pociągnąć za sobą jeszcze większe koszty. No zgoda, mają dość pieniędzy by je w oba te interesy ładować, ale czy aby na pewno wyjdą na swoje?
    first officer likes this.

  5. #5
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Air Berlin za 2013 rok odnotowuje stratę netto w wysokości 315,5 mln euro.
    Shocking.

    Etihad romansuje również z drugim potencjalnym bankrutem, Alitalią, co może pociągnąć za sobą jeszcze większe koszty. No zgoda, mają dość pieniędzy by je w oba te interesy ładować, ale czy aby na pewno wyjdą na swoje?
    Pewnie ze nie. EY, a tak naprawde AUH nie ma naprawde tak duzo kasy (w absolutnych ilosciach jests jej miej wiecje tyle samo co w Baltimore) tyle ze wkladaja w lotnictwo duzo wiekszy % niz inne rejony. Straty w lotnictwie nabieraja momentum a kiedy to momentum jest dosyc wysokie takie relatywnie male skarbce jak w ZEA zaczna naprawde czuc cisnienie, szczegolnie kiedy beda musialy fundowac linie ktore sa w stanie tracic setki milionow co kwartal.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  6. #6
    Awatar beebopp

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EDDT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01 Zobacz posta
    Etihad romansuje również z drugim potencjalnym bankrutem, Alitalią
    Juz nie, ten temat jest (na razie) odhaczony. Swoja droga, chodzily plotki o ewentualnej fuzji AB i AZ (za posrednictwem EY).

    Unia Europejska zajmie sie (lub zajmuje sie juz) sprawdzeniem wszelkiego typu pomocy, jakie Air Berlin i Air Serbia otrzymaly od Etihadu i na ile EY dziala zgodnie z przepisami Unii. Podobno m.in. LH zachecila Unie do takiego kroku .

  7. #7
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Smutne wieści.. nie będzie 787-9 AB

    Further fleet harmonization: airberlin reaches agreement with Boeing on cancellation of 33 aircraft


    airberlin has reached an agreement with Boeing that orders for 18 Boeing 737 and 15 Boeing 787 aircraft at a price of currently some 5 billion USD be rescinded. The termination agreement for these 33 aircraft does not include any compensation to Boeing from airberlin group, and represents a further important step in the gradual harmonisation of the airline's narrow-body fleet.
    Ulf Hüttmeyer, Chief Financial Officer at airberlin, said: "Not taking on the 33 aircraft ordered will significantly reduce future capital expenditure for airberlin and improve our balance sheet".
    "Our collaboration with Boeing has always been excellent, and this will remain so. 45 Boeing 737 NG aircraft will remain in service on European short and medium-haul routes. In order to operate more flexibly in the future and further reduce costs, standardisation of our fleet is a key element of our restructuring", Ulf Hüttmeyer continues.
    The transition to a uniform narrow-body fleet should be completed by the end of 2016.
    airberlin group will continue to dynamically adapt the existing fleet to its needs by purchasing or leasing suitable aircraft, although this will be on a smaller scale than originally planned. Already, airberlin is well positioned, with one of the youngest fleets in Europe.
    airberlin press – Further fleet harmonization: airberlin reaches agreement with Boeing on cancellation of 33 aircraft
    skorzewski likes this.

  8. #8
    Awatar WuMike

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Gdynia / 3M

    Domyślnie

    ^^ Jakaś tam szansa rysuje się dla LOT, odnośnie negocjacji z BOE w sprawie 787-9 w 2015/16? Nieee, tak sobie tylko gdybam...

  9. #9
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    airberlin zamierza dostosować swoje potrzeby do istniejącej floty maszyn. Ostatecznie oznacza to zmniejszenie liczby samolotów we flocie. Według wstępnych informacji pozyskiwanie nowych samolotów będzie odbywać się poprzez dzierżawę od firm leasingowych. Dzięki temu linia uniknie wpłat zaliczek do producenta na poczet nowych samolotów. Nieoficjalnie mówi się, że airberlin odsprzedał sloty 33 samolotów do jednej z firm leasingowych przez co zapewnił sobie ich dostępność według potrzeb.

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Według wstępnych informacji pozyskiwanie nowych samolotów będzie odbywać się poprzez dzierżawę od firm leasingowych.
    W temacie 787 dla AB, wróbelki branżowe ćwierkają, że zostaną one przydzielone przez Etihad Airways z puli opcji posiadanych przez tego przewoźnika.

  11. #11
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    W temacie 787 dla AB, wróbelki branżowe ćwierkają, że zostaną one przydzielone przez Etihad Airways z puli opcji posiadanych przez tego przewoźnika.
    Uff... oby tak było.

  12. #12
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    A to niby cos zmienia?

    Grupa EY:

    tartal likes this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  13. #13
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Z punktu widzenia spottera tak
    PolishAir42 likes this.

  14. #14
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Decyzją niemieckich władz lotniczych (Luftfahrt-Bundesamt, LBA) w rozkładzie połączeń Zima 2014/2015, 34 trasy code-share obsługiwane przez linie Etihad Airways i ich strategicznego partnera, airberlin nie mogą być kontynuowane. Zamknięcie tras nastąpić ma od końca października br.

    Niezaakceptowane przez LBA połączenia dotyczą tras obsługiwanych przez samoloty airberlin z kodem Etihad, który jest największym pojedynczym udziałowcem posiadającym 29,21% akcji niemieckiego przewoźnika.

    Decyzją niemieckich władz lotniczych zaskoczone są obie linie lotnicze, które w sumie operują na 60 wspólnych trasach code-share.

    Powody odmowy przez LBA akceptacji tras w nadchodzącym sezonie zimowym nie są znane. Niemieckie federalne władze lotnicze dokonujące weryfikacji zimowych i letnich rozkładów lotów do/z terytorium Niemiec, w ciągu ostatnich trzech lat zawiesiły sześć tras code-share.

    Po raz pierwszy, LBA podjęły taką decyzję w odniesieniu do umów lotniczych między rządami Niemiec i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

    Według informacji airberlin, decyzja niemieckich władz lotniczych dotknie 460 tys. rezerwacji jednak wszystkie przeloty pasażerów mają odbyć się zgodnie z planem.

    airberlin zapowiadają wykorzystanie wszelkich możliwych kroków prawnych do spowodowania cofnięcia decyzji LBA.

    Od stycznia do września br. niemieckie linie airberlin przewiozły 24.838.203 pasażerów, tj. o 0,6% więcej rdr.
    l410driver likes this.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Decyzją niemieckich władz lotniczych (Luftfahrt-Bundesamt, LBA) w rozkładzie połączeń Zima 2014/2015, 34 trasy code-share obsługiwane przez linie Etihad Airways i ich strategicznego partnera, airberlin nie mogą być kontynuowane. Zamknięcie tras nastąpić ma od końca października br.

    Niezaakceptowane przez LBA połączenia dotyczą tras obsługiwanych przez samoloty airberlin z kodem Etihad, który jest największym pojedynczym udziałowcem posiadającym 29,21% akcji niemieckiego przewoźnika.

    Decyzją niemieckich władz lotniczych zaskoczone są obie linie lotnicze, które w sumie operują na 60 wspólnych trasach code-share.

    Powody odmowy przez LBA akceptacji tras w nadchodzącym sezonie zimowym nie są znane. Niemieckie federalne władze lotnicze dokonujące weryfikacji zimowych i letnich rozkładów lotów do/z terytorium Niemiec, w ciągu ostatnich trzech lat zawiesiły sześć tras code-share.

    Po raz pierwszy, LBA podjęły taką decyzję w odniesieniu do umów lotniczych między rządami Niemiec i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

    Według informacji airberlin, decyzja niemieckich władz lotniczych dotknie 460 tys. rezerwacji jednak wszystkie przeloty pasażerów mają odbyć się zgodnie z planem.

    airberlin zapowiadają wykorzystanie wszelkich możliwych kroków prawnych do spowodowania cofnięcia decyzji LBA.

    Od stycznia do września br. niemieckie linie airberlin przewiozły 24.838.203 pasażerów, tj. o 0,6% więcej rdr.
    Ciocia L. czuwa

    Ale z perspektywy interesów Warszawy to w sumie nie jest źle

  16. #16
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Zmian, a zmian w AB.
    Do końca 2015 wycofają wszystkie 45 Boeingów 737-700/800 i zastąpią je czternastoma ex-Alitalia A320 i 12 nówkami A321.
    skorzewski likes this.

  17. #17
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    lepiej późno niż wcale
    mniej typów samolotów to mniejsze koszty, mam nadzieje, że LOT się tam zacznie kręcić bo ich spora część floty 738 jest baaardzo młoda 1-3lata

  18. #18
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Airberlin będzie miał nowego szefa

    Wolfgang Prock-Schauer, obecny prezes drugiej największej niemieckiej linii lotniczej Airberlin złożył rezygnacje z dniem 1 lutego. Jego następcą zostanie Stefan Pichler, poinformowała spółka.
    Pichler, obecny prezes Fiji-Airlines, pracował wcześniej w kuwejckiej Jazeera Airways oraz w Lufthansie. Był też członkiem zarządu Thomas Cook AG a także pracował w Australii dla Virgin Group.
    Austriak Wolfgang Prock-Schauer został szefem Airberlin na początku 2013 roku, zastępując Hartmuta Mehdorna, który został prezesem spółki budującej lotnisko Berlin-Brandenburg. Jego zadaniem było wdrożenie programu oszczędnościowego, który zakładał poważne cięcia w zatrudnieniu. W sumie w linii lotniczej prace straciło 1100 osób.
    Airberlin przez lata miał poważne kłopoty z płynnością i przez lata generowała straty. W 2011 roku Etihad kupił niespełna 30 proc. udziałów w linii i wspomógł ją 800 mln euro. W drugim kwartale tego roku wreszcie Airberlin mógł pochwalić się pierwszymi zyskami, uzyskując niewielki zysk netto w wysokości 8,6 mln euro.
    Jednak zdaniem rady nadzorczej program oszczędnościowy linii jest niewystarczający i nie gwarantuje dalszego wychodzenia ze strat. W październiku prezes Prock-Schauer zapowiedział kolejne oszczędności.
    Wolfgang Prock-Schauer przestaje być nie tylko prezesem linii, ale także opuszcza radę nadzorczą Airberlin. Nadal będzie jednak managerem ds. strategii i planowania.
    Po informacji o dymisji prezesa kurs akcji Airberlin na giełdzie we Frankfurcie wzrósł o 0,85 proc1,18 euro.

  19. #19
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie Air Berlin będzie miał jeszcze nowszego szefa

    Ale ten najnowszy szef przestanie mieć Air Berlin. Po tym, jak go rozparceluje.

    Niemieckie rządy (bawarski, NRW, i federalny) zaaprobowały uzgodniony przez Carstena Spohra (CEO LH) i Jamesa Hogana (CEO EY) plan przejęcia Air Berlin przez Lufthansę.

    Na stołku CEO AB Stefana Pichlera zastąpi Thomas Winkelmann, którego misją będzie wygaszenie samodzielnej działalności firmy.
    Już teraz część floty AB jest leasingowana przez LH, reszta (w tym long-haul) też zostanie przejęta przez LH. Niki zostanie zintegrowany z TUIfly.

    LH nie ma jednak ochoty na przejmowanie miliardowego zadłużenia AB.


    Lufthansa ′to absorb Air Berlin′ | Business | DW.COM | 19.12.2016
    For every solution there is a problem.

  20. #20
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie


    Polecamy

    Swoją drogą to AB nieźle wydymal EY. Tyle kasy co tam wpompowali.
    Chyba to już ponad 1 mld $ a oni dalej na minuaie.

    Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

Strona 1 z 16 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •