Strona 2 z 16 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 318
Like Tree36Likes

Wątek: Sukhoi Superjet

  1. #21
    Darft
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    W tym silniku troche roboty wykonali tez Polacy!
    Cala przekladnia jest zrobiona u nas.

  2. #22
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Jak poinformowal PowerJet - producent silnika SaM146, tzw roll-out pierwszego egzemplarza samolotu Sukhoi Superjet 100 nastąpi 26 września

    Aircraft
    SubscribeYou are in: Home › Aircraft › News Article
    DATE:08/08/07
    SOURCE:Flightglobal.com
    PowerJet reveals date for Superjet roll-out
    By Tom Zaitsev

    Sukhoi Superjet 100 engine manufacturer PowerJet has disclosed that roll-out of the first example is planned to take place on 26 September, after delivering the first powerplant for the type.

    The Franco-Russian joint venture is due to deliver its second SaM146 engine from its Rybinsk production facility at the end of August.

    First flight of the Superjet is expected to take place in October. Under the Superjet certification programme PowerJet will produce 10 engines.

    PowerJet says that customers have already placed firm orders for 160 engines, and Sukhoi is forecast to take 267 SaM146s between 2008 and 2010.
    http://www.flightglobal.com/articles...-roll-out.html
    no risk, no fun ;D


  3. #23
    Darft
    Goście

    Domyślnie

    Ok, prezentacja się odbędzie ale chłopaki maja problemy z silnikiem.
    Dali za niskie kryteria i silnik nie przechodzi testów przy przeciążeniach.
    Musza poprawić niektóre elementy odlewane - pogrubić ścianki i dodać żebra.

  4. #24
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Darft
    Dali za niskie kryteria i silnik nie przechodzi testów przy przeciążeniach.
    Musza poprawić niektóre elementy odlewane - pogrubić ścianki i dodać żebra.
    Jak wygladaja takie testy i z jakich powodow silnik je "oblal" - ulegl zniszczeniu czy po prostu przestal pracowac?

  5. #25
    Darft
    Goście

    Domyślnie

    Mam dane co do układu przeniesienia napędu, i to tam występuje znany mi problem. Nie wiem na jakim etapie Francuzi i Rosjanie są z testami rzeczywistego silnika ale obliczenia wytrzymałościowe (MES) nie są obiecujące. Chłopakom "puszczają" linki (to jest mocowania do obudowy silnika) przy krytycznych obciążeniach (spotykanych np. przy silnym przyziemieniu maszyny podczas lądowania).

  6. #26

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KORD/EPKK

    Domyślnie

    Byl E175 , byl 737... A mnie na pierwszy rzut oka przypomina A319... Poprostu. Choc dziobek rzeczywiscie od E170/175.
    http://my.flightmemory.com/banner2/Gabik.gif

  7. #27
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Darft
    Mam dane co do układu przeniesienia napędu, i to tam występuje znany mi problem. Nie wiem na jakim etapie Francuzi i Rosjanie są z testami rzeczywistego silnika ale obliczenia wytrzymałościowe (MES) nie są obiecujące. Chłopakom "puszczają" linki (to jest mocowania do obudowy silnika) przy krytycznych obciążeniach (spotykanych np. przy silnym przyziemieniu maszyny podczas lądowania).
    Krytyczne obciążenia to zazwyczaj jest fan blade out - przy silnym nawet przyziemieniu to do krytycznych obciążeń jest jeszcze dość daleko...
    Ale w sumie to interesujące że taką wpadkę zaliczyli - Snecma od dawna projektowała tylko kawałki silników, Saturn w ogóle chyba za bardzo nic nie projektował...
    Czyżby Avio było RSP Snemy w tym silniku ?
    KZ

  8. #28
    Darft
    Goście

    Domyślnie

    Na modelach MES przyklada sie krytyczne obciazenie i tyle. Nie wazne przy czym to wystepuje tylko jakie one maja wartosci.

  9. #29
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Darft
    Na modelach MES przyklada sie krytyczne obciazenie i tyle. Nie wazne przy czym to wystepuje tylko jakie one maja wartosci.
    LOL To przy czym występuje determinuje jego wartość przecież... A krytyczne obciążenie dla silnika to nigdy nie jest żadne przyziemienie. Tą wartość o której piszesz że jest istotna trzeba skądś wziąć, rozumiem że Tobie (jezeli liczysz modele MES) ktoś przychodzi i mówi ze ma być tyle i tyle, ale ten ktoś je musi z czegoś wyliczyć...
    Nie dziwne że ten silnik ma problemy
    KZ

  10. #30
    Darft
    Goście

    Domyślnie

    Jeżeli napiszesz komuś o Fan Blade Out to myślę że mało kto wie co to takiego, dlatego napisałem obrazowo używając "silnego przyziemienia". Wiadomo ze FBO jest testem niemal ze destrukcyjnym ale o tym co to jest nie każdy musi wiedzieć.
    Musze Cię zawieść ale nie jestem MESiakiem.
    Nic dziwnego ze ten silnik ma problemy bo wszystko jest ustalane na górze i darował byś sobie takie uwagi.

  11. #31
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nie zajmuje sie projktowaniem silnikow ale podrafie rozroznic co to jest FBO a "twarde" ladowanie. To w koncu jakiego testu nie przeszedl ten silnik?

  12. #32
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Ciekawostka dotyczaca RRJ

    Cytat Zamieszczone przez www.lotnictwo.net
    W ubiegłym tygodniu podczas salonu MAKS 2007 na podmoskiewskim lotnisku Żukowski skradziono wartą 17 tys. rubli makietę samolotu Suchoj Superjet 100 (RRJ).

  13. #33
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Po tym ciosie budżet projektu został tak nadwyrężony, że firma rozważa rezygnację z jego realizacji
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  14. #34
    Awatar Estraven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Po tym ciosie budżet projektu został tak nadwyrężony, że firma rozważa rezygnację z jego realizacji
    Chyba, że zrzucimy się i zbierzemy te 2100 PLN, aby wynagrodzić Suchojowi stratę. W zamian za jeden egzemplarz dyspozycyjny albo przynajmniej stosowne logo na ogonie innego
    _____________________________________
    Pingwiny nie mogą latać, bo nie mają śmigieł

  15. #35
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    4 dni do roll-out

    kilka fotek sprzed paru miesiecy gdy przywieziono poszczegolne czesc do zlozenia w jedna calosc




  16. #36
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Fabryka wygląda genialnie - jak czyjś większy garaż
    KZ

  17. #37

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Warszawa

  18. #38
    Awatar filipg

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wroclaw

    Domyślnie

    jak dla mnie to nawet ładny

  19. #39
    Awatar Estraven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Sympatyczny pyszczek.
    _____________________________________
    Pingwiny nie mogą latać, bo nie mają śmigieł

  20. #40
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez filipg
    jak dla mnie to nawet ładny
    Moze i tak, ale jak dla mnie ten nos za bardzo 'airbusowski', a nos jest wlasnie jedna z brzydszych czesci arbuzow, szczegolnie tych malych . Jak widac po moim userbarze to bardzo obiektywna ocena Airbusa

Strona 2 z 16 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •