Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 82
Like Tree74Likes

Wątek: A330Neo

  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie A330Neo


    Polecamy

    Farnborough 2014 zaczyna się w poniedziałek (14.07), a w sieci zrobił się dość duży ruch w sprawie rozważanego od kilku miesięcy projektu "A330Neo", czyli rodziny A330-200/-300 z silnikami nowej generacji.

    Na razie wiadomo tylko, że Airbus prowadzi rozmowy z potencjalnymi klientami, że Rolls Royce wspomiał o czymś, co nazywa się "Trent 7000" (to nie literówka), że wszystkie domeny z możliwymi kombinacjami znaków "A", "330" i "Neo" zostały zastrzeżone i że decyzja o produkcji nowych wersji A330 ma zapaść do końca roku.

    Jak mawiają radzieccy uczeni: "stay tuned".
    layoverlover and mgab like this.

  2. #2
    Awatar mikii77

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie

    Podobno mieli go ogłosić na najbliższych targach.
    LOXem i Ropą!

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    ...no, już oficjalnie:






    A330-800 = A330-200 z nowymi silnikami.
    A330-900 = A330-300 jak wyżej.
    Pierwsza dostawa: czwarty kwartał 2017.

    Znając życie (i Airbusa) za chwilę posypią się ogłoszenia pierwszych zamówień, jeszcze w trakcie Farnborough 2014.
    mikii77, Carte and mgab like this.

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Na chwilę obecną Airbus ma listy intencyjne na zakup łącznie 105 egzemplarzy. Nieźle.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKA/EPWA

    Domyślnie

    Te nowe gondole wyglądają jakoś tak... zwyczajnie. Stare Trenty przynajmniej zadawały szyku siedząc w oldskulowych rurach.

  6. #6
    Awatar Adams_

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA & UP851

    Domyślnie

    Dlaczego Airbus nie zdecydował się iść drogą kompozytów A350-800 i wprowadzają de'facto konkurencję w firmie, aluminiowego A330-800/900?

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Ponieważ zależało na w miarę szybkim wprowadzeniu tego modelu do eksploatacji - stąd minimalne zmiany w konstrukcji. Jednym z głównych założeń była lepsza dostępność od 787, który w chwili obecnej jest wyprzedany do bodajże 2023 roku.

  8. #8
    Moderator Photo Screener
    Awatar galahadpl

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A to nie był przypadkie projekt 330 Regional?
    Nowy A330-300 o mniejszej masie będzie zaprojektowany specjalnie do obsługi połączeń krajowych i regionalnych na rynkach o dużym tempie wzrostu, w krajach o dużej populacji i skoncentrowanych strumieniach ruchu lotniczego – stwierdził Fabrice Bregier.
    A330-300 na krĂłtkie trasy - Altair Agencja Lotnicza

  9. #9
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Z nowych info o neo: będzie miał równie brzydkie okna kokpitu (z zewnątrz) co A350. Ta sama czarna maska.

  10. #10
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Z nowych info o neo: będzie miał równie brzydkie okna kokpitu (z zewnątrz) co A350. Ta sama czarna maska.
    De gustibus non disputantdm est!
    Ponieważ pozwolę sobie nie zgodzić się z tą opinią!
    Canon, QbaqBA, TomaszRT and 10 others like this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  11. #11
    Awatar pol574

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    CICHE/Zakopane

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Z nowych info o neo: będzie miał równie brzydkie okna kokpitu (z zewnątrz) co A350. Ta sama czarna maska.
    Patrząc na wizki to tragedii nie będzie, na A350 bardziej biją po oczach.

    Sprzęt:Canon EOS 550D+GSO 10"+GSO 2x.
    My Airport Ciche-Baligowiec 1:400

  12. #12
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    I nieco bliżej.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  13. #13
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Mi akurat te "racoon eyes" sie za bardzo nie podobają... Gryzą się dość mocno z niektorymi malowaniami (np. Finnair). Ktoś może wie po co to właściwie?

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    103

    Domyślnie

    Jak Ty nie wiesz, to kto ma wiedzieć, a tak na poważnie, jesli doszli w czasie badania a350, że to coś daje np. w kwestii refleksów światła wokół okien, to na pewno kiedyś marketingowcy o tym wspomną.

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Jak dla mnie całkiem fajnie to wygląda, ale skoro to tylko kawałek czarnej farby, to chyba będzie opcja rezygnacji z tej obwódki?

  16. #16
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    Jak dla mnie całkiem fajnie to wygląda, ale skoro to tylko kawałek czarnej farby, to chyba będzie opcja rezygnacji z tej obwódki?
    Do tej pory wszyscy, którzy odebrali A350 nie zrezygnowali, więc podejrzewam, że nie jest to tylko i wyłącznie bajer, ale jakąś funkcję ta obwódka jednak spełnia (między innymi taką o której wspomniał lelek7). Podejrzewam, że skoro zastosowano ją w A350 i będzie powtórka w A330Neo to nie jest to przypadek. Ten temat był poruszany tutaj - The Black Cockpit Windows Of The A350 — Tech Ops Forum | Airliners.net Niestety nie miałem dzisiaj czasu dokładnie prześledzić co mądrego tam wymyślili, ale link wklejam to może się komuś przyda
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  17. #17

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Dzięki za linka, przejrzałem i przez 2 lata nic tam nie wymyślili, więc póki co nadal myślę, że to jednak bajer wizualny. Jeśli miałoby to chronić przed refleksami, to spodziewałbym się większego fragmentu z przodu, pod oknami, tak jak na zdjęciach poniżej:


    A tutaj pasek na dziobie jest dosyć wąski, za to dużo farby jest za oknami i pod oknami z boku, gdzie już raczej nie ma to znaczenia, bo kadłub stromo tam opada.
    Ktoś odpowiedział tam również na moje pytanie (podobno obwódka nie będzie obowiązkowa), ale nie podał źródła tej informacji.

  18. #18
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    De gustibus non disputantdm est!
    Ponieważ pozwolę sobie nie zgodzić się z tą opinią!
    Wiadomo, są gusta i guściki... a dalej znamy.
    Piszę wyłącznie w swoim imieniu wyrażając swoją opinię. Szanuje przy tym fakt, że Tobie się może to coś podobać. Spoko.

  19. #19
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    ktoś kiedyś w temacie A350 wspominał że to "oszustwo wizualne" mające na celu "powiększenie" okien kokpitu, moim zdaniem oszpeca to i tak niezbyt urodziwy samolot
    kudak likes this.
    Planeplotter: f1 Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2

  20. #20

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Podobno to kwestia kosztu w wypadku wymiany okien. Nie ma potrzeby zabawy w lakier i dostosowanie do malowania linii całej ramy - wymienia się całe okno i tyle. Tak twierdzą airlinersi.
    Canonier likes this.

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •