Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 73
Like Tree66Likes

Wątek: Malaysia Airlines - skutki ostatnich incydentów

  1. #21
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie


    Polecamy

    + A330 również spektakularnie 5 lat temu.
    Moim zdaniem ciężko im będzie przetrwać, i szkoda by było gdyby ich fajne A380 znikły z Polskiego nieba

  2. #22
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czytając obcojęzyczne fora mam wrażenie, że rzeczywiście większość osób wini linię za to, że ich samolot leciał nad terenem działań wojennych. Newsy prasowane są nastawione na sensacje i całkowicie ignorują kwestie wartości marki linii. A ludzie z lenistwa nie chcą szukać szczegółów, sami tworzą sobie uproszczenia. Niestety.

    Z drugiej strony zajrzałem na komentarze rosyjskojęzyczne i oczywiście większość osób nie winni Rosji. Ilość i jakość teorii spiskowych bardzo przypomina Macierewicza w walce o Smoleńsk (oni także twierdzą, że coś jest nie tak, skoro cały świat już wie kto zawinił, a nie ma przecież żadnych dowodów, bo nikt nie badał wraku itp).

  3. #23
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dziwne, żeby winili, a separatystów sami Ukraińcy nie zbroili...
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  4. #24

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Na razie akcje MAS spadły o 11%. Sądzę, że mimo wszystko mogą przetrwać ten kryzys, ale będzie to ich trochę kosztowało.


  5. #25
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jesli wina zostanie udowowdniona to Malezja powinna dostac to co stracila. Jesli winna jest Rosja, a tak to wyglada, to Niemcy i Francja powinny sie dorzucic.
    szczurwa, Witt and burus like this.

  6. #26
    Awatar Locabs

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    Stolica

    Domyślnie

    Będę szczera - do Malaysiana już się tak nie wpycham, jak kiedyś. Jeszcze do niedawna była to linia, którą chciałabym odhaczyć na swojej liście. Teraz już niekoniecznie. To normalne, że z punktu widzenia zwyczajnego obywatela wybierającego linię na podróż ta nazwa będzie budzić wątpliwości już zawsze. Nie ma mocnych by wymazać z głowy wszystkie informacje i pogłoski jakimi karmi nas telewizja w związku z dwoma ostatnimi incydentami z Malaysianem w roli głównej. Naprawdę mi ich szkoda - zgadzam się z poprzednikami mówiącymi, iż tak naprawdę linia zapewne nie miała nic wspólnego z nieszczęściami. Na pewno zależy im na zysku i wiedzą, że takie sprawy nie będą wpływać na niego korzystnie. Gdy jednak stanę przed faktami, a także oko w oko z własnymi odczuciami stwierdzam, że nie zaryzykowałabym lotu z tym przewoźnikiem. Wiadomo, że stopień narażenia jest niezależny od linii i pasażerów, jednak ziarno które zasiano już wcześniej teraz powoli wypuszcza plony a wraz z nimi niepewność. Możliwe, że te wydarzenia staną się początkiem ich końca.
    Z drugiej jednak strony... Czy naprawdę Malezyjczycy nie będą za wszelką cenę ratować narodowych linii lotniczych? Tak jak polska ostanio rozpaczliwie ratowała LOT - bo to narodowy przewoźnik, nasz. Ten punkt widzenia zaprezentował mi brat i właściwie jest w tym racja. Jeżeli Malaysian upadnie i nawet jeśli stworzą nową linię o nowym malowaniu i nazwie - kto jak nie poprzednicy w Malaysian będą ją obsługiwać? Zapewne ci sami ludzie będą decydować o jej losie, a przynajmniej takie mam o tym wyobrażenie. Tak więc... Co by to zmieniło?

  7. #27

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Dla Ciebie nie, ale dla John'a za kilka lat jak będzie wybierał lot to pomyśli: "O, Malaysian, to Ci którym spadły 2 samoloty. Nimi nie lecę"

    Niestety muszę się zgodzić z takim myśleniem i jestem tego sam najlepszym dowodem. Podczas ostatniej mojej podróży do Azji (vide opis na forum) nie wsiadłem ani razu do MAS chociaż miałem taki wybór dwa razy pomimo, że znam dobrze tę linię i bardzo mile wspominam 5 lotów które nią odbyłem przed MH370 i MH17. Więc na pewno więcej osób tak zrobi co musi się przełożyć na pogorszenie kondycji...

  8. #28

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Problem MH polega na tym, że na długo przed MH 370 linie te były niewydolne finansowo, nie przyniosła efektów próba odtłuszczenia siatki w 2012 (skasowano wtedy wiele tras na minusie, część lokalnych przejął FireFly itp.) ani inne próby restrukturyzacji. Do tego MH próbowały pokonać konkurencję cenami (na podobieństwo LO i HAN ), oferując często niższe taryfy niż nawet Air Asia w regionie (przy jednoczesnym oferowaniu pełnego serwisu vs model LCC), konkurencyjne ceny z Europy do Azji i Australii, znakomite promocje na przeloty w C itd. a wyników dalej brak. MH370 i MH17 tylko dobiją finansowo te linie, ale jeśli MH upadnie, to nie przez te dwa feralne rejsy.
    Marta777 likes this.

  9. #29
    Awatar Rafox

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Z Malaysia Airlines mam do czynienia tylko na lotach wewnątrz Azjatyckich i będę wybierał ich dalej bo mają bardzo dobry produkt, zadbane samoloty i serwis na wysokim poziomie zresztą poza MH w Malezji nie ma innej konkurencji oferującej taką jakość zwłaszcza na lotach krajowych. Ewentualnie Malindo Air które które próbuje ma nawet dobrze wyposażone 739 z PTV i WiFi ale na trzy rezerwacje z nimi dwa loty zostały odwołane. Na minusie są już od kilku lat pewnie będą ciąć siatkę zwłaszcza dalekodystansową na lotach krajowych i średniodystansowych nadal mają dobrą reputacje. Myślę, że MH przetrwa Malezja raczej nie mogłaby sobie pozwolić na utratę tej linii lotniczej.

  10. #30
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Ostatnio właśnie leciałem krajówką MH, Firefly i do wyboru jeszcze były AirAsia i Malindo. Ostatni proponowali cenę nawet 25 MYR za segment z bagażem.
    MH na dwa dni przed wylotem - 75 MYR. Firefly w dniu wylotu - 80 MYR. AirAsia podobne kwoty, choć często drożej (zwłaszcza plus bagaż).

  11. #31
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Tak czytam, teraz na pewno sprawa jest świeża, to i mh kojarzy się głównie tylko z tymi dwoma przypadkami. Ale jakby tak przypomnieć sobie Air France 447 czy przy WTC United i American. Raczej ludzie nie kojarzą tych linii tylko z zamachami i katastrofa. Nie chodzi mi o terazniejsza sytuację finansową, bo jej nie znam, ale o podejście ludzi do linii. Jeżeli bym szukał lotu i byłby on wykonywany przez MH I był w dobrym dla mnie terminie i dobrej cenie, wybrałbym MH. To jest moje zdanie, ale wszystko zweryfikuje przyszłość. Pożyjemy, zobaczymy.

  12. #32
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Europejczyk niezorientowany w krajach azjatyckich inaczej będzie postrzegał Malaysian, inaczej AirFrance.
    Niektórzy z pewnością będą unikać takich linii dla zasady (niestety pewnie nie tylko Malaysian), ale to czyste emocje.
    Racjonalnie nie ma powodów by się ich bać. Osobiście jedna moja obawa, to ta przed plajtą i odwołanymi lotami.

    A czy Malezji potrzeby narodowy przewoźnik? Patrząc na sukces pobliskiego Singapuru i silną pozycję Thaia chyba są skazani na walkę o ile nie chcą zostać zmarginalizowani w regionie.

  13. #33
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Zwykły pasażer za dwa lata nie będzie pamiętał czy to była ta czy inna linia, czy się rozbił czy nie. Będzie patrzył na ekonomikę podróży.
    Kto dziś pamięta jaki pociąg i na której trasie zderzył się z drugim, jadącym z naprzeciw po jednym torze?
    sprajt2 and Marta like this.
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  14. #34
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    Zwykły pasażer za dwa lata nie będzie pamiętał czy to była ta czy inna linia, czy się rozbił czy nie. Będzie patrzył na ekonomikę podróży.
    To jest bardzo prawdopodobne, ale do czasu aż kurz opadnie linia musi przetrwać. Później (jeśli chodzi o wizerunek ) będzie już tylko lepiej.
    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    Kto dziś pamięta jaki pociąg i na której trasie zderzył się z drugim, jadącym z naprzeciw po jednym torze?
    Loga i nazwy linii lotniczych są znacznie bardziej rozpoznawalne niż te związane z koleją, więc nie do końca da się to porównać.

  15. #35
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    Zwykły pasażer za dwa lata nie będzie pamiętał czy to była ta czy inna linia, czy się rozbił czy nie. Będzie patrzył na ekonomikę podróży.
    Zgadza się, jak pisałem wyżej, ludzie mają dobrą pamięć, ale krótką. Dziś już nikt nie pamięta wypadku B747 Singapore (kto z Was nie lubi Singapore i nie ma do tej linii zaufania?), mało kto mówi o B777 Asiany. Problem tu jest taki, że dwie wielkie maszyny tego samego przewoźnika, w dość krótkim odstępie czasu uległy wypadkom, a właściwie wypadkowi, gdyż los jednego B777 do tej pory jest nieznany. Ludzie po ... pewnym czasie .... może nie zapomną, ale oczywiście przestaną pamiętać, jakkolwiek dla Malaysian najważniejsze to jest właśnie przetrzymać ten ... pewny czas.

  16. #36
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Scorpio86 Zobacz posta
    Loga i nazwy linii lotniczych są znacznie bardziej rozpoznawalne niż te związane z koleją, więc nie do końca da się to porównać.
    Masz rację, ale dla zwykłego Kowalskiego samolot jest środkiem lokomocji. Nie zawsze są "świadomymi pasażerami", a może lepiej napisać "rzadko". Większość sprawdzi cenę i na jej podstawie wybierze przewoźnika.
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  17. #37
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Moi znajomi raczej rzadko pamiętają jakimi liniami latali, nie mówiąc już o samym samolocie. Czasami pytam "no ale miał dwa czy cztery silniki?" to pytanie jest już za trudne. Ludzie wsiadają i lecą.
    Itts, Lukasz and Gosia like this.

  18. #38
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Scorpio86 Zobacz posta
    Loga i nazwy linii lotniczych są znacznie bardziej rozpoznawalne niż te związane z koleją, więc nie do końca da się to porównać.
    Kowalski zna logo LOT i kojarzy, że istnieją linie Lufthansa. Niektórzy rozpoznają "te różowe tanie linie" i ewentualnie słyszeli o "Rainair".
    Spytaj kogoś na ulicy jakiego koloru są samoloty SAS, Iberia albo Alitalia, jak się nazywają holenderskie linie lotnicze, irlandzkie linie lotnicze - nikt nie wie.
    Jaki samolot spadł do oceanu lecąc z Brazylii? Niektórzy skojarzą, że Airbus, ale jakie linie? Pewnie brazylijskie...
    Jaki samolot rozbił się niedawno w San Francisco? A rozbił się jakiś?

    LOT jest niebezpieczny, bo lądował na brzuchu i lata Dreamlinerami, w których są popsute akumulatory.
    Lufthansa jest bezpieczna, bo niemiecka.
    Tanie linie są niebezpieczne, bo są tanie i oszczędzają na serwisie i paliwie.
    Wszystkie inne linie są bezpieczne.

    Oto wiedza Kowalskiego.
    sprajt2, jamesp, Itts and 20 others like this.

  19. #39
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Dokładnie, leciałem z kolegami ostatnio Ryanair i tłumaczenie im, albo inaczej, próba wyprostowania im wiedzy dlaczego tanie linie lotnicze są tanie, bo niestety, ale każdy myśli że tam jest oszczędność wynikająca z serwisu technicznego itp było bardzo czasochłonne. Ludzie nie kojarzą prawie nic z lotnictwa, może poza Tu-154, Dreamlinerami, i o Wronie.
    Lukasz likes this.

  20. #40

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie


    Polecamy

    wakacyjni pasazerowie znaja
    Czarter Airlines
    Lukasz likes this.

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •