Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 120 z 149
Like Tree120Likes

Wątek: Lotnisko w każdym większym mieście?

  1. #101
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Nie wiem dlaczego mitologizujesz FR - od kilku lat LO ma do KRK czy POZ ceny niższe niż 1kl IC
    Pasażerów lecących za te niższe ceny pewnie by się jeden przedział w IC nie uzbierał, nie mitilogizujmy już tych super cen LO :-).

  2. #102
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Generalnie nie mitologizujmy
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #103

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radix49 Zobacz posta
    Ja nie wiem po co wy dyskutujecie z gośćmi o pomysłach Kononowicza czy innego Korwina (bo w sumie na to samo wychodzi, bo jeden chce zlikwidować wszystko "i nie bedzie, nic" w sposób szczero-ludowy, a drugi poprzez likwidacje podatków wszelkich)?

    Pewne pokolenie musi wymrzeć, jak tu ktoś wspominał....
    No genialne po prostu genialny argument ... klękajcie narody.


    Nie będę się rozpisywał bo zdaje sobie sprawę że kolega preferuje tłumaczenie rzeczywistości za pomocą ideologi a jeśli świat nie pasuje do ideologi tym gorzej dla samego świata. Wszak trzeba na nowo stworzyć poprawnego człowieka który tego nie dostrzeże. Dlatego jako łyżkę dziegciu wklejam dwa linki i nie po to aby tłumaczyć, bo jako Konononista i Korwinista bez własnego zdania nie dałbym oczywiście rady.

    Prywatna droga, przedszkole i wodociągi | Jacek Gniadek


    Europa kładzie się do trumny - blog moraine

    Linki są tylko po to aby kolega mógł uzbrojony w nazwy poszukać info głównie na angielskich stronach być może przekona się że jednak można zaczynając od zera zbudować w ciągu pokolenia jedno z najbogatszych miast z prywatnymi drogami, policją, chodnikami, opieką zdrowotną na dodatek jedną z najlepszych w kraju i co tam jeszcze socjalistom leży na wątrobie.

    Pozdrawiam

  4. #104
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    A mi się przypomniał jeszcze jeden argument, dlaczego w Niemczech panuje "inna ekonomia" w sprawie konkurencyjności kolei. Otóż do 2013 roku DB miała tam monopol na przewozy międzymiastowe. Ciekawe jak to jest w innych krajach.

  5. #105
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TYC8338391 Zobacz posta
    Zostawmy jak jest niech państwo zbierze podatki przeznaczy je na budowę autostrad na których rozsiądą się prywatne firmy i każą mi płacić za prawo przejazdu autostradami które zostały wybudowane za pieniądze z moich podatków.
    I to jest właśnie sqrwysyństwo.

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Nie wiem dlaczego mitologizujesz FR - od kilku lat LO ma do KRK czy POZ ceny niższe niż 1kl IC a pociągi dalej są w porannym szczycie pełne głównie dlatego że ludzie wolą właśnie te dwie i pół godziny popracować, przygotować prezentacje, odpisywać na maile itp.
    A mnie się wydaje, ze wynika to raczej z powodu kultury korporacyjnej. Księgowemu nie mieści się w głowie, że można zwykłego korporobota wysłać w delegację środkiem lokomocji tak "luksusowym" jak samolot, niezależnie od tego, czy jest on tańszy czy droższy niż plebejski pociąg. Podobną dyskusję toczyliśmy kiedyś w przedmiocie podróży służbowych w klasach Y Flex, droższych niż Business restricted.

    Dawno temu mój były pracodawca odmawiał wysłania mnie samolotem np. do Szczecina za 500 złotych, pozwalając jednocześnie użyć własnego auta i zapłacić za to razem z hotelem 1500 PLN. Jest tu jakaś logika ?
    E-Jet KRK likes this.

  6. #106

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    A mnie się wydaje, ze wynika to raczej z powodu kultury korporacyjnej. Księgowemu nie mieści się w głowie, że można zwykłego korporobota wysłać w delegację środkiem lokomocji tak "luksusowym" jak samolot, niezależnie od tego, czy jest on tańszy czy droższy niż plebejski pociąg. Podobną dyskusję toczyliśmy kiedyś w przedmiocie podróży służbowych w klasach Y Flex, droższych niż Business restricted.

    Dawno temu mój były pracodawca odmawiał wysłania mnie samolotem np. do Szczecina za 500 złotych, pozwalając jednocześnie użyć własnego auta i zapłacić za to razem z hotelem 1500 PLN. Jest tu jakaś logika ?
    Nic dodać nic ująć. Gdy po raz pierwszy przyszedłem z pomysłem samolotu dowiedziałem się, że to musi zatwierdzić kierownik i sam dyrektor, a ja muszę za każdym razem przedstawiać kosztorys, pomimo że bilet jest tańszy - paranoja.

  7. #107
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    Jest tu jakaś logika ?
    Logika OPM, other people's money.

  8. #108

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    A mi się przypomniał jeszcze jeden argument, dlaczego w Niemczech panuje "inna ekonomia" w sprawie konkurencyjności kolei. Otóż do 2013 roku DB miała tam monopol na przewozy międzymiastowe. Ciekawe jak to jest w innych krajach.
    Hmmm moglbys rozwinac ta mysl ?
    Jak dla mnie troche nieprecyzyjne stwierdzenie.
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  9. #109
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Chodziło o to, że zasadniczo zakazane było uruchamianie połączeń autobusowych, jeśli w danym miejscu były tory. Były nieliczne wyjątki połączeń autobusowych, ale na trasach, gdzie tory były w tragicznym stanie - mi osobiście nie są znane takie przykłady. Jeśli nawet gdzieś nie było torów, to praktyka była taka, że najpierw dojeżdżało się do najbliższej stacji kolejowej i dopiero w busa wsiadało. Jedyne autobusy, poza międzynarodowymi, turystycznymi i miejskimi jakie są mi znane w Niemczech, to te na niektóre lotniska.

    Nie wiem co było zdefiniowane jako połączenie międzymiastowe, ale jak dojeżdżałem na praktyki 20km, to nie było opcji autobusu, tylko pociąg. Autobusy (miejskie) jeździły tylko do najbliższych wiosek wokół miasta. W komunikacji dalekobieżnej też nie było opcji, żeby pojechać autobusem.
    Wszystko to było sankcjonowane prawem, żeby chronić kolej.

    Dopiero od początku 2013 roku zniesiono monopol kolei i umożliwiono drogowy międzymiastowy przewóz osób. Z tego, co mi się obiło o uszy, powstają powoli przewoźnicy, ale mają ciężko, bo kolej jest zbyt dobrze rozwinięta i utrzymana (m.in. dzięki monopolowi). Zobaczymy jak to będzie się rozwijać w przyszłości.

    Jeśli znasz niemiecki, to tuaj można trochę poczytać i poklikać w lini: Fernbusverkehr in Deutschland – Wikipedia
    klemenko likes this.

  10. #110

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    Temat znam myslalem, ze masz na mysli monopol DB na polaczenia kolejowe - miedzymiastowe.
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  11. #111
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radix49 Zobacz posta
    A ja Ci przedstawiłem czas podróży ile mi zajął i ceny. I oczywiście odnoszę się do ceny biletu 39 zł FR w porównaniu rzekomej ceny 49 zł PKP IC. Natomiast poczekajmy ile będzie kosztował bilet na Pie..dolino w dzień odjazdu. Ale nie wierzę w bajki, żeby cena średnia wynosiła 90 zł, skoro dziś EIC na trasie W-wa - Wrocław to 134 zł... Ale spór jest bezprzedmiotowy, bo nie są znane szczegółowe ceny biletów Pie..dolino. Jednak mam dziwne przeczucie, że na dzień odjazdu będą wyższe nawet od tych LO na dzień przed wylotem. Kredytem za Pie..dolino jest przecież obciążone PKP IC...
    Drogi kolego, jako cotygodniowy pasażer FR z Modlina do Gdańska oświadczam Ci że od listopada konsekwentnie p.....lę twoje wyliczenia jako że według ich nowego rozkładu będę w domu nie wcześniej niż o 23-ciej. I dlatego będę z takim samym zawzięciem polował na te mityczne 49 PLN w przytulino jak również mityczne 39 PLN w O'Learyino. O tym próbował Ci napomknąć @olekorlo ale konsekwetnie to zlałeś bo nie pasuje do tezy. "Sorry - taki mamy rozkład".

    @szczurwa - jak będziesz mijał gdzieś na gierkówce kolumnę wanien z węglem to pls "pics or didn't happen". Ja je dobrze pamiętam z czasów 20 lat temu ale jeżeli nadal występują to jest to dla mnie bardzo niepokojące bo (a) chyba zbyt szybko jeżdżę i już ich po prostu nie widzę (b) moi koledzy z branży transportowej robią mnie w bambuko czego bardzo nie lubię.

  12. #112
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Najlepszym testem są dla mnie zawsze obcokrajowcy: zawsze są zaskoczeni tym ile się buduje/remontuje. A jak mówimy o kolei to czytając zagraniczne fora większość osob poleca kolej w Polsce: tania i bezpieczna.
    Chciałbym wiedzieć ile/100 tych osób postrzegało Polskę jak kraj, pi razy drzwi, nowoczesny.
    Co do tania kolej, to się nawet zgadzam.

    EDIT:
    Właśnie wróciłem z podróży KTW-(+-)Poznań.
    I właściwie to nieważne.
    Bo czy jadę do Świdwina z Poznania, czy z Poznania w moje rodzinne strony (Skarżysko-Kamienna, kiedyś jeden ze sporych węzłów kolejowych, ale to raczej cargo), czy z cholernych Katowic do Poznania, to zawsze jest jakiś gnój z szukaniem połączenia.
    A to idioci (jak ktoś ma związek to niech się odezwie, określenia nie odszczekam) od słynnego połączenia lotniskowego KTW nie mogą ustawić połączenia sensownie do pociągu na północ (bo jakże to, przecież do KRK będę się tłukł przez Katowice, a ludzie jadący na północ to co mi tam).
    A to połączenie KTW-WRO jest a to co pół godziny, a to na 2-3 godziny nie ma nic.
    A to nie pasuje jednym przewoźnikiem żeby cena była sensowna.
    O jakiejkolwiek synchronizacji z autobusami ciężko wspominać.
    Ktoś to w ogóle planuje?
    Ja wiem że siatka, ja wiem że brakuje składów...ale połączenie z czekaniem 1h to automatycznie kasuje kilkadziesiąt procent potencjalnych klientów. Paranoja!

  13. #113
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    To jest ciekawy problem. Dużo linii do tej pory nie jest zelektryfikowanych, bo w Polsce brakowało i ciągle brakuje prądu, a sieć jest zapuszczona. Ponoć jak na CMK będą się mijać dwa Pendolino jadące "na pełnych obrotach", to transformatory będą strzelać aż miło. Taką mamy sieć.
    O ja pie...
    Ciekawe jaki jest koszt wymiany tych elementów sieci które muszą wytrzymać większe obciążenie w stosunku do kosztów całej inwestycji?
    Stawiam że co najwyżej kilka procent i znów ktoś daje ciała bo ma w dupie swoją robotę...

  14. #114

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    @szczurwa - jak będziesz mijał gdzieś na gierkówce kolumnę wanien z węglem to pls "pics or didn't happen". Ja je dobrze pamiętam z czasów 20 lat temu ale jeżeli nadal występują to jest to dla mnie bardzo niepokojące bo (a) chyba zbyt szybko jeżdżę i już ich po prostu nie widzę (b) moi koledzy z branży transportowej robią mnie w bambuko czego bardzo nie lubię.
    Typowy skład pociągu z węglem na trasie kopalnia elektrownia-/waży do 4 tysięcy ton. Ciekawe, ile to ciężarówek?

  15. #115
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    jeżeli nadal występują to jest to dla mnie bardzo niepokojące bo (a) chyba zbyt szybko jeżdżę i już ich po prostu nie widzę (b) moi koledzy z branży transportowej robią mnie w bambuko czego bardzo nie lubię
    Ostatnio widziałem na "siódemce", wóz stał na przystanku autobusowym, gdzieś przed Mławą, 28 sierpnia, wczesne godziny popołudniowe. Fotki nie zrobiłem niestety, ale Małżonka może poświadczyć. ;-)

    Cytat Zamieszczone przez hypne Zobacz posta
    Typowy skład pociągu z węglem na trasie kopalnia elektrownia-/waży do 4 tysięcy ton.
    Przeciętna węglarka ma ładowność ok 50 ton. Cztery tysiące ton ładunku netto to ok. osiemdziesiąt wagonów. Nie widziałem tak ciężkich pociągów w Polsce.

  16. #116
    dar
    dar jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    Przeciętna węglarka ma ładowność ok 50 ton. Cztery tysiące ton ładunku netto to ok. osiemdziesiąt wagonów. Nie widziałem tak ciężkich pociągów w Polsce.
    W Polsce można spotkać składy z węglem do 40 wagonów max. Pusty wagon ma masę około 20 ton ,a np: taka lokomotywa spalinowa sm42 ma masę 70 ton.

  17. #117

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    Przeciętna węglarka ma ładowność ok 50 ton.
    60 t ładowności x max 40 sztuk +waga 1 wagonu ok 20t

  18. #118
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    A ja normalnie kupiłem bilet na PKP przez sieć internet. I nawet mnie poinformowało że jak mam telefon z taką a taką przekątna ekranu, to mogą mi ten bilet wysłać na telefon.
    W akcie wiary i nadziei zrezygnowałem z drukowania biletu na papierze i.... normalnie dało radę! Żadnego mandatu!

    A jeśli chodzi o wanny z węglem (te stare kopcące, przeładowane) to zostały skutecznie wyeliminowane po pojawieniu się ITD.



  19. #119
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    A ja normalnie kupiłem bilet na PKP przez sieć internet. I nawet mnie poinformowało że jak mam telefon z taką a taką przekątna ekranu, to mogą mi ten bilet wysłać na telefon.
    W akcie wiary i nadziei zrezygnowałem z drukowania biletu na papierze i.... normalnie dało radę! Żadnego mandatu!
    Ależ ja też bardzo sobie chwalę ;-)
    Tylko jakiś imbecyl mógłby poprawić obsługę ogonków, przynajmniej na iOS, od roku bez zmiany.

  20. #120

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez hypne Zobacz posta
    Typowy skład pociągu z węglem na trasie kopalnia elektrownia-/waży do 4 tysięcy ton. Ciekawe, ile to ciężarówek?
    Ale te wanny z węglem to jeżdżą lub jeździły nie na trasie kopalnia-elektrownia, ale na trasie kopalnia-składzik w Pipidówce. Nie wiem jak teraz, ale kiedyś jeździło ich sporo, większość co prawda lokalnie (południe) ale i na północych trasach się zdarzały. W okolicach bram kopalń w sezonie stały na poboczach całe tabuny "wanienek" czekając na załadunek. Od paru lat bardzo rzadko jeżdżę przez Śląsk, więc nie wiem, jak to wygląda teraz, ale chyba boom się skończył, w każdym razie ostatnio (poza sezonem, co prawda) tych koczujacych pod bramami wannolotów nie widziałem.

Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •