Tam nie o to chodzi. Schody stałe oczywiście są podzielone na kilka odcinków.
Dla niepełnosprawnych na 100% są windy zaplanowane.
Ale błąd jest ewidentny bo schody ruchome powinny docierać do docelowego poziomu. Z mediów wynika że zawiniła zła koordynacja pomiędzy przedstawicielami kolei (metra), a wykonawcą portu Brandenburskiego. Nie wiem czy na etapie projektowym czy wykonawczym. Gdzieś tam pojawiła się zamiana poziomu i nie zostało to uwzględnione przed zamówieniem schodów ruchomych.
Te schody wyprowadzają na główny plac Airport City z części podziemnej, nie prowadzą bezpośrednio do terminalu. Budowla bezpośrednio na przeciw schodów to brama dworca kolejowego (taka prosta kolumnowa wiata - trochę przerost formy nawiązującej zapewne do Bramy Brandenburskiej, w pierwotnej koncepcje jej nie było), a terminal jest z tyłu za nim. Na załączonym zdjęciu widać je w dwóch szklanych kostkach na środku placu. Przypuszczam, że pierwotnie w projekcie nie było tych schodów, one prawdopodobnie powstały dopiero na żądanie straży pożarnej lub innych służb bezpieczeństwa.
Schody bezpośrednio w terminalu widać na przekroju (kolumnowej wiaty i tych feralnych schodów na nim niema)
Kolej to wogóle jest państwo w państwie, niezależnie od kraju. Kiedyś pracowaliśmy przy nowym dworcu w Oxfordzie (który, z braku funduszy ostatecznie nie powstał), 2 firmy inżynierskie i Network Rail. Każdy miał swój własny podkład geodezyjny. O ile nasz i tej drugiej firmy różniły się nieznacznie, to kolejowy był z kosmosu. Nic do niczego nie pasowało, zespół geodetów rwał włosy z głów, ale jakimś cudem udało im się wszystko połaczyć.
A306, A313, A318, A319, A320, A20N, A321, A330 (23), A343, A359, A388, AT72, B712, B737 (23478), B757 (23), B763, B777 (2W), B787 (89), CRJ7, CRJ9, CRJK, DHC3, DHC8, ER4, E70, E75, E90, E95, F50, F70, PZL104, RJ85
Jakieś newsy z budowy? Odbiorów?
Ten port jest blisko obecnego lotniska Schonefeld?
Nawet niedawno wykorzystywano południowy pas ze względu na jakiejś prace na SXF.
Co do ukończenia prac to niedawno podawano, że po konsultacjach z wykonawcami uzgodniono koniec na sierpień 2018 i do tego czasu ma uzyskać wszelkie pozwolenia. Ile w tym prawy wyjaśni się w przyszłym roku. Jeśliby się udało i tak nie ma szans na uruchomienie lotniska w 2018 a dopiero od 2019.
W tej chwili media piszą, że otwarcie przed 2021 jest raczej niemożliwe.
źródło: Medien: BER erĂśffnet nicht vor 2021 - airliners.de
Jak utrzymają to tempo, to jeszcze ich CPL wyprzedzi...
pozdrawiam
jtf2
oj oj tam:
MoĹźliwy kolejny poĹlizg w otwarciu nowego lotniska w Berlinie | Ze Ĺwiata
w końcu je otworzą...
Będę leciał w grudniu z SXF i mam z związku z tym pytanie. Czy starty i lądowania odbywają się również z pasa dla BBI, czy tylko z 07L/25R?
To doskonała lekcja dla tych 'ekspertów' od CPL - nikt nie wie na podstawie czego szacuja koszty, liczba pasazerów to przedział miedzy 50 a 100 mln pax, a koszt całosci z infrą kolejową ma wynosic jedynie 3 razy wiecej niz koszt remontu lini kolejowej z Gdanska do Wwy (gdzie w skład projektu wchodzi miedzy inni w wiekszosci nowa linia z Gdanska do Wwy, jak I do sporej czesci innych miast). Ale pewnie piszmy bajki o CPL, ktory ma powstac za 6 lat, za 35 mld zł... I to wszystko zakładajac ze projektem zajma sie prawdziwi eksperci z biznesu, a nie Misiewicze...
@pawel111 obecnie tylko z pasa północnego 07L/25R. Przez jakiś miesiąc odbywały się z 07R/25L z powodu remontu pasa północnego.
Wejdź sobie na google map i zobacz ze nie wazne z ktorej strony sie ląduje to kolo BER przelecieć, przejechać trzeba skoro jedno na końcu drugiego jest.
Wysłane z mojego LG-M200 przy użyciu Tapatalka
,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara
Zakładki