Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 87
Like Tree114Likes

Wątek: Lotnisko Berlin Brandenburg jeszcze nie otwarte, a już za małe

  1. #1
    Awatar tygrysm

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Lotnisko Berlin Brandenburg jeszcze nie otwarte, a już za małe


    Polecamy

    Berlin's new airport is already too small - The Local

    Nowe lotnisko Berlin Brandenburg jeszcze nie otwarte, a już okazuje się być za małe.

    Hartmut Hehdorn, ostrzegł że przestrzenie w najbardziej tłocznych fragmentach nowego, jeszcze nieotwartego terminala będą zbyt małe, by mogły podołać obecnemu ruchowi pasażerskiemu sumując ruch z Tagel i Schonefeld. Lotnisko Berlin Brandenburg zostało zaprojektowane, by podołać ruchowi sięgającemu 27 mln pasażerów rocznie, jednak już teraz oba berlińskie lotniska obsługują 26,3 mln osób w ciągu roku. Prognozy mówią, że w 2020 roku liczba ta wzrośnie do 35 mln.

    Gdyby lotnisko zostało otwarte teraz potencjalne za małe przestrzenie to stanowiska odprawy biletowo-bagażowej, kontrola bezpieczeństwa i hala odbioru bagażów. Ta ostatnia musi być zdecydowanie powiększona. Dodatkowe środki na ten cel zostały już zabezpieczone, co oznacza że dodane zostaną kolejne dwa pasy do odbioru bagażu.

    Mehdorn powiedział, że chciałby, by sąsiadujące lotnisko Schonefeld nie było zamykane po otwarciu portu lotniczego Brandenburg, by można było umieścić tam część z nadmiarowej liczby pasażerów. Propozycja ta nie znalazła aprobaty w zarządzie lotniska i została oddalona.

    Obecnie nie ma wyznaczonej oficjalnej daty otwarcia lotniska, jednak spodziewane otwarcie będzie miało miejsce nie wcześniej niż w 2016 roku. Aktualny budżet na budowę lotniska to 6 Mld euro. Pierwotny budżet zakładał wydatek na poziomie 2,8 mld.
    A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
    9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ

  2. #2
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    nie wcześniej niż 2016 ... a znalazł się "głupi" kto by się podjął dokończenia jego nawet w obecnym kształcie?

  3. #3
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Z tego co mi wiadomo, nikt nie chce być kozłem ofiarnym.

  4. #4
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Takie trochę nietypowe Deutsche Wirtschaft wyszło z tym BER. Gdzie sie podziała słynna niemiecka perfekcja.

  5. #5
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    Gdzie sie podziała słynna niemiecka perfekcja.
    A co to takiego?

    P.S. Odkąd latam na samolocie serwisowanym we wspomnianym kraju w tą perfekcję i solidność nie wierzę.
    E-Jet KRK likes this.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    Takie trochę nietypowe Deutsche Wirtschaft wyszło z tym BER. Gdzie sie podziała słynna niemiecka perfekcja.
    Przypomniał mi się dowcip: Dlaczego niemieckie auta są lepsze od francuskich?
    Bo Turcy pracują lepiej od Marokańczyków!

    A poważnie, ciekawe czy ostatecznie sporo będą wyburzać i stawiać od nowa czy politycznie poprawnie przed opinią publiczną będą kombinować jak dokonać poprawek nie niszcząc za wiele. Tak czy siak dobrych parę lat nie skorzystamy.
    E-Jet KRK and Jerry like this.

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Przynajmniej pismaki beda mialy temat do nabijania sie - Niemcy smieja sie z "zasobnosci" Szwajcarow w wiezowce (najwyzszy ma tylko nieco powyzej100m - Prime Tower w Zurychu Hardbruecke) to Szwajcarzy podajac przyklad Durchmesserlinie moga uczyc Niemcow jak realizuje sie miliardowe projekty

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Po trzynastu latach rządów Klaus Wowereit zrezygnował z funkcji burmistrza stolicy Niemiec. Pogrążyło go gigantyczne lotnisko BER, którego Niemcy od wielu lat nie są w stanie wybudować.

    [...]

    üBER kłopot

    W 2007 r. popularność "Wowiego", jak nazwały go media, rozlała się na cały kraj. Wróżono mu nawet karierę kanclerza. Nikt nie spodziewał się nadciągającej katastrofy - lotniska BER, jednej z największych inwestycji Berlina, która okazała się bublem. Port lotniczy miał zostać otwarty już przed dwoma laty. Ale na dwa tygodnie przed terminem okazało się, że nie działa, jak powinna, jego instalacja przeciwpożarowa. Nie tylko nie udało się jej przeprojektować, lecz także pojawiły się rozmaite kolejne usterki. Okazało się, że lotnisko było budowane w chaosie. Firmy wykonujące prace nie prowadziły ich zgodnie z projektami budowlanymi i część z nich trzeba powtórzyć.

    Teraz być może lotnisko ruszy dopiero w 2016 lub 2017 r. Niewykluczone jednak, że stanie się to jeszcze później, bo jeśli inwestycja przeciągnie się za bardzo, trzeba będzie starać się o nowe pozwolenie na budowę. Do tej pory Brandenburgia, Berlin i rząd wpompowały w nie blisko 5 mld euro. Koszty jednak mogą wzrosnąć nawet do 6-7 mld euro.

    Jednym z nielicznych źródeł dochodów lotniska są opłaty za wstęp dla turystów, którzy przyjeżdżają przyjrzeć się z bliska klęsce niemieckich inżynierów. Po płycie lotniska biegają zające, które przybłąkały się z pobliskiego lasu. Specjalnie zatrudniony pracownik udaje się do niego od czasu do czasu, by sprawdzić, czy przypadkiem nie pojawiła się tam jakaś chroniona prawem odmiana rośliny, która mogłaby skutecznie zablokować inwestycję.

    Z zamkniętego lotniska chyba najbardziej cieszy się kilkaset zatrudnionych tam osób, które pracują, tak jakby ono funkcjonowało - tyle że bez pasażerów. Są codziennie odpowiedzialnie za włączanie taśm bagażowych, światła, klimatyzacji oraz ruchomych schodów. Unieruchomione mogą bowiem się zepsuć. W pustym hotelu zatrudnione są pokojówki, które codziennie spuszczają wodę w toaletach i łazienkach, by nie zardzewiały rury. BER pożera więcej prądu niż czynne lotnisko Tegel, a jego utrzymanie kosztuje miesięcznie 17 mln euro.
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,...#ixzz3CdqtNoLq

  9. #9
    Awatar beebopp

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EDDT

    Domyślnie

    Otwarcie latem 2017 r., zima 2017/18 r., tak wyglada najnowsza - nieoficjalna - prognoza .

  10. #10
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    109

    Domyślnie

    Otwarcie latem 2017 r., zima 2017/18 r., tak wyglada najnowsza - nieoficjalna - prognoza .
    Buduja nowe lotnisko?

    Trudno sie nie smiac z tego...!
    adamsc likes this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  11. #11
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Tak nieśmiało zapytam - Unia dołożyła jakąś kasę do tej niemieckiej porażki? Czy też to czysto niemiecki projekt?

  12. #12
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    To niemcy wschodnie napewno dlatego sie projekt tak ciagnie :P nie no nsmutno troche jak sie na to patrzy co tam sie dzieje...




    Networking the world.

  13. #13
    Awatar beebopp

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EDDT

    Domyślnie

    Buduja nowe lotnisko?
    Pewnie wyszloby to taniej .
    Zachecam do artykulu: Der Postillon: Fertigstellung zu teuer [niem.] UWAGA!, to satyra - podane informacje nie sa autentyczne.

    Tak nieśmiało zapytam - Unia dołożyła jakąś kasę do tej niemieckiej porażki? Czy też to czysto niemiecki projekt?
    Aktualny i zaakceptowany kosztorys: 5,4 miliardow €! Dofinansowanie z UE: niecale 35 milionow .
    Wlascicielami (i sponsorami ) tego projektu sa rzad (1/3) i landy Berlin i Brandenburgia (po 1/3).

    Z tej racji, ze mowa jest o rozbudowie, przebudowie, dobudowie i kto wie jeszcze jakiej budowie, to planowany UPDATE+UPGRADE w wersji deluxe (czyli realizacja wszystkich punktow na liscie) moze kosztowac - bagatela - +3,2 miliardow € .
    Flughafen Berlin Brandenburg BER: 3,2 Milliarden Mehrkosten möglich - SPIEGEL ONLINE [niem.]


    "Na szczescie" to nie jedyny projekt tego typu . Warto przeczytac o ´Elbphilharmonie´ w Hamburgu i o projekcie ´Stuttgart21´.

  14. #14
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    109

    Domyślnie

    To niemcy wschodnie napewno dlatego sie projekt tak ciagnie :P nie no nsmutno troche jak sie na to patrzy co tam sie dzieje...
    Niemcy wschodnie winne? To chyba zart...

    Moja analiza tej sytuacji - Polska nie ma sie z czego wstydzic szczegolnie po tych paru latach kiedy patrzymy na to co sie dzieje w Niemczech. Fakt, spoznil sie terminal w WAW, odpowiedniego pasa dalej nie ma w najbardziej turystycznym miescie w kraju itd. ale powiem krotko: branza transportu lotniczego w Niemczech zostaje systematycznie rozwalana przez mentalnosc tego kraju ktora jest kompletnie inna niz ten kraj posiadal nawet 10 lat temu.

    Dlaczego?

    A) Berlin - Mamy tutaj doczynienia ze stolica nawazniejszej ekonomi w UE, kraju ktory ma renome punktualnosci szczegolnie w budownictwie i transporcie. Owszem mamy bezuzyteczne lotniska w Hiszpani, mielismy YMX itd. ale to inna skala porazek lub analizy. Nie znam ani jednej porazki na takiej skali w tak waznym miescie, chociazby waznym symbolicznie. Nie dosc do tego ze jest opoznienie paro-roczne to mamy doczynienia z systematyczna porazka wszelkich organow rzadowych. Dodajac do tego ze do tej pory nie wiadomo czy lotnisko sie wogole otworzy, a nawet jak sie otworzy to juz bedzie za male. Mamy poprostu jeden wielki cyrk.

    B) FRA/MUC - Niemcy sie tutaj poddaly z punktu widzenia ekonomiczno-logistycznego. W ciagu krotkiego czasu strudem wybudowali nowy pas w FRA a zanim farba wyschla wprowadzili spartanski night curfew i rozwalili sobie oplacalnosc hubu w niektore (wazne) kierunki. O cargo nie wspominam bo to jest kompletna porazka.

    Pogadajmy tez o MUC. Mamy tutaj sytuacje w ktorej dzialkowcy doslownie przeglosowali nowy, potrzebny, pas bo im glosno (ROFLMAO). Nie mowimy tutaj do jasnej cholery o Wroclawiu ani Krakowie lecz o Monachium, miescie ktore przewiduje 40-50mln pax w najblizszej przyszlosci. Jako dodatkowy "slap in the face" jak to Amerykanie mowia do glosowania doszlo tylko dlatego ze miasto ktore ma tylko 23% inwestycji w lotnisku uzylo veto. Nonsens w 100%.

    Zamiast sie wziasc za beksy ktore sie przeprowadzily 200m od progu do pasa i wiedzialy o tym dobrze przed przeprowadzka dac im kase za dom i przejechac nim Caterpillarem tak jak w ORD to sie mazgaja z tym niczym Anglicy z LHR.

    C) Strajki - Tutaj mamy doczynienia z sytuacja w ktorej coraz wiecej ludzi nie tylko w Europie ale i na swiecie patrzy sie na Niemcy jak na Francje. Non-stop strajkowanie bo grupa bahorow, bo inaczej tych ludzi nie moge nazwac, mysli ze im sie nalezy mnostwo kasy 10 lat przed emerytura normalnego podatnika tego kraju lub chca zarabiac tyle co inzynier w elektrowni atomowej jezdzac po rampie. Ich prawo by strajkowac, ale gdyby wyjeli glowe z miejsca gdzie slonce nie dociera doszlo by do nich ze tylko niszcza renome swojego pracodawcy i kraju. Whatever, Ja sie z tego ciesze bo ja jestem konkurencja, jeszcze bardziej sie cieszy Azja ktora patrzy sie na to i smieje...slusznie. Trzeba tez dodac ze 1 lub 2 strajki..ok..ale kiedy mowimy tutaj o wiekszej ilosci strajkow niz miesiecy w roku problem jest ogromny.

    Wstyd. Taki sam wstyd jak PATCO w 1980s w US. Roznica taka ze to byl polityk z jajami i wzial wszystkich darmozjadow ktorzy probowali zatrzymac rynek lotniczy w kraju za pysk i wywalil na ulice. Byl problem. Nie ma problemu.

    D) Podatki - WTF? Nonsens. Cala struktura transfer tax/no transfer tax w Niemczech jak i w UK zapobiega rozwoju rynku lotniczego niczym brak normalnej drogi w wielu zakatkach Polski. Dodatkowy skandal wedlug mnie jest taki ze sprzedali to jako zielony podatek (standard w UE) i teraz zamiast przeznaczyc ta kase na ochrone srodowiska itd. to sobie zabieraja ta kase na co chca. Dodatkowe dojenie w formie ETS, nonsens znowu w 100%.

    Do czego dochodze? Do tego ze nie ma sie z czego wstydzic w Polsce. Owszem, logistyka nie dorasta do Niemieckiej, WAW to nie FRA KRK to nie MUC a LO to nie LH ale nie oszukujmy sie...co strajk w LH to LO/WAW na tym zyskuje. Lud jest bardziej chetny do transferow tam gdzie nie strajkuja nonstop, lud nie chce placic wyzszego podatku za KRK-WAW niz BUD-WAW-ORD bo to nonsens i lud tez nie chce sluchac jak zwiazki rycza cala geba bo pracodawca odbiera pakiety ktore 20 lat temu byly nieoplacalne a co dopiero teraz...pakiety ktore przypominam wogole nie byly widziane przez wiekszosc ludu przez ich absurdalnosc.

    ---

    BTW - Wracam do poprzednich postow o common-use. Brak mozliwosci lini Europejskich w budowaniu swoich terminalow i inwestowania swoich funduszy w nie sprawia sytuacje gdzie rzad ktorego wogole nie obchodza terminy robi co chce a linia musi sie z tym borykac. Zal mi Air Berlin z jednej strony, ale z drugiej jestem zdziwiony ze tego nie przewidzieli...moze dlatego ze to Niemcy, ale jak sie dowiedzieli Niemcy wersja 2014 to nie Niemcy wersja nawet 2004.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 10-12-2014 o 23:08
    Jerry, Itts, Patryk95 and 9 others like this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  15. #15
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    I PYTANIE ZA 100 PKT

    czy CPL w PL ma sens? i to w wykonaniu LOTowskim czyliLOThansy TAK, TAK, TAK

  16. #16
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Skoro ruch pasazerski w Berlinie ciagle rosnie i zbliza sie powoli do 30 mln pax rocznie to wiadomo, ze otworzony kiedys BER bedzie za maly.
    Projekt to wiecej niz plama dla stolicy Niemiec. Ale pisanie "bo to wschodnie Niemcy" to lekka przesada bo aktualnie wiele regionow ma sie lepiej pod kazdym wzgledem niz niejedna gmina "starych Bundeslandow" wiec z tym argumentem bylbym ostrozny.
    Dziwi mnie, ze tak pochopnie zamknieto THF i glosno mowi sie o koncu TXL.
    ten drugi peka w szwach, ale chyba otrzyma drugie zycie. Nawet po otwarciu BER bym go nie zamykal i nie przeksztalcal w jakies idiotyczne parki.
    Mike5 likes this.

  17. #17
    Awatar vonMises

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SkyGuy Zobacz posta
    Skoro ruch pasazerski w Berlinie ciagle rosnie i zbliza sie powoli do 30 mln pax rocznie to wiadomo, ze otworzony kiedys BER bedzie za maly.
    Dziwi mnie, ze tak pochopnie zamknieto THF i glosno mowi sie o koncu TXL.
    ten drugi peka w szwach, ale chyba otrzyma drugie zycie. Nawet po otwarciu BER bym go nie zamykal i nie przeksztalcal w jakies idiotyczne parki.
    Mnie też to dziwi, tym bardziej, że np. Londyn jest obsługiwany przez 6 lotnisk i nikt z tego problemu nie robi (no prawie ).

    Budowa CPL to o tyle poroniony pomysł, że wystarczy incydent w stylu lądowania kpt. Wrony, i jesteśmy w lesie... Bo zostajemy z ruchem, którego za bardzo nie ma jak (sensownie) rozparcelować.
    Nie ma co kurczowo trzymać się stolicy, (albo jednego portu), tylko trzeba rozkładać ruch na wiele lotnisk, dzięki temu mamy zapewnioną redundancję systemu. Poza tym możemy też ładnie podzielić ruch "low-cost" od zwykłych przewoźników i wszyscy będą zadowoleni .
    Efekt uboczny posiadania wielu równorzędnych lotnisk, to wymuszenie rozwoju infrastruktury dowozowej (kolej, autostrady).
    Mike5 likes this.

  18. #18
    Awatar Jerry

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vonMises Zobacz posta
    Mnie też to dziwi, tym bardziej, że np. Londyn jest obsługiwany przez 6 lotnisk i nikt z tego problemu nie robi (no prawie ).

    Budowa CPL to o tyle poroniony pomysł, że wystarczy incydent w stylu lądowania kpt. Wrony, i jesteśmy w lesie... Bo zostajemy z ruchem, którego za bardzo nie ma jak (sensownie) rozparcelować.
    Nie ma co kurczowo trzymać się stolicy, (albo jednego portu), tylko trzeba rozkładać ruch na wiele lotnisk, dzięki temu mamy zapewnioną redundancję systemu. Poza tym możemy też ładnie podzielić ruch "low-cost" od zwykłych przewoźników i wszyscy będą zadowoleni .
    Efekt uboczny posiadania wielu równorzędnych lotnisk, to wymuszenie rozwoju infrastruktury dowozowej (kolej, autostrady).
    No ja mam nadzieję jednak, że plany ewentualnego CPL zakładałyby przynajmniej jedną parę równoległych dróg startowych..

    Poza tym nie wiem, co chcesz w Polsce rozkładać między lotniskami, bo rozłóż ruch z WAW na 3 lotniska i każde z nich będzie tak świetnie się trzymało jak KRK. Jak będziemy mieli taki ruch, jak w UK, to można myśleć o CPL...

    A co do Niemiec... Nie wiem, czy jeszcze będzie miał kto latać do Berlina jak w końcu otworzą to mega lotnisko, bo już dziś większość ruchu i tak idzie przez FRA i MUC, czy nawet DUS, a Berlin poza ruchem turystycznym i w pewnym stopniu związanym z administracją państwową wielkiej siły przyciągania nie ma. Co najwyżej jako wybitnie transferowy hub.

  19. #19

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Trochę nie ten temat, ale trudno...
    Cytat Zamieszczone przez vonMises Zobacz posta
    Budowa CPL to o tyle poroniony pomysł, że wystarczy incydent w stylu lądowania kpt. Wrony, i jesteśmy w lesie... Bo zostajemy z ruchem, którego za bardzo nie ma jak (sensownie) rozparcelować.
    O to się zupełnie nie martw, po to się buduje dwie równoległe drogi startowe na lotniskach tego typu, żeby takie rzeczy się nie zdarzały.

    Nazwa "Centralny" jak widzę niektórym sugeruje, że reszta portów zostanie zamknięta albo zmarginalizowana. Tylko że rynek dla hub a rynek dla portu regionalnego to dwie różne rzeczy i nie należy ich mylić.
    Mike5 likes this.

  20. #20
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez vonMises Zobacz posta
    Nie ma co kurczowo trzymać się stolicy, (albo jednego portu), tylko trzeba rozkładać ruch na wiele lotnisk, dzięki temu mamy zapewnioną redundancję systemu. Poza tym możemy też ładnie podzielić ruch "low-cost" od zwykłych przewoźników i wszyscy będą zadowoleni .
    Efekt uboczny posiadania wielu równorzędnych lotnisk, to wymuszenie rozwoju infrastruktury dowozowej (kolej, autostrady).
    Na razie masz efekt "pierwotny" w postaci autostrady do Łodzi który spowodował efekt odwrotny. Jak Okęcie zacznie się zatykać z takich czy innych powodów to wtedy taki scenariusz może zaistnieć. Ale na razie nie jest to Heathrow.

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •