Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 45
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    LCY

    Domyślnie A2 - syn Concorde'a


    Polecamy

    Dziesiejszy Daily Mail podaje informacje o projekcie nowego samolotu ponaddzwiekowego. Samolot, ktorego silniki napedzane sa plynnym wodorem, ma osiagac maksymalna predkosc rejsowa Mach 5. Jest to ponad dwukrotny wzrost wzgledem Concorde'a. Samolot ma byc przyjazny srodowisku ze wzgledu na zastosowana technologie, jednoczesnie skracajac czas podrozy pomiedzy np. Europa a Australia do ponizej 5h. Cena takiego przelotu szacowana jest na ok. £2000.

    tutaj znajdziecie pelen artykul i wizualizacje projektu

    W swietle tego, iz podobnych projektow bylo juz sporo (ostatni bodajze japonski) czy sadzicie ze ten ma szanse na powodzenie i czy w ogole istnieje realne zapotrzebowanie na serwis ponaddzwiekowy?

  2. #2
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Na pasażerski nie, na bizjet nadźwiękowy już może być. te 5h to i tak lipa, bo nie mógłby lecieć z przelotową Ma=5 całą trasę.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3
    Awatar Intercontinental

    Dołączył
    Aug 2007

    Domyślnie

    z tego co widze, to miałby latać na pułapie 30 KM to bardziej przypomina rakiete wynosząca statki na orbite niż samolot

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    LCY

    Domyślnie

    do predkosci Mach 3 ma leciec na silnikach podobnych do tradycyjnych i dopiero potem przelaczac sie na tryb wodorowy (to taki potworek jezykowy mi wyszedl... ). Wiec caly czas leciec na Mach 5 nie bedzie.
    Czy bizjet o pojemnosci 300 paxow, powiedzmy raz dziennie miedzy LHR i SYD bylby rentowny?

  5. #5
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie


    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    LCY

    Domyślnie

    Poza tym to ma byc na skale turystyczna chyba...

    Przelot BA w premium economy flexible to ok £4000 wiec biznes by na to poszedl. Tylko, ze biznes nie zapelni codziennie takiej ilosci miejsc... a czy turysci zaplaca £2000 zamiast £700 po to, zeby byc w Australii szybciej? Czy bedzie ich wystarczjaco duzo?

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Brzydki

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    LCY

    Domyślnie

    To rodzi kolejne pytanie... Kto poleci samolotem, ktory (jezeli mnie moje oczeta nie myla... ) nie ma okien? Jednak przyjemnie jest sie pogapic na chmurki z gory...

  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Z podpisu pod rysunkiem wynika "ze jedyna wada jest brak okien"
    Z drugiej strony mnie to nie dziwi bo zaprojektowanie cisnieniowej kabiny latajacej na 30km z ponad 100tka okien utrudniloby realizacje calego projektu. Inna sprawa, ze to tylko na razie projekt a raczej rysunki

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    LCY

    Domyślnie

    (jezeli mnie moje oczeta nie myla...
    mylic nie mylily, tylko nie doczytaly...skubane... 8)

    a tak na serio, to wlasnie pytanie bylo czy te 'rysunki' maja nadzieje na stanie sie rzeczywistoscia.

  11. #11
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mags
    do predkosci Mach 3 ma leciec na silnikach podobnych do tradycyjnych i dopiero potem przelaczac sie na tryb wodorowy (to taki potworek jezykowy mi wyszedl... ). Wiec caly czas leciec na Mach 5 nie bedzie.
    Czy bizjet o pojemnosci 300 paxow, powiedzmy raz dziennie miedzy LHR i SYD bylby rentowny?
    Czyli z silnikami strumieniowymi. Nieważne czy leci Ma=3 czy Ma=5, ważne że nadźwiękowo i na trasie LHR-SYD nie mógłby nawet na połowie trasy lecieć z nadźwiękową, ze względu na falę uderzeniową którą tworzy.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  12. #12
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Czyli z silnikami strumieniowymi. Nieważne czy leci Ma=3 czy Ma=5, ważne że nadźwiękowo i na trasie LHR-SYD nie mógłby nawet na połowie trasy lecieć z nadźwiękową, ze względu na falę uderzeniową którą tworzy.
    Mozesz to rozwinac?

  13. #13
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Podobnie było z Concordem. Fala uderzeniowa powodowała hałas na który skarżyli sie mieszkańcy. Dlatego Concord lecąc np. do Dubaju prędkość naddźwiękową mogł rozwinąć nie będąc nad lądem. Chyba to tak jakoś było. A więc do SYD prędkość naddżwiękową mógł rozwinąć jedynie nad ocenamiami/wodami. Nie wiem czy to dobrze ujałem.
    Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  14. #14
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mateusz Janiec
    Podobnie było z Concordem. Fala uderzeniowa powodowała hałas na który skarżyli sie mieszkańcy. Dlatego Concord lecąc np. do Dubaju prędkość naddźwiękową mogł rozwinąć nie będąc nad lądem. Chyba to tak jakoś było. A więc do SYD prędkość naddżwiękową mógł rozwinąć jedynie nad ocenamiami/wodami. Nie wiem czy to dobrze ujałem.
    A rozumiem...nie pokojarzylem, ze chodzi o skutki fali na ziemi. Ale z tego co jest napisane w artykule to trasa wiodlaby przez biegun polnocny wiec teoretycznie po starcie z europy od razu mogliby "atakowac" naddzwiekowa nad Atlantykiem.

  15. #15
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Ale z tego co jest napisane w artykule to trasa wiodlaby przez biegun polnocny wiec teoretycznie po starcie z europy od razu mogliby "atakowac" naddzwiekowa nad Atlantykiem.
    A to inna bajka. Pytanie czy zmieszczą tyle paliwa by był w stanie dolecieć do Australii non-stop, bo rozpędzenie do Ma=3 zanim załączy się silnik strumieniowy zeżre ogromną ilość paliwa. No i jak długiego pasa to będzie potrzebowało żeby się od ziemi oderwać, albo jakie będzie miało prędkości eksploatacyjne...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #16
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Co do pasa to jest napisane, ze bada mogli operowac z istniejacych lotnisk. Tak w ogole to trzymam kciuki za caly projekt ale na razie to jest raczej na zasadzie "co chcielibysmy zeby bylo" a nie "co mamy".

  17. #17
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Kochani, domena www.hypersonic.net.pl jest wolna, podobnie jak www.najszybszy-samolot.pl. Więc dalej do roboty. Każdy rysuje kilkoma kreskami cokolwiek co przypomina ołówek ze skrzydłami. Najlepszy komisyjnie wybierzemy. Do rysunków dodajemy dane techniczne tego z "dailymail" powiększone o 15%, informujemy że LHR-SYD leci 4:40. Oczywiście jesteśmy miedzynarodową grupą kapitałową (prezesem jest ten którego rysunki wybraliśmy) , naturalnie powiązaną z izraeslkimi bankami.
    Puszczamy w świat link do przyzwoicie przygotowanej strony internetowej i.... gwarantuje że za tydzień w gógelkach będzie 500 linków do naszej informacji.

    Tak mniej więcej traktuje takie rewelację.



  18. #18
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Ojeje, ale trumna bez okien. Nie wiem, czy mi byloby przyjemnie tak bez okien, ale ja mam zboczenie na okna. Pewnie biznesmenom to by nie pzreszkadzalo, skoro mieliby full wypas tv.

  19. #19
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Jako ze jestem wielkim fanem Concorde.Trzymam kciuki za powodzenie.Klienci pewnie by sie znalezli.Niecierpliwi biznesmanny .Na lotnisku nerwowo bebnia palcami w oczekiwaniu na lot. W trakcie lotu czytaja sprawozdania lub klepia w klawiature laptopa.Po co im okna???
    Tak na powaznie czas to pieniadz wiec i chetni by sie znalezli, zamiast telepac sie z przesiadka w Singapurze np

  20. #20
    Awatar Intercontinental

    Dołączył
    Aug 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez stenus
    skoro mieliby full wypas tv.
    co za problem zainstalować kamerę po dwóch stornach samolotu, a w środku w miejsca okien wrzucić LCD i by było prawie jak z oknami

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •