Na pasażerski nie, na bizjet nadźwiękowy już może być. te 5h to i tak lipa, bo nie mógłby lecieć z przelotową Ma=5 całą trasę.
Dziesiejszy Daily Mail podaje informacje o projekcie nowego samolotu ponaddzwiekowego. Samolot, ktorego silniki napedzane sa plynnym wodorem, ma osiagac maksymalna predkosc rejsowa Mach 5. Jest to ponad dwukrotny wzrost wzgledem Concorde'a. Samolot ma byc przyjazny srodowisku ze wzgledu na zastosowana technologie, jednoczesnie skracajac czas podrozy pomiedzy np. Europa a Australia do ponizej 5h. Cena takiego przelotu szacowana jest na ok. £2000.
tutaj znajdziecie pelen artykul i wizualizacje projektu
W swietle tego, iz podobnych projektow bylo juz sporo (ostatni bodajze japonski) czy sadzicie ze ten ma szanse na powodzenie i czy w ogole istnieje realne zapotrzebowanie na serwis ponaddzwiekowy?
z tego co widze, to miałby latać na pułapie 30 KM to bardziej przypomina rakiete wynosząca statki na orbite niż samolot
do predkosci Mach 3 ma leciec na silnikach podobnych do tradycyjnych i dopiero potem przelaczac sie na tryb wodorowy (to taki potworek jezykowy mi wyszedl... ). Wiec caly czas leciec na Mach 5 nie bedzie.
Czy bizjet o pojemnosci 300 paxow, powiedzmy raz dziennie miedzy LHR i SYD bylby rentowny?
Poza tym to ma byc na skale turystyczna chyba...
Przelot BA w premium economy flexible to ok £4000 wiec biznes by na to poszedl. Tylko, ze biznes nie zapelni codziennie takiej ilosci miejsc... a czy turysci zaplaca £2000 zamiast £700 po to, zeby byc w Australii szybciej? Czy bedzie ich wystarczjaco duzo?
Brzydki
Z podpisu pod rysunkiem wynika "ze jedyna wada jest brak okien"
Z drugiej strony mnie to nie dziwi bo zaprojektowanie cisnieniowej kabiny latajacej na 30km z ponad 100tka okien utrudniloby realizacje calego projektu. Inna sprawa, ze to tylko na razie projekt a raczej rysunki
mylic nie mylily, tylko nie doczytaly...skubane... 8)(jezeli mnie moje oczeta nie myla...
a tak na serio, to wlasnie pytanie bylo czy te 'rysunki' maja nadzieje na stanie sie rzeczywistoscia.
Podobnie było z Concordem. Fala uderzeniowa powodowała hałas na który skarżyli sie mieszkańcy. Dlatego Concord lecąc np. do Dubaju prędkość naddźwiękową mogł rozwinąć nie będąc nad lądem. Chyba to tak jakoś było. A więc do SYD prędkość naddżwiękową mógł rozwinąć jedynie nad ocenamiami/wodami. Nie wiem czy to dobrze ujałem.
Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
Aer Lingus - Simply unbeatable!
Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
Aer Lingus - Reaching for new heights!
A rozumiem...nie pokojarzylem, ze chodzi o skutki fali na ziemi. Ale z tego co jest napisane w artykule to trasa wiodlaby przez biegun polnocny wiec teoretycznie po starcie z europy od razu mogliby "atakowac" naddzwiekowa nad Atlantykiem.Zamieszczone przez Mateusz Janiec
A to inna bajka. Pytanie czy zmieszczą tyle paliwa by był w stanie dolecieć do Australii non-stop, bo rozpędzenie do Ma=3 zanim załączy się silnik strumieniowy zeżre ogromną ilość paliwa. No i jak długiego pasa to będzie potrzebowało żeby się od ziemi oderwać, albo jakie będzie miało prędkości eksploatacyjne...Zamieszczone przez thewho
Co do pasa to jest napisane, ze bada mogli operowac z istniejacych lotnisk. Tak w ogole to trzymam kciuki za caly projekt ale na razie to jest raczej na zasadzie "co chcielibysmy zeby bylo" a nie "co mamy".
Kochani, domena www.hypersonic.net.pl jest wolna, podobnie jak www.najszybszy-samolot.pl. Więc dalej do roboty. Każdy rysuje kilkoma kreskami cokolwiek co przypomina ołówek ze skrzydłami. Najlepszy komisyjnie wybierzemy. Do rysunków dodajemy dane techniczne tego z "dailymail" powiększone o 15%, informujemy że LHR-SYD leci 4:40. Oczywiście jesteśmy miedzynarodową grupą kapitałową (prezesem jest ten którego rysunki wybraliśmy) , naturalnie powiązaną z izraeslkimi bankami.
Puszczamy w świat link do przyzwoicie przygotowanej strony internetowej i.... gwarantuje że za tydzień w gógelkach będzie 500 linków do naszej informacji.
Tak mniej więcej traktuje takie rewelację.
Ojeje, ale trumna bez okien. Nie wiem, czy mi byloby przyjemnie tak bez okien, ale ja mam zboczenie na okna. Pewnie biznesmenom to by nie pzreszkadzalo, skoro mieliby full wypas tv.
Jako ze jestem wielkim fanem Concorde.Trzymam kciuki za powodzenie.Klienci pewnie by sie znalezli.Niecierpliwi biznesmanny .Na lotnisku nerwowo bebnia palcami w oczekiwaniu na lot. W trakcie lotu czytaja sprawozdania lub klepia w klawiature laptopa.Po co im okna???
Tak na powaznie czas to pieniadz wiec i chetni by sie znalezli, zamiast telepac sie z przesiadka w Singapurze np
Zakładki