Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Linie lotnicze w 2007 roku


    Polecamy

    Ponad 17 mln pasażerów skorzystało z oferty operujących na polskim rynku w ruchu regularnym przewoźników lotniczych – wynika ze statystyk zebranych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC). Największą liczbę pasażerów polskie porty lotnicze obsłużyły na rzecz PLL LOT - 5 mln 427 tys. Na kolejnych miejscach znaleźli się przewoźnicy niskokosztowi: Wizz Air (2 mln 764 tys.) oraz Ryanair (2 mln 310 tys.).

    Z obserwacji ULC wynika, iż PLL LOT ustabilizował swoją pozycję na rynku i jego udział wyniósł 31,55% (LOT przestaje tracić udziały w rynku od II kwartału 2007 roku).

    Na uwagę zasługuje fakt, iż po raz pierwszy udział w rynku przewoźników niskokosztowych przekroczył pułap 50%. Z ich oferty skorzystało w sumie 8 mln 618 tys. pasażerów. Istotne jest również, iż udział przewoźników niskokosztowych w dynamice przewozów regularnych zmniejszył się w roku 2007 do 66,46% z 87,88% w roku 2006 oraz 82,39% w roku 2005.

    Wśród pierwszych dziesięciu największych przewoźników tradycyjnych, najbardziej dynamicznie na polskim rynku działała niemiecka Lufthansa (27,13%) oraz polski LOT (15,10%). Najmniejszą dynamikę odnotował natomiast British Airways (0,46%).

    Wśród pierwszych dziesięciu największych – pod względem ilości przewiezionych pasażerów - przewoźników, sześciu to niskokosztowi, z których największą dynamikę odnotował Norwegian Air Shuttle (111,31%), najmniejszą zaś SkyEurope (-6,07%).

    Polscy przewoźnicy w 2007 roku obsłużyli łącznie 39,04% rynku przewozów regularnych (w 2006 roku było to 41,33%, natomiast w 2005 – 48,63%). Z ich oferty skorzystało łącznie 6 mln 715 tys.
    pasazer.com

  2. #2
    Awatar Dreamliner

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA (niegdyś EPBY)

    Domyślnie

    Trzeba przyznać, że to bardzo ładna statystyka. Przemysł lotniczy rozwija się w Polsce w i tak bardzo dużym tempie. W innych krajach może też, ale u nas różnica jest szczególnie widoczna. W przeciągu 10/15 lat latanie w Polsce stało się codziennością, a nie luksusem jak było w np. latach 90-tych i wcześniej.
    Cieszę się też, że LOT się podniósł po tragicznym 2006r.

  3. #3
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Ja również cieszę się, z wyników LOTu. Oby się rozwijali i umacniali pozycję na rynku. No i w tym roku ponad 6-ciu milionów pax. =)
    Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wrocek

    Domyślnie Re: Linie lotnicze w 2007 roku

    Ponad 17 mln pasażerów skorzystało z oferty operujących na polskim rynku w ruchu regularnym przewoźników lotniczych – wynika ze statystyk zebranych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC). Największą liczbę pasażerów polskie porty lotnicze obsłużyły na rzecz PLL LOT - 5 mln 427 tys. Na kolejnych miejscach znaleźli się przewoźnicy niskokosztowi: Wizz Air (2 mln 764 tys.) oraz Ryanair (2 mln 310 tys.).
    Czyli prawie 2mln PAX w lotach nieregularnych (charter)?
    Ciekawe jest to, że na te dane z ULC powołują się także gazeta.pl czy rp.pl, jednak na stronach ULC (czyli u źródła) nie ma absolutnie nic na ten temat. Mają nowy wystrój stron, tych nowych statystyk jeszcze nie ma, a stare (za 2006) gdzieś pogibły.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Polscy przewoźnicy w 2007 roku obsłużyli łącznie 39,04% rynku przewozów regularnych (w 2006 roku było to 41,33%, natomiast w 2005 – 48,63%). Z ich oferty skorzystało łącznie 6 mln 715 tys.
    LOT (z Eurolotem) 4,29 milionów, LOT + Central 5,427 Skąd im 6,715 wyszło?

  6. #6
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    +PrimaCharter +JetAir - ale to jeszcze za malo

  7. #7
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Pewnie jeszcze coś tam FFP się dołożyło... piszą ogólnie o polskich przewoźnikach więc pewnie liczą total.

    EDIT: No jeszcze należy zapytać o sposób raportowania. Czy mówimy o pasażerach wchodzących na pokład konkretnych samolotów, czy raporty przygotowują przewoźnicy i wliczają w swój 'obrót' również share-code.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  8. #8
    Awatar pawelw

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Puławy

    Domyślnie Re: Linie lotnicze w 2007 roku


    Wśród pierwszych dziesięciu największych przewoźników tradycyjnych, najbardziej dynamicznie na polskim rynku działała niemiecka Lufthansa (27,13%) oraz polski LOT (15,10%). Najmniejszą dynamikę odnotował natomiast British Airways (0,46%).
    Ciekawe, BA nie wytrzymuje konkurenci w Polsce na przejazdy do UK? Bo low costy umacniaja swoje pozycje tych trasach.

  9. #9
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawelw
    Ciekawe, BA nie wytrzymuje konkurenci w Polsce na przejazdy do UK?
    Ciężko nazwać ofertę BA "przejazdami do UK", latają tylko z Londynu i raczej mierzą w pasażerów biznesowych i przesiadkowych (przynajmniej kiedyś, teraz po spuszczeniu LHR z WAW, to raczej słabiej będzie z przesiadkami).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  10. #10
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ciezko liczyc na duży przyrost pasażerów gdy nie zwiększa się ilości połączeń ani nie daje większych maszyn.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wrocek

    Domyślnie Re: Linie lotnicze w 2007 roku


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez pawelw
    Ciekawe, BA nie wytrzymuje konkurenci w Polsce na przejazdy do UK? Bo low costy umacniaja swoje pozycje tych trasach.
    A po co BA ma zwiększać dynamikę w PL, czy konkurować z LCC? Jest zainteresowana utrzymaniem swej strategi, tj. dowożeniem PAXów do swych HUBów, a nie konkurowaniem z np. Ryanem kto będzie mieć więcej promocji. A uruchomienie następnych destynacji się po prostu nie opłaca, bo inne linie ( w tym LCC) dowożą BA PAXów swymi połączeniami taniej.
    Przykład: Jak będziesz chciał dolecieć np. do Dheli, to jedną z lepszych opcji jest lot Heathrow-Dheli. Jak z np. Gdańska dolecieć do Heathrow? Albo do Wawy i z tamtąd liniami BA, albo lecisz do Stansted i stamtąd jakoś transportem kobinowanym do Heathrow.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •