Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
Like Tree5Likes
  • 2 Post By E-Jet KRK
  • 2 Post By robbo2k
  • 1 Post By Scorpio86

Wątek: Szeroki kadłub od COMACa

  1. #1
    tbk
    tbk jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie Szeroki kadłub od COMACa


    Polecamy

    Comac we współpracy z rosyjskim UAC ma się w przyszłym roku podjąć zaprojektowania samolotu szerokokadłubowego bazującego na IŁ-96. Ma on mieścić od 250 do 300 miejsc i konkurować z produktami Airbusa i Boeinga.

    China to design new widebody with Russia next year | Manufacturers content from ATWOnline


    Ciekawe czy pójdą w 4 silniki skoro bazą ma być IŁ-96. Byłoby to dość ekstrawaganckie (jakby sam ten pomysł już taki nie był ).

  2. #2
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Na bank za chwilę ustawi się kolejka chętnych z całego świata na to cudo, które wspólnie stworzą. Pierwszy będzie Aerofłot.
    Itts and mgab like this.

  3. #3
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Zwróćcie uwagę na datę newsa, który przytaczam:

    http://airinsight.com/2012/06/06/com.../#.VE_GbBYkUwI

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Piszą, że będzie bazował na Ił-96, żeby zmylić jankesów.
    W rzeczywistości będą wzorować się na 787. Parę lat temu w chińskich internetach krążyły wizualizacje tego ustrojstwa i wyglądało toto jak Dreamliner ze skrzydłami po A330. Oczywiście dwusilnikowy był.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wykopki..... CR929 (CRAIC) pokazany na targach w Chinach w Zhuhai (rosyjkochińska produkcja) . (makieta wnetrza)

    Wymiary długości 63,3 m i szerokości 5,92 m. Rozpiętości 63,9 m, 281 pasażerów w trzech klasach, zasięg 12 000 km.




    https://www.youtube.com/watch?v=-zuaxCkFR64

    Silniki “We are now choosing one of two suppliers, General Electric’s GEnX and Rolls Royce’s Trent 7000,”

    Szczypu and Atco like this.

  6. #6
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Szczypu likes this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  7. #7

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie

    Z powyższego porównania wychodzi na to, że w stosunku do B787 i A350 ma to mieć porównywalne wymiary, mniej pasażerów, gorszy zasięg i być w optymistycznej wersji spóźnione w stosunku do konkurentów o 15 lat. Konkurencja tu ma być ceną czy jakością? Wróżycie temu sukces?
    Pozdrawiam,
    Marcin

  8. #8
    BrejSki
    Goście

    Domyślnie

    Ja tego nie widzę. Z zewnątrz wygląda jak kopia 787, a Kokpit mega podobny do A350, a więc ciekawa hybryda. Biorąc pod uwagę niezbyt dużą (co i tak chyba jest wyolbrzymieniem) popularność COMAC, to nie sądzę, by ten samolot był rentowny...
    Niska cena może odstraszać potencjalnych konsumentów, ale mniejszy zasięg może pomóc liniom, które mają olbrzymie obłożenie na loty krótkiego/średniego zasięgu.

  9. #9
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Chiński rynek to spokojnie weźmie i gdzieś będą mieć certyfikaty FAA.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  10. #10
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    ARJ21 niby od jakiegoś czasu ma certyfikację, ale jakoś nie mogą się rozkręcić z zamawianiem i użytkowaniem.

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    ARJ21 niby od jakiegoś czasu ma certyfikację, ale jakoś nie mogą się rozkręcić z zamawianiem i użytkowaniem.
    302 zamówione... 8 dostarczonych, rozpędzają się powoli...


    Rok 2015 2016 2017 2018
    Dostarczonych 1 1 2 4
    źródło: wikipedia
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  12. #12

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    ARJ ... Dzieło chińskich rączek zrobione z części i fabryki po DC9. 30lat w plecy a zamówienia wiadomo po linii partyjnej jak polskie wojsko w Autosanie

  13. #13
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Oj, gdybyś Ty wiedział co te chińskie rączki jeszcze potrafią zrobić...

  14. #14

    Dołączył
    Oct 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    Oj, gdybyś Ty wiedział co te chińskie rączki jeszcze potrafią zrobić...
    Drugą Mrije

    Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka

  15. #15
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    302 zamówione... 8 dostarczonych, rozpędzają się powoli...
    Najpierw mówili, że w 2018 będzie dostarczonych 30. Potem mówili, że 20. Wikipedia twierdzi, że dostarczyli 4. Co prawda przewijają się zdjęcia w malowaniu linii Urumqi Air oraz Genghis Khan Airlines, ale formalnie te samoloty wciąż należą do producenta i latają tylko na loty pokazowe z COMAC-owego lotniska.
    302 zamówione to też nieaktualna informacja. Na chwilę obecną prawdopodobnie prawidłowa jest ilość 251. Linie Henan Airlines, które rzekomo zamówiły 100 sztuk już nie istnieją.

  16. #16
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie


    Polecamy

    Wyprodukowano pierwszą sekcję kadłuba CR929, przeznaczonego do prób statycznych (ma długość 15 m i średnicę 6 m).

    fot. twitter.com/William70095084
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •