Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 40
  1. #1
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie Znów kij w mrowisko - czyli Dziennik rozmawia z MOL


    Polecamy

    Proponuję lekturę wywiadu "Dziennika" z Michaelem O'Leary - to typowe dla szefa Ryanaira wsadzanie kija w mrowisko. Kilka obelg, parę przejaskrawień i butne zapowiedzi. Jak choćby to: "Przejęcie LOTu nie ma sensu, bo prześcigniemy ich w Polsce najpóźniej za dwa lata. Będziemy największą linią lotniczą w waszym kraju w ciągu 2, maksimum 3 lat.". Poza tym Modlin się nie podoba (co na to Sochaczew?), a i tak w Polsce będą podobno 3-4 bazy FR. Ano, zobaczymy.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    :P EZY korzystając z terminala T3 na CDG jest w stanie się w 30 minut uwinąć. Na Orly także. A FR poza Beauvais świata nie widzi... Nie rozumiem

  3. #3
    Awatar PanPstryk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Reading/Sanok

    Domyślnie

    A kto bierze kase za mityczne reklamy? To tez mozna potraktowac, jako dotacje - nie rzadowe ale samorzadowe. Ach, ten MOL

  4. #4
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    MOL: Nigdy nie leciałem LOTem. Co tam dostaje się w tej klasie?

    Darmowy posiłek...
    I było warto płacić za niego dodatkowe 150 euro, czyli różnicę w cenie między Ryanairem a LOTem?

    Cóż, to nie ja płaciłem, ale moja firma.

    Tym gorzej dla pańskiej firmy, bo słono przepłaciła. Gdybyście zdecydowali się na usługi Ryanaira, powiedzielibyśmy wam - zatrzymajcie sobie te 150 euro i dajcie je swojemu pracownikowi na dwa wykwintne obiady w restauracji w centrum Dublina. Zapewniam, że byłoby to znacznie lepsze dla pańskiego podniebienia, niż ten szajs, który serwują na pokładach LOTu.
    Świetny fragment . No i całkowita racja MOLa.
    You Can Fly

  5. #5
    Awatar PanPstryk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Reading/Sanok

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariusz
    MOL: Nigdy nie leciałem LOTem. Co tam dostaje się w tej klasie?

    Darmowy posiłek...
    I było warto płacić za niego dodatkowe 150 euro, czyli różnicę w cenie między Ryanairem a LOTem?

    Cóż, to nie ja płaciłem, ale moja firma.

    Tym gorzej dla pańskiej firmy, bo słono przepłaciła. Gdybyście zdecydowali się na usługi Ryanaira, powiedzielibyśmy wam - zatrzymajcie sobie te 150 euro i dajcie je swojemu pracownikowi na dwa wykwintne obiady w restauracji w centrum Dublina. Zapewniam, że byłoby to znacznie lepsze dla pańskiego podniebienia, niż ten szajs, który serwują na pokładach LOTu.
    Świetny fragment . No i całkowita racja MOLa.
    MOL wciska kit. Kiedy miesiac temu chcialem kupic bilet Ryanair na trasie STN-RZE-STN korzystniej (cenowo) wyszlo mi kupic w LOT przez WAW. Biorac pod uwage czas, jaki przeznacze na podroz wychodzi mi to samo co z FR. To jest taki doskonaly zabieg zerujacy na ludziach, ktorym nie chce sprawdzac innych mozliwosci itp

    Dla scislosci dodam, ze za podroz FR zaplacialbym w obie strony ok. 200 GBP. Tymczasem za przelotem LOTem wyszlo mi 120 GBP Jak nic 80 GBP w kieszeni

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Nic co MOL mówi publicznie nie jest prawdą tylko propagandą. NIC.

  7. #7
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    No OK, znalazles taniej w LOT, nie kwestionuje tego ze nie ma tanszych ofert na dany przelot w danym terminie niz FR, oczywiscie da sie takie znalezc, ale suma sumarum FR jest jako calosc - cenowo bije porzadnie LOT i innych tradycyjnych jak i tez niskokosztowych, przykladowo za rok 2006 na trasach PL - Londyn FR był najtanszy.

    [ Dodano: Pon 12 Lut, 2007 10:05 ]
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Nic co MOL mówi publicznie nie jest prawdą tylko propagandą. NIC.
    To już gruba przesada. Napewno ma to dużo wspólnego z propagandą, no i działaniem marketingowym... no ale z tym "NIC" to gruba przesada.
    You Can Fly

  8. #8
    Awatar PanPstryk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Reading/Sanok

    Domyślnie

    Nie neguje konkurencyjnosci FR wzgledem LOTu na trasach z i do Polski. Ja zwracam uwage tylko na to, ze MOL operuje stereotypami, ktore sa dobre dla klienta, ktory nie wnika w szczegoly w sprawy. Ale my tutaj mozemy analizowac i dyskutowac nad prawdziwoscia wyglasznych przez niego tez - w koncu interesujemy sie tym bardziej niz na zasadzie kupic bilet i poleciec. Z tego punktu widzenia MOL uprawia propagande, ktora - po glebszym wniknieciu - jest mydleniem oczu. Dzialania MOL - dazenie do monopolu - pokazuja tylko, ze linia boi sie konkurencji Bo slynne "zamordowanie" Sky Europe jest tego doskonalym przykladem... Jesli z Balic znikna Centralwings i BA to ceny beda takie, jak z Rzeszowa

  9. #9
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PanPstryk
    Nie neguje konkurencyjnosci FR wzgledem LOTu na trasach z i do Polski. Ja zwracam uwage tylko na to, ze MOL operuje stereotypami, ktore sa dobre dla klienta, ktory nie wnika w szczegoly w sprawy. Ale my tutaj mozemy analizowac i dyskutowac nad prawdziwoscia wyglasznych przez niego tez - w koncu interesujemy sie tym bardziej niz na zasadzie kupic bilet i poleciec. Z tego punktu widzenia MOL uprawia propagande, ktora - po glebszym wniknieciu - jest mydleniem oczu. Dzialania MOL - dazenie do monopolu - pokazuja tylko, ze linia boi sie konkurencji Bo slynne "zamordowanie" Sky Europe jest tego doskonalym przykladem... Jesli z Balic znikna Centralwings i BA to ceny beda takie, jak z Rzeszowa
    W sumie do pewnego stopnia się z Tobą zgadzam.
    You Can Fly

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wieś z tramwajami.

    Domyślnie

    Porównania do LOTu czy innej tradycyjnej linii są bez sensu. Co innego lecieć z punktu A do punktu B patrząc wyłącznie na cenę i nie szanując własnego czasu a co innego kiedy mamy przelot łączony, do tego ograniczony czas. Co z tego, że polecimy tanio na Stansted jak później musimy 2h stracić na dojazd na Victoria? A co jeżeli chcemy lecieć dalej? Kto nam zagwarantuje przesiadkę?
    Lubię FR ze względu na stosunkowo niskie ceny i nowe samoloty. Ale ich propaganda i samozachwyt mnie czasem śmieszy...

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Nic co MOL mówi publicznie nie jest prawdą tylko propagandą. NIC.
    A to?

    65 mln euro na terminal o przepustowości 1 mln pasażerów. To grubo za mało dla Ryanaira na umieszczenie tam bazy. Lotnisko we Frankfurt-Hahn wyda 60 mln euro i będzie w stanie obsłużyć 15 mln pasażerów.
    W Polsce potrzeba konkurencji dla PPL, czyli niezależnej firmy inwestującej w Modlin.
    PPL i LOT to państwowe molochy. MOL ma świętą rację tutaj. Wystarczy spojrzeć na prywatny port w Katowicach...

  12. #12
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lamer
    Ale ich propaganda i samozachwyt mnie czasem śmieszy...
    No i to sie nazywa public relations. No nazwał bym go odważnym i napewno specyficznym no ale jak widać - efektywnym.
    You Can Fly

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Nic co MOL mówi publicznie nie jest prawdą tylko propagandą. NIC.
    A to?

    65 mln euro na terminal o przepustowości 1 mln pasażerów. To grubo za mało dla Ryanaira na umieszczenie tam bazy. Lotnisko we Frankfurt-Hahn wyda 60 mln euro i będzie w stanie obsłużyć 15 mln pasażerów.
    W Polsce potrzeba konkurencji dla PPL, czyli niezależnej firmy inwestującej w Modlin.
    PPL i LOT to państwowe molochy. MOL ma świętą rację tutaj. Wystarczy spojrzeć na prywatny port w Katowicach...
    Hahn to jedynie rozbudowa. Modlin trzeba cały organizować ab ovo. Do tego linia kolejowa i tak dalej. Co kłuje tak Ryanair'a w PPL? Nie to, że jest fatalnie zarządzany (to w większości prawda) ale to że nie włazi Ryanairowi w anus. I to akurat w PPL jest dobre. Widać są linie które mimo chłodu ze strony PPL są w stanie dynamicznie działać tam, gdzie PPL króluje, vide DY, W6. A FR po prostu nie potrafi sam zawalczyć o swoje, chce żeby wszystko układać pod jego kątem.

  14. #14
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Z tymi cenami najniższymi to faktycznie różnie bardzo bywa (jeszcze doliczając opłatę za bagaż rejestrowany...). Lecę w marcu do Glasgow i najtaniej mi wyszło Wizzem, Ryan poza tym przez dłuższy czas po świętach Wielkanocnych utrzymuje wysokie ceny niż W6 (sprawdzałem W6 z WAW i FR z KRK)
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    MOL nie owija w bawełnę Swoją drogą ciekawy ten wywiad.

  16. #16
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jester
    MOL nie owija w bawełnę Swoją drogą ciekawy ten wywiad.
    Sam MOL jest ciekawy, dla mnie wywiady z takim ludzmi jak MOL , Lepper, Rydzyk - sa bardzo ciekawe.
    You Can Fly

  17. #17
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Podobno niektóre tanie linie lotnicze nie wyprowadzą się z Okęcia, nawet jeśli powstanie Modlin...
    Jakie tanie? Przecież my jesteśmy jedyną tanią linią lotniczą w Polsce!

    Mam na myśli Wizz Air czy też easyJet.
    Średnia cena biletu w Wizz Air to niemal 100 euro, w easyJet - 70 euro. U nas pasażerowie płacą średnio 40. Tak więc fakt, że pseudo tanie linie nie będą chciały się wynieść z Okęcia, wcale mnie nie dziwi. Z ich cenami nie mają czego szukać w Modlinie. A dla nas przy obecnych planach będzie on z kolei za mały. Ale tak się dzieje, gdy dajemy poszaleć tak nieskutecznemu zarządcy jak PPL na drugim lotnisku. Zmarnują oni mnóstwo pieniędzy i zbudują coś, co nie będzie działało. W Polsce potrzeba konkurencji dla PPL, czyli niezależnej firmy inwestującej w Modlin. Daje to znakomite efekty, co widać na przykładzie Frankfurt-Hahn czy Glasgow-Prestwick.
    Ha ha ha!!!

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Prawdą by było, gdyby powiedział "We're the only no-frills airline in Europe". Bo doprawdy są jedynymi, którzy nie oferują niemal nic.

  19. #19
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Dla mnie najlepsze jest to:

    Kto w Dublinie słyszał o Rzeszowie? Teraz dzięki nam odwiedza go rocznie 50 tys. turystów
    Tarzam sie ze smiechu - skad on wzial 50.000 turystow z Irlandii w Rzeszowie?
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  20. #20
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Matematyka iście Ryanowska....

    1. 2 loty tygodniowo, czyli 2x52=104
    104 loty do Dublina rocznie.

    2. 50000 paxów / 104 loty = ok.480 paxów

    Z 1. i 2. wynika że jednym samolotem (pomijając polaków) lata do RZE 480 dublińczyków. Nie wiedziałem że aż tak oszczędzają.... 480 osób w 738?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •