Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 43
Like Tree10Likes

Wątek: Japońsko-amerykański zespół MRJ

  1. #1
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Japońsko-amerykański zespół MRJ


    Polecamy

    Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI) ogłosił skład grupy, która będzie dostarczać podzespoły dla nowego samolotu regionalnego MRJ. Stworzą go trzej amerykańscy i dwaj japońscy poddostawcy.

    Mitsubishi pragnie wejść na rynek samolotów regionalnych, mniej więcej w tym samym czasie, co Rosjanie ze swoim Superjetem 100 i Chińczycy z ARJ21, wykorzystując doświadczenia z kompozytami lotniczymi. Japoński koncern bierze bowiem udział w budowie kompozytowych skrzydeł do Boeingów B787 / Rysunek: MHI

    Mitsubishi Regional Jet ma stanowić konkurencję dla samolotów Embraera i Bombardiera, przede wszystkim, na dynamicznie rozwijającym się ryku dalekowschodnim. Samolot o dwóch długościach kadłuba, 33 i 36 m, ma zabierać na pokład 70-96 pasażerów, przewożąc ich na dystans od 1630 do 3630 km, w zależności od wyboru jednej z 6 proponowanych wersji (MRJ90STD, -90ER, -90LR, -70STD, - 70ER, -70LR). W budowie maszyny mają być wykorzystane kompozyty w skali dotąd niespotykanej dla tej klasy samolotów pasażerskich. Japończycy zaczęli już zbierać zamówienia na MRJ, choć oficjalny start programu planowany jest dopiero na ten rok, a produkcja seryjna ma się rozpocząć w 2012. Mitsubishi ogłosił dzisiaj skład grupy dostawców głównych podzespołów. Będzie składała się ona z 3 amerykańskich i 2 rodzimych przedsiębiorstw. Za Pacyfikiem części produkować będą Parker Aerospace (hydraulika), Hamilton Sundstrand Co. (m.in. systemy zasilania elektrycznego, zarządzania sytuacją powietrzną, przeciwpożarowy), Rockwell Collins (system kontroli lotu). Najważniejsi partnerzy japońscy to Nabtesco Co. (elementy systemu kontroli lotu) i Sumimoto Precision Products Co. (podwozie).
    http://www.altair.h2.pl/start-800

  2. #2
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Heh, na tej wizualizacji wygląda jak Embraer z kadłubem CRJ

    Dobrze, będzie niezła konkurencja w regionalnych odrzutowcach.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Konkurencja? Dobre...
    Jeśli ten samolot zostanie zbudowany, to będzie koniec E-Jetów i Bombardierów (jeśli BBD dalej będzie się ociągał z CSeries). Konkurencja przestanie istnieć, bo ten samolot ma być napędzany silnikami typu GTF, zużywającymi około 20 - 25% mniej paliwa niż obecne. Jakie to będzie miało odbicie w kosztach eksploatacji w połączeniu z kompozytową konstrukcją, chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć...

  4. #4
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Konkurencja? Dobre...
    Jeśli ten samolot zostanie zbudowany, to będzie koniec E-Jetów i Bombardierów (jeśli BBD dalej będzie się ociągał z CSeries). Konkurencja przestanie istnieć, bo ten samolot ma być napędzany silnikami typu GTF, zużywającymi około 20 - 25% mniej paliwa niż obecne. Jakie to będzie miało odbicie w kosztach eksploatacji w połączeniu z kompozytową konstrukcją, chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć...
    Tutaj zachowałbym spokój Nie wiem czy pamiętasz ale Pratt już miał kiedyś podejście do GTF'a (miał być CFM killer), szkończyło się praktycznie całkowitą nieobecnością tej firmy w tym segmencie rynku...
    PW6000 do A318 był jedną z największą ich wpadek, skończyło się szybką certyfikacją CFMa do tego silnika (mimo że na początku nie był planowany) a PW6000 był rozpaczliwie przeprojektowany bo się nie nadawał do niczego...
    Do tego czasu kilka firm już robiło podejścia do przekładni między wentylatorem i LPT (na czele z P&W) i kończyło to się słabo...
    Generalnie to większość się raczej dziwi japończykom że się ładują w GTF'a...
    KZ

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    ...tylko, że tym razem Pratt ma zdobyte doświadczenie metodą prób i błędów. Przekładnia w warunkach laboratoryjnych sprawdza się, zaś latające laboratorium ma rozpocząć loty wiosną.

    Poza tym nie przesadzałbym z tą nieobecnością. A IAE to niby co? 8) Jeśli już, to Pratt będzie nieobecny, ale w segmencie samolotów szerokokadłubowych...

  6. #6
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    ...tylko, że tym razem Pratt ma zdobyte doświadczenie metodą prób i błędów. Przekładnia w warunkach laboratoryjnych sprawdza się, zaś latające laboratorium ma rozpocząć loty wiosną.
    Publikacje prasowe traktowałbym z przymrużeniem oka bo dość dobrze wiem jak bardzo one się różnią od rzeczywistości w tym biznesie...
    Doświadczenia laboratoryjne z tego typu przekładniami ma kilka firm o czym szersza publiczność nie ma zielonego pojęcia...
    KZ

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    ...na przykład?

  8. #8
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    ...na przykład?
    Na przykład co ? Które firmy ? Napisałem tyle co mogę, reszta to już kwestia wiary
    KZ

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ
    Na przykład co ? Które firmy ?
    Nioom... skoro wiadomo, że np. taki Pratt miał problemy, to mógłbyś rozszerzyć temat - chętnie posłuchałbym... A co do wiary, to "nie mieszajmy dwóch systemów walutowych" (copyright by Ryszard Ochódzki) .

  10. #10
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Uczymy się mówić po polsku. Lekcja 1:
    "destynacja" - prawidłowe słowo: lotnisko docelowe.
    1. destynacja
    znaczenie: dawniej: przeznaczenie
    meg, 2007-02-22
    dopuszczalność w grach: tak
    występowanie: Praktyczny słownik współczesnej polszczyzny - Kurpisz 1994-2005 - H. Zgółkowa odmienność: tak

    Przepraszam za OT



  11. #11
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    CSeries tez ma latac m.inn. z GTF by PW, wiec chyba nie jest az tak zle w tym temacie.
    no risk, no fun ;D


  12. #12
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Najpierw niech sie Bombardier z CSeries pozbiera...

  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Flightglobal donosi, że prawdopodobnie All Nippon w tym miesiącu ogłosi zakup MRJ-90, stając się pierwszym klientem.

    Podobno Japan Air Lines i ILFC są następni w kolejce.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    CSeries tez ma latac m.inn. z GTF by PW, wiec chyba nie jest az tak zle w tym temacie.
    To nieco inny segment jednak:

  15. #15
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Zarząd Mitsubishi Heavy Industries zatwierdził rozpoczęcie programu budowy MRJ.
    Artykuł z FlightGlobal

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Konkurencja? Dobre...
    Jeśli ten samolot zostanie zbudowany, to będzie koniec E-Jetów i Bombardierów (jeśli BBD dalej będzie się ociągał z CSeries). Konkurencja przestanie istnieć, bo ten samolot ma być napędzany silnikami typu GTF, zużywającymi około 20 - 25% mniej paliwa niż obecne. Jakie to będzie miało odbicie w kosztach eksploatacji w połączeniu z kompozytową konstrukcją, chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć...
    Teraz pozostaje tylko oglosic koniec historii...

  17. #17
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    Teraz pozostaje tylko oglosic koniec historii...
    Na początek wystarczy program adaptacji E-jetów i CRJ do silników GTF.

  18. #18
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    - MRJ90: 86-96 siedzeń. MRJ70: 70-80
    - przewidują popyt na 1000 MRJ
    - maksymalnie MRJ bedzie mozna powiekszyc aby zabieral pomiedzy 100 a 120 pasazerow
    - ostateczne zatwierdzenie designu jesienia przyszlego roku
    - kadlub nie CFRP

    http://www.flightglobal.com/blogs/fl...et-briefi.html

  19. #19
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    Teraz pozostaje tylko oglosic koniec historii...
    Na początek wystarczy program adaptacji E-jetów i CRJ do silników GTF.
    Na Farnboruogh właśnie konkurencja ogłosiła że GTF to przeżytek
    KZ

  20. #20
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez KZ
    Na Farnboruogh właśnie konkurencja ogłosiła że GTF to przeżytek
    Powiem ze nie bardzo dowierzam, zeby ktokolwiek liczacy sie w tym biznesie cos takiego powiedzial, nie w stylu renomowanych firm. Jak cos co jeszcze nawet nie istnieje moze byc przezytkiem, taka wypowiedz bylaby bezsensowna. Natomiast Boeing ustami Carsona i Airbus ustami Leahy zbagatelizowali C-serie na Farnborough a o silniku GTF powiedzieli tyle ze jest "niesprawdzony". A tak naprawde cokolwiek by "konkurencje" oglaszala ma mala wartosc poza medialna. Masz dziwna fobie do P&W a to nie zaden nowicjusz na rynku silnikow lotniczych. P&W jest jedynym producentem silnikow lotniczych ktory wybral droge do postepu poprzez ryzykowna geared turbofan, inni jak RR, CFM czy Snecma wybrali tez nie pozbawiona ryzyka droge poprzez open-rotor lub e-Core (GE) - w tym momencie nie ma absolutnie zadnych przeslanek czyja koncepcja jest lepsza.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •