https://www.facebook.com/cctvrussian...2059410134425530 августа китайская компания China airspace и украинское госпредприятие ŤАнтоновť подписали договор о сотрудничестве. Согласно договору к Китаю переходит право собственности на гигантский самолет-транспортёр АН-225, включая использование чертежей и спецификаций самолета. Переговоры по привлечению китайских инвесторов велись еще в мае 2016 года. После подписания договора с украинской компанией, Китай получил доступ к уникальным технологиям в области авиастроения. Планируется, что первый китайский АН-225 уже будет выпущен в первой половине 2019 года. АН-225 ŤМрияť (в переводе с украинского - Ťмечтаť) является самым тяжёлым грузоподъёмным самолётом, когда-либо поднимавшимся в воздух. АН-225 был специально спроектирован для создания авиационной транспортной системы для проекта советского многоразового космического корабля ŤБуранť. Самолет существует в единственном экземпляре.
Jeśli dobrze przetłumaczyłem to 30 sierpnia Antonov podpisał umowę o współpracy z Chinami i dostają oni wszelakie plany itp. itd. związane z An-225. Pierwszy Chiński An-225 ma być skończony w pierwszej połowie 2019 roku.
(Mam nadzieje, że to dobry temat)
ciekawe czy będzie również 6 silnikowy? i czy będzie miał podwójny "ogon"
Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5
Moim zdaniem konstrukcja znacząco się nie zmieni. Unowocześnienia na pewno będzie wymagał kokpit i silniki, ale ogólnie jakiejś rewolucji bym się nie spodziewał. Pozostaną zapewne przy starym, sprawdzonym projekcie. Tak czy inaczej będziemy mądrzejsi w momencie kiedy pojawią się pierwsze oficjalne wizualizacje. Wygląda na to, że drugi (ten niedokończony) egzemplarz jeszcze istnieje, bo tych zdjęć do tej pory nie widziałem.
fot. twitter.com/AntonovCompany
Witam.
Zdjęcia prezentowanie do tej pory przedstawiały drugi (niekompletny) egzemplarz stojący gdzieś "pod chmurką". Podczas certyfikacji pierwszego egzemplarza do lotów cywilnych (homologacji do lotów "nie wojskowych") w okolicach 2001 roku, drugi był (niestety) dawcą części potrzebnych dla pierwszego (było o tym kiedyś w jakimś programie na Discovery). Sam pierwszy po anulowaniu rosyjskiego programu kosmicznego został wcześniej dawcą części dla latających Rusłanów, dlatego też potrzebował potem części z drugiego.
Od jakiegoś czasu pojawiają się informacje o próbie dokończenia drugiego i pewnie dlatego wstawili go pod jakiś daszek i oczyścili (stąd fajne, nowe fotki).
Co do konstrukcji to czytałem kiedyś, że drugi miał już klasyczny układ, czyli był przystosowany do przewożenia ładunków wewnątrz ładowni a nie "na barana" (posiadał jeden statecznik pionowy ze względu na brak cienia aerodynamicznego Burana/bagażnika zewnętrznego). Dodatkowo miał też tylny luk załadunkowy. Miało to ułatwić załadunek/rozładunek. Prawdopodobnie miał funkcjonować jako model An-225/224.
Planowano także trzeci prototyp - wersje An-225/325 z dwoma dodatkowymi silnikami na wewnętrznych pylonach dla zwiększenia ładowności maszyny.
Ciekawe, nad którą wersją będą pracowali Chińczycy.
Pozdrawiam.
Coś nie widzę na tych zdjęciach (które od kilku dni zamieszcza Antonow) tego tylnego luku załadunkowego... Chyba jednak coś pozmieniali względem pierwotnych planów (albo to, co napisałem wczoraj miało dotyczyć trzeciego a nie drugiego, zaś drugi miał być klasyczna konstrukcją transportową platformy Buran jak i pierwszy). Cóż zobaczymy.
Pozdrawiam.
P.S. Sorki, ale wczorajszego postu już nie mogłem edytować.
Największy samolot świata - ukraiński An-225, będzie produkowany w Chinach. Kraje podpisały porozumienie w tej sprawie.
Spore zaawansowanie projektu 80% i jaka niska cena tylko 120 000 000 USD.O podpisaniu porozumienia poinformowała korporacja zbrojeniowa Ukroboronprom, w skład której wchodzą zakłady Antonow. W Chinach powstanie wspólna produkcja seryjna samolotów na licencji Antonowa. Zostanie uruchomiona, kiedy do Chin trafi pierwszy egzemplarz samolotu z Ukrainy - stanowi umowa podpisana między GP Antonow i chińskim Aerospace Industry Corporation of China (AICC). Prace nad samolotem dla Chin są zaawansowane w 80 proc. Koszt to ok. 120 mln dol.
Wcześniej w chińskich mediach pojawiły się informacje, że Kijów sprzedał Chińczykom także prawa autorskie do samolotu. Władze Antonowa to zdementowały. Chodzi wyłącznie o licencję.
Ktoś nie doczytał i pewnie pomylił HOTOL-a z Buranem.
An-225 miał być nosicielem dla HOTOLa - kosmicznego promu wielokrotnego użytku, protoplasty SKYLON-a
Więcej o HOTOLu tutaj https://en.wikipedia.org/wiki/HOTOL
Czy HOTOL czy Buran - żadnego z nich żaden z samolotów w kosmos nie wyniesie. Przynajmniej na razie...
Odrodzenie latajÄ cego giganta. Radzieckie Marzenie za chiĹskie pieniÄ dze | Maciej Kucharczyk, Magazyn TVN24 na WeekendPojawiła się jednak możliwość, że za chińskie pieniądze zostanie ukończony, a potem powstaną jeszcze kolejne latające giganty.
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Zakładki