Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie Rynek pracy w konstrukcji / pilotowaniu DRONÓW


    Polecamy

    Witam,

    zastanawiam się jak w Polsce / za granicą kształtuję się rynek pracy dla konstruktorów i operatorów dronów. Oczywistym jest, że mamy w tej chwili boom na te usługi, ciekawi mnie tylko jak przekłada się to na zarobki oraz przyszłe możliwości. Czy myślicie, że lada moment nastąpi przesyt takimi usługami? Firmy, które się tym zajmują rosną ostatnio jak grzyby po deszczu..

    Pozdrawiam

  2. #2
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Jeśli jesteś zainteresowany poważnie tematem proponuję zwrócić się do tego jegomościa: Oferty pracy w lotnictwie
    no risk, no fun ;D


  3. #3
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Spokojnie. Nic nie rośnie jak grzyby po deszczu. Na razie to rosną jak grzyby po deszczu firmy, które składają się z Pana Kazka i jego Tarota za 12k, które latają z GoPro nad weselami i festynami, kompletnie nielegalnie. O tym ile jest firm można się przekonać sprawdzając ile ULC wydał świadectw kwalifikacyjnych. Sprzęt profesjonalny jest wciąż drogi i drogi pozostanie długo, bo o jego cenie decyduje koszt testów, niezawodność autopilota, ubezpieczenie OC producenta itd. Rynek się szybko rozwarstwi. Jak jakiś kozak spadnie na festyn albo właduje się Tarotem za kilka tysięcy w ogniwa fotowoltaniczne to proces przyspieszy. Już przyspiesza, zwłaszcza po postawieniu zarzutów prokuratorskich łebkowi, który nielegalnie (bez uprawnień, bez zgłoszenia przestrzeni do AŻP, bez ubezpieczenia) latał nad zawaloną kamienicą w Katowicach.
    Gdzie jest teraz rynek? W geodezji i kartografii. W ochronie. W filmie i branży mediowej. Czy jest miód? Nie, miodu teraz nie ma. Ale będzie. A skorzystają ci, którzy wejdą teraz i przetrzymają trudne początki.

    centrum drony I sprzedaż I szkolenia l serwis l usługi
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2014
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Zgadzam się z Witkiem Z , to co jet teraz to nie boom a początkowa zajawka która po części jest delikatnie mówiąc druciarstwem od strony wykonawczej ale i od strony prawnej jest to durszlak.
    Boom to będzie jak drony zaczną operować z cargo przynajmniej 35-100 kg dojdzie do tego wszystkiego zarządzanie zdatnością do lotu, maintenance i zupełnie inna certyfikacja.
    Póki co maly dron z kamerką spadający komuś do ogrodu mało kogo obchodzi

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2015
    Mieszka w
    Na prawo od 27 EPRZ

    Domyślnie

    Dorzucę swoje trzy grosze do tej dyskusji. Jestem współzałożycielem pierwszej prywatnej szkoły latania UAV w Polsce, także firmy produkującej drony. Pierwszą w Polsce była słynna firma z Gliwic, produkująca drony dla wojska. Jestem też czwartą lub trzecią (zależy jak policzyć kolegę zdobywającego uprawnienia ze mną) osobą która uzyskała uprawnienia do lotów poza widocznością oraz uprawnienia instruktorskie.
    Od jakiegoś czasu rzeczywiście rośnie zainteresowanie tematem. Przez 2014 rok wyszkoliliśmy około 200 osób. Duży procent z nich już posiada świadectwa kwalifikacji a co za tym idzie - mają wysoką świadomość swoich działań, oraz jestem pewien, że nie zaryzykują żadnym niebezpiecznym zachowaniem (chyba że znudziły im się uprawnienia).
    Zastosowania - przy każdym szkoleniu dowiadujemy się czegoś nowego, ludziska mają naprawdę niesamowite pomysły na zastosowanie tego sprzętu.
    Co do cargo, latania w przestrzeni ogólnej po trasach zaplanowanych... dość daleka droga do tego (problemem jest choćby separacja od normalnego ruchu lotniczego). Jak na razie przepisy lotnicze na to nie pozwalają (choć mamy jedne z pierwszych w Europie). W tej chwili trwa w ULC dopracowywanie nowych przepisów dot. latania w zasięgu wzroku. Powinny one wejść w życie za kilka miesięcy. Później przyjdzie czas na BVLOS (latanie poza zasięgiem wzroku, czy po trasach planowanych).
    Zainteresowanych tematem zapraszam na stronę Bezzałogowe statki powietrzne - Urząd Lotnictwa Cywilnego / The Civil Aviation Authority (CAA). Znajdziecie tam co najważniejsze i trochę luźnych informacji (w tym Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego i Rady „Nowa era w dziejach lotnictwa - Otwarcie rynku lotniczego na cywilne wykorzystanie systemów zdalnie pilotowanych statków powietrznych w bezpieczny i zrównoważony sposób")
    Oczywiście zainteresowanych zdobyciem uprawnień, czy profesjonalnym lub mniej sprzętem, zapraszam na naszą stronę: RC-LIPOL UAV TECHNOLOGY - Certyfikowany Ośrodek Szkoleniowy, szkolenia drony, produkcja drony,

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam, jedna z firm zleciła sprawdzenie nowego rozporządzenia które weszło w życie 7 września br. Podrzucam wszystkim zainteresowanym link do opinii prawnej która uświadamia co było przed i co zmienia się po wejściu nowego rozporządzenia. Mam nadzieje że będzie przydatne

    https://drive.google.com/drive/folde...0dra3ZmV0JsX1E


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •