-
statystyki 2014
Polecamy
Większość lotnisk podała już zbiorcze statystyki za 2014 rok, kilka jeszcze nie, ale na podstawie wstępnych informacji można dość dokładnie ocenić jak kształtował się ruch w zeszłym roku. Według mojej tabelki:
1. WAW w 2014 ok. 10 590 tys., w 2013 było 10 683 tys., zmiana r/r -1%, udział w ruchu 39%
2. KRK - 3 817 tys., w 2013 było 3 647 tys., wzrost +5%, udział 14%
3. GDN - ok. 3 287 tys., w 2013 było 2 842 tys., wzrost +16%, udział 12%
4. KTW - 2 695 tys., w 2013 było 2 544 tys., wzrost +6%, udział 10%
5. WRO - 2 085 tys., w 2013 było 1 920 tys., wzrost +9%, udział 8%
6. WMI - 1 703 tys.
7. POZ - 1 445 tys., wzrost +7%
8. RZE - 601 tys., wzrost +2%
9. BZG - 289 tys., spadek -16%
10. SZZ - 287 tys., spadek -17%
11. LCJ - 253 tys., spadek -28%
12. LUZ - 187 tys., spadek -1%
13. IEG - 11 tys.
Kilka wniosków do dyskusji:
Pomimo powrotu Modlina na mapę lotnisk WAW utrzymała liczbę pasażerów, udział w ruchu oczywiście spadł (w 2013 roku było 42%, w 2014 już 39%). Modlin wyrasta bardzo szybko, ale bez nowych przewoźników chyba nie przegoni Wrocławia.
Wielki wzrost w Gdańsku, pogratulować portowi! Atutem Gdańska jest brak konkurencji na północy Polski i, co za tym idzie, rozdrobnienia w stylu KRK vs. KTW.
Z mniejszych lotnisk tylko RZE trzyma się mocno, pozostałe notują solidne spadki z katastrofą w Łodzi, która jest efektem otwarcia Modlina. To chyba także efekt polityki FR skoncentrowania się na większych portach: mniej lotów z BZG/SZZ/LCJ, rozwój w WMI/KRK/WRO/GDN.
Ciekaw jestem Waszych opinii...
-
Polecamy
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki