Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 91
Like Tree28Likes

Wątek: Futurystyczne projekty samolotów pasażerskich

  1. #1
    Awatar samolotypolskie.pl

    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    Daniłowce

    Domyślnie Futurystyczne projekty samolotów pasażerskich


    Polecamy

    "Czesząc" roczniki pism lotniczych z dawnych lat (w poszukiwaniu materiałów do Encyklopedii) trafiam na bardzo ciekawe informacje o bardzo nietypowych konstrukcjach lotniczych, m.in. wojskowych. Chociaż ta tematyka nie leży w kręgu moich zainteresowań, postanowiłem podzielić się tymi ciekawostkami z innymi entuzjastami lotnictwa.

    Na dobry początek zamieszczam wzmiankę projekcie samolotu pasażerskiego Boeing- 733. (Skrzydlata Polska z 1964 r.).
    Zapraszam do Encyklopedii "Samoloty w Lotnictwie Polskim" [ www.samolotypolskie.pl ] oraz Opisy samolotów.
    Zapraszam również na smakołyki Suwalszczyzny: Sękacz i ciasto Mrowisko. Więcej na http://sekacze.net/ .

  2. #2
    Awatar samolotypolskie.pl

    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    Daniłowce

    Domyślnie

    Jeszcze jedno ujęcie samolotu Boeing- 733:

    Zapraszam do Encyklopedii "Samoloty w Lotnictwie Polskim" [ www.samolotypolskie.pl ] oraz Opisy samolotów.
    Zapraszam również na smakołyki Suwalszczyzny: Sękacz i ciasto Mrowisko. Więcej na http://sekacze.net/ .

  3. #3
    Awatar samolotypolskie.pl

    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    Daniłowce

    Domyślnie

    W latach 1960- tych w wielu krajach prowadzone były na szeroką skalę badania nad samolotami pasażerskimi o o bardzo dużych prędkościach. Na zdjęciu model samolotu pasażerskiego o prędkości Ma 3. Mam gdzieś inne zdjęcie tego samego modelu. Jak go odnajdę to zamieszczę.

    Zapraszam do Encyklopedii "Samoloty w Lotnictwie Polskim" [ www.samolotypolskie.pl ] oraz Opisy samolotów.
    Zapraszam również na smakołyki Suwalszczyzny: Sękacz i ciasto Mrowisko. Więcej na http://sekacze.net/ .

  4. #4
    Awatar samolotypolskie.pl

    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    Daniłowce

    Domyślnie

    Wizualizacja badań modelu pokazanego na poprzednim zdjęciu. Skrzydlata Polska 1964 r.

    szymonk2 and Mateos33 like this.
    Zapraszam do Encyklopedii "Samoloty w Lotnictwie Polskim" [ www.samolotypolskie.pl ] oraz Opisy samolotów.
    Zapraszam również na smakołyki Suwalszczyzny: Sękacz i ciasto Mrowisko. Więcej na http://sekacze.net/ .

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Jeszcze na poczatku lat 90-tych (np. na Salonie w 1991 r.) mozna bylo zobaczyc projekty przyszlych samolotow naddzwiekowych (np. AGV, Avion a Grande Vitesse). Ale teraz od lat, lub nawet juz dziesiecioleci, w temacie cisza... (A sam skrot AGV oznacza teraz Automotrice a Grande Vitesse, czyli wersję rozwojową TGV...)

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Dopóki była szansa, że państwo jedno czy drugie dołoży, jak do Concorde'a, to były projekty...

    Teraz żadna linia nawet nie myśli o kupieniu nadźwiękowego liniowca, więc i producenci nie kiwną palcem w tej sprawie.

  7. #7
    Awatar samolotypolskie.pl

    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    Daniłowce

    Domyślnie

    Jeszcze raz Boeing 733 (Skrzydlata Polska 1964):

    uminus likes this.
    Zapraszam do Encyklopedii "Samoloty w Lotnictwie Polskim" [ www.samolotypolskie.pl ] oraz Opisy samolotów.
    Zapraszam również na smakołyki Suwalszczyzny: Sękacz i ciasto Mrowisko. Więcej na http://sekacze.net/ .

  8. #8
    Awatar samolotypolskie.pl

    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    Daniłowce

    Domyślnie

    Projekt samolotu pasażerskiego firmy Lockheed. Skrzydlata Polska 1964 r.

    Zapraszam do Encyklopedii "Samoloty w Lotnictwie Polskim" [ www.samolotypolskie.pl ] oraz Opisy samolotów.
    Zapraszam również na smakołyki Suwalszczyzny: Sękacz i ciasto Mrowisko. Więcej na http://sekacze.net/ .

  9. #9
    Awatar vonMises

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez malgond Zobacz posta
    Teraz żadna linia nawet nie myśli o kupieniu nadźwiękowego liniowca, więc i producenci nie kiwną palcem w tej sprawie.
    Żadna linia nie pomyśli, bo pomijając takie drobnostki jak spore zużycie paliwa, to decydujący jest nierozwiązany problem hałasu, a dokładnie powstawanie gromu dźwiękowego (Grom dźwiękowy), związanego z przekraczaniem bariery dźwięku. M.in. dlatego Concorde rozpędzał się do prędkości ponaddźwiękowej dopiero nad oceanem.

    Wyobraź sobie, że mieszkasz na popularnej trasie przelotowej i kilkanaście razy na dobę słyszysz głośny grzmot... jak tutaj:

  10. #10
    Awatar Maruś

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    W dobie gdy koszty są ważne szkoda zachodu by ładować kasę na szybszy ale ciasny i niewygodny przelot. Lepiej w to miejsce stworzyć paxom odpowiedni komfort i rozrywkę. W pierwszej klasie w najlepszych liniach można praktycznie zjeść jak w restauracji, wyspać jak w hotelu, zrelaksować przy dobrym drinku a przed końcem podróży w pełni odświeżyć Klasa ekonomiczna i odpowiedni system rozrywki też pomaga znieść trudy długiego lotu.
    Pozdrawiam!

    "Gałganów i tak diabli wezmą ale Łódź, Łódź zawsze zostanie"

  11. #11
    Awatar samolotypolskie.pl

    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    Daniłowce

    Domyślnie

    W latach 1960- tych jednak wszystko wskazywało, że naddźwiękowe samoloty pasażerskie będą w powszechnym użyciu. I ciekawe co by było, gdyby nie wybuchł kryzys paliwowy. Druga sprawa, że Amerykanie, zamiast budować konkurencyjny samolot w stosunku do Concorde, zabronili latać z prędkością naddźwiękową nad swoim terytorium. Wg mnie- to cios poniżej pasa. Jednak w 1964 r. linie TWA planowały wprowadzić ten samolot na swoje trasy. Gdyby nie wzrost ceny ropy o kilkaset procent, to może historia rozwoju samolotów pasażerskich potoczyła się by zupełnie inaczej.

    Zapraszam do Encyklopedii "Samoloty w Lotnictwie Polskim" [ www.samolotypolskie.pl ] oraz Opisy samolotów.
    Zapraszam również na smakołyki Suwalszczyzny: Sękacz i ciasto Mrowisko. Więcej na http://sekacze.net/ .

  12. #12
    Awatar samolotypolskie.pl

    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    Daniłowce

    Domyślnie

    Następny projekt z początku lat 1960- tych- North American NAC-60.


    Zapraszam do Encyklopedii "Samoloty w Lotnictwie Polskim" [ www.samolotypolskie.pl ] oraz Opisy samolotów.
    Zapraszam również na smakołyki Suwalszczyzny: Sękacz i ciasto Mrowisko. Więcej na http://sekacze.net/ .

  13. #13
    Awatar samolotypolskie.pl

    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    Daniłowce

    Domyślnie

    frik and uminus like this.
    Zapraszam do Encyklopedii "Samoloty w Lotnictwie Polskim" [ www.samolotypolskie.pl ] oraz Opisy samolotów.
    Zapraszam również na smakołyki Suwalszczyzny: Sękacz i ciasto Mrowisko. Więcej na http://sekacze.net/ .

  14. #14
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Zupełnym przypadkiem przypomina North American XB-70 . Kiedy to wyszło? Od 1962 samoloty latały już tylko jako demonstrator technologii.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #15
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Walkiria była (czy powinienem powiedzieć 'jest') moim zdaniem jednym z piękniejszych samolotów. Szkoda jej

  16. #16
    Awatar samolotypolskie.pl

    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    Daniłowce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Zupełnym przypadkiem przypomina North American XB-70 . Kiedy to wyszło? Od 1962 samoloty latały już tylko jako demonstrator technologii.
    To zapewne nie jest przypadek. Konstrukcja samolotu pasażerskiego, nad którym pracowano na przełomie lat 1950 / 1960, na pewno była oparta na XB-70. W tym samym czasie podobnie działo się po drugiej stronie "żelaznej kurtyny", czego przykład zamieszczam poniżej:

    Zapraszam do Encyklopedii "Samoloty w Lotnictwie Polskim" [ www.samolotypolskie.pl ] oraz Opisy samolotów.
    Zapraszam również na smakołyki Suwalszczyzny: Sękacz i ciasto Mrowisko. Więcej na http://sekacze.net/ .

  17. #17
    Awatar samolotypolskie.pl

    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    Daniłowce

    Domyślnie

    Szczegół konstrukcyjny samolotu Lockheed CL-823 z początku lat 1960- tych.

    Zapraszam do Encyklopedii "Samoloty w Lotnictwie Polskim" [ www.samolotypolskie.pl ] oraz Opisy samolotów.
    Zapraszam również na smakołyki Suwalszczyzny: Sękacz i ciasto Mrowisko. Więcej na http://sekacze.net/ .

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Dziob tego Lockheeda CL-823 w stanie opuszczonym wyglada zywcem jak w Tu-144 (a moze odwrotnie ).

    Co do Amerykanow: no jak widac, kazdy by zabronil latac naddzwiekowo *nad swoim terytorium*. Dlatego zapewne nawet przyszle pasazerskie naddzwiekowce, jesli (oby!) powstaną, beda latac naddzwiekowo tylko nad oceanami (a w kazdym razie nad terenami niezamieszkalymi; ciekawe BTW, jak ukladano trasy lotow Tu-144 nad owczesnym ZSRR).

    W entuzjastycznych (pozazdroscic w tym kontekscie!) latach 70-tych pisano o samolotach hipersonicznych (Ma=5). Ciekawe jak w ich przypadku wygladalyby ograniczenia antyhalasowe - bo to mialy chyba juz byc loty (prawie ze) sub-orbitalne?

    Zdaje sie, ze jednym z podstawowych klopotow z naddzwiekowcami z lat 60-tych byla ich mala pojemnosc (pasazerska - no i chyba prawie zupelny brak przestrzeni cargo). Mial to zmienic projekt B2707, czyli, jak wtedy pisano, naddzwiekowego aerobusu (przyznam ze nie wiem, czy to to samo co SST). No ale, jak wiadomo, na "mial" sie skonczylo...

  19. #19
    Awatar kiepstein

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka, Poland

    Domyślnie

    ciekawe BTW, jak ukladano trasy lotow Tu-144 nad owczesnym ZSRR).


    Myślisz że ktoś w tamtych czasach w ZSRR przejmował się hałasem Tu-144
    szymonk2 likes this.
    Przeżyj każdy dzień tak jakby miał być Twoim ostatnim.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kiepstein Zobacz posta
    Myślisz że ktoś w tamtych czasach w ZSRR przejmował się hałasem Tu-144
    No nie da sie ukryc, ze taki byl podtekst pytania. Tak czy owak, sa chyba na tamtych trasach spore niezamieszkale tereny (ale nie wiem czy "az tak niezamieszkale").

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •