Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie Obieg meldunków


    Polecamy

    Cześć,
    Czy ktoś z tu obecnych orientuje się może co się dzieje z meldunkami typu "near-miss"? Załóżmy, że doszło do zderzenia z ptakiem. Składam odpowiedni meldunek w BOZ i co dalej? Chodzi mi o drogę jaką przechodzi taki meldunek.

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Orientuje się. Tylko że najpierw pytasz o near-miss, a później o bird strike. Niemniej każdy z tego typu formularzy - air traffic incident report (ATIR), bird strike report (BSR) lub post flight report (PFR) jest wstępnie weryfikowany przez personel BOZ. Następnie w zależności od tego który to formularz jest przesyłany dyżurnego portu, działu bezpieczeństwa krajowego przewoźnika (jeśli dotyczy) i do Kierownika Zmiany ATM PAŻP. Zdarzenia są zbierane przez działy bezpieczeństwa wspomnianych podmiotów i przesyłane do PKBWL. Podmioty zabezpieczają też korespondencję radiową i zapisy CVR FDR. W PKBWL następuje kwalifikacja zdarzenia i decyzja kto będzie badał dane zdarzenie. Z reguły badanie zdarzeń i incydentów są cedowane na podmiot poza PKBWL (jeżeli jest zdolny do przeprowadzenia badania). Poważne incydenty i wypadki PKBWL bada sama.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •