Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Awatar CAMO

    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie CAMO i organizacje obsługowe w innych krajach


    Polecamy

    Witam wszystkich na forum.

    Chciałbym tutaj poruszyć temat i zachęcić wszystkich do dyskusji na temat prowadzenia organizacji typu CAMO / AMO / Part 145 pod innym nadzorem niż ULC.

    Świadcząc od wielu lat usługi pod jednym z wyżej wymienionych certyfikatów, spotykam się ze sprzecznymi opiniami zagranicznych klientów twierdzących "że u nich wciągnięcie statku powietrznego trwa 3 dni", "opłata roczna za CAMO wynosi 50 euro", biuletynów to nikt nie robi, bo są nieobowiązkowe, resursy kalendarzowe są rekomendowane, a na Węgrzech to już w ogóle wszystko można ;-)

    Z drugiej strony wszyscy znający temat wiedzą, że prowadzenie organizacji technicznej w Polsce, to codzienna walka z przerośniętym biurokratycznie nadzorem lotniczym i jego zmieniającą się interpretacją przepisów.

    Żeby nie wyjść tu na skrzywdzonego pieniacza, szukającego dziury w całym, przytocze wiadomość od przedstawiciela EASA, który na pytanie o interpretację przepisu wyraźnie dał do zrozumienia, że po ich stronie leży tylko ich tworzenie, a sposób wprowadzenia i egzekwowania należy do krajowych nadzorów i sądów. Dlatego często procedura, która działała dobrze przez 5 lat, w oczach nowego inspektora X jest nie do zaakceptowania, musi być zmieniona, zatwierdzona, wprowadzona, personel przeszkolony - "bo taka teraz jest interpretacja".

    Stąd zrodził się pomysł na szukanie informacji o innych nadzorach lotniczych, wszak będąc w jurysdykcji EASA i Rozporządzenia 1321/2014 mogę prowadzić działalność w Pradze lub Bratysławie pod ichniejszym CAA, a "fizycznie" dalej działać nad Wisłą. Tylko czy tam jest faktycznie lepiej? Bardziej życiowo? Będę traktowany jako klient utrzymujący przy życiu nadzór, czy jako "niepokorny" do utemperowania niezgodnościami na audycie? Czy odwrotnie, jak to w życiu "dobrze tam gdzie nas nie ma".

    Bardzo proszę o Wasze opinie i doświadczenia z eksploatacji statków powietrznych na zagranicznych znakach. Każda sugestia, informacja mile widziana!


    Pozdrawiam
    Janek

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Witam,
    Na południe od Polski wymogi CAMO takie sobie.
    Na zachód, podobne jak u nas.
    Dobre CAMO potrafi utrzymać wartość samolotu

  3. #3
    Awatar overtaker

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Łódź, Poland, Poland
    Wpisów
    10

    Domyślnie


    Polecamy

    Podbijam stary temat, bo jestem ciekawy co ustaliłeś. Masz jakieś informację czy porównania CAMO z innych Państw EASA?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •