Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 53
Like Tree10Likes

Wątek: Interkontynentalne na 737?

  1. #1
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie Interkontynentalne na 737?


    Polecamy

    Podstawowa wersja Boeinga 737-800 ma zasięg 5660km, a B737-900ER - 5925km.
    Dlaczego nikt nie uskutecznia takimi Boeingami dalekich lotów? Nie każdą linię stać na 767, 777, 787, a takie połączenia są chyba dość dochodowe.

    Przykładowe odległości:

    DUB-JFK = 5101km
    GLA-EWR = 5178km
    CDG-YHZ = 4872km
    LPL-BOS = 5022km

    A nawet jeśli nie interkontynentalne, to takie połączenia 3000-5000km chyba bardzo rzadko są na 737, prawda?

    Na przykład WAW-DXB to "tylko" 4152km.

  2. #2
    Moderator
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Zasięg maksymalny, czyli z maksymalną ilością paliwa i często z zerowym ładunkiem. Załadowany samolot traci na zasięgu.
    Takie loty B738, B739 są nieopłacalne.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  3. #3
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    PrivatAir lata ZRH-EWR na 737-700 z 44 pasażerami i 738 z 56. Ten zasięg to chyba maksymalny pustego samolotu?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    PrivatAir lata ZRH-EWR na 737-700 z 44 pasażerami i 738 z 56. Ten zasięg to chyba maksymalny pustego samolotu?
    PrivatAir nie lata na 737-700 ani -800, tylko na BBJ i BBJ-2, a to stanowi diametralną różnicę (wzmocniona konstrukcja, dodatkowe zbiorniki paliwa, zunifikowane skrzydła, bazujące na konstrukcji z 737-800 - mało kto zwraca uwagę na to tutaj, ale skrzydła 737-700 i -800 tylko wyglądają tak samo, "w środku" są zupełnie inaczej zbudowane, żeby -800 mógł mieć większą masę startową i większy zasięg).

    Ponadto PrivatAir obsługuje jeszcze ZRH-ORD, DUS-EWR i DUS-ORD dla LH o ile mnie pamięć nie myli, zaś dla KL AMS-EWR bodajże...

  5. #5
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie Re: Interkontynentalne na 737?

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato
    Podstawowa wersja Boeinga 737-800 ma zasięg 5660km, a B737-900ER - 5925km.
    Dlaczego nikt nie uskutecznia takimi Boeingami dalekich lotów? Nie każdą linię stać na 767, 777, 787, a takie połączenia są chyba dość dochodowe.

    Przykładowe odległości:

    DUB-JFK = 5101km
    GLA-EWR = 5178km
    CDG-YHZ = 4872km
    LPL-BOS = 5022km

    A nawet jeśli nie interkontynentalne, to takie połączenia 3000-5000km chyba bardzo rzadko są na 737, prawda?

    Na przykład WAW-DXB to "tylko" 4152km.
    Wydaje się, że im mniejszy samolot tym cena "pasażeokilometra" wyższa. Po prostu się nie opłaca.

  6. #6
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Ten zasięg to chyba maksymalny pustego samolotu?
    Wikipedia podaje ten zasięg jako zasięg "fully loaded".
    Na przykład zasięg 737-700 bez pasażerów jest wyraźnie większy - 6100km.
    SkyEurope co najmniej raz udała się sztuka dolecenia z Seattle do Pragi non-stop (bez dodatkowych zbiorników, ani żadnych bajerów). To jest 8400km.

    Edit: czytam właśnie, że np. Continental regularnie wykonuje na 739 trasę EWR-SAN (prawie 4000km), mimo iż posiada stosy większych Boeingów.

    Edit 2: Alaska Airlines lata z Seattle do Orlando, 4100km.

    Edit 3: Aeromexico też posiada duże samoloty, a MEX-LIM lata na 738! 4242km.

    Edit 4: Continental lata również z Houston do Anchorage. 5280km!
    A już zupełny hit to Panama - Buenos Aires, wykonywana na 737-700, w normalnej wersji (nie BBJ), to jest 5343km.

    Wychodzi na to, że da się i opłaca się.

  7. #7
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato
    Wychodzi na to, że da się i opłaca się.
    Tak, tylko skoro na większości tras o podobnych dystansach jest większy popyt to po co dawać mniejsze maszyny?

    [edit]
    Cytat Zamieszczone przez Tupungato
    Wikipedia podaje ten zasięg jako zasięg "fully loaded".
    Jak widać wiki nie jest miarodajnym źródłem, te wartości wzięli ze strony Boeinga, gdzie jednak nie ma adnotacji o masie przy którym samolot osiąga taki zasięg. Są za to takie mapki:
    http://boeing.com/commercial/737fami...rc_london.html
    http://boeing.com/commercial/737fami...c_newyork.html

    I jak widać transatlantyckie trasy są na granicy zasięgu dla 737, co w praktyce oznaczałoby częste międzylądowanie w jedną stronę (jak często muszą 757 latające z Berlina).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #8
    Awatar Hamlet123456789

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Przepraszam ,że się wtrace w dykusje >Apropo sredniodystansowych to A319 latają na takich trasach przez ocean Alanctycki z Europy Do USA. Pewnie wiecie

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato
    SkyEurope co najmniej raz udała się sztuka dolecenia z Seattle do Pragi non-stop (bez dodatkowych zbiorników, ani żadnych bajerów). To jest 8400km.
    SkyEurope udało się, bo samolot wiózł powietrze i miał pomyślny wiatr w ogon. Oryginalny plan lotu zakładał międzylądowanie chyba w Norwegii w celu uzupełnienia paliwa.

    Cytat Zamieszczone przez Hamlet123456789
    Apropo sredniodystansowych to A319 latają na takich trasach przez ocean Alanctycki z Europy Do USA.
    Podobna historia jak wyżej - nie A319, tylko ACJ (albo jak kto woli A319LR). Dodatkowe zbiorniki, wzmocniona konstrukcja, itd...

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    A może jeszcze chodzi też o to, że i prędkość taka nienajwiększa (co zaczyna grać rolę na długich trasach) i ETOPS dość krótki na Atlantyk (co wymusza mniej korzystne trasy)? Napiszcie, jeśli piszę bzdury
    Eee tam, podpis ;)

  11. #11
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Tak, tylko skoro na większości tras o podobnych dystansach jest większy popyt to po co dawać mniejsze maszyny?
    Zależy jak na to spojrzeć. Jeśli są linie, które dają 737 na maksymalnie długie trasy, posiadając pełen wybór 757, 767 i 777, to jakiś sens w tym być musi. Poza tym, nie na wszystko jest aż taki popyt. Jeśli na trasie jest popyt np. na 300 pasażerów tygodniowo, może być rozsądniej puścić 2 razy w tygodniu lot z mniejszą ilością osób, niż raz w tygodniu lot wielkim samolotem.
    Nie wiem, nie znam się, ale jeśli trochę linii tak robi, to jakiś sens to mieć musi.
    Poza tym, nie każda linia ma we flocie większe maszyny. Taki Ryanair teoretycznie mógłby latać w jakieś długaśne trasy.

    Cytat Zamieszczone przez Mimis
    A może jeszcze chodzi też o to, że i prędkość taka nienajwiększa (co zaczyna grać rolę na długich trasach) i ETOPS dość krótki na Atlantyk (co wymusza mniej korzystne trasy)? Napiszcie, jeśli piszę bzdury
    B737: 828km/h
    B757: 850km/h
    B767: 851km/h

    Różnica rzędu 2,5%

    A330: 871km/h (5%)
    747-400ER: 918km/h (11%)

    No to nawet biorąc pod uwagę te 11%, daje to 10h zamiast 9h. Różnica żadna, biorąc pod uwagę jeszcze czas odprawy przy lotach do Ameryki np.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nie zapominać prosże o interkontynentalnych lotach np. Austrian- VIE-DXB na B738 lub Air Baltic na trasie RIX-TAS( o ile dobrze pamiętam skrót Taszkientu).

  13. #13
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato
    Nie wiem, nie znam się, ale jeśli trochę linii tak robi, to jakiś sens to mieć musi.
    Oczywiscie ze ma sens. Jest to jedna z nowosci pasazerskiego rynku lotniczego ostatnich lat - male samoloty latajace na dlugich trasach. I jesli sprawdzi sie przepowiednia Boeinga o odchodzeniu od systemu hub-spoke nalezy sie spodziewac nasilenia w tym kierunku.

  14. #14
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Odległość z KEF do JFK to jedynie 4172 km,tylko czekać aż FR oglosi bazę w Reykjaviku i będziemy latać na spotting i po zakupy za ocean za kilka eurocentów


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    Odległość z KEF do JFK to jedynie 4172 km,tylko czekać aż FR oglosi bazę w Reykjaviku i będziemy latać na spotting i po zakupy za ocean za kilka eurocentów
    Nooo i w tej cenie będziemy mieli "wykupione" wizy. Weź się czasem zastanów zanim wciśniesz "wyslij".

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW / RDU

    Domyślnie

    Bez przesady. Wiza amerykańska to $100 i dostaje się ją (z pewną dozą wyrozumiałości konsula) na 10 lat, multiple-entry...

    EDIT: Przepraszam, teraz to chyba $150... trzeba by na stronie Ambasady sprawdzić....

  17. #17
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    Odległość z KEF do JFK to jedynie 4172 km,tylko czekać aż FR oglosi bazę w Reykjaviku i będziemy latać na spotting i po zakupy za ocean za kilka eurocentów
    KEF to Keflavik! Parędziesiąt kilometrów od Reykjaviku.
    Cytat Zamieszczone przez Tupungato
    Jeśli są linie, które dają 737 na maksymalnie długie trasy, posiadając pełen wybór 757, 767 i 777, to jakiś sens w tym być musi.
    Powtórzę, na większości tras o podobnych dystansach popyt jest większy. Amerykańskie linie latają do Europy zachodniej do wielu portów na 757.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  18. #18
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Cytat Zamieszczone przez 6182
    Odległość z KEF do JFK to jedynie 4172 km,tylko czekać aż FR oglosi bazę w Reykjaviku i będziemy latać na spotting i po zakupy za ocean za kilka eurocentów
    KEF to Keflavik! Parędziesiąt kilometrów od Reykjaviku.
    Cytat Zamieszczone przez Tupungato
    Jeśli są linie, które dają 737 na maksymalnie długie trasy, posiadając pełen wybór 757, 767 i 777, to jakiś sens w tym być musi.
    Powtórzę, na większości tras o podobnych dystansach popyt jest większy. Amerykańskie linie latają do Europy zachodniej do wielu portów na 757.
    Na przyklad Continental z Nowego Yorku do Belfastu. Juz go pare razy widzialem jak ladowal.Przawie zawsze opozniony

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafał
    Cytat Zamieszczone przez 6182
    Odległość z KEF do JFK to jedynie 4172 km,tylko czekać aż FR oglosi bazę w Reykjaviku i będziemy latać na spotting i po zakupy za ocean za kilka eurocentów
    Nooo i w tej cenie będziemy mieli "wykupione" wizy. Weź się czasem zastanów zanim wciśniesz "wyslij".
    Co jest nie w porządku z tym? Nie każdy musi kupować wizę, niektórzy nie muszą mieć wiz albo już mają takową na 10 lat

    Teoretycznie perspektywa możliwa do realizacji...

  20. #20
    Awatar loresipsum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Cytat Zamieszczone przez 6182
    Odległość z KEF do JFK to jedynie 4172 km,tylko czekać aż FR oglosi bazę w Reykjaviku i będziemy latać na spotting i po zakupy za ocean za kilka eurocentów
    KEF to Keflavik! Parędziesiąt kilometrów od Reykjaviku.
    Cytat Zamieszczone przez Tupungato
    Jeśli są linie, które dają 737 na maksymalnie długie trasy, posiadając pełen wybór 757, 767 i 777, to jakiś sens w tym być musi.
    Powtórzę, na większości tras o podobnych dystansach popyt jest większy. Amerykańskie linie latają do Europy zachodniej do wielu portów na 757.
    Tylko nie zapominajmy ze to sa samoloty business class (tzn. Privat Air mam na mysli) i nie kazego stac na taka podroz.

    dla zainteresowanych rozklad lotow ROZKŁAD LOTÓW PrivatAir'a

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •