Strona 1 z 16 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 306

Wątek: Centralwings

  1. #1
    Awatar bartolomic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie Centralwings


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez onet.pl

    Ważą się losy przynoszącej straty jedynej polskiej taniej linii lotniczej Centralwings należącej do PLL LOT. Nie jest wykluczone, że już niedługo podzieli ona los zlikwidowanej trzy lata temu Air Polonia albo zajmie się wyłącznie oferowaniem połączeń czarterowych - informuje dzisiejszy "Dziennik".

    W 2007 roku linia miała blisko 73 mln straty (na poziomie EBITA). Rok wcześniej jej strata wyniosła 65 mln zł. To ogromne pieniądze nawet dla potentata, jakim jest PLL LOT.

    Na najbliższym posiedzeniu rady nadzorczej szef Centralwings Waldemar Królikowski ma przedstawić sytuację firmy i możliwe wariant wyjścia z kryzysu.

    Przyznaje, że obecnie nie jest ona w stanie konkurować na rynku z zagranicznymi przewoźnikami, których przybywa. W sumie tanich linii działa już w Polsce 16. Prowadzą intensywną walkę cenową o klienta, a to odbija się na marżach uzyskiwanych z działalności. Na dotacje do biletów stać tylko największych i najbogatszych a do tych Centralwings nie należy.
    troche mnie to zastanawia... wszystkim sie oplaca, centralowi nie. ma najlepsze warunki n apolskim rynku - jest przy swojej linii macierzystej, z czego zapewne czerpie korzysci (serwis itp.)

    co wiec jest z nimi nie tak??

  2. #2
    Awatar Michał77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań/Warszawa

    Domyślnie Re: Centralwings

    Cytat Zamieszczone przez bartolomic
    Cytat Zamieszczone przez onet.pl

    Ważą się losy przynoszącej straty jedynej polskiej taniej linii lotniczej Centralwings należącej do PLL LOT. Nie jest wykluczone, że już niedługo podzieli ona los zlikwidowanej trzy lata temu Air Polonia albo zajmie się wyłącznie oferowaniem połączeń czarterowych - informuje dzisiejszy "Dziennik".

    W 2007 roku linia miała blisko 73 mln straty (na poziomie EBITA). Rok wcześniej jej strata wyniosła 65 mln zł. To ogromne pieniądze nawet dla potentata, jakim jest PLL LOT.

    Na najbliższym posiedzeniu rady nadzorczej szef Centralwings Waldemar Królikowski ma przedstawić sytuację firmy i możliwe wariant wyjścia z kryzysu.

    Przyznaje, że obecnie nie jest ona w stanie konkurować na rynku z zagranicznymi przewoźnikami, których przybywa. W sumie tanich linii działa już w Polsce 16. Prowadzą intensywną walkę cenową o klienta, a to odbija się na marżach uzyskiwanych z działalności. Na dotacje do biletów stać tylko największych i najbogatszych a do tych Centralwings nie należy.
    troche mnie to zastanawia... wszystkim sie oplaca, centralowi nie. ma najlepsze warunki n apolskim rynku - jest przy swojej linii macierzystej, z czego zapewne czerpie korzysci (serwis itp.)

    co wiec jest z nimi nie tak??
    Jakto co jest nie tak.

    Centralwings udaje low costa, i tu jest problem.

    Zresztą z tego widzę podwyższyli właśnie swoje taryfy na wszystkich połączeniach. To chyba też nie wróży niczego dobrego.
    It's inside what makes us noble.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Centralwings traci na tym, że jest córką LOTu. Siatka obu linii układana jest tak, żeby Central miał trasy na których mamusi się nie powiodło, bo jest duża konkurencja lowcostów a ruch głównie turystyczno-pracowniczy, a mamusia przecież obniżeniem cen się nie splami.

    Dodatkowo oprócz nowego cudaka Lille-Barcelona wszystkie trasy prowadzą do lub z Polski. Polacy mają mało pieniędzy, za to na dolot do Polski potrzeba więcej godzin w powietrzu, paliwa etc.

    Trudno w takich warunkach dobrze zarobić.

    Ryanair, EasyJet, AirBerlin, Norwegian większość swych kokosów opiera na trasach zachodnioeuropejskich i dzięki temu mogą sobie pozwolić śmiało na podbój wschodniej Europy. W momencie rozszerzenia Open-Skies na Europę Środkową linie z zachodu miały już ugruntowaną pozycję na Zachodzie, więc trudno teraz Wizzowi albo Centralowi zakładać bazę w Dortmundzie, Lille, Rzymie, Amsterdamie czy Barcelonie.

    SkyEurope był na tyle głupi, że dopiero po latach się zorientował, że mógł od razu startować z Wiedniem i Pragą, a nie czekać aż konkurencja odkryje, że Wiedeń jest lowcostową wyspą. I teraz ma problemy.

    WizzAir za to jak w temacie wyżej - tajemnicze fundusze inwestycyjne zaplanowały długofalową inwestycję i czekają aż Europa Środkowa stanie się bogatsza. A WizzAir będzie już miał ugruntowaną markę.

    Moim zdaniem, CentralWings w ogóle nie powinien istnieć. LOT powinien wprowadzić nową formułę taryfową a la SAS Norge, Brussels Airlines albo AerLingus i poszerzyć swoją siatkę o te kilka Centralowych kierunków.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wieś z tramwajami.

    Domyślnie

    troche mnie to zastanawia... wszystkim sie oplaca, centralowi nie. ma najlepsze warunki n apolskim rynku - jest przy swojej linii macierzystej, z czego zapewne czerpie korzysci (serwis itp.)
    Tego nie byłbym taki pewien. Możę to ta smycz LOTowska powoduje właśnie, że C0 nie ma szans szukać oszczędności na leasingu samolotów czy też serwisie bo to wszystko zapewnia mu mamusia za jedynie słuszną kwotę. Dopiero co się okazało, że LOT nieźle wyszedł na kursie dolara. Ciekawe czy C0 za leasing maszyn od LOT też płaci w dolarach czy może stałą kwotę w złotówkach? Nic nie sugeruję bo nie posiadam informacji w tej materii ale dla mnie też co najmniej dziwna jest taka strata przy ciągłym wzroście ilości pasażerów.

  5. #5
    Awatar bartolomic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie Re: Centralwings

    Cytat Zamieszczone przez Michał77
    Cytat Zamieszczone przez bartolomic
    Cytat Zamieszczone przez onet.pl

    Ważą się losy przynoszącej straty jedynej polskiej taniej linii lotniczej Centralwings należącej do PLL LOT. Nie jest wykluczone, że już niedługo podzieli ona los zlikwidowanej trzy lata temu Air Polonia albo zajmie się wyłącznie oferowaniem połączeń czarterowych - informuje dzisiejszy "Dziennik".

    W 2007 roku linia miała blisko 73 mln straty (na poziomie EBITA). Rok wcześniej jej strata wyniosła 65 mln zł. To ogromne pieniądze nawet dla potentata, jakim jest PLL LOT.

    Na najbliższym posiedzeniu rady nadzorczej szef Centralwings Waldemar Królikowski ma przedstawić sytuację firmy i możliwe wariant wyjścia z kryzysu.

    Przyznaje, że obecnie nie jest ona w stanie konkurować na rynku z zagranicznymi przewoźnikami, których przybywa. W sumie tanich linii działa już w Polsce 16. Prowadzą intensywną walkę cenową o klienta, a to odbija się na marżach uzyskiwanych z działalności. Na dotacje do biletów stać tylko największych i najbogatszych a do tych Centralwings nie należy.
    troche mnie to zastanawia... wszystkim sie oplaca, centralowi nie. ma najlepsze warunki n apolskim rynku - jest przy swojej linii macierzystej, z czego zapewne czerpie korzysci (serwis itp.)

    co wiec jest z nimi nie tak??
    Jakto co jest nie tak.

    Centralwings udaje low costa, i tu jest problem.

    Zresztą z tego widzę podwyższyli właśnie swoje taryfy na wszystkich połączeniach. To chyba też nie wróży niczego dobrego.
    nawet nie zwrocilem uwagi bo nie sledze cennikow, ale skoro tak,to znaczy ze rozpoczela sie agonia, i pewnie nie portwa zbyt dlugo.. bo nawet jako czarter, po co komu drogi jak ktos inny zawiezie taniej..

    gratulacje dla managmentu

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Potwierdza się (po raz kolejny) moja teoria, że Centralshit to był od początku poroniony pomysł. Niech upadają, a nieLOT niech się zajmie w końcu prywatyzacją samego siebie.

    Ja za Centralshit płakał nie będę. Powiem więcej - "wiedziałem, że tak będzie"

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie Re: Centralwings

    Cytat Zamieszczone przez bartolomic
    Cytat Zamieszczone przez onet.pl

    Ważą się losy przynoszącej straty jedynej polskiej taniej linii lotniczej Centralwings należącej do PLL LOT. Nie jest wykluczone, że już niedługo podzieli ona los zlikwidowanej trzy lata temu Air Polonia albo zajmie się wyłącznie oferowaniem połączeń czarterowych - informuje dzisiejszy "Dziennik".

    W 2007 roku linia miała blisko 73 mln straty (na poziomie EBITA). Rok wcześniej jej strata wyniosła 65 mln zł. To ogromne pieniądze nawet dla potentata, jakim jest PLL LOT.

    Na najbliższym posiedzeniu rady nadzorczej szef Centralwings Waldemar Królikowski ma przedstawić sytuację firmy i możliwe wariant wyjścia z kryzysu.

    Przyznaje, że obecnie nie jest ona w stanie konkurować na rynku z zagranicznymi przewoźnikami, których przybywa. W sumie tanich linii działa już w Polsce 16. Prowadzą intensywną walkę cenową o klienta, a to odbija się na marżach uzyskiwanych z działalności. Na dotacje do biletów stać tylko największych i najbogatszych a do tych Centralwings nie należy.
    troche mnie to zastanawia... wszystkim sie oplaca, centralowi nie. ma najlepsze warunki n apolskim rynku - jest przy swojej linii macierzystej, z czego zapewne czerpie korzysci (serwis itp.)

    co wiec jest z nimi nie tak??
    wszystkim się opłaca to nie za bardzo prawda - z tego co wiem z low cost'ow zyski przynosi FR, airberlin i norwegian a reszta jest mniej lub bardziej deficytowa

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie Re: Centralwings

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo
    wszystkim się opłaca to nie za bardzo prawda - z tego co wiem z low cost'ow zyski przynosi FR, airberlin i norwegian a reszta jest mniej lub bardziej deficytowa
    Norwegian nie przyniosl jeszcze korony zysku i nic nie wskazuje zeby mial przyniesc.

    Zyskowne sa takze Easyjet i Aer Lingus.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie Re: Centralwings

    Cytat Zamieszczone przez Danny
    Cytat Zamieszczone przez olekorlo
    wszystkim się opłaca to nie za bardzo prawda - z tego co wiem z low cost'ow zyski przynosi FR, airberlin i norwegian a reszta jest mniej lub bardziej deficytowa
    Norwegian nie przyniosl jeszcze korony zysku i nic nie wskazuje zeby mial przyniesc.

    Zyskowne sa takze Easyjet i Aer Lingus.
    easy tez roznie - balansuje na granicy

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gazeta.pl
    Centralwings ciągle na minusie
    Leszek Baj2008-02-26, ostatnia aktualizacja 2008-02-26 20:51

    Tani przewoźnik należący do LOT-u nie może wyjść na prostą. W zeszłym roku miał straty na poziomie 73 mln zł

    fot. Dominik Sadowski / AG
    Zarząd Centralwings chce by w przyszłości Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy był jednym z trzech kluczowych lotnisk w Polsce
    ZOBACZ TAKŻE
    UE krytykuje Czechy za umowę z USA w sprawie lotów transatlantyckich (26-02-08, 15:59)
    Lotnisko w Modlinie ma zacząć działać w pierwszym kwartale 2010 (26-02-08, 14:30)
    Centralwings, tani przewoźnik należący do LOT-u, jest czwartą linią lotniczą w Polsce, jeśli wziąć pod uwagę liczbę przewiezionych pasażerów. W zeszłym roku spółka przewiozła 1,44 mln osób, czyli 17 proc. więcej niż rok wcześniej. Problem w tym, że spółka nie potrafi zarabiać. W 2006 r. straty osiągnęły 65 mln zł, w zeszłym roku już 73 mln zł.

    - Sytuacja na rynku tanich przewoźników jest trudna. Na nasze wyniki wpłynęło konkurencyjne otoczenie - tłumaczył na konferencji prasowej Waldemar Królikowski, prezes Centralwings. Jego zdaniem spółce zaciążył też m.in. wzrost cen paliw, usług lotniskowych, niedobory pilotów na rynku czy np. silna złotówka.

    Królikowski zwraca uwagę, że obecnie 50 proc. europejskiego rynku tanich przewoźników mają dwie linie - Ryanair oraz easyJet. A duże linie są w stanie bardziej obniżać koszty, wykorzystując efekty skali. Zdaniem Królikowskiego na rynku następuje konsolidacja - bliskie połączenia są irlandzkie linie Ryanair i Aer Lingus, o konsolidacji rozmawiają m.in. niemieckie Eurowings, Germanwings oraz TUI. - To wypycha małe linie z rynku - mówi Królikowski.

    Pytanie, czy Centralwings wyleci wreszcie na prostą? W zeszłym roku firma zakładała, że strata w 2007 r. osiągnie "tylko" 35 mln zł. Nie udało się. Bardzo optymistyczne założenia na ten rok mówiły nawet o wyjściu spółki na zero. - To się zmieniło i musimy przeliczyć nasz budżet - przyznaje Królikowski. Spółka nie zamierza jednak się poddawać. Zamierza ciąć koszty m.in. administracyjne i redukować niedochodowe połączenia. Skoncentruje się też bardziej na szybko rozwijających się i tańszych portach regionalnych (spółka tworzy bazy w Krakowie i Gdańsku).

    Zdaniem prof. Włodzimierza Rydzkowskiego, szefa Katedry Polityki Transportowej na Uniwersytecie Gdańskim, Centralwings jest dla LOT-u kulą u nogi. - Od początku byłem przeciwny powstaniu Centralwings jako spółki oferującej tanie loty i obsługującej loty czarterowe - mówi. Jego zdaniem najlepszym wyjściem dla LOT-u byłoby po prostu sprzedać Centralwings. - Pytanie, czy ktokolwiek kupiłby spółkę, która nie ma nawet własnych samolotów. Osiem samolotów używanych przez Centralwings należy do LOT-u, a jeden jest w leasingu. A samemu LOT-owi zaczyna brakować już samolotów - zauważa Rydzkowski.


    Źródło: Gazeta Wyborcza
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodar...5,4966830.html


    Easyjet - 2007 PBT 202 millionow funtow, Netto 152 miliony funtow zysku. Niezla granica.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wieś z tramwajami.

    Domyślnie

    Osiem samolotów używanych przez Centralwings należy do LOT-u
    Zdawało mi się, że LOT sam je leasinguje...
    A samemu LOT-owi zaczyna brakować już samolotów - zauważa Rydzkowski.
    Tylko, że raczej nie tych, które używa C0 ale 767...

  12. #12
    Awatar michalek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Sztokholm

    Domyślnie Re: Centralwings

    Cytat Zamieszczone przez Danny
    Norwegian nie przyniosl jeszcze korony zysku i nic nie wskazuje zeby mial przyniesc.
    http://www.norwegian.no/graphics/Inv...tation_NAS.pdf

    • Total earnings (EBITDA) of 208 MNOK in 2007 (21)
    • Earnings after tax of 85 MNOK (-22)

  13. #13
    Awatar Michał77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań/Warszawa

    Domyślnie Re: Centralwings

    Cytat Zamieszczone przez Michał77
    Cytat Zamieszczone przez bartolomic
    Cytat Zamieszczone przez onet.pl

    Ważą się losy przynoszącej straty jedynej polskiej taniej linii lotniczej Centralwings należącej do PLL LOT. Nie jest wykluczone, że już niedługo podzieli ona los zlikwidowanej trzy lata temu Air Polonia albo zajmie się wyłącznie oferowaniem połączeń czarterowych - informuje dzisiejszy "Dziennik".

    W 2007 roku linia miała blisko 73 mln straty (na poziomie EBITA). Rok wcześniej jej strata wyniosła 65 mln zł. To ogromne pieniądze nawet dla potentata, jakim jest PLL LOT.

    Na najbliższym posiedzeniu rady nadzorczej szef Centralwings Waldemar Królikowski ma przedstawić sytuację firmy i możliwe wariant wyjścia z kryzysu.

    Przyznaje, że obecnie nie jest ona w stanie konkurować na rynku z zagranicznymi przewoźnikami, których przybywa. W sumie tanich linii działa już w Polsce 16. Prowadzą intensywną walkę cenową o klienta, a to odbija się na marżach uzyskiwanych z działalności. Na dotacje do biletów stać tylko największych i najbogatszych a do tych Centralwings nie należy.
    troche mnie to zastanawia... wszystkim sie oplaca, centralowi nie. ma najlepsze warunki n apolskim rynku - jest przy swojej linii macierzystej, z czego zapewne czerpie korzysci (serwis itp.)

    co wiec jest z nimi nie tak??
    Jakto co jest nie tak.

    Centralwings udaje low costa, i tu jest problem.

    Zresztą z tego widzę podwyższyli właśnie swoje taryfy na wszystkich połączeniach. To chyba też nie wróży niczego dobrego.
    Biję się w pierś to są ceny brutto!! Więc de facto ceny chyba nawet spadły!
    It's inside what makes us noble.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie Re: Centralwings

    Cytat Zamieszczone przez michalek
    Cytat Zamieszczone przez Danny
    Norwegian nie przyniosl jeszcze korony zysku i nic nie wskazuje zeby mial przyniesc.
    http://www.norwegian.no/graphics/Inv...tation_NAS.pdf

    • Total earnings (EBITDA) of 208 MNOK in 2007 (21)
    • Earnings after tax of 85 MNOK (-22)
    Ok,moja pomylka - spojrzalem na Q4 a nie YTD.

  15. #15
    Zbanowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    ETM/WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Powiem więcej - "wiedziałem, że tak będzie"
    Na początku broniłem Centrala, bo tam pracowalem, ale w któryms momencie otworzyły mi się oczy na to wszystko i skonczylem z nimi oraz też potem użyłem stwierdzenia, które napisał Ojcie_c. Zreszta w wielu przypadkach było mi wstyd za firme, która musiałem kiedys reprezentować....

  16. #16
    Awatar KOŁO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz/Clonmel

    Domyślnie

    Taka polityka C0, pchają się na lotniska gdzie jest duża konkurencja i dublują trasy! Częste spóźnienia i likwidacja tras.
    NA rynkach mniej ugruntowanych nie potrafią stworzyć sobie możliwości, np. Łódź czy Bydgoszcz, w której jeszcze nawet w zeszłym roku nie było niczego po za Londynem.
    To jest tylko moje zdanie, i mogę bardzo się mylić
    Pozdro

  17. #17

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    stąd

    Domyślnie

    KOŁO, Zapomniałeś o Rzeszowie tam też było wile zapowiedzi tras z centralem i nic ... a to powinno sie wykorzystać aby jeszcze troszke pociagnąc na rynku
    ;)

  18. #18

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    Moim zdaniem połączenia które obsługują nawet jeżeli sąfajne i mogłyby przynosić zysk to są po prostu w złe dni tygodnia (patrz np. Poznań-Paryż). A do tego wydaje mi się, że bez nowych połączeń całkowicie poza Polską, coś w stylu Lille-Barcelona, gdzie pieniądze sąwiększe to raczej nie wiele zdziałają. Póki co u nas mimo wszystko za mało ludzi lata.

  19. #19
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Centralwings w wersji brutto

    Centralwings w wersji brutto
    Tanie linie lotnicze Centralwings wprowadziły zmiany w systemie rezerwacji biletów. Od dzisiaj przy zakupie biletów klienci informowani są o cenach za poszczególne rejsy w kwotach brutto. Jednocześnie znika stała opłata pasażera. Wszystkie opłaty i podatki są skalkulowane oddzielnie dla każdego połączenia i uzależnione od opłat w portach wylotu. Tym samym przewoźnik wycofał się z pobierania opłaty pasażerskiej o stałej wielkości 129 zł.

    Przy tworzeniu rezerwacji system od razu podaje stawkę brutto obejmującą opłatę za przelot wraz z podatkami i opłatami lotniskowymi. W sekcji podsumowującej stworzoną rezerwację system wyszczególnia, jaką cześć ceny biletu stanowią opłaty dodatkowe.

    Jedyne opłaty nie wliczone w cenę biletu to opłaty manipulacyjne za formę płatności: kartą (25zł) lub przelewem (10zł). Wyboru formy płatności (a tym samym opłaty manipulacyjnej) pasażerowie dokonują w jednym z ostatnich etapów tworzenia rezerwacji, jednak już przy wyborze rejsu podawana jest wysokość tej opłaty.
    pasazer.com

  20. #20

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Centralwings niech lepiej będzie tylko linią czarterową, ew. ze sprzedażą kilku wolnych miejsc dla osób prywatnych - coś jak Czarter-Mix.
    Za rok LOT odda już min. 2 B767 to można je sprzedać Centralowi, a Central niech otworzy kierunki czarterowe dalekiego zasięgu.

Strona 1 z 16 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •