Oczywiście miałem na myśli Airbus-y i Boeing-i średniego i dalekiego zasięgu.
Mam pytanko do kolegów, mianowicie poszukuję informacji i materiałów z których mógłbym się dowiedzieć o rozmieszczeniach i numeracji luk bagażowych w samolotach średniego zasięgu takich jaj np. Airbus lub Boeing, bardzo mi zależy na tych informacjach, mogę zakupić lub odkupić materiały w których podane są takie informacje gdyby ich nie można było dostać za free. Dziękuje bardzo.
Oczywiście miałem na myśli Airbus-y i Boeing-i średniego i dalekiego zasięgu.
1/2/3/4/5
1/3/4/5
taki podział...do tego kazdy bagażnik dzieli się na sekcje
nie wiem co jeszcze chcesz wiedziec?
W A320 QR masz - z przednim bagażniku 11(wejście),12,13(w kierunku skrzydła). Z tyłu masz 31 (od skrzydła), 32, 41(wejście),42 (do ogona). 42 jest oddzielone "kurtynką" od bagażnika nr 5, do którego jest oddzielne wejście. A piątka dzieli się na 51,52(wejście) i 53 w ogonku.
W innych A320, np. Entera nie ma już takiego skrupulatnego podziału, bo jest 1,2,3,4.
Linie w tych samych typach samolotu różnie "opisują" swoje bagażniki. Np. E195 Lotu ma prosty podział na 1,2,3,4. natomiast Lufowy ma 11,12,21,22,31,32,( chyba i 41,,42).
Różnice są też na B787 Lotu. Zależy to czy ładowana jest paleta wtedy miejsce numerowane jest np.31,ale jak w to miejsce wejdą 4 kontenery AKE, to już bedzie 31 L,31P,32L,32P.
Przyznam się że choć jestem posiadaczem licencji PPL-A to te numerki które mi koledzy podali nie wiele mi mówią może dla tego że jeszcze nigdy nie widziałem przedziałów bagażowych w takich samolotach i podejrzewam że chyba raczej bez jakiegoś ogólnego schematu blokowego takich luków bagażowych będzie mi raczej trudno pojąć w jaki sposób są takowe luki rozmieszczone w poszczególnych modelach samolotów. Może ktoś się zapyta po co mi taka wiedza potrzebna, w wielkim skrócie mogę powiedzieć że staram się o przyjęcie do pracy na jednym z Greckim lotnisku właśnie przy układaniu bagażu w samolocie i chciałbym przed szkoleniem jakie organizuje firma mieć jakieś zielone pojęcie .
Jeżeli chcesz nabyć umiejętności potrzebne do pracy na tym stanowisku, to znajdź blaszany kontener 4x4metry z agregatem chłodząco-grzejącym, i:
1. schłodź wnętrze do +10 stopni C,
2. wejdź do środka i układaj 30 kilogramowe skrzynki jedna na drugiej,
3. podgrzewaj wnętrze do +40 stopni,
4. nie przerywaj układania skrzynek,
5. rób to przez 30 minut.
Teraz możesz wyjść na 5 minut (aby kontener się schłodził). Powtarzaj punkty 1-5 przez 8 godzin, 5 dni w tygodniu.
Niech kolega nie przesadza nie jest aż tak źle mam w tej pracy znajomego który pracuje już w Swissport 12 lat i w cale aż tak tego strasznie nie opisuję, wiadomo praca może i nie jest łatwa, ale w dzisiejszej sytuacji z brakiem pracy w tym kraju nie ma co narzekać, ja osobiście będę się bardzo cieszył jak mi się tylko uda do niej załapać, bo jak już się tylko uda wkręcić na lotnisko to są zawsze jakiej większe szanse znalezienia później czegoś lepszego.
A z drugiej strony będę bardzo zadowolony że będę mógł pracować przy samolotach i na lotnisku i móc zarobić na kontynuowanie mojego hobby czyli na latanie samolotami w jednym z greckich aeroklubów.
Dla tego ponawiam w miarę możliwości a jakiś schemat blokowy luków bagażowych np. Airbus-a A320 i Boeing-a 737-400, chcę mieć po prostu jak już pójdę na szkolenie jakieś choć blade pojęcie na ten temat.
Oni zrobią Ci pełne szkolenie z przepisów lotniskowych, dot. bezpieczeństwa, poruszania się po płycie, materiałów niebezpiecznych, procedur firmowych i wymagań danej linii lotniczej. Ładowanie bagażu luzem czy kontenerów jest takie same, tylko wymagania przewoźnika utrudniają albo ułatwiają zadanie.
Jak już napisałem bagażniki są różnie numerowane w liniach. Jak bardzo chcesz mieć schematy to wpisz sobie np. A 320 compartment i bedziesz miał w google grafika.
Jak chcesz się jakoś przygotować to naucz sie słówek podstwowych o samolocie, lotnisku.
Możesz też nauczyć się alfabetu lotniczego, będzie Ci potrzebny.
Dziękuje bardzo koledze za zainteresowanie tematem i informacje, co do alfabetu lotniczego to już go bardzo dobrze znam, bo raczej trudno go nie znać posiadając licencje PPL(A). Co miał kolega na myśli pisząc {naucz sie słówek podstwowych o samolocie, lotnisku}.
Widzę, że kolega świerzy jest i mało pokopał na forum, proponuję zajrzenie na blogi forumowe, a potem jak juz będzie jasność, to na PW
Kolega ma to na myśli że wkładanie toreb do samolotu to naprawdę nie jest rocket science i to nie ma znaczenia czy numery bagażników są od 1 do 5 czy od 91 do 95. Ja Ci tłumaczę że uczenie się tego wszystkiego teraz jest bez sensu (dwa tygodnie temu pytałeś o materiały szkoleniowe), kol. sephirothius Ci nawet napisał jak są numerowane te bagażniki ale nic dziwnego że nie zrozumiałeś bo to tak jakbyś pytał o całki zanim zaczniesz lekcje matematyki w szkole i nauczysz się dodawać.
Fizyczne umiejscowienie znajdziesz wyszukując obrazy w google hasłem "[typ samolotu] cargo holds", dodatkowo dla mniej ogarniętych w środku bagażników zawsze jest numeracja wyraźnie opisana, co też na zdjęciach wyszukanych zobaczysz.
Numeracja bagażników wg IATA w samolotach spotykanych najczęściej w Polsce:
numeracja bagażników small.jpg
Nad kreską jest poziom pasażerski, pod kreską poziom bagażowy - lewa część przed skrzydłem, prawa za skrzydłem, plus oznacza że bagażniki są oddzielone siatką i mają jedne drzwi, kreska że są oddzielone siatką i mają osobne drzwi (zwykle kontenerowy-bulk w grubych, co do 757/787 nie jestem pewien czy tam jest siatka czy ściana).
Ostatnio edytowane przez stawka ; 28-03-2015 o 16:25
EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)
a ja swoją drogą zastanaiam się jak chcesz się załapać na greckim lotnisku do pracy, oni chyba jednak lokalesów poszukują?
chyba, że Ty już sie na lokalesa greckiego łapiesz ;-)
bo przykładowo w manchester to muszą 5 lat check robić, i to z dokładnością do tygodnia bez pracy ;-) każda przerwa musi być udokumentowana
Airport Jobs, vacancies in Manchester | Indeed.co.uk
przykładowo tytaj masz ładowanie :
Alpha LSG - Driver/Airplane Loader Job - Contract - Manchester, United Kingdom - Logistics, Distribution and Supply Chain - MAN038 - Find a job, build a career | Jobs | Our People | Alpha LSG
wszystko co jest za linią kontroli wymaga 5 lat wstecz sprawdzenia, i musi być lokalne UK. Mój były team leader poszedł pracować właśnie przy cargo i pomimo bycia "citizen from born" 4 tygodnie pracował poza linią ;-)
Nie wiem co kolega ma na myśli pisząc lokalesów za moich czasów jak byłem w Polsce nie słyszałem takiego żargonu, a wyjechałem 20 lot temu.
Dziękuje bardzo wszystkim za konkretne informacje, a z tego co wiem na dzień dzisiejszy to znajomość rozmieszczenia i numeracja luków bagażowych jest potrzebna, choćby z tego względu że samolot musi być wyważony i trzeba mniej więcej wiedzieć co i ile o jakiej wadze i w którym miejscu ma być ułożone mam na myśli oczywiście bagaż pasażerów czy się nie mylę??
Zakładki