Przepraszam za OT ale możesz napisać więcej jak wygląda podział klas w firmiennych? 1-klasa dwa razy droższa od samolotu... nono...
Dzisiaj przez Aeroflot została zarejestrowana nowa niskokosztowa linia lotnicza o nazwie "Dobrolot". 100% akcji spółki będzie należeć do Aeroflotu.
Prawdopodobny początek operowania to 2014 r., dużo będzie zależało od faktu uchwalenia w Rosji ustawy pozwalającej sprzedawać bezzwrotne bilety, co ma nastąpić w najbliższych miesiącach (obecnie we wszystkich rosyjskich liniach zwrot biletu jest możliwy, jeśli wylot ma miejsce z terytorium FR). Zaprezentowano także kolorystykę samolotów, oraz stroje personelu pokładowego.
Początkowo loty mają się odbywać tylko po centralnej Rosji, wg planów początkowa siatka będzie obejmowała połączenia Moskwy z Sankt-Petersburgiem, Samarą, Jekaterynburgiem, Machaczkałą, Krasnodarem, Ufą, Kaliningradem i Nowym Urengojem, a w 2016 r. w siatce ma być 26 kierunków. Ceny biletów mają być 40 - 50% niższe od tych, które oferuje dziś Aeroflot.
Dobrolot ma być przede wszystkim konkurencją dla rosyjskich kolei państwowych, które zwariowały z cenami, już teraz bilet na pociąg w wagonie przedziałowym jest często droższy, niż przelot. W mojej opinii projekt ma jak najbardziej szanse powodzenia, Rosjanie mając samolot w cenie pociągu z radością się na niego przesiądą, gdyż mają dość 20-30 godzinnych podróży.
Dla porównania sprawdziłem ceny na połączenie Moskwa - Jekaterynburg na okres 17-20 października. W rżd jest to niski sezon i ceny są średnio 30% niższe, niż latem. Cena na zwykły pociąg: 400 zł RT (3 klasa), 800 zł RT (2 klasa). Cena na pociąg "fimowy": 600 zł RT (3 klasa), 1000 RT (2 klasa), 1600 zł RT (1 klasa). Czas podróży 25 - 30 h w zależności od pociągu.
Cena dla tego samego okresu na samolot: Transaero 830 zł RT, Aeroflot 1000 zł RT. Jeżeli Dobrolot latałby w granicach 500 zł RT, to wybór wydaje się być oczywisty.
Linki do źródła (j. rosyjski):
”Ŕýđîôëîň” ďîęŕçŕë, ęŕę áóäĺň âűăë˙äĺňü ëîóęîńňĺđ ”Äîáđîëĺň” :: Ýęîíîěčęŕ :: Top.rbc.ru
Lenta.ru: Đ_кОнОПика: ĐОПпании: ĐиСкОйŃдМоŃĐ˝ŃĐš поŃовОСŃик ÂŤĐŃŃĐžŃНОŃĐ°Âť наСваНи ÂŤĐОйŃОНоŃÂť
Przepraszam za OT ale możesz napisać więcej jak wygląda podział klas w firmiennych? 1-klasa dwa razy droższa od samolotu... nono...
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
90% rosyjskich pociągów opartych jest na 3 klasach.
Klasa 3 (Plackart). W wagonie są 54 miejsca leżące, nie ma przedziałów. Każdy ma swoją leżankę, a brak przedziałów sprzyja szeroko pojętej integracji. Można też uznać, że plackarta jest dość bezpieczna, szczególnie dla samotnie podróżujących kobiet, bo w razie czego narobisz krzyku i cały wagon Cię usłyszy.
Zdjęcie poglądowe:
Klasa 2 (Kupe): Przedziały 4-osobowe, do wagonu mieści się 36 pasażerów, zdjęcie poglądowe dla pociągu firmowego:
Klasa 1 (Lux): Przedziały 2-osobowe, generalnie to samo co Kupe, tylko nie ma górnych półek i odpowiednio w wagonie jest max 18 pasażerów.
Zdjęcie:
W firmiennym z reguły jeżdzą nowsze wagony z klimatyzacją, czasem dają jakiś poczęstunek w cenie biletu, czasy przejazdu są też zwykle krótsze.
Poza wyżej wymienionymi klasami jeżdzą jeszcze:
Wagony VIP, w których każdy przedział ma własną łazienkę z prysznicem, a ceny za 12h podróż to zwykle 4-5 tys. PLN za bilet RT.
Wagony 4 klasy, generalnie to samo co plackart, ale do wagonu wpychają 81 osób, więc przy pełnym wagonie podróż ma miejsce na siedząco.
Wagony z miejscami siedzącymi, głównie na krótkich trasach, oraz na linii Petersburg- Moskwa- Niżnij Nowgorod.
btw. Moskwa-Władywostok w 1 klasie to latem ponad 10 000 PLN RT
No ale wrażenia zupełnie inne.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Jechałem latem tego roku odcinek Władywostok - Ułan Ude. 3670 km w 67 godzin, czyli średnia ok. 55km/h. Za to można było się do woli delektować widokami dzikiej przyrody.
Odcinek Moskwa- Władywostok (9288km) to 143h najszybszym pociągiem, zwykły pociąg jedzie 163h. W cenie każdego biletu jest tylko wrzątek za darmo, normalne jedzenie jest tylko w najwyższej klasie i to zaledwie raz dziennie. W Rosji podczas długich podróży tradycją jest kupowanie jedzenia od babuszek na peronach podczas dłuższych postojów.
Widzę, że zamiast rozmowy o nowej linii zrobił się wątek o kolejach rosyjskich
No właśnie, w ww. temacie i innych wschodnio-podrózniczych polecam to forum: www.RosjaPL.info :: Strona Główna
"Dobroliot" to jest nazwa jednej z pierwszych radzieckich linii lotniczych, z przekształcenia których powstał Aerofłot. W sumie ciekawa reaktywacja marki po 80 latach... Dobrolyot - Wikipedia, the free encyclopedia
po pierwsze Dobrolet, po 2-ie, statrują już od wiosny 2014 roku, o czym zapewne była już mowa, po 3-ie, załoga ubrana w mundury granatowo-niebieskie, dyr generalnym LCC jest mianowany Wladimir Gorbunov i zaczynają latać na B737 bądż A320 tylko na wentętrznych destynacjach, zainteresowanych odsyłam do żródeł,,,
ŤÄîáđîë¸ňť îáĺůŕĺň ďŕńńŕćčđŕě äĺřĺâűĺ áčëĺňű č ćĺńňęčĺ ęđĺńëŕ // ÍŇÂ.Ru
tak na marginesie trasy do Vladyvostoku i na daleki wschód Rosji....to przesada z pociągami etc...ale za to niezapomniane wrażenia! polecam!
Od 12 czerwca Dobrolet uruchamia pierwszy rejs na trasie Moskwa-Simferopol-Moskwa.
PRTL.pl - Polski Rynek Transportu Lotniczego - portal lotniczy - wiadomoĹci z polskiego rynku lotniczegpo - lotnicze newsy - ciekawostki lotnicze - raporty lotnicze - publikacje - branĹźa lotnicza - lotnictwo w Polsce - statystyki lotnicze
I już wylądował.
Zamieszczone przez IAR
No to teraz ciekawe która linia(EU) dostanie zakaz lotów nad Syberią.
Jak popatrzysz na sankcje, które są, a jakby ich nie było, to będzie i odpowiedź Rosjan, żeby była, a jakby jej nie było. Ot, kurtuazja taka... UE będzie zadowolona, Rosja także, my może już mniej... Na zakaz lotów nad UE bym nie liczył, bo sama UE jest uzależniona od rosyjskiego paliwa (gazu) jak od tlenu (zwłaszcza Niemcy), więc samobója strzelać sobie nie będzie... tym bardziej, że zima już niedługo (raptem kilka miesięcy) i wtedy układ sił może się mocno zmienić...
Zakładki