Nie wiem czy w dobrym dziale.
Zaprezentowany najnowszy ukraiĹski samolot transportowy An-178 - TVN24
Hmm, zdaje się, że do SP-EQF też takie mieli włożyćWedług konstruktorów, samolot nie potrzebuje do startu i lądowania i tradycyjnego pasa startowego, m.in. dzięki specjalnie zabezpieczonym przed pyłem i ziemią silnikom turbośmigłowym.
Ahh ten TVN. Gdzie oni tam śmigła zobaczyli...
Więcej fotek Antka ---> Spotters.Aero - Đĺçóëüňŕň ďîčńęŕ
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Brawo Ukraińcy. Jak się dogadacie z kimś z Zachodu (marketing), to Wam coś z tego Antka wyjdzie.
A co do samej imprezy, to taka trochę pokazówka, żeby pokazać narodowi, że Ukraina jest mocna, wielka i niezależna. Tak mi się skojarzyło: KLIK od 18 lat
Co tu napisać....
Nie wróżę sukcesu. I piszę to z żalem.
Samolot ukraiński dla zachodu pozostanie zawsze "ruski". A boję się, że rynek byłego ZSRR może pozostać dla niego zamknięty, dzięki staraniom przyjaciół z Moskwy. Sama konstrukcja też nie wzbudza mojego zachwytu
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Jeszcze kilka informacji:
Możliwości załadowania:16 kwietnia w siedzibie przedsiębiorstwa państwowego (GP) Antonow w Kijowie zaprezentowano prototyp do prób w locie samolotu transportowego An-178. Wskutek embarga, spowodowanego konfliktem na Krymie i w Donbasie, zbudowano go bez wykorzystania części z Rosji. Głównymi kooperantami w budowie An-178 są Motor Sicz, Progress i FED. Zastosowano też komponenty importowane z krajów zachodnich.
An-178 to transportowa odmiana samolotu pasażerskiego o zasięgu regionalnym An-148/158. W zamyśle konstruktorów ma zastąpić m.in. samoloty An-12, a nawet francusko-niemieckie C-160 Transall. Pierwotnie miał być budowany wspólnie z przedsiębiorstwami rosyjskimi, ale ostatecznie jest samodzielnym projektem Antonowa. Na razie powstał jeden prototyp, drugi jest na etapie budowy kadłuba.Planowany udźwig An-178 wynosi 18 ton. Jego prędkość maksymalna to 825 km/h, a zasięg wynosi 5500 km. Samolot ma operować zarówno z lotnisk z utwardzonymi pasami, jak i z przygodnych lądowisk. Jego kabina ładunkowa jest hermetyzowana. An-178 jest napędzany silnikami turboodrzutowymi D-436-148FM, zaprojektowanymi przez GP Iwczenko-Progress, a wyprodukowanymi przez AO Motor Sicz.
Prace nad An-178 rozpoczęto w 2010 (Początek prac nad An-178, 2010-02-24). Szacuje się, że na program rozwoju potrzeba ok. 150 mln USD. Sugerowana obecnie cena An-178 ma wynosić, zależnie od wyposażenia, równowartość 25-40 mln USD (pierwotnie miało to być 20-25 mln USD). Samolot ma być certyfikowany do zastosowań cywilnych i wojskowych.
Próby przed oblotem prototypu mają potrwać kilka tygodni. Wstępną datę oblotu wyznaczono na 7 maja. Według pilota doświadczalnego Andrieja Spasibo, samolot zostanie zaprezentowany podczas salonu lotniczego w podparyskim Le Bourget. Roll-out An-178 - Altair Agencja Lotnicza
Mam dokładnie takie same odczucia i przeczucia.
gdyby nie zasięg to w każdym względzie przewyższał by C-160
Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Przy tym koszcie jaki podaje Wiki, dużo lepszą opcją jest C-390 Embraera - droższy, ale za to proporcjonalnie - półtora raza cięższy (i pewnie podobnie z ładunkiem, Wiki mówi 18t vs 23.6t, choć rozmiary ładowni zbliżone, na trzy pojazdy wielkości Humvee, no i zasięg Ana przy masie 18t raczej symboliczny, 1000km). W dodatku oparty o porządne silniki (odkurzacze IAE2500) i z dużo lepszym zasięgiem (tak pi razy oko dwukrotnie przy lotach typu przebazowanie/ładunku nie naruszającym zapasu paliwa). Przyznam szczerze - nie umiem wskazać klienta Ana 178, teoretycznie jest dziura od C27J/C130 do A400M, ale czy w tej dziurze są potrzeby? Bo ja nie widzę...
Pozdrawiam, Adam
Samoloty tego typu od zawsze projektowało się w ścisłej kooperacji z zapotrzebowaniem we własnym kraju albo przynajmniej wśród najbliższych sojuszników. Mimo że Ukraina to faktycznie państwo potrzebujące transportowca wojskowego to wątpię żeby była w stanie sprzedać go z sukcesem na rynku ewnętrznym, tym bardziej że Rosja z kolegami pracuje nad IŁ-214.
Pierwszy raz w powietrzu:
Film:
mają fantazję Ukraińcy...
kilkaset osób na krawędzi pasa, z którego właśnie startuje prototyp...
pozdrawiam
jtf2
Kokpit:
Ten nieśmiertelny radziecki seledynek kokpitu...
Pozdrawiam!
Piotr
Zakładki