Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
Like Tree26Likes

Wątek: Prezentacja AN 178 w Kijowie

  1. #1
    Awatar darko64

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Prezentacja AN 178 w Kijowie


    Polecamy


  2. #2
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie




  3. #3
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    Według konstruktorów, samolot nie potrzebuje do startu i lądowania i tradycyjnego pasa startowego, m.in. dzięki specjalnie zabezpieczonym przed pyłem i ziemią silnikom turbośmigłowym.
    Hmm, zdaje się, że do SP-EQF też takie mieli włożyć
    prima likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    WAW/RDO

    Domyślnie

    Ahh ten TVN. Gdzie oni tam śmigła zobaczyli...
    Dominix and prima like this.

  5. #5
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Brawo Ukraińcy. Jak się dogadacie z kimś z Zachodu (marketing), to Wam coś z tego Antka wyjdzie.
    A co do samej imprezy, to taka trochę pokazówka, żeby pokazać narodowi, że Ukraina jest mocna, wielka i niezależna. Tak mi się skojarzyło: KLIK od 18 lat
    bukajM likes this.
    Co tu napisać....

  7. #7
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie wróżę sukcesu. I piszę to z żalem.
    Samolot ukraiński dla zachodu pozostanie zawsze "ruski". A boję się, że rynek byłego ZSRR może pozostać dla niego zamknięty, dzięki staraniom przyjaciół z Moskwy. Sama konstrukcja też nie wzbudza mojego zachwytu
    Scorpio86 likes this.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  8. #8
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Jeszcze kilka informacji:
    16 kwietnia w siedzibie przedsiębiorstwa państwowego (GP) Antonow w Kijowie zaprezentowano prototyp do prób w locie samolotu transportowego An-178. Wskutek embarga, spowodowanego konfliktem na Krymie i w Donbasie, zbudowano go bez wykorzystania części z Rosji. Głównymi kooperantami w budowie An-178 są Motor Sicz, Progress i FED. Zastosowano też komponenty importowane z krajów zachodnich.

    An-178 to transportowa odmiana samolotu pasażerskiego o zasięgu regionalnym An-148/158. W zamyśle konstruktorów ma zastąpić m.in. samoloty An-12, a nawet francusko-niemieckie C-160 Transall. Pierwotnie miał być budowany wspólnie z przedsiębiorstwami rosyjskimi, ale ostatecznie jest samodzielnym projektem Antonowa. Na razie powstał jeden prototyp, drugi jest na etapie budowy kadłuba.Planowany udźwig An-178 wynosi 18 ton. Jego prędkość maksymalna to 825 km/h, a zasięg wynosi 5500 km. Samolot ma operować zarówno z lotnisk z utwardzonymi pasami, jak i z przygodnych lądowisk. Jego kabina ładunkowa jest hermetyzowana. An-178 jest napędzany silnikami turboodrzutowymi D-436-148FM, zaprojektowanymi przez GP Iwczenko-Progress, a wyprodukowanymi przez AO Motor Sicz.


    Prace nad An-178 rozpoczęto w 2010 (Początek prac nad An-178, 2010-02-24). Szacuje się, że na program rozwoju potrzeba ok. 150 mln USD. Sugerowana obecnie cena An-178 ma wynosić, zależnie od wyposażenia, równowartość 25-40 mln USD (pierwotnie miało to być 20-25 mln USD). Samolot ma być certyfikowany do zastosowań cywilnych i wojskowych.


    Próby przed oblotem prototypu mają potrwać kilka tygodni. Wstępną datę oblotu wyznaczono na 7 maja. Według pilota doświadczalnego Andrieja Spasibo, samolot zostanie zaprezentowany podczas salonu lotniczego w podparyskim Le Bourget. Roll-out An-178 - Altair Agencja Lotnicza
    Możliwości załadowania:



    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Nie wróżę sukcesu. I piszę to z żalem.
    Samolot ukraiński dla zachodu pozostanie zawsze "ruski". A boję się, że rynek byłego ZSRR może pozostać dla niego zamknięty, dzięki staraniom przyjaciół z Moskwy. Sama konstrukcja też nie wzbudza mojego zachwytu
    Mam dokładnie takie same odczucia i przeczucia.

  9. #9
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    gdyby nie zasięg to w każdym względzie przewyższał by C-160
    Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
    Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5

  10. #10
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mickey93 Zobacz posta
    gdyby nie zasięg to w każdym względzie przewyższał by C-160
    Noooo, a gdyby nie udźwig to przewyższałby nawet galeon Wielkiej Armady, skoro już porównujemy do konstrukcji z zamierzchłej przeszłości
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  11. #11

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Przy tym koszcie jaki podaje Wiki, dużo lepszą opcją jest C-390 Embraera - droższy, ale za to proporcjonalnie - półtora raza cięższy (i pewnie podobnie z ładunkiem, Wiki mówi 18t vs 23.6t, choć rozmiary ładowni zbliżone, na trzy pojazdy wielkości Humvee, no i zasięg Ana przy masie 18t raczej symboliczny, 1000km). W dodatku oparty o porządne silniki (odkurzacze IAE2500) i z dużo lepszym zasięgiem (tak pi razy oko dwukrotnie przy lotach typu przebazowanie/ładunku nie naruszającym zapasu paliwa). Przyznam szczerze - nie umiem wskazać klienta Ana 178, teoretycznie jest dziura od C27J/C130 do A400M, ale czy w tej dziurze są potrzeby? Bo ja nie widzę...

    Pozdrawiam, Adam
    3bird and hypne like this.

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Samoloty tego typu od zawsze projektowało się w ścisłej kooperacji z zapotrzebowaniem we własnym kraju albo przynajmniej wśród najbliższych sojuszników. Mimo że Ukraina to faktycznie państwo potrzebujące transportowca wojskowego to wątpię żeby była w stanie sprzedać go z sukcesem na rynku ewnętrznym, tym bardziej że Rosja z kolegami pracuje nad IŁ-214.

  13. #13
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Pierwszy raz w powietrzu:


    Film:

  14. #14
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Spottersko całkiem fajnie, ale po za hobbystycznym spojrzeniem widać jak na dłoni że Ukraina to nadal dziki kraj.
    jtf2, maciek krk, Canonier and 1 others like this.



  15. #15
    Awatar jtf2

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    DUS

    Domyślnie

    mają fantazję Ukraińcy...
    kilkaset osób na krawędzi pasa, z którego właśnie startuje prototyp...
    mgab, ssooll, pawel111 and 3 others like this.
    pozdrawiam

    jtf2



  16. #16
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Kokpit:

  17. #17
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie


  18. #18
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Ten nieśmiertelny radziecki seledynek kokpitu...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  19. #19
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Ten nieśmiertelny radziecki seledynek kokpitu...
    Jak to było? W teorii ten kolor miał działać uspokajająco na pilota, czy jakoś tak...

  20. #20
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


    Polecamy

    jasno-niebieski troche ze szarym

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •