Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Arnage
    Goście

    Domyślnie Bezpieczeństwo rządowych Tu-154 i Jak-40


    Polecamy

    Witam,

    mam bardzo konkretne pytanie - i dlatego mimo, iż dotyczy ono częściowo już dyskutowanego wątku zaczynam nowy temat. Otóż ponownie słyszę, że flota 36 SPLT to złom. Od pilotów zaś slyszałem, że owszem Jaki to jest dramat (i Mi-8 też), natomiast Tutki są pod względem bezpieczeństwa OK - problemem jest natomiast np. brak szyfrowej łączności. I w związku z tym pytanie - jak oceniacie kwestię bezpieczeństwa obu samolotów?! Argument, że Tutki mają 18 lat nie przekonuje mnie, bowiem post-Interflugowy A-310 kanclerz Merkel ma dokładnie tyle samo lat - wiele innych VIP'ów w świecie, z racji na mniej intensywną niż z liniach lotniczych eksploatację, również lata naprawdę wiele lat.

    Prosze moderatora o niewłączanie tego wątku do generalnej dyskusji nt. rządowych samolotów, gdyż, jak sądzę, warto przedyskutować to zagadnienie, zamiast pisać kto woli Falcona, a kto Gulfstreama, a kto inny BBJ.

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie Re: Bezpieczeństwo rządowych Tu-154 i Jak-40

    Cytat Zamieszczone przez Arnage
    (...) Od pilotów zaś slyszałem, że owszem Jaki to jest dramat (i Mi-8 też), natomiast Tutki są pod względem bezpieczeństwa OK - problemem jest natomiast np. brak szyfrowej łączności. I w związku z tym pytanie - jak oceniacie kwestię bezpieczeństwa obu samolotów?! Argument, że Tutki mają 18 lat nie przekonuje mnie, bowiem post-Interflugowy A-310 kanclerz Merkel ma dokładnie tyle samo lat (...)
    Faktem jest, że Tutki są przez Załogę 36SPLT raczej chwalone... Poza tzw. biernym bezpieczeństwem (np. układ płatowca potencjalnie ułatwiający wodowanie i przyziemienie bez podwozia, czy samo podwozie - mocne i wybaczające nawierzchnie inne, niż utwardzony, betonowy pas startowy) na ich plus przemawiają zalety, które trudno raczej uznać za merytoryczne - Tu-154 są po prostu piękne, a koncert ich silników jest nieporównywalny do odgłosu choćby takich CFM56 z B737... Ponadto są to jedne z najszybszych samolotów pasażerskich.
    Z drugiej jednak strony - cóż, trzeba iść z duchem czasu. W końcu trzeba będzie tą flotę wymienić, przy czym z Jaczkami rzeczywiście problem jest palący...

    Przy okazji - oto co można (smutnego) przeczytać w dzisiejszym "Wprost" (jak zwykle chyba trochę przesadzili):
    http://www.wprost.pl/ar/124735/Skane...a-wozic-rzadu/

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Przyznam szczerze, że nie śledzęza bardzo wątku o samolotach dla VIPów, więc mogęmieć dość wybiurcze informacje, ale z tego co pamiętam to TU-154 kilka razy nawalał? Pamiętam pożar silnika w drodze gdzieś na wschód podczas międzylądowania. Więc jak jest z ich bezpieczeństwem, pomijając już fakt, że są przestażałe?
    Poza tym chyba kwestia kosztów eksploatacji też jest nie bez znaczenia, ale to już na inny temat.

  4. #4
    SOCZEK
    Goście

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie, o ten drugi :P

  6. #6
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez SOCZEK
    http://lotnictwo.net/foto.php?id=137142
    chodzi oten samolot
    Tak.
    Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •