Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 54
Like Tree14Likes

Wątek: Nowe śmigłowce dla LPR

  1. #1
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie Nowe śmigłowce dla LPR


    Polecamy

    Nowe śmigłowce dla LPR

    Do końca roku Lotnicze Pogotowie Ratunkowe ma otrzymać cztery nowe śmigłowce ratunkowe. Procedura zakupu realizowana jest przez Zakład Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia w ramach projektu współfinansowanego przez UE.



    Zakład Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia prowadzi postępowanie dotyczące zakupu czterech nowych śmigłowców ratunkowych. Postępowanie prowadzone jest w imieniu Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w ramach projektu związanego z bezpieczeństwem ruchu drogowego, współfinansowanego przez Unię Europejską.

    Zakupione śmigłowce mają być fabrycznie nowe, o maksymalnej masie startowej 3175 kg (małe), napędzane dwoma turbowałowymi silnikami, mieszczące pięć osób (dwóch pilotów, dwóch członków personelu medycznego i pacjenta). Muszą posiadać kabinę medyczną z wyposażeniem medycznym. Śmigłowce będą przeznaczone do wykonywania zadań Śmigłowcowej Służby Ratownictwa Medycznego (HEMS) w dzień i w nocy, także z wykorzystaniem systemów NVG oraz w warunkach lotów wg przepisów IFR. Ze względu na specyfikę wykonywanych zadań (lądowanie w miejscach wypadków, przy drogach, na boiskach itp.), śmigłowce mają posiadać systemy cięcia przewodów napowietrznych.

    W dokumentacji przetargowej określono też m.in. malowanie nowych śmigłowców, które powinno być zbliżone do używanych obecnie przez LPR EC135. Zasadnicze kolory to żółty, czerwony i niebieski, powierzchnie w polu widzenia pilotów – w celu zabezpieczenia przed oślepieniem – mają być grafitowe.

    Termin składania ofert upływa 22 maja, dostawy mają być zrealizowane do 11 grudnia br. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi niemal sto mln zł. Jak poinformowała redakcję Justyna Sochacka z LPR, śmigłowce trafią do nowo utworzonych baz HEMS. Decyzje o ich lokalizacji zapadną po zakupie. Na powstanie baz liczną m.in. Gorzów Wielkopolski (w Lubuskiem jest baza HEMS – na lotnisku Przylep) oraz tradycyjnie Opole (leży w rejonie HEMS Gliwice; Opolskie: Sejmik chce bazy LPR).

    Obecnie LPR posiada 23 wyprodukowane przez Airbus Helicopters (dawniej Eurocopter) śmigłowce EC135, wyłonione w przetargu i kupione w 2008 roku za blisko 500 mln zł. Śmigłowce operują z 17 baz stałych i jednej sezonowej. Sławomir Kasjaniuk


    Nowe śmigłowce dla LPR - Lotnicza Polska -

  2. #2
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez XNR Zobacz posta
    śmigłowce mają posiadać systemy cięcia przewodów napowietrznych.
    Czy ktoś wie jak taki system wygląda zamontowany na śmigłowcu? Bo np AW149 AW149 – wielozadaniowy śmigłowiec wojskowy Âť Dane techniczne według specyfikacji posiada taki system.

  3. #3
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schwefel Zobacz posta
    Czy ktoś wie jak taki system wygląda zamontowany na śmigłowcu?
    W ten sposób - dwa noże, jeden pod osłoną radaru, drugi nad kabiną:
    Na EC135 Photo: SP-HXD (CN: 0842) Lotnicze Pogotowie Ratunkowe Eurocopter EC 135P2+ by Michal Raczynski Photoid: 7991305 - JetPhotos.Net

    Na W-3:
    wariant 1, krótki grzebień i nóż na słupku pomiędzy oknami kabiny pilotów:http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=7668994&nseq=31
    wariant 2, grzebień na słupku j.w. zakończony nożem przed wentylatorem : http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=7677785&nseq=0
    Ostatnio edytowane przez MichalWroc ; 03-05-2015 o 00:27
    schwefel and djzybi like this.

  4. #4
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    Czy waszym zdaniem do przetargu stanie ktoś inny niż Airbus z H135?

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2014
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Przepraszam za laickie pytanie, ale co się stanie w momencie zetknięcia się łopaty z linią WN? Nie uszkodzi się łopata?

  6. #6
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kondiz Zobacz posta
    Nie uszkodzi się łopata?




    I jako uzupełnienie, niedawno ktoś wrzucał
    Ostatnio edytowane przez MichalWroc ; 03-05-2015 o 23:53
    tartal and wi999 like this.

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Edytuję, bo kolega powyżej mnie uprzedził, ale jedno nagranie się nie pojawiło:

    Link do momentu uderzenia (1:10): https://youtu.be/Z-zI_VpTFp8?t=70

  8. #8
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez XNR Zobacz posta
    Czy waszym zdaniem do przetargu stanie ktoś inny niż Airbus z H135?
    Warunki spełniają jeszcze A109 czy Bell 429.

  9. #9
    Awatar uziemiony

    Dołączył
    Dec 2014
    Mieszka w
    mazowieckie

    Domyślnie

    ale się ładny off topik zrobił

    ktoś mógłby napisać jakie jeszcze ewentualnie śmigłowce spełniałyby wymagania przetargu poza oczywiście H135?
    bo z tym że będą to cztery nowe 135tki raczej nie ma co dyskutować

  10. #10
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    Nie wiem jak z ceną Bella ale AW 109 mógłby chyba bez problemu brać udział w przetargu? Chodzi mi o realność dostaw do 11 grudnia 2015. Na Belle jest ponoć duża kolejka. No i jeszcze jedno podstawowa cena Bella jest wyższa niż przetargowe wymagania.

  11. #11
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    Co ciekawe podczas AirFair jednym z eksponatów będzie Bell 429 w wersji HEMS! Co mnie dość mocno zaskoczyło na początku. A teraz wszystko jasne

  12. #12
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez XNR Zobacz posta
    Bell 429 w wersji HEMS
    Piękna maszyna! Miałem przyjemność oglądania takiej w wersji HEMS dla AIR ZERMATT oraz dla ATE...
    Co do wyboru 4 maszyn to chyba wszystko jest jasne Kolejny typ we flocie to koszty, koszty, koszty.... z kieszeni podatnika.
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek


  13. #13
    Awatar uziemiony

    Dołączył
    Dec 2014
    Mieszka w
    mazowieckie

    Domyślnie

    4 nowe śmigłowce = 4 nowe bazy HEMS??? wiadomo coś jak będzie wyglądało rozdysponowanie maszyn? ewentualnie jakie są potrzeby?

  14. #14
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez uziemiony Zobacz posta
    4 nowe śmigłowce = 4 nowe bazy HEMS?
    Cztery nowe śmigła to TRZY nowe bazy! Jeden śmigłowiec jako rezerwa.
    Dyslokacja jest jeszcze wielką niewiadomą: jest kilka zgłoszeń z różnych regionów Polski. Niektóre brzmią jak prośby dziecka w sklepie z zabawkami: "..bo jesteśmy jedynym województwem bez śmigłowca!" Niektórym ciężko jest wytłumaczyć, że śmigłowiec działa w PROMIENIU a nie w granicach województwa!!! Ale to taka polska proza wyborcza, coś jak "basen w każdej gminie" lub "lotnisko w każdym województwie"...
    Wamo, uziemiony, djzybi and 2 others like this.
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek


  15. #15
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    A są jakieś bardziej realne szanse na AW109? Jaka jest cena jednostkowa?

  16. #16
    Awatar Huberts

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/ W-WA GROCHÓW

    Domyślnie

    Tylko po co AW109? Do czego? To ma być śmigłowiec ratunkowy nie transportowy. Jak powszechnie wiadomo, bo było to w poprzednim przetargu poruszane nie raz (są tacy którzy nie pamiętają), AW109 ma za małą kabinę (za niską) by prawidłowo (w ogóle?) prowadzić akcję resuscytacyjną wewnątrz. To był jeden z warunków przez który Agusta przegrała poprzedni przetarg.
    Zastanawia mnie wymóg pojemności obecnie EC135 latają chyba z trzyosobową załogą (przynajmniej tylko takie obsady widuję na pobliskim lądowisku szpitalnym).

  17. #17
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez XNR Zobacz posta
    A są jakieś bardziej realne szanse na AW109? Jaka jest cena jednostkowa?
    Pytanie raczej powinno brzmieć, jakie realne szanse na nowe śmigłowce. AW109? Ma niestety osobny kluczyk do wlewu paliwa, inny niż do drzwi kabiny

    Tylko po co AW109? Do czego? To ma być śmigłowiec ratunkowy nie transportowy.
    AW109 to całkiem dobry śmigłowiec ratowniczy. W LPR się sprawdził.
    Ostatnio edytowane przez RobCopter ; 04-05-2015 o 21:54

  18. #18
    Awatar uziemiony

    Dołączył
    Dec 2014
    Mieszka w
    mazowieckie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez XNR Zobacz posta
    Jaka jest cena jednostkowa?
    AW109 - 6,3mln $
    H135 - 4.2mln $

    Przynajmniej wg strony American Eurocopter - Helicopter Prices, Specs, Pictures

  19. #19
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RobCopter Zobacz posta
    Ma niestety osobny kluczyk do wlewu paliwa, inny niż do drzwi kabiny
    No i nie ma "dedykowanej" podłogi Aerolite'a
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek


  20. #20
    Awatar Huberts

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/ W-WA GROCHÓW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez RobCopter Zobacz posta
    W LPR się sprawdził.
    Do przewozu (międzyszpitalnego, doszpitalnego, itp) stabilnego pacjenta był okej, ale znam opinie z pierwszej ręki, od lekarzy pracujących na stodziewiątce. Jakby to ująć, podstawowa czynność ratownicza, masaż serca, powodowała rozległy ból pleców ratownika, od obijania się o sufit. Ci którzy mieli dłuższe ręce, albo trafili "obszernego" pacjenta nie byli w stanie masować prawidłowo. Na EC135 jednak ratownicy mają większy komfort pracy. Czyli są w stanie więcej czynności wykonać, lepiej zadbać o pacjenta. A chyba o to chodzi.
    AW109 jest zdecydowanie szybszy na przelocie i chyba taką rolę (transport) miał pełnić po wejściu EC135, gdyby go nie "zepsuli".

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •