Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
Like Tree23Likes
  • 1 Post By Quantas
  • 1 Post By layoverlover
  • 3 Post By michastrain
  • 2 Post By pasazernagape
  • 4 Post By ojcie_c
  • 3 Post By michastrain
  • 3 Post By ojcie_c
  • 6 Post By aaben

Wątek: EasyJet zwiększy liczbę siedzeń w swoich A320

  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie EasyJet zwiększy liczbę siedzeń w swoich A320


    Polecamy

    Z obecnych 180 do 186. Wszystkie nowe dostarczone począwszy od maja 2016r będą miały taką konfigurację. Obecnie używane będą modyfikowane począwszy od zimy w przyszłym roku.

    UK budget carrier EasyJet has become the latest airline to commit to a higher-density Airbus A320 layout with the decision to fit 186 seats in the type.

    Airbus has been developing a revised cabin interior allowing an increase in accommodation from the previous limit of 180.

    EasyJet had hinted that it was leaning towards the higher-capacity version during the delivery of its 250th Airbus in Hamburg last month.

    But it has confirmed its plans in its first-half results disclosure, stating that all new A320s delivered from May 2016 will be fitted with 186 seats.

    EasyJet also says that it will retrofit its current A320s with the higher seat-count from winter next year. This retrofit will be completed by the summer of 2018.

    The layout will result in a cost-per-seat saving of 2% over the 180-seat version, the airline says.

    EasyJet has 162 A320-family jets, including 100 A320neos, on order.

    Over the second half of its financial year EasyJet will take delivery of 12 aircraft, giving it an overall fleet of 241 of which 93 will be A320s.

    Spanish low-cost operator Vueling has already committed to the 186-seat option for the type while Central European budget airline Wizz Air is taking the larger A321 with a high-density 230-seat configuration. The A321 had previously been restricted to 220 seats.
    EasyJet commits to higher-density A320s - 5/12/2015 - Flight Global
    no risk, no fun ;D


  2. #2
    FighterMan
    Goście

    Domyślnie

    A ostatnio na czterogodzinnym locie do KEF cieszyłem sie że miejsca tak dużo... (G-EZWZ półroczna sztuka z ultracienkimi fotelami).
    Swoją drogą A320 nie jest przypadkiem certyfikowany tylko do 180?
    EDIT: Już wszystko jasne, sorry wpierw przeczytałem tylko nagłówek po Polsku.
    Ostatnio edytowane przez FighterMan ; 13-05-2015 o 00:55

  3. #3
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Easy Jet ze wszystkich europejskich tanich linii ma najmniej miejsca (dane z seat guru oraz własnego doświadczenia).
    Leciałem z nimi 13 razy i prawie zawsze full obłożenie. W połowie przypadków brak miejsca na bagaże w pawlaczu i należało plecak trzymać pod nogami. Ogólnie źle, ale... mam niczym nieuzasadnioną słabość do tych linii i po prostu lubię z nimi latać. Może inni też tak mają, co zarządzający skrzętnie wykorzystują zastępując kupę większą kupą.
    Mike5 likes this.



  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Też tak miałem, ale mi przeszło. Ciągłe podwyższanie średnich cen przy braku poprawy jakości usługi zrobiło swoje - a konkurencja goni
    Eee tam, podpis ;)

  5. #5
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Swoją drogą A320 nie jest przypadkiem certyfikowany tylko do 180?
    Coś gdzieś wyczytałem, że Airbus ma zamiar certyfikować A320 do 196 miejsc... Jeszcze będziemy tęsknić za czasami kiedy 320tka zabierała "tylko" 186 pax-ów...
    GoldenDave likes this.

  6. #6
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    W LCC kuchnia zbędna, to wciśnie się na jej miejsce jeden kibelek plus 3 fotele, na miejscu dotychczasowych łazienek 2 rzędy foteli plus obecnie dociskane 186 i wyjdzie 201 Jeszcze w kokpicie się 2 paxów usadzi na jump seatach (będą pilnować pilotów) i dobijemy do 203. A co! Crew będą miały jump seaty montowane na drzwiach, a piąty crew będzie startował i lądował u pilota na podłokietniku.
    E-Jet KRK, jtf2 and Mateos33 like this.

  7. #7
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Nie dość, że już jest ciasno i to zarówno wszerz jak i wzdłuż, to będzie jeszcze ciaśniej? Brrrr.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Piąty crew będzie nie u pilota na podłokietniku, tylko na kolanach
    Eee tam, podpis ;)

  9. #9
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimis Zobacz posta
    Piąty crew będzie nie u pilota na podłokietniku, tylko na kolanach
    Tam się nie da. Podpada albo pod gender albo pod seksizm
    michastrain and Mateos33 like this.

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Jeszcze w kokpicie się 2 paxów usadzi na jump seatach (będą pilnować pilotów) i dobijemy do 203. A co! Crew będą miały jump seaty montowane na drzwiach, a piąty crew będzie startował i lądował u pilota na podłokietniku.
    Aleś pongliszem pojechał...
    Ponglisz = WIEŚ.

    Tak trudno napisać "pasażerowie" i "załoga"? Wstyd.
    kasjanek, olekorlo, Maruś and 1 others like this.

  11. #11
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Co do paxów, to racja, ale crew jest o tyle dobre, że po pierwsze jest węższym pojęciem niż załoga (wyklucza pilotów). Wiem, wiem, pilot to w ogólności też crew/załoga, ale jednak w kontekście lotnictwa jak powiesz crew, to nikt nie pomyśli o pilocie. Do tego "crew" opisuje jednocześnie stweardessy i stewardów, bez rozróżniania płci (swoją drogą czy stewardessa i steward to też nie ponglisz? Może trzeba by pisać "osoby pracujące na pokładzie samolotu, obsługujące pasażerów"?). Można ewentualnie użyć załoga kabinowa, czyli cabin crew, ale dziwnie to brzmi. Jump seat niby jak zastąpić? Rozkładane krzesełko, jak na korytarzu w pociągu? Długaśne. Taka branża, że ciężko uniknąć ponglisza

    Edit: Tak sobie pomyślałem, czy na forum lotniczym napisałbyś ATC, czy kontrola ruchu lotniczego? Wygoda jednak też ma znaczenie
    bialy695, Lukasz and jtf2 like this.

  12. #12
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Wcale nie ciężko, wystarczy się postarać. Branża nic nie ma do tego. Istnieje taka mnogość polskojęzycznych odpowiedników, że można ich użyć, zapobiegając bezczeszczeniu ojczystej mowy. Chociażby "jump seat" = rozkładane siedzenie.

    Parafrazując Franza Maurera, ponglisz będę tępił zawsze i wszędzie, bezapelacyjnie do samego końca. Mojego lub jego.
    djzybi, Mike5 and Maruś like this.

  13. #13
    Awatar Zorro_gppl

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Ja też jestem przeciwko ponglisha ale nie za wszelka cenę - jump seat - rozkładane siedzenie? Wtf!?

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Chodzi o to na którym siedzi martwa głowa.
    Mimis, uKL, adamuto and 3 others like this.

  15. #15
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    del

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Co do paxów, to racja, ale crew jest o tyle dobre, że po pierwsze jest węższym pojęciem niż załoga (wyklucza pilotów). Wiem, wiem, pilot to w ogólności też crew/załoga, ale jednak w kontekście lotnictwa jak powiesz crew, to nikt nie pomyśli o pilocie. Do tego "crew" opisuje jednocześnie stweardessy i stewardów, bez rozróżniania płci (swoją drogą czy stewardessa i steward to też nie ponglisz? Może trzeba by pisać "osoby pracujące na pokładzie samolotu, obsługujące pasażerów"?). Można ewentualnie użyć załoga kabinowa, czyli cabin crew, ale dziwnie to brzmi. Jump seat niby jak zastąpić? Rozkładane krzesełko, jak na korytarzu w pociągu? Długaśne. Taka branża, że ciężko uniknąć ponglisza

    Edit: Tak sobie pomyślałem, czy na forum lotniczym napisałbyś ATC, czy kontrola ruchu lotniczego? Wygoda jednak też ma znaczenie
    crew to cała załoga, jeżeli chodzi o personel pokładowy to bardziej jak najbardziej cabin crew, albo cc. Sami tak o sobie mówią. Crew to piloci też, i co do tewgo nikt nie ma wątpliwości.
    A po polsku mamy stewardesa - nie stewardessa ;-)

    Jump seat jest nie do podrobienia. Można by też go nazwać mało wygodną deską obitą skajem (chyba że wersja lux, pardon, luksusowa, czylli jump seat kokpitowy;-))


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •