Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 33
Like Tree2Likes

Wątek: Lufthansa Group - nowe taryfy

  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie Lufthansa Group - nowe taryfy


    Polecamy

    Lufthansa Group dołącza do grona przewoźników z taryfami bezbagażowymi na rejsach europejskich, szczegóły nowych taryf poniżej.

    - Light – niezmienialne, niezwracalne, bez zawartego bagażu,
    - Classic – zmiana za opłatą, niezwracalne, zawiera bagaż,
    - Flex – zmiana bez opłat, zwrot za opłatą, zawiera bagaż.

    Taryfy będą obowiązywały w Lufthansa, Swiss i Austrian, i odnoszą się do wszystkich klas (Y, Y+, J, F).

  2. #2
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Szczegóły na temat nowych taryf zostaną przedstawione oficjalnie w poniedziałek 27 lipca, a od wtorku 28 lipca rozpocznie się sprzedaż biletów według nowych zasad na loty od 1 października tego roku, informuje portal dw.com.

  3. #3
    Awatar dromack

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    IE/PL

    Domyślnie

    Powiem tak, jedna wielka żenada z tymi taryfami (czytaj: podwyżka).
    Patrząc na przykładzie SWISS-a, gdzie taryfy te działają od miesiąca:
    - trasa, na której często bywam DUB-ZRH-BCN: cena w najniższej taryfie na tej trasie (K) przed wprowadzeniem nowym taryf wynosiła około 140euro/return (był bagaż, możliwość zmian za opłata),
    - teraz: Light (K) - bez bagażu, bez możliwości zmian 140euro / Classic (K) - 160euro (bagaż, możliwość zmian)

    Prosta matematyka i .... cicha 20e podwyżka

  4. #4
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    A mil tyle co kot napłakał. I coraz mniej powodów żeby wybrać te linie zamiast LCC.

  5. #5
    Awatar dromack

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    IE/PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    A mil tyle co kot napłakał. I coraz mniej powodów żeby wybrać te linie zamiast LCC.
    No i oprócz "kocich" mil, w starych taryfach przy najniższej ekonomicznej (K) jako *G byłem uprawniony do nadania extra bagażu (23kg), a w Light - ZONK! - zero!

    Chyba czas przesiąść się do Aer Lingus, w szczególności, że szybciej i pod koniec roku na trasach UK i europejskich mają wprowadzić coś a'la economy+ (Aer Space: https://twitter.com/joesentme/status/623889930066923521 )

  6. #6
    Awatar tygrysm

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    No właśnie, jak ostatnio porównywałem taryfy typu light/simple to dla statusu *G/OW Sapphire/ST E+:
    - w LH i Austrian (prawdopodobnie), w Swiss i Brussels na pewno - zero bagażu
    - w BA - zero bagażu
    - W AF/KL - jedna sztuka bagażu za darmo
    - W Alitalii - jedna sztuka bagażu za darmo
    - w LOT - jedna sztuka bagażu dla FTL + *G
    - w AirBerlin - jedna sztuka bagażu za darmo
    A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
    9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ

  7. #7
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Ostrzegalem pare lat temu.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  8. #8

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    No i dziś się okazało, że w porównaniu do wczoraj bilety na trasach europejskich poszły w górę, w moim obserwownym przypadku o 120 zł (z bagażem - Eonomy Classic), poza tym pełno niedomówień i błędów na stronie, jak np, że bilet można zmienić w Economy Classic za 65 PLN (powinno być w EUR), Economy FLEX - bezpłatna zmiana rezerwacji (dopiero jak kliknie się na podsumowaniu szczegóły, jest informacja że pobierana jest różnica w taryfie), Economy FLEX - opłata za zwrot: 120 PLN (powinno być EUR)... Wszystkie odcinki na taryfie L dającej 125 mil/odcinek (Economy Flex - w ramach promocji dają +50% więcej... wow... przekonali mnie).

    Generalnie... kiepsko, drożej, chyba następnym razem wybiorę RYR bezpośrednio, wyjdzie połowa lub 3/4 ale z 2 bagażami, miejscem z przodu itp...

  9. #9
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    W górę, w górę i do tego najtańsze opcje w danym dniu są w taryfie K, czyli mil nawet w UA MP się nie dostanie, a to przecież partner strategiczny . Żeby dostać cokolwiek, trzeba zapłacić prawie dwa razy drożej niż najtańsza taryfa. To już nie tylko M&M traci sens, ale *A wogóle. Lojalność wobec tego sojuszy nie ma sensu. Linie pomiędzy sobą konkurują, a na dłuższych dystansach brak świetnych ofert jakie czasem popełnia chociażby BA, AY czy KL/AF. Lecę we wrześniu do Stanów i nie wiem, czy warto lecieć z LH/UA, bo poza wstępem do saloników to *Gold coraz mniej mi już daje. A chciałem wypróbować Premium Economy LH.
    Krungthep likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    A chciałem wypróbować Premium Economy LH.
    No to chyba w Y+ nie wprowadzili az takich cięć w "przywilejach"? (Ktore to "przywileje" jeszcze nie tak dawno byly normą...) Ale pewnie warto rozpatrzyc Y+ w innej linii - zwl. ze kilka z nich dowozi sobie teraz pasazerow wprost z KRK. (I mam nadzieje, ze zwiekszą liczbe rejsow!)

  11. #11
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    No to chyba w Y+ nie wprowadzili az takich cięć w "przywilejach"? (Ktore to "przywileje" jeszcze nie tak dawno byly normą...) Ale pewnie warto rozpatrzyc Y+ w innej linii - zwl. ze kilka z nich dowozi sobie teraz pasazerow wprost z KRK. (I mam nadzieje, ze zwiekszą liczbe rejsow!)
    Nie wprowadzili, ale szlag mnie trafił na te zmiany w zwykłym Y i nie wiem czy po prostu nie olać tego całego *A i kierować się tylko i wyłącznie ceną.
    Masz na myśli BA?

  12. #12
    Awatar dromack

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    IE/PL

    Domyślnie

    Obserwując i doświadczając na własnej skórze, Lufthansa od kilku dobrych lat obniża jakość usług. Począwszy od programu lojalnościowego a konczywsxy na serwisie zarówno w Y jak i C.
    Jak juz ktoś gdzieś na forum napislal, ja również coraz częściej wybieram Sas, gdyż i cenowo atrakcyjniejszy i jakoś "sympatyczniejszy". A i za niewielkie pieniadze łatwo kupić upgrade do PLUS i dostać mile za PLUS ;-)

  13. #13
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    No tak, SAS to za bardzo nie miał z czego obniżyć poziomu usług :-).

    Mi przez lata SK wychodziło drożej/dużo drożej za podobne rejsy, no i siatka taka nie bardzo. Choć ostatnio się poprawili, a w zasadzie LH podrożało jednak. No i bilety w jedną stronę oferują też czasem sensowne.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    Masz na myśli BA?
    Tak, ale i KL (maja jakąś formę Y+ na długich lotach). LX też dowozi, ale Y+ nie ma.

  15. #15
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Tak, ale i KL (maja jakąś formę Y+ na długich lotach). LX też dowozi, ale Y+ nie ma.
    Y+ w KL to tylko większy odstęp między rzędami foteli, tak jak w liniach amerykańskich. Kiedyś dla FB Gold dawali dostęp do takich miejsc gratis. Teraz każą płacić, ale nie warto.

  16. #16

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tygrysm Zobacz posta
    No właśnie, jak ostatnio porównywałem taryfy typu light/simple to dla statusu *G/OW Sapphire/ST E+:
    - w LH i Austrian (prawdopodobnie), w Swiss i Brussels na pewno - zero bagażu
    dla FT w LX taryfa Light za bagaz rejestrowy trzeba doplacic?
    dopytuje bo sam zglupialem i zastawiam sie czy nie przeplacilem

    napewno dodatkowy bagaz nie przysluguje, jak mi napisali na bilecie (
    For SWISS Light fares no additional baggage allowance applies) dla FT)
    dopytuje bo sam

  17. #17
    Awatar tygrysm

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    W LX na pewno przy taryfie Light nie ma żadnego dodatkowego bagażu dla FTL/SEN/HON/*G
    A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
    9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ

  18. #18

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    czy trzeba doplacac za 1 szt bagazu rejestrowego w taryfie Light majac FT?
    Jeden rabin powie tak, inny rabin powie nie

  19. #19
    Awatar tygrysm

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    W Swiss tak.
    A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
    9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ

  20. #20
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    Nie wprowadzili, ale szlag mnie trafił na te zmiany w zwykłym Y i nie wiem czy po prostu nie olać tego całego *A i kierować się tylko i wyłącznie ceną.
    Właśnie. Jestem *G w Aegean do stycznia 2016 i zastanawiam się, czy go przedłużać. FTL-a pewnie i tak wylatam (mam do lutego 2017), a lounges załatwię Priority Pass ?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •