Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie Opłaty lotniskowe - Kraków, Katowice, Bydgoszcz


    Polecamy

    Nie dziwię się, że wszystkie linie uciekają z Krakowa. Patrzę sobie na taryfy opłat lotniskowych i porównuję.

    Weźmy Germanwings (76k pax - 2007) i Skyeurope (475k pax - 2007).

    W Krakowie opłata za pasażera wylatującego to 48,90zł, a opłata za lądowanie samolotu ważącego 50t to około 1600zł. Zniżki można oficjalnie wynegocjować tylko na pierwsze 6 miesięcy działania.

    W Katowicach dla Germanwings opłata za lądowanie wynosiłaby około 2000zł, a pasażer wylatujący 30,00zł.
    Dla Skyeurope byłoby to 13,00zł za pasażera i 1300zł za samolot.
    (taryfa bazująca na ilości przewożonych rocznie pasażerów).

    W Bydgoszczy opłata za pasażera jest stała - 30,00zł, samolot 50t kosztuje 1500zł.

    Wniosek: Balice są paskudnie drogie, Katowice wabią przewoźników do jak największej ilości połączeń. Ciekawe jak te opłaty porównują się np. z Wiedniem, do którego uciekł Skyeurope...

  2. #2
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Porównanie Katowic , czy Bydgoszczy do Krakowa jest trochę nie na miejscu.



  3. #3
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Z powodu opłat, JetAir wycofał się z Katowic do Bydgoszczy
    Pozdrawiam, Airliner

  4. #4
    Awatar KOŁO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz/Clonmel

    Domyślnie

    Tupungato, no ale Bydgoszcz jeszcze się rozwija i musi mieć jakiś argument na przyciągnięcie linii.
    Po za tym co napisałeś, to jest jeszcze coś takiego że po wyżej 8000pasażerów miesięcznie linia dostaje jakąś zniżkę.

    Quantas, lepiej podnosić sobie poprzeczki, a co tam z Warszawą można Bydgoszcz porównywać

  5. #5
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Porównanie Katowic , czy Bydgoszczy do Krakowa jest trochę nie na miejscu.
    Bydgoszcz to trochę taka ciekawostka, głównie chodziło mi o porównanie KTW do KRK.
    Moim zdaniem są to bardzo podobne porty. Kraków miał więcej pasażerów (3mln), Katowice 2mln w 2007. Trzeba też zwrócić uwagę na to, że są konkurentami bezpośrednimi, tzn. rywalizują o tych samych mieszkańców. W promieniu 50km od Krakowa mieszka około 1,2mln osób, w takim samym promieniu od Pyrzowic, 2 razy więcej.
    Należy jednak zauważyć, że z Krakowa do Pyrzowic da się dojechać samochodem w godzinę. Z Katowic do Balic da się dojechać w 40 minut. Do Pyrzowic jedzie się tyle samo, o ile nie dłużej.
    Ja mieszkam w Bytomiu, z lotniska w Krakowie korzystałem 6 razy, a z KTW - 3 razy.
    Ktoś mógłby rzucić argumentem, że do Krakowa lecą turyści. Ale najwyraźniej tych turystów nie wystarczyło. Jeśli opłaty w Krakowie są tak wysokie, a za bilety w promocjach płaciło się 29-39zł, nie dziwne, że uciekli...
    W tym roku Pyrzowice mają szanse trafić na drugie miejsce w Polsce pod względem paxów. Styczeń - wzrost 59% względem 2007, luty - wzrost 49%. W Krakowie te liczby to odpowiednio 2% i 12%.

  6. #6
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato
    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Porównanie Katowic , czy Bydgoszczy do Krakowa jest trochę nie na miejscu.
    Bydgoszcz to trochę taka ciekawostka, głównie chodziło mi o porównanie KTW do KRK.
    Moim zdaniem są to bardzo podobne porty. Kraków miał więcej pasażerów (3mln), Katowice 2mln w 2007. Trzeba też zwrócić uwagę na to, że są konkurentami bezpośrednimi, tzn. rywalizują o tych samych mieszkańców. W promieniu 50km od Krakowa mieszka około 1,2mln osób, w takim samym promieniu od Pyrzowic, 2 razy więcej.
    Należy jednak zauważyć, że z Krakowa do Pyrzowic da się dojechać samochodem w godzinę. Z Katowic do Balic da się dojechać w 40 minut. Do Pyrzowic jedzie się tyle samo, o ile nie dłużej.
    Ja mieszkam w Bytomiu, z lotniska w Krakowie korzystałem 6 razy, a z KTW - 3 razy.
    Ktoś mógłby rzucić argumentem, że do Krakowa lecą turyści. Ale najwyraźniej tych turystów nie wystarczyło. Jeśli opłaty w Krakowie są tak wysokie, a za bilety w promocjach płaciło się 29-39zł, nie dziwne, że uciekli...
    W tym roku Pyrzowice mają szanse trafić na drugie miejsce w Polsce pod względem paxów. Styczeń - wzrost 59% względem 2007, luty - wzrost 49%. W Krakowie te liczby to odpowiednio 2% i 12%.

    Chłopie ty coś piłeś, nie wiadomo czy będzie u was 2,6 mln, bo na jesień mogą przebazować piąty samolot A320 WIZZ do nowej bazy w Kijowie. A o Kraków się nie martw bo na luzie będzie 3,5 mln paxów.

  7. #7
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato
    W tym roku Pyrzowice mają szanse trafić na drugie miejsce w Polsce pod względem paxów.
    NOT!
    Cytat Zamieszczone przez Tupungato
    Styczeń - wzrost 59% względem 2007, luty - wzrost 49%. W Krakowie te liczby to odpowiednio 2% i 12%.
    To raczej za mało by przegonić KRK, poza tym jeszcze do końca roku sporo czasu
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Porównanie Katowic , czy Bydgoszczy do Krakowa jest trochę nie na miejscu.
    Nie bardzo rozumiem dlaczego? to konkurencyjne porty lotnicze (Chodzi mi o Kraków i Katowice), a porównywanie Krakowa do Katowic jeśli chodzi o obsługę pasażera - faktycznie może trochę nie na miejscu (a w końcu główna różnica dotyczy w temacie opłat za paxa odlatującego)

  9. #9
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    porównywanie Krakowa do Katowic jeśli chodzi o obsługę pasażera - faktycznie może trochę nie na miejscu
    Tzn. Kraków jest lepszy rzekomo pod tym względem? Może moje doświadczenia są jakieś nienormalne, ale latem 2006 w terminalu w Krakowie był tłok jak w tramwaju w godzinie szczytu. W Katowicach było luźniej.
    Gdy nadawałem w Krakowie rower, musiałem instruować obsługę, jak to działa, co muszę zrobić z rowerem, a czego nie muszę, a i tak za bardzo nie wiedzieli co robić.
    Jako pasażer mam lepsze wspomnienia z terminalu w Pyrzowicach.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato
    Mimi napisał/a:
    porównywanie Krakowa do Katowic jeśli chodzi o obsługę pasażera - faktycznie może trochę nie na miejscu


    Tzn. Kraków jest lepszy rzekomo pod tym względem? Może moje doświadczenia są jakieś nienormalne, ale latem 2006 w terminalu w Krakowie był tłok jak w tramwaju w godzinie szczytu. W Katowicach było luźniej.
    Gdy nadawałem w Krakowie rower, musiałem instruować obsługę, jak to działa, co muszę zrobić z rowerem, a czego nie muszę, a i tak za bardzo nie wiedzieli co robić.
    Jako pasażer mam lepsze wspomnienia z terminalu w Pyrzowicach.

    Nie, właśnie też mam same takie wspomnienia z Krakowa a korzystałem z KRK parę razy (chociaż zawsze w lato)

  11. #11
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato
    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    porównywanie Krakowa do Katowic jeśli chodzi o obsługę pasażera - faktycznie może trochę nie na miejscu
    Tzn. Kraków jest lepszy rzekomo pod tym względem? Może moje doświadczenia są jakieś nienormalne, ale latem 2006 w terminalu w Krakowie był tłok jak w tramwaju w godzinie szczytu. W Katowicach było luźniej.
    Gdy nadawałem w Krakowie rower, musiałem instruować obsługę, jak to działa, co muszę zrobić z rowerem, a czego nie muszę, a i tak za bardzo nie wiedzieli co robić.
    Jako pasażer mam lepsze wspomnienia z terminalu w Pyrzowicach.
    To że w Katowicach jest przestronniej to fakt.
    Nie przekłada się to na nowych przewoźników chcących operować z Pyrzowic.
    Lotnisko z końcem roku zapowiadało, iż wejdzie trzech zupełnie nowych przewoźników a jedyną linią, która przyszła do Katowic to Germanwings, a ostatnio odchodzi Jet Air.
    W przypadku 4U decyzja o zamianie KRK na KTW była z jednej strony obniżeniem kosztów a z drugiej strony Śląsk to naturalny rynek dla nich.
    Przestronny terminal czy niskie ceny to niewątpliwa zaleta. Ale strategia linii lotniczych nie polega by latać tam gdzie są najpiękniejsze lotniska na świecie, lecz tam gdzie są pasażerowie i dla tego do Krakowa w ciągu ostatniego półrocza weszły lub wejdą następujące linie:

    Bmi baby
    Iberia
    Jet Air
    Meridiana
    SAS Norge
    Transavia
    VolareWeb

    Biorąc pod uwagę aktualną sytuację Centralwings oraz nie rewelacyjny LF w KTW (m.in. dzięki dominującej pozycji Wizza), można hipotetycznie spodziewać się wycofania tej linii z rejsów regularnych Pyrzowic. Pewnie C0 operował by tylko na liniach czarterowych czarterowych.
    Pozdrawiam, Airliner

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wrocek

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato
    Trzeba też zwrócić uwagę na to, że są konkurentami bezpośrednimi, tzn. rywalizują o tych samych mieszkańców. W promieniu 50km od Krakowa mieszka około 1,2mln osób, w takim samym promieniu od Pyrzowic, 2 razy więcej.
    Cytat Zamieszczone przez Tupungato
    W tym roku Pyrzowice mają szanse trafić na drugie miejsce w Polsce pod względem paxów.
    I owszem, Pyrzowice mają jak najbardziej większy potencjał demograficzny niż Kraków. Jednak w 2008 Krakowa jeszcze nie przegonią (i tak chyba do 2011 nie ma szans). Przegonią, jak w końcu Aglomeracja Katowicka będzie mieć porządną infrastrukturę. Na przykład okrężna linia szybkiej kolejki miejskiej po okolicznych miastach z przystankiem Pyrzowice - lotnisko - to byłby strzał w dziesiątkę.
    A póki co trzeba zainwestować w porządną drogę dojazdową!
    Druga kwestia to to, że Pyrzowice z jednej strony mają Kraków, z drugiej Wrocław (że o Łodzi i Wawie warto wspomnieć). Kraków natomiast posiada praktycznie jednyne lotnisko w Polsce południowo- wschodniej. Niby jest jeszcze Rzeszów-Jasionka, ale obsługuje tylko Londyn i Wa-wę.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •