Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
  1. #1
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Przełom w lotach krajowych!?


    Polecamy

    Wg nieoficjalnych informacji na jesieni jeszcze tego roku na polskim niebie możemy się spodziewać rewolucji w krajowych przewozach lotniczych na niespotykaną skalę, bowiem do otwarcia połączeń krajowych między największymi miastami z pominięciem Warszawy szykuje się arabskie konsorcjum finansowe ArabianaFinancial z siedzibą w Abu Dhabi. Najprawdopodobniej linia nosić będzie nazwę FlyArabiana.com Została już wykupiona domena o nazwie www.flyarabiana.com i obecnie trwają intensywne prace związane z wprowadzeniem marki na polski rynek (zaangażowana została w to jedna z największych agencji PR w Nowym Jorku), rozplanowaniem siatki połączeń, uzyskaniem zgody od stosownego urzędu w Polsce oraz leasing nowych samolotów A318 i A319 (początkowo linia dysponować miałaby 12 samolotami). Wkrótce mają się zacząć rozmowy z władzami regionalnych portów lotniczych. W związku z intensywnym rozwojem ruchu lotniczego w Europie Środkowej i Wschodniej, w tym szczególnie w Polsce, linia zaoferować ma Polakom tanie i wygodne przeloty na trasach krajowych konkurencyjne cenowo i czasowo do połączeń kolejowych oferowanych obecnie przez koleje polskie InterCity ale i także przez LOT. Samoloty (początkowo A318 i A319) miałyby latać co najmniej dwa razy dziennie pomiędzy miastami. Jak zapewniają właściciele i pomysłodawcy projektu w ciągu kilku lat mają zamiar przyzwyczaić Polaków do szybkiego przemieszczania się po kraju właśnie samolotami a celem w pierwszym roku działalności jest przewiezienie około 2 ml. pasażerów. Z uwagi na brak w Polsce sieci autostrad jak i szybkich kolei oraz żadnej konkurencji na trasach krajowych w pominięciem warszawskiego lotniska Okęcie pomysłodawcy przekonani są co do powodzenia przedsięwzięcia tym bardziej, że dysponują, jak zauważył jeden z udziałowców firmy, sporym zapleczem finansowym oraz faktem, że Polska z ponad 38 milionami ludzi jest „niewykorzystanym potencjałem lotniczym na rynku krajowym” w porównaniu z takimi krajami jak Niemcy, gdzie siatka połączeń wewnątrzkrajowych jest silnie rozbudowana. Wkrótce, po uzyskaniu zgody na przewozy lotnicze w Polsce konsorcjum już jako linia lotnicza ma uruchomić procedurę rekrutacji pracowników na stanowiska personelu naziemnego i personelu pokładowego. Linia, wg zamierzeń ma zamiar sprzedawać bilety tylko w oparciu o „internetowy serwis transakcyjny” oraz call centre zlokalizowane w Polsce(!) oraz od samego startu ma zaoferować pasażerom program lojalnościowy oraz produkty finansowe. Pytając o to jednego z pomysłodawców co rozumie pod pojęciem „produkty finansowe” wskazał na zaoferowanie klientom linii atrakcyjnej karty kredytowej (rozmowy podobno już trwają z jednym z banków brytyjskich) umożliwiającej płatność za bilety lotnicze z rabatem. Linia także od samego początku działalności miałaby wprowadzić „elektroniczny boarding” za pomocą „internetowego serwisu transakcyjnego” oraz automaty do samodzielnej odprawy biletowej ale i bagażowej (samodzielne nadawanie bagażu do odprawy). W pytaniu, czy linia planuje jaką konkretną lokalizację (bazę) dla siebie i swoich samolotów, jeden z zapytanych stwierdził, że nie wyklucza takiej możliwości i pracy nad stworzeniem własnego „krajowego hubu” z którego realizowane miały być połączenia zagraniczne, bowiem jak przyznał rozmówca (na tym etapie źródło jak i rozmowa i rozmówca muszą pozostać anonimowi), dalszym celem jest utworzenie połączeń o, jak to nazwał, „większym zasięgu”. Na pytanie o to, czy przeciętnego Kowalskiego stać będzie na podróż samolotem np. z Krakowa do Szczecina, rozmówca zapewnił, że cena niezależnie od daty zakupu będzie stała i wraz z opłatami ma wynieść do 125 polskich złotych w jedną stronę a dla stałych Klientów, obok wspomnianego już wcześniej programu lojalnościowego, przewidziane będą rabaty na podróże oraz miały być oferowane bilety w zamian za częste podróże, ale tylko tym, którzy podróż zdecydują się spędzić nie w klasie „standard” tylko w klasie „star”...

    Informacja z forum pasazer
    Jak to wypali, to będzie super

  2. #2
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Brzmi jak totalne sci-fi jak na razie...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    1 kwietnia cos wczesnie w tym roku

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ale pomarzyć zawsze można A czasami marzenia się spełniają

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Pomysł typu "nawet jak zobaczę, to nie uwierzę"

  6. #6
    walther04
    Goście

    Domyślnie

    Pewnie jakiś bogaty szejk nie ma co z kasą robić, ale ma gest, albo innaczej - kieruje nim jakiś "tajemniczy" interes by latać po Polsce. Pytanie, gdzie oni zbiorą tylu pasażerów do tych A319/18??? Tym bardziej, że mają omijać Warszawę. Dodatkowo, sądząc po ilości samolotów widać, że chyba zamierzają latać stadem...

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Czy z ekonomicznego punktu widzenia interes jest opłacalny, biorąc pod uwagę 125zł w jedną stronę? Może gdyby lataliby na ATR lub DASH8.
    Nie znam dokładnych składowych, jaki jest koszt przelotu.

    Pomysł fajny ale czy realny?
    Pozdrawiam,

  8. #8
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    A ja mysle, ze komus "wyciekla" przez pomylke informacja planowana na 1 kwietnia. Domena flyarabiana.com jest wolna i do wziecia i nie jest prawda, ze jest zarejestrowana. W reszte tez nie uwierze...
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    125 zł.

    Ekonomicznie nieuzasadniona cena takowego biletu. Koszty samego paliwa były by większe - tak mi się coś zdaje.

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    "Wg nieoficjalnych informacji" - pierwsze słowa mówią same za siebie. Od początku wolę założyć, że to jakieś bzdury, niż potem się rozczarowywać, tak jak w przypadku Air China, Emirates i Vietnam Airlines, które miały latać do Polski. Szybko czegoś takiego nie ujrzymy.
    Swoją drogą, jeśli zrobiliby loty na trasie np. Warszawa-Gdańsk, Warszawa-Wrocław, to LOT by miał spore kłopoty, biorąc pod uwagę notoryczne opóźnienia i odwołania...

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO
    A ja mysle, ze komus "wyciekla" przez pomylke informacja planowana na 1 kwietnia. Domena flyarabiana.com jest wolna i do wziecia i nie jest prawda, ze jest zarejestrowana. W reszte tez nie uwierze...
    Rzeczywiście wolna, nawet myślałem aby wydać 10 zyla i ją zarejstrować, heh. Po chwili pomyślałem, że to głupi pomysł

    Apropo's domen ostatnio sprawdzałem jakie światowe linie nie mają polskich stron, znaczy tej z końcówką .pl I tak wszedłem w posiadanie cathaypacific.pl, heh

  12. #12
    Awatar Intercontinental

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Citizen of World

    Domyślnie

    jester, no i kiedyś możesz ją sprzedać za gruba kaskę, jak zdecydują się zawitać do polski
    Nie da się wypić całej wódki na świecie, ale próbować trzeba.

  13. #13

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    W 2012 koniec świata przecież, więc Cathay chyba nigdy nie ujrzymy A tak na poważnie, to bardzo drażni mnie, że do CZECH i WĘGIER wchodzą sobie zagraniczne linie z trasami long-haul, a u nas lipa :/ Kurczę, jesteśmy dużym krajem i pod każdym względem ostatnim

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    A ja czekam aż nasz prezio* z Rzeszowa się pochwali o tym iż nowa linia będzie operowała z Jasionki. O ile znów czegoś nie przegapi

  15. #15
    Awatar Intercontinental

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Citizen of World

    Domyślnie

    rafik_83, oni już pewnie rozmowy prowadzą, tak jak z Lufą na loty za ocean
    Nie da się wypić całej wódki na świecie, ale próbować trzeba.

  16. #16
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rafik_83
    125 zł.
    Ekonomicznie nieuzasadniona cena takowego biletu. Koszty samego paliwa były by większe - tak mi się coś zdaje.
    Może 125zł w jedną stronę za Kraków-Szczecin (500km) to przesada, ale nie jest to zupełnie niemożliwe.
    W Airbaltic za lot 200km Ryga-Liepaya cena "na jutro" to 100zł w 2 strony, a na kilka miesięcy wcześniej to około 85zł w 2 strony. I to nie jakaś promocja, tylko normalne ceny.
    Wewnątrz Hiszpanii jest taka konkurencja, że loty "na jutro" też można kupić za 150-200zł 2 strony (np. 900km z Barcelony do Santiago).
    Więc jest to możliwe.

    Inna sprawa to to, że całość pachnie jak ten Turek, co to obiecał tor F1, wesołe miasteczko i lotnisko w Białej Podlaskiej i wszyscy się dali nabrać :P

  17. #17
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk
    Informacja z forum pasazer
    Proszę o podanie źródła tej informacji !
    Bo jakiekolwiek forum ciężko nazwać "źródłem" !
    Przecież każdy z nas (prawie) może spłodzić podobnego newsa.



  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Linia z bazą w Polsce o nazwie flyarabiana To będzie chyba pierwsza rzecz którą zweryfikuje tajemnicza nowojorska agencja PRu

    Jeżeli loty będą z pominięciem Warszawy, to albo szejk jest baaardzo bogaty i zamarzyło mu się porobić w Polsce boom na latanie, albo LOT nie ma się czego obawiać.

    Podejrzewam że gdy pomysł wypali, będziemy już mieli i autostrady, i szybką kolej.

    A zresztą: w googlach sobie szukałem nazwy flyarabiana.com, fly arabiana, flyarabiana, ArabianaFinancial łącznie i oddzielnie.... Jedyne trafienie to pasazer.com

  19. #19
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato
    Może 125zł w jedną stronę za Kraków-Szczecin (500km) to przesada, ale nie jest to zupełnie niemożliwe.
    Cena jak w LOcie SZZ-WAW -4 osoby w 2 strony 1000 złociszy-ale SZZ-WAW-KRK dla 4 osób w 2 strony byłoby już 2000 a u szejka 1000
    Oczywiście nie obraziłbym się gdyby było taniej,ale znajac życie i tak nic z tego nie wyjdzie,tyle sie mówi o potrzebie połączeń krajowych z pominieciem WAW i co,Air Polonia padła,Direct Fly padł,WAW-WRO by C0 dawno nie lata a sam Centralwings dogorywa...dopóki krajówki nie bedą kosztować porównywalnie z pociągiem dopóty większość i tak wybierze kolej Ale zawsze po kraju można latać przez DUB lub STN jak jest promocja w FRze


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wieś z tramwajami.

    Domyślnie


    Polecamy

    Ale zawsze po kraju można latać przez DUB lub STN jak jest promocja w FRze
    Tyle, że potencjalnie wybiera się samolot ze względu na oszczędność czasu a nie kosztów a przez STN czy DUM to możesz sobie "po Polsce" polatać w promocji bardzo tanio ale raczej niezbyt "szybko czasowo"... Mnie podejście LOTu do krajówek dziwi bo chętnie bym czasem zapłacił niemało na taki przelot Szczecin-Kraków (i inne) bezpośrednio i powrót w tym samym dniu jednak przelot przez Warszawę (i ten syfny terminal krajowy) plus łączny czas przelotu skłania mnie do jazdy samochodem...

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •