Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 60
  1. #41

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Życzę Alitalii jak najlepiej. Strasznie byłoby szkoda MD-82, które dopiero co zaczęły znowu do nas latać. Może włoskie związki zawodowe zmądrzeją w ostatniej chwili, ale wierzyć w to to szaleństwo.
    Nie wyobrażam sobie świata bez zielonych samolotów w niepowtarzalnym malowaniu. Z resztą pewnie następca kupi ten znak.
    Już w zeszłym roku Alitalia notorycznie odwoływała swe wieczorne loty z Malpensy do Sao Paolo czy Buenos Aires. Do innych miast z resztą też, nie było chyba dnia bez "pieszego pasażera".

  2. #42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Los Alitalii jest mi dosyć obojętny (bo malowanie mieli brzydkie XD) ale wydaje mi się że związki zawodowe może wyciągną z tego jakiś wniosek że lepiej mieć kiepską pracę niż nie mieć jej wcale. Żaden prezes ani zarząd nie jest bogiem. Może nic do tematu nie wnoszę ale właśnie jechałem tramwajem słysząc rozmowę typowych obywateli przyzwyczajonych do niańczenia "pozamykaLI nam, zabraLI nam, wszystko poniszczyLI"

  3. #43
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Oto najnowsze dane:
    Alitalia SpA said it has enough resources to continue operating in the "very short" term.

    In a statement late yesterday, the airline said that at the end of March it had about 170 million euros liquidity and short-term credits.

    This sum includes the 79 million euros from the sale of its stake in Air France-KLM and excludes a tax credit of 69 million euros, it said.

    Daily La Stampa said, citing government sources, these resources allow the company to continue operating for a bit more than one month.
    Krótko: pieniędzy starczy Alitalii mniej więcej na miesiąc.

  4. #44

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    PRz / Lutcza

  5. #45
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ZuPeX
    http://www.interia.tv/informacje/wiadomosci,4589,0,1,1091693
    To happening pzreciwnikow czy zwolennikow "utopienia" Alitalii?

  6. #46
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01
    Oto najnowsze dane:
    Alitalia SpA said it has enough resources to continue operating in the "very short" term.

    In a statement late yesterday, the airline said that at the end of March it had about 170 million euros liquidity and short-term credits.

    This sum includes the 79 million euros from the sale of its stake in Air France-KLM and excludes a tax credit of 69 million euros, it said.

    Daily La Stampa said, citing government sources, these resources allow the company to continue operating for a bit more than one month.
    Krótko: pieniędzy starczy Alitalii mniej więcej na miesiąc.
    Jak myślicie szanowni forumowicze??Rezerować bilet na 21 maja czy jeszcze czekać??
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  7. #47
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jeśli masz alternatywę to nie! Alitalia jest trudnozatapialna, ale wydaje mi się, że obłęd sięgnął zenitu. Pewną szansę stanowią wyniki wyborów we Włoszech. Być może Berlusconi jak obejmie rządy to zmusi Alitalię do prywatyzacji przez AF/KL. To wariat, ale jednak przedsiębioraca wysokich lotów

    PS. Dzisiaj dopadło mnie pytanie fundamentalne: Czym u licha będzie latał papież jak padnie Alitalia Lufthansą
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  8. #48
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Jeśli masz alternatywę to nie! Alitalia jest trudnozatapialna, ale wydaje mi się, że obłęd sięgnął zenitu. Pewną szansę stanowią wyniki wyborów we Włoszech. Być może Berlusconi jak obejmie rządy to zmusi Alitalię do prywatyzacji przez AF/KL. To wariat, ale jednak przedsiębioraca wysokich lotów

    PS. Dzisiaj dopadło mnie pytanie fundamentalne: Czym u licha będzie latał papież jak padnie Alitalia Lufthansą
    Najbardziej pasuje mi AZ.Potrzebuję się dostać na południe Włoch do Lamezia Terme.Alternatywą jest KTW-TRN LOTem, TRN-SUF AirOne ale oni sobie za tą przyjemność liczą grubo pona 3tyś PLN, to też jest jakiś obłęd
    KRK-FCO Centralwingsem to jeszcze mniej pewne niż AZ.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  9. #49
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77
    Potrzebuję się dostać na południe Włoch do Lamezia Terme.
    Wprawdzie mam ostatnio trochę wątów co do Ryana, tym niemniej rozważ jeszcze Kraków - Mediolan Bergamo + Mediolan Bergamo - Lamezia Terme z FR. Rozkład pasuje średnio (w 1 stronę nocowanie, w drugą nie), ale ceny zaczynają się od 0 euro.

  10. #50
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01
    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77
    Potrzebuję się dostać na południe Włoch do Lamezia Terme.
    Wprawdzie mam ostatnio trochę wątów co do Ryana, tym niemniej rozważ jeszcze Kraków - Mediolan Bergamo + Mediolan Bergamo - Lamezia Terme z FR. Rozkład pasuje średnio (w 1 stronę nocowanie, w drugą nie), ale ceny zaczynają się od 0 euro.
    Termin wyjazdu i przyjazdu mam sztywny, troszkę obawiam się żebym przez pogodę w KRK lub inne przyczyny operacyjne nie został z walizką na BGY a potem zakup biletu na najbliższy lot BGY-SUF za kilkaset euro.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  11. #51
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Alitalia znowu dostanie pieniądze od rządu, wbrew krytycznemu stanowisku Unii Europejskiej
    Cytat Zamieszczone przez FT
    Italy's centre-left government, defeated at the polls this week by Silvio Berlusconi, has agreed to help the prime minister-elect out of an immediate crisis by lending more money to Alitalia, the near-bankrupt flag carrier.

    Rome will lend Alitalia €100m ($157m) to €150m at commercial rates, enough to keep the lossmaking airline afloat until the end of May, a government insider said.
    A do tego Berlusconi dogadał się z Putinem i Aeroflot ma powrócić do rozmów...

  12. #52
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    No to lecimy
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  13. #53

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Czyli agonia trwa. Dziwię się, że AF/KL czy SU są w ogóle zainteresowani kupnem AZ. Czy oni liczą na to, że ta linia przyniesie im zysk?
    TOWA TEI!!

  14. #54

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez opary
    Czyli agonia trwa. Dziwię się, że AF/KL czy SU są w ogóle zainteresowani kupnem AZ. Czy oni liczą na to, że ta linia przyniesie im zysk?
    SU wszedłby na rynki zachodnioeuropejskie to raz, a dwa to kwestia prestizu dla Rosjan

  15. #55

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    a prestiż zawsze ma swoją cenę :> fakt.
    TOWA TEI!!

  16. #56
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Jak na razie to AF-KLM oficjalnie wycofuje się z negocjacji (wiadomość z ostatniej chwili)
    Air France-KLM last night withdrew its offer to buy Alitalia, presenting the incoming government of Silvio Berlusconi with the prospect of persuading an unwilling Italian consortium to take over the loss-making airline or start bankruptcy proceedings.

    Air France-KLM said in a one-sentence statement that it no longer considered valid the binding offer it made on March 14 because its preconditions had not been met.
    Była to po prostu oferta "akceptuj albo żegnaj", a do tego myślę, że AF-KLM w pełni pojęło ryzyko wiążące się z tą transakcją już w czasie negocjacji i skorzystało z okazji by się usunąć z honorem.

  17. #57
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Przyszły premier Włoch odrzucił przedwyborcze pozy i rozważa sprzedaż Alitalii zagranicznej firmie

    Wkrótce mogą zostać wznowione rozmowy włoskiego rządu z przedstawicielami Aerofłotu i Air France-KLM.

    W ogniu wyborczej walki Silvio Berlusconi gromił ekipę Romano Prodiego za negocjacje dotyczące sprzedaży narodowego przewoźnika prowadzone z zagranicznymi spółkami. Sam deklarował, że Alitalia pozostanie we włoskich rękach. Jednak teraz, gdy fotel premiera ma już praktycznie zagwarantowany, złagodził swoje stanowisko.

    Berlusconi chce się spotkać z prezydentem Francji Nicolasem Sarkozym, aby rozmawiać z nim o poprawieniu oferty konsorcjum Air France-KLM. Jednocześnie zapewnia sobie alternatywę. Przed spotkaniem z prezydentem Rosji Władimirem Putinem na Sardynii oświadczył, że jest otwarty również na rozmowy z Aerofłotem.

    Rosjanie urażeni złym traktowaniem wycofali się ze starań o Alitalię w listopadzie. Tymczasem Putin po rozmowach z Berlusconim i przewodniczącym rady nadzorczej Aerofłotu oświadczył na konferencji prasowej, że rosyjskie linie są gotowe wznowić teraz kontakty z Włochami.

    Sprawa nagli, bo Alitalia znajduje się na skraju bankructwa. Berlusconi razem z odchodzącą ekipą stara się znaleźć sposób na jak najszybszą prywatyzację linii. Tymczasem zdaniem dzienników „Il Sole 24 Ore” i „Corriere della Sera” rząd włoski mógłby otworzyć Alitalii linię kredytową 100 – 150 mln euro na czas znalezienia nabywcy. Bruksela pospieszyła z wyjaśnieniem, że Alitalia nie może korzystać z pomocy państwa do 2011 roku.


    Źródło - Rzeczpospolita

  18. #58
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Linie Air France wycofały swą ofertę zakupu udziałów pogrążonej w kryzysie finansowym Alitalii. O tej nagłej decyzji, stanowiącej rewolucyjny zwrot w operacji ratowania narodowego włoskiego przewoźnika, strona francuska poinformowała w wydanym wczoraj wieczorem komunikacie.

    Wycofanie się z rozmów to rezultat przede wszystkim zakończonych niepowodzeniem negocjacji między konsorcjum Air France-KLM a Alitalią oraz, jak się podkreśla w komentarzach, deklaracji zwycięzcy niedawnych wyborów parlamentarnych Silvio Berlusconiego, który ostro sprzeciwiał się przejęciu pakietu udziałów przez francuskie linie.

    Tuż przed wyborami Berlusconi zapowiadał, że wkrótce zostanie przedstawiona oferta włoskich inwestorów. Ponadto w zeszłym tygodniu Berlusconi rozmawiał o przyszłości Alitalii i możliwości rokowań z Aerofłotem z prezydentem Rosji Władimirem Putinem.

    Zaledwie kilka dni później, w poniedziałkowy wieczór konsorcjum Air France-KLM oświadczyło, że dotychczasowe porozumienia w sprawie przejęcia części udziałów włoskiego przewoźnika "nie są już ważne", gdyż "nie zostały spełnione warunki wstępne".

    Przedstawiony przez Air France plan przejęcia udziałów przewidywał zainwestowanie w Alitalię miliardów euro w ciągu najbliższych trzech-czterech lat, redukcję liczby samolotów i lotów na trasach międzynarodowych oraz rezygnację z korzystania z lotniska Malpensa koło Mediolanu.

    Linie Alitalia których pracuje 18 tysięcy osób, tracą każdego roku około 400 milionów euro. Szacuje się, że w ciągu ostatnich 15 lat straty wyniosły równowartość 15 miliardów euro.

    Rzymski dziennik "La Repubblica" obwieścił koniec linii Alitalia."Teraz będą zadowoleni, ci "obrońcy narodu" i "strażnicy miejsc pracy" - napisał włoski dziennik. - Partia Lud Wolności (PDL), która właśnie wygrała wybory i związki zawodowe, które właśnie straciły twarz. Wycofanie się Air France oznacza koniec linii Alitalia i jest dla Włoch ciężką porażką".

    "Los tego zubożałego, rozgrabionego przedsiębiorstwa (...) stał się przesądzony" - kontynuuje "La Repubblica", wytyka dziesięciolecia złego zarządzania Alitalią i wylicza na zakończenie, że w ciągu 15 lat Włosi dopłacili do tych linii lotniczych 15 miliardów euro, "po 270 euro na obywatela, łącznie z noworodkami".


    źródło - Polska Agencja Prasowa

  19. #59

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat z PB:
    Rząd Romano Prodiego podjął we wtorek decyzję o przyznaniu pożyczki w wysokości 300 milionów euro liniom Alitalia, pogrążonym w głębokim kryzysie finansowym.
    Podobna tematykaAir France wycofuje ofertę zakupu udziałów w Alitalii
    La Repubblica obwieszcza koniec linii Alitalia


    Pieniądze te wystarczą jedynie na najbliższe tygodnie. Gdyby firma ich nie dostała, groziłoby to nawet odebraniem licencji na przewóz pasażerów, co mogłoby załamać transport lotniczy we Włoszech.

    Dlatego, jak podkreślono, suma ta została przyznana w trosce o porządek publiczny.



    Decyzja ustępującego gabinetu to rezultat poniedziałkowego wycofania przez Air France oferty zakupu udziałów Alitalii. Ponieważ w wyniku tej decyzji strony francuskiej przyszłość narodowego włoskiego przewoźnika stanęła pod znakiem zapytania, rząd Romano Prodiego zdecydował się na udzielenie pożyczki.

    Szef rządu podkreślił, że suma ta jest tak wysoka na prośbę przyszłego premiera Silvio Berlusconiego. Gabinet planował bowiem pierwotnie wyasygnowanie na ten cel 100 milionów euro.

    "Silvio Berlusconi poprosił mnie, by pożyczka ta była większa niż przewidzieliśmy - po to, aby było więcej czasu na rozwiązanie problemu Alitalii" - oświadczył Romano Prodi. "To był akt odpowiedzialności z naszej strony" - dodał.

    Jednak rada ministrów musiała uciec się do pewnego wybiegu, by móc zapewnić Alitalii ten zastrzyk pieniędzy. Ponieważ zgodnie z przepisami Unii Europejskiej rząd nie mógł bezpośrednio wesprzeć pożyczką samodzielnego przedsiębiorstwa, notowanego na giełdzie, 300 milionów euro popłynie do tych linii na mocy dekretu MSW, w którym potrzebę ich wyasygnowania tłumaczy się troską o porządek publiczny.

    Rząd argumentuje, że upadek Alitalii wywołałby całkowity chaos w transporcie lotniczym we Włoszech.

    Sprawa uratowania narodowego przewoźnika to jeden z priorytetów Berlusconiego, który już przed niedawnymi wyborami parlamentarnymi wyrażał sprzeciw wobec popartych przez rząd Prodiego planów sprzedaży udziałów Alitalii Air France.

    Tuż przed wyborami Berlusconi zapowiadał, że wkrótce zostanie przedstawiona oferta włoskich inwestorów. Ponadto w zeszłym tygodniu Berlusconi rozmawiał o przyszłości Alitalii i możliwości rokowań z Aerofłotem z prezydentem Rosji Władimirem Putinem.

    W reakcji na tę coraz większą niepewność i powyborczy brak zgody w sprawie przyszłości firmy konsorcjum Air France-KLM oświadczyło, że dotychczasowe porozumienia w sprawie przejęcia udziałów narodowego włoskiego przewoźnika "nie są już ważne", gdyż "nie zostały spełnione warunki wstępne".

    Na włoskiej scenie politycznej, będącej tuż przed zmianą rządu, zawrzało.

    Dziennik "La Repubblica" ogłosił nawet koniec Alitalii.

    W firmie tej pracuje 18 tysięcy osób. Roczne straty szacuje się na prawie 400 milionów euro.

  20. #60
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Kroplówka dla Alitalii

    Zgodnie z przewidywaniami, rząd włoski po raz kolejny dofinansował Alitalię. Tym razem z wysokości 475 mln Euro.

    Pieniądze trafią do narodowego, włoskiego przewoźnika w formie rządowej pożyczki. Na razie nie są znane warunki spłaty. Teoretycznie suma powinna starczyć do przetrwania Alitalii przez ponad rok.

    Decyzja jest logiczną konsekwencją fiaska negocjacji o przejęciu linii lotniczej przez Air France-KLM, przypieczętowanej niechętną sprzedaży postawą nowego premiera, Silvio Berlusconiego (zobacz: Alitalia dla Aerofłotu?).

    Nie oznacza to jednak, że Alitalia może być pewna najbliższej przyszłości. Przedstawiciele Komisji Europejskiej już zapowiedzieli, że zbadają pożyczkę pod kątem nieprawnego dotowania przemysłu lotniczego z pieniędzy budżetowych. Prawdopodobnie z tego właśnie powodu włoskie władze lotnicze zwróciły się do przewoźnika z żądaniem złożenia w najbliższych dniach szczegółowych wyjaśnień, dotyczących sytuacji przedsiębiorstwa i podjętych działań finansowych.
    http://www.altair.com.pl/start-1112

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •