Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 60
  1. #1
    Awatar whufc

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie Alitalia w rekach KLM-Air France


    Polecamy

    Zarząd Aliatlia po długich rozmowach zaakceptował dzisiaj rano ofertę (podobno bardzo niska) przejęcia jej przez Klm - Air France.
    http://uk.news.yahoo.com/afp/2008031...5268574_4.html
    Ciekawe czy jakiekolwiek korzyści odczują z tego powodu pasażerowie?

    "...The new Alitalia would keep "its Italian identity" as well as its own brand and logo..."

  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie Re: Alitalia w rekach KLM-Air France

    Cytat Zamieszczone przez whufc
    Zarząd Aliatlia po długich rozmowach zaakceptował dzisiaj rano ofertę (podobno bardzo niska) przejęcia jej przez Klm - Air France.
    http://uk.news.yahoo.com/afp/2008031...5268574_4.html
    Ciekawe czy jakiekolwiek korzyści odczują z tego powodu pasażerowie?

    "...The new Alitalia would keep "its Italian identity" as well as its own brand and logo..."
    Ciekawe czy jakiekolwiek korzyści odczuje Air France - KLM?

  3. #3
    Awatar kowaliks

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Vancouver

    Domyślnie

    czyli Alitalia znika z nieba?

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kowaliks
    czyli Alitalia znika z nieba?
    nie. "znika" tak, jak zniknal KLM, czy Swiss.

    The new Alitalia would keep "its Italian identity" as well as its own brand and logo.

  5. #5
    Awatar whufc

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie Re: Alitalia w rekach KLM-Air France

    Cytat Zamieszczone przez stenus

    Ciekawe czy jakiekolwiek korzyści odczuje Air France - KLM?
    Oni już je odczuwają:
    "... Air France-KLM posted a record operating profit of 1.24 billion euros on sales of 23 billion euros for the fiscal year which ended on March 31 2007, ..."

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie Re: Alitalia w rekach KLM-Air France

    Cytat Zamieszczone przez whufc
    Cytat Zamieszczone przez stenus

    Ciekawe czy jakiekolwiek korzyści odczuje Air France - KLM?
    Oni już je odczuwają:
    "... Air France-KLM posted a record operating profit of 1.24 billion euros on sales of 23 billion euros for the fiscal year which ended on March 31 2007, ..."
    Milem na myśli raczej korzyści po przejęciu AZ, a nie przed.

  7. #7
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    To kiedy odbędzie się pierwszy strajk dla uczczenia zmiany właściciela?

  8. #8
    Awatar whufc

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01
    To kiedy odbędzie się pierwszy strajk dla uczczenia zmiany właściciela?
    Co u Włochów normalne to pewnie któryś piątek lub poniedziałek żeby przedłużyć sobie weekend

    ort.

  9. #9
    Awatar spexpl

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Air France-KLM bierze Alitalię

    Francusko-holenderska grupa lotnicza złożyła ostateczną ofertę zakupu Alitalii, którą przyjął zarząd włoskiej linii. Ale transakcję będzie musiał jeszcze zaakceptować włoski rząd. A to może być utrudnione, bo w przyszłym miesiącu we Włoszech są wybory


    Alitalia, w której włoski skarb państwa ma 49,9 proc. udziałów, od wielu lat boryka się z ogromnymi kłopotami finansowymi spowodowanymi m.in. coraz silniejszą konkurencją na rynku lotniczym, permanentnymi strajkami oraz rosnącymi kosztami paliwa. Od 2000 r. linia zanotowała w sumie 3 mld euro strat. Długi włoskiej linii wynoszą około 1,2 mld euro. Dzięki sprzedaży Alitalii grupie Air France-KLM przewoźnik ma stanąć na nogi.

    Air France-KLM chce kupić 100 proc. udziałów w Alitalii, oferując swoją jedną akcję za 160 akcji włoskiego przewoźnika - ta transakcja byłaby warta 139 mln euro. Dodatkowo francusko-holenderski inwestor ma wykupić obligacje Alitalii warte 608 mln euro. Air France-KLM zobowiązał się do restrukturyzacji włoskiej linii - głównym portem przesiadkowym ma być rzymskie lotnisko Fiumicino kosztem mediolańskiej Malpensy. Inwestor obiecuje szybki zastrzyk kapitału w wysokości miliarda euro, który już w 2009 r. ma postawić włoską linię na nogi.

    Ale przyjęcie oferty Air France-KLM przez zarząd Alitalii to dopiero połowa sukcesu. Inwestor do swojego planu musi bowiem przekonać jeszcze związkowców. Co więcej, transakcję będzie musiał poprzeć nowy włoski rząd. A były premier Silvio Berlusconi, który prowadzi w sondażach, mówił, że wolałby włoskiego inwestora. Był też przeciwny zmniejszeniu znaczenia mediolańskiego lotniska Malpensa. Choć nie wykluczał poparcia dla przejęcia Alitalii przez Air France-KLM.

    Transakcja będzie musiała zyskać też przychylność regulatorów rynkowych, m.in. Komisji Europejskiej. Po przejęciu Alitalii przez Air France-KLM powstanie bowiem prawdziwy lotniczy gigant. Już teraz Air France-KLM to największa na świecie grupa lotnicza pod względem przychodów. Po połączeniu dorównałaby największym światowym liniom lotniczym American Airlines czy Southwest Airlines pod względem przewożonych pasażerów. W sumie w 2007 r. trzy linie - Air France, KLM i Alitalia - przewiozły prawie 100 mln osób.

    Źródło: Gazeta Wyborcza

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dokładnie tak jak piszą - to dopiero połowa sukcesu, bo z Włochami nigdy nic nie wiadomo.

  11. #11
    Awatar whufc

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


  12. #12
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Zwiazki zawodowe wchodza do gry, nie godza sie na przejecie w wyniku ktorego mialoby byc skasowane 1600 etatow

    AFP - 53 minutes agoROME (AFP) - Talks broke down on Tuesday between nine unions representing Alitalia employees and Air France-KLM, which wants to buy the near-bankrupt Italian airline, the ANSA news agency reported.

    (Advertisement)
    The unions rejected plans by the European aviation giant to slash 1,600 jobs from the 11,000-strong work force, ANSA said, adding that they sought a new meeting with Air France-KLM boss Jean-Cyril Spinetta, but no date was set.

    "The Air France-KLM group is not here to buy Alitalia but to see if it is possible, with the personnel of Alitalia, to take part in the creation of a major group with a global reach," Spinetta told union leaders, according to a communique.

    "With your contribution, Alitalia will be able to restore its profitability," Spinetta said, as criticism swirled over the conditions set by Air France-KLM for the takeover.

    The French-Dutch company requires the unions' green light by March 31 for the deal to go through.

    Spinetta reportedly warned earlier that his company could walk away from the deal, accepted Monday by the Italian government.

    "We are certainly not obliged to acquire Alitalia," Spinetta said, according to a labour leader who was present at the talks.

    Other union sources told ANSA that Spinetta had said the takeover proposal "may seem painful" but that Alitalia could "take off within a big European group, as was the case for KLM."

    Italy's outgoing centre-left government, which owns 49.9 percent of the financially strapped Italian company, on Monday approved the acquisition through a share swap of one Air France-KLM share for every 160 Alitalia shares.

    The result would value the Italian airline at 140 million euros (218 million dollars).

    The talks at Alitalia headquarters on Tuesday began shortly after a group of protesters trying to enter the building clashed with police, leaving one demonstrator slightly injured, police told AFP.

    Some 350 demonstrators including employees of AZ Servizi, the maintenance unit that would be shut down under the takeover deal, had gathered outside the venue hours earlier.

    A second demonstration was staged at Rome's Fiumicino airport.

    Also Tuesday, Italian Transport Minister Alessandro Bianchi voiced strong opposition to the bid.

    "More than an offer," the Air France-KLM proposal is like "a diktat full of vexing clauses, to the point of being beyond unacceptable and casting doubt on the real intentions," Bianchi said in a report carried by ANSA.
    http://uk.news.yahoo.com/afp/2008031...y-5268574.html
    no risk, no fun ;D


  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    nowy targ

    Domyślnie

    mysle ze klm af powinny zawrzec klauzule ze kazdy strajk w przeciagu np 3 lat jest z przyczyn oczywistych nielegalny ,,,,

  14. #14
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Pracuję we włoskiej firmie i uwierzcie mi, że polskie związki zawodowe to mały pikuś w porównaniu z tym, co mogą związki we Włoszech. Jak dla mnie jedyną opcją jest ogłoszenie bakructwa Alitalii i powołanie na tej bazie nowego podmiotu vide: Sabena czy Swissair.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  15. #15
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Zwiazki zawodowe wchodza do gry
    Cha-cha! Ja nawet rozumiem, że AF-KLM chce być najpotężniejszą na świecie i dlatego wdeptuje w AZ, ale ciągle się zastanawiam, czy aby na pewno wiedzą co robią. Bo kosztować to ich będzie potwornie.

  16. #16
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie żebym bronił związków zawodowych (włoskich w szczególności), ale zy zwróciliście uwagę na wskaźniki produktywności dla grupy AF/KLM i dla Alitalii. Są zastanawiające:

    AF/KLM:
    - 177 pracowników na jeden posiadany samolot
    - 714 pasażerów rocznie na jednego pracownika

    Alitalia:
    - 60 pracowników na jeden posiadany samolot
    - 2162 pasażerów na jednego zatrudnionego

    Oczywiście o ile dane z rysunku powyżej są prawdziwe
    Związki zawodowe we Francji nie odbiegają zbytnio od Włoskich czy Belgijskich
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  17. #17
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Jak jestesmy przy statystykach to:
    Alitalia przyniosla w 2007 niespełna 7 mln PLN strat w przeliczeniu na samolot, nasz ukochany C0 ponad 8 mln PLN !



  18. #18
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    No to jeszcze podajmy na ile samolotów się rozkładają koszty stałe przedsiębiorstwa...

    Oczywiście nie bronię C0, ale tego typu wyrywkowymi danymi można poprzeć każdą niemal dowolnie wybraną tezę.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  19. #19
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Oczywiście o ile dane z rysunku powyżej są prawdziwe
    No wlasnie, cos mi tu smierdzi, czegos tu brakuje. Moze jest tu odwrotnie i to AF/KLM jest bankrutem a Alitalia ich wykupuje ... :P

  20. #20
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen
    Oczywiście nie bronię C0, ale tego typu wyrywkowymi danymi można poprzeć każdą niemal dowolnie wybraną tezę.
    Zapomniałem dodać emotikony na końcu. Wiadomo że pisałem to troszeczkę w formie żartu



Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •