Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 61
  1. #1
    Awatar letowniak

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UK/Aviation Valley

    Domyślnie Regionalny Port Lotniczy - Krosno


    Polecamy

    Modernizacja krośnieńskiego lotniska będzie finansowana z pieniędzy unijnych. Sejmik wojewódzki wprowadził poprawki do Regionalnego Programu Operacyjnego.
    - Ubiegaliśmy się o 8 mln euro, dostaniemy 6,8 mln. Pieniądze te chcemy przeznaczyć na przeprowadzenie rewitalizacji pasa startowego, wydłużenie go do 1500 metrów, oświetlenie i zamontowanie urządzeń nawigacyjnych - mówi Piotr Przytocki, prezydent Krosna.

    To część prac zaplanowanych w I etapie modernizacji krośnieńskiego lotniska. Ten etap zakłada również wybudowanie dróg dojazdowych oraz płyty postojowej dla samolotów, odwodnienie i ogrodzenie terenu oraz wybudowanie wieży kontroli lotów i zaplecza technicznego. Na wykonanie tych prac trzeba wydać 10 mln euro.

    - Wystąpiliśmy o 8 mln, bo pozostała kwota byłaby naszym wkładem własnym - dodaje prezydent Krosna. Lotnisko ma być jednym z czynników rozwoju turystyki w regionie. Po remoncie mogłoby przyjmować samoloty o zasięgu do 1500 km i zabierające na pokład do 50 pasażerów.

    Projekt z Krosna jest jednym z kilku projektów, które znalazły uznanie radnych, i umieszczono je w poprawionym Regionalnym Programie Operacyjnym. Pozostałe to m.in. modernizacja dróg na odcinkach Zagórz - Radoszyce i Kuźmina - Krościenko. Drogi będą mieć nową nawierzchnię, większą nośność, będą spełniać wszystkie wymogi Unii Europejskiej.
    ....coraz więcej tych lotnisk w Polsce powstaje lub ma zamiar powstać.....zobaczymy czy będzie miało to sens...oby jednak pieniądze nie poszły na marne..

  2. #2
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    A no coraz więcej...zobaczymy co z tego będzie Przytocki dość się przykłada do tego co robi i od zawsze zabiegał o to lotnisko Ja bym się w sumie nie obraził, miałbym gdzie focić Ale moje ogólne nastawienie do budowy lotniska co wioskę jest dalej niezmienne :P
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  3. #3
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Przecież to jest niepoważne... 1500m? Stawianie lotniska tylko po to by mógł przyleciec ATR z Warszawy?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Przecież to jest niepoważne... 1500m? Stawianie lotniska tylko po to by mógł przyleciec ATR z Warszawy?
    dla urzednikow magistratu wystarczy. a przeciez tylko o to chodzi.

  5. #5
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Chyba przykleimy temat pod tytułem "pomysły głupków których sami wybraliśmy realizowane za nasze pieniądze" !!!



  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Przecież to jest niepoważne... 1500m? Stawianie lotniska tylko po to by mógł przyleciec ATR z Warszawy?
    Ale ten pas... już tam jest!! Tylko nieużywany od nie wiadomo ilu lat, z nawierzchnią o fatalnym stanie. Nie będzie to budowa pasa "od zera". Z drugiej strony - fakt, nie wiem jakie byłoby zapotrzebowanie na to lotnisko, ale mniemam, że pod jego "wpływem" znajdowałaby się przygraniczna część Słowacji (Preszow, Svidnik...)

  7. #7
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Cytat Zamieszczone przez frik
    Przecież to jest niepoważne... 1500m? Stawianie lotniska tylko po to by mógł przyleciec ATR z Warszawy?
    Ale ten pas... już tam jest!! Tylko nieużywany od nie wiadomo ilu lat, z nawierzchnią o fatalnym stanie. Nie będzie to budowa pasa "od zera". Z drugiej strony - fakt, nie wiem jakie byłoby zapotrzebowanie na to lotnisko, ale mniemam, że pod jego "wpływem" znajdowałaby się przygraniczna część Słowacji (Preszow, Svidnik...)
    Skoro jest to jeśli cokolwiek ma tam latac to należałoby go wydłużyc o kilometr, tylko co będzie latac z Krosna? Dublin/Stansted co dwa dni FR i ATR z WAW? To już mi lepiej dajcie te pieniądze.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/POZ/TXL

    Domyślnie

    Za kilka lat, jak w końcu LOT stanie na nogach i pojawią się regionalne linie lotnicze to będzie niezła siatka połączeń krajowych np. Szczecin - Krosno, Białystok - Krosno, Poznań - Krosno itp. Niech budują, zobaczymy co potem...

  9. #9
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez A340-600
    Za kilka lat, jak w końcu LOT stanie na nogach i pojawią się regionalne linie lotnicze to będzie niezła siatka połączeń krajowych np. Szczecin - Krosno, Białystok - Krosno, Poznań - Krosno itp. Niech budują, zobaczymy co potem...
    Taaak, już widzę te tłumy latające z Białegostoku do Krosna i z powrotem... Nie ma to jak podejście "Niech wydadzą nasze pieniądze, a czy to ma sens zobaczymy potem"...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Szkoda słów, normalnie ręce opadają

  11. #11
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Za kilka lat, jak w końcu LOT stanie na nogach i pojawią się regionalne linie lotnicze to będzie niezła siatka połączeń krajowych np. Szczecin - Krosno, Białystok - Krosno, Poznań - Krosno itp. Niech budują, zobaczymy co potem...
    To ma sens, zresztą nawet nie jesteście świadomi ilu turystów przejeżdża tędy (również zza granicy) aby odwiedzić tutejsze zakątki. Np. Zalew soliński (zapora), Iwonicz i Rymanów Zdrój (ośrodki wypoczynkowe), bliskość granicy ze Słowacją (a tam też różne atrakcje), więc budowanie lotniska akurat tutaj ma sens...i w sezonie taki ATR może liczyć na regularne rejsy, zimą też (bliskość ośrodków ze stokami i wyciągami) I jak będzie lotnisko, to ludzie zamiast tłuc się godziny a autokarach lub samochodami wybiorą szybszą i wygodniejszą opcję jakim jest samolot Więc nie bądźcie takie sceptyki Co do długości pasa...no owszem, mógłby być jeszcze wydłużony
    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Ale ten pas... już tam jest!! Tylko nieużywany od nie wiadomo ilu lat, z nawierzchnią o fatalnym stanie. Nie będzie to budowa pasa "od zera".
    Owszem jest, ale kompletnie do niczego się nie nadaje, wogóle nie jest używany (pas jest pozostałością jeszcze czasów powojennych) i budowa to będzie od podstaw, jedyny związek starego pasa z nowym będzie jego położenie
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    i sadzisz, ze port sie utrzyma z wypelnionego po brzegi atra?

  13. #13
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Jasne, że nie. Już nie wnikam (narazie) jak to będzie wyglądać...chyba jak planują inwestycję, to i wiedzą z czego port będzie się utrzymywał. Planują częste loty z/do regionalnych lotnisk, loty czaterowe, taksówki itd...już ich w tym głowa jak to zrobią. Jeśli dowiem się coś nowego to z pewnością o tym tu napisze
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  14. #14
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Myślę że jakąkolwiek dyskusją schodzimy do poziomu samorządowców. Panowie Krosno leży 70 km od Rzeszowa !!!! Na Boga czy naprawdę ktoś myśli że jak ktoś chcę odwiedzic Solinę (cudowne miejsce) przylatując samolotem to do Krosna przyleci a do Rzeszowa nie bo będzie mu za daleko ? Nie ośmieszajmy się.
    Nadal uważam że pomysł z portami w Lublinie czy Białymstoku jest realny ale lotnisko Krośnie...



  15. #15
    Awatar Estraven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Z drugiej strony - może niech kto chce robi lotniska gdzie chce? Przynajmniej jak długo dziać by się to miało za lokalne pieniądze, z których w pewnej chwili okolica i tak rozliczy samorządowców (a przynajmniej spróbuje). Resztę i tak zweryfikuje życie, a szaremu człowiekowi (w tym takiemu z fotoaaparatem) może coś z tego skapnie.
    _____________________________________
    Pingwiny nie mogą latać, bo nie mają śmigieł

  16. #16
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Estraven
    Z drugiej strony - może niech kto chce robi lotniska gdzie chce? Przynajmniej jak długo dziać by się to miało za lokalne pieniądze, z których w pewnej chwili okolica i tak rozliczy samorządowców (a przynajmniej spróbuje). Resztę i tak zweryfikuje życie, a szaremu człowiekowi (w tym takiemu z fotoaaparatem) może coś z tego skapnie.
    Pewnie, najlepiej za prywatne (chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie wyłoży własnych pieniędzy na inwestycje o tak wątpliwej przyszłości). Problem w tym że takie inwestycje w pewnej mierze będą szły z budżetu centralnego (jeśli nie w całości), bo to są konkretne pieniądze. A i kaskę z funduszy unijnych możnaby lepiej wykorzystac...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    otoz to. to, ze lotniska beda lokalne, to nie znaczy, ze te pieniadze nie sa publiczne, czyli moje, twoje, nasze. kamien slaski jest swietnym przykladem na to, ze za prywatne pieniadze mozna sobie budowac lotniska jakich dusza zapragnie. i to nie jest tak, ze skoro lokalni krosnienscy politycy chca budowac lotnisko dla krosna, to obliczyli sobie, ze to sie bedzie oplacac. nic z tych rzeczy. oni realizuja za publiczne pieniadze swoje chore ambicje. a wiedze o lotnictwie maja mnieijsza niz 99 % uzytkownikow tego forum.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Tak, ale pomyślcie o ludziach z Krosna który muszą jechać do Krakowa żeby móc dolecieć w jakieś sensowne miejsce, a dwa połączenia np. do Warszawy i Stansted to już coś, Babimost ma jedno połączenie i jakoś chyba sobie radzą?

  19. #19
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    Tak, ale pomyślcie o ludziach z Krosna który muszą jechać do Krakowa żeby móc dolecieć w jakieś sensowne miejsce, a dwa połączenia np. do Warszawy i Stansted to już coś, Babimost ma jedno połączenie i jakoś chyba sobie radzą?
    Powiedz mi ilu jest tych ludzi dziennie? Poza tym mają Rzeszów bliżej. A Babimost sobie zupełnie nie radzi.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  20. #20
    Awatar letowniak

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UK/Aviation Valley

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1
    otoz to. to, ze lotniska beda lokalne, to nie znaczy, ze te pieniadze nie sa publiczne, czyli moje, twoje, nasze. kamien slaski jest swietnym przykladem na to, ze za prywatne pieniadze mozna sobie budowac lotniska jakich dusza zapragnie. i to nie jest tak, ze skoro lokalni krosnienscy politycy chca budowac lotnisko dla krosna, to obliczyli sobie, ze to sie bedzie oplacac. nic z tych rzeczy. oni realizuja za publiczne pieniadze swoje chore ambicje. a wiedze o lotnictwie maja mnieijsza niz 99 % uzytkownikow tego forum.
    Nie sądze, raczej mają wiedze większą niż większość piszących tu osób.

    To ma być regionalne lotnisko budowane z myślą o firmach które inwestują i produkuja na tym terenie i w jego okolicach

    firmy lotnicze:
    *Goodrich KROSNO Sp. z o.o. powstala w 1945 roku
    -Producent podzespolów podwozi dla samolotów cywilnych i wojskowych np:Boeing 737 X, CRJ 700)
    Zatrudnienie: 275.

    *WIETPOL Z. P. Chr. dziala od 1979 roku
    -Przyrzady technologiczne dla przemyslu lotniczego
    -Obróbka elementów lotniczych na centrach CNC
    -Przetwarzanie drewna dla przemyslu lotniczego.
    Zatrudnienie: 120.

    *WSK PZL KROSNO S.A. powstala w 1945 roku
    -Produkcja podzespolów lotniczych (struktury kadlubów, podwozia)
    Zatrudnienie: 203.

    *FK ProTech
    - Ultralekkie samoloty

    *CSLT
    - naprawamy i remonty samolotów.

    Dzała tam też prężny Aeroklub który prowadzi szkolenia i kursy lotnicze.
    sekcje:
    - samolotowa
    - spadochronowa
    - szybowcowa
    - modelarska
    - konstruktorów
    - paralotniowa
    - Klub seniora

    Niewiele brakowało, żeby niemiecki przedsiębiorca, który od kilkunastu lat produkuje w Krośnie samoloty ultralekkie, przeniósł zakład za granicę. Dzięki determinacji władz miasta pozostał w Krośnie.

    Peter FunkNiemiec Peter Funk jest właścicielem firmy, która produkuje samoloty ultralekkie. Od kilkunastu lat współpracuje z Centralną Szkołą Lotniczo-Techniczną (CSLT) w Krośnie, w której wytwarzane są jego maszyny (zakład znajduje się w pobliżu lotniska, w drodze na Głowienkę).

    Funk miał coraz więcej zamówień na samoloty, dlatego postanowił wykupić zakład od Aeroklubu Polskiego, który jest właścicielem CSLT, a później zainwestować w zwiększenie produkcji. I tu zaczęły się problemy. Aeroklub nie zgadzał się na proponowaną przez niego cenę. Funk wstrzymał produkcję i zagroził, że przeniesie ją za granicę. Negocjatorem w sporze stał się Prezydent Krosna.


    Samolot FK MK3
    Jeden z modeli samolotów FK produkowanych w Krośnie

    Ostatecznie, wszystko skończyło się dobrze. - Chciałbym podziękować panu Prezydentowi Piotrowi Przytockiemu za przychylność, współpracę i determinację w rozwiązaniu naszych problemów – mówił Peter Funk na spotkaniu z dziennikarzami (31.10). Utworzył on w Krośnie spółkę FK ProTech, która docelowo będzie produkowała 100 samolotów rocznie.

    Jak rozwiązano problem? Z CSLT wydzielono część produkcyjną zakładu, zarówno grunty, jak i budynki. Nieruchomości te zostały przez miasto wydzierżawione Funkowi. Na razie na okres 3 lat, ale docelowo Prezydent jest skłonny mu je sprzedać. W spółce Funka pracuje też cześć załogi CSLT. Powstały zatem dwie niezależne fabryki, które ze sobą współpracują, bo CSLT nadal zajmuje się naprawami i remontami samolotów.
    FK ProTech i CSLT
    W górnej części zdjęcia: budynki CSLT, w których będą m.in. remontowane samoloty. W dolnej części: fabryka FK ProTech, w której odbywać się będzie produkcja samolotów ultralekkich

    Firma Funka produkuje 3 typy samolotów ultralekkich. Sprzedaje je na całym świecie, głównie na rynki europejskie, ale i do Stanów Zjednoczonych Ameryki oraz Afryki Południowej. – Nasze samoloty latają też w bardzo egzotycznych krajach, jak np. Emiraty Arabskie – mówi Peter Funk. Samoloty kupują głównie osoby prywatne i szkoły lotnicze.

    - Krosno staje się światowym potentatem w produkcji samolotów ultralekkich – mówi portalowi Funk. – Chcemy tu produkować te same maszyny, ale jeszcze lepszej jakości i w większych ilościach.
    Piotr Przytocki i Peter Funk
    Peter Funk podarował Piotrowi Przytockiemu model samolotu produkowanego w Krośnie

    - Korzyści dla miasta są oczywiste – zostaje utrzymane zatrudnienie – podsumowuje Piotr Przytocki, Prezydent Krosna. Myśli on już o rozwoju krośnieńskiego lotniska w kontekście inwestycji Funka. – To bardzo ważna sprawa, bo oblatywanie tych samolotów planowane jest w Krośnie. Musimy zaplanować odpowiedni pas startowy i infrastrukturę. Miastu zależy na stymulowaniu rozwoju – dodaje.
    lotnisko w Krośnie jest potrzebne!!!! i nie zmieni tego wasze puste gadanie...Pieniądze będą jak najbardziej mądrze zainwestowane nie musicie się o to martwić. Żeby coś było dobre nie koniecznie musi być budowane w Warszawie...

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •