Wskazaną w temacie maszynę łapał tylko radar MLAT, więc prędkość nie będzie pokazana dokładnie.
Jak już pisałem: możliwe, że jakiś MEL prędkość ogranicza. Lub np. pęknięta szyba na poziomie przelotowym. Powodów może być tysiące. Kiedyś obserwując firmowe samoloty na FR24 okazało się, że Saab może lecieć ponad 600 węzłów, innego dnia wszystkie(nie zależnie od HW/TW) leciały równo 100. Nie traktujcie więc FR24 jako wyroczni
O prosze bardzo kolejny Embraer ERJ-190 lecący 400-440 km/h
Flightradar24.com - Live flight tracker!
ale A320 finnair latają już normalną prędkością
Poklikałem trochę wokół tego samolotu i wygląda na to, że wszystkie maszyny oznaczone "Radar: T-MLAT" mają ten sam problem z dziwnymi prędkościami.
Na forum flightradaru jest takie wyjaśnienie:
Więcej: http://forum.flightradar24.com/threads/5659-MLAT-DataMLAT stands for Multilateration, which means that we are calculating position of aircraft without ADS-B. MLAT on FR24 is done with the help of our new FR24 receiver, with built in GPS, that we have been offering for free to feeders around the world. In order to make MLAT work, we need 4 receivers covering the same area. By using GPS for time synchronization, we can now calculate the position of aircraft, with just a ModeS transponder, from 4 receivers.
Dobra smyki.
TLV-JFK
Benek 747-458
4X-ELD
F-EPKK5
Track: 326 stopni
link: Flightradar24.com - Live flight tracker!
Obecnie między Częstochową i Kaliszem.
Czemu leci 455kt?
To normalna prędkość dla tego samolotu na tej wysokości.
Też zauważyłem że samolotu z MLAT mają małą prędkość. Zależy od liczby anten obserwujących. I pomiar ten z reguły jest obarczony dużym błędem.
Pitterek
To nie zależy od ilości odbiorników. Dawniej prędkość na mlat była mniej więcej wyliczona prawidłowo. Od okolo miesiąca ktos cos zepsuł i wartości sa przekłamane o jakąś polowe. Jedyna zaleta jaka zauważyłem po zepsuciu się wskazań prędkości jest zniknięcie opóźnienia pozycji samolotu z ok 30-40 km w stosunku do rzeczywistej jego pozycji
Canon EOS 90D + Tamron SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM,
Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II
http://www.flightradar24.com/
Ale myślę że w przypadku tego konkretnego lotu fińskich linii było coś na rzeczy, ponieważ samolot leciał około 30 minut dłużej niż zazwyczaj.
Mieliście racje wszystkie maszyny na radarze T-MLAT mają zaniżoną prędkość nawet Lufthansa a to do niej nie podobne
Zakładki