a dlaczego ograniczamy sie tylko do 2 marek samolotow, a dlaczego nie mozna wziac pod uwage TU-204-300/100/120 ??
Zakładacie linię lotniczą, macie olbrzymie środki finansowe potrzebujecie samolotów ok. 100-200 miejscowych - wybieracie Airbusy 318/19/20/21 czy Boeingi 737 600/700/800/900? Napiszcie czym się kierowaliście.
Może pytanie wydało się trochę głupie ale chciałem sobie je jakoś porównać żeby zobaczyć wady i zalety jednego względem drugiego. Różnicę w cenach itd, spalanie paliwa, bezpeiczeństwo itd. Nie mogę znaleźć na airbusie cennika, na stronie boeinga wszystko jest ładnie napisane.
Żeby podjąc taką decyzję, trzeba by wiedziec na jakich trasach maszyny miałyby operowac, jakie są dokładne koszty eksploatacji, i wiele wiele innych... Osobiście wolę 737 (ładniejsze IMO :P), większośc low costów wybiera A319/320 (bo A321 i 739ER to raczej maszyny tej klasy co 757), jednak Ryanair, który zbija koszty jak tylko może lata jednak na 738...
Dokładnie. Ja również wybrałbym 737...800 (800 głównie za wygląd...hehe )Zamieszczone przez frik
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Za mało danych. A jak to ma być linia? Bardziej w stronę LCC, czy tak z Biznesem i Ekonomią ?Zamieszczone przez Mimi
Od tego też zależy wybór samolotu, bo można je różnie konfigurować.
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
Zakładając, że to Europa i linia LCC to ja wybieram Airbusy. Są wygodniejsze, nowocześniejsze i tańsze w eksploatacji... Poza tym idę za głosem większości, a jeśli chodzi o short-haul w dużych ilościach, raczej wybiera się Airbusy. Jeśli przypadłoby mi operować trasę Madryt-Kanary, Rzym-Palermo, Londyn-Edynburg, Londyn-Keflawik albo Sztokholm-Lulea w A321 pakuję 204 pasażerów i wychodzi taniej. No i A318 i A321 są piękne. Ten pierwszy jest filigranowy, drugi długi i dorodny, ale oba są niezłe ciacha :P Aha, jeśli miałbym zadecydować na co wymienić ma swój park 737-Old Generation nasz LOT, to zakładając połączenie go z Centralwingsem (a to jest konieczne, bo idiotyzmem byłoby utrzymywanie dwóch różnych konfiguracji siedzeń) wybieram Airbusy A319 i A320. A318 niepotrzebna w obecności E95, A319 i A320 w SWISSowskim układzie 138/168 z wolną luką B i E w klasie Business...
A propos wymiany floty to w WAW jest BBJ Boeinga... ciekawe co to oznacza.
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
Przypuszczam ze cenniki ze stron Boeinga sa bardzo orientacyjne bo ceny z pewnoscia zaleza od klienta i tego ile czego kupil, kupuje i bedzie kupowal. Jesli chodzi o koszty obslugi to z pewnoscia sa zblizone. Linie raczej kupuja to co im pasuje do dotychczasowej floty, lub to na co dostana bardzo promocyjna oferte.
Niewiele linii od razu kupuje cala flote
Wg mnie obecnie silniejsza pozycje mialby Airbus z powodu znacznie bogatszej oferty (i mniejszych samolotow i wiekszych).
Grupa LOT (moim zdaniem) stając przed wyborem zastępcy 737 musiałaby wybierać między 73G/738 a 319/320/321. 738 jest za duży dla LOTu w optymalnej wersji na Europę (180-186 pax), a w wygodniejszej (168) mniej opłacalny od A320 w identycznym układzie, bo większy. I na czarterach by mogły latać sobie A321.
Gabec to proste:
A300 i A310 juz nie licze tak jak nie licze B767 i 757
A318 (107seats), A319 (124seats), A320 (150seats), A321 (185seats)
kontra
B736 (110seats), B737 (126seats), B738 (162seats), B739 (180seats)
niby to samo jednak A318 jest mniej pakowny niz B736 a A321 bardziej niz B739. Flota A jest bardziej elastyczna, powstala ze tych samych elementow.
A332 (253seats), A333 (295seats), A342 (240seats), A343 (295seats), A345 (313seats), A346 (380seats),
kontra
B772 (305seats), B773 (368seats), B747 (416seats)
A ma zdecydowanie wieksza oferte, a B747 to juz odrzewanie starego kotleta
A380 kontra B747 w wersji rozbudowanej o ktorym niewiele wiadomo i ktorego nie wiem czy ktokolwiek zamowil
B787 kontra A350 o ktorym nic nie wiadomo - tu wygrywa
Boeing
to ciekawe, podobaja mi sie takie tematy w stylu A v B, gdzie mimo ze jest jasno powiedziane A32S v B737 ktos wrzuca samoloty szerokokadlubowe. Jesli juz jestesmy przy NB to wartoby porownywac rzeczywista liczbe miejsc a nie to co podaja A czy tez B, bo to sie ma nijak do rzeczywistosci. po za tym nadal nie otrzymalem odpowiedzi dlaczego autor wylaczyl z porownania TU-204-300/100/120
mowisz wieksza rozpietosc... hm.... wg tego co napisales A320 zabiera 150 pasazerow, jak to sie ma do tego co podaje W6 "Maksymalna ilość podróżnych 180". W tym wypadku A320 zabiera tyle samo paxow co B739 :/, za to FR do swoich B738 zabiera 189 pasazerow co znowu przewyzsza pojemnosc A321Zamieszczone przez Rob_Sad
Ano bo taka jest maksymalna ilość pasażerów na którą certyfikowano samolot - w A320 -180 os. - wiąże się to m.in. z budową samolotu a konkretnie liczbą wyjść awaryjnych; dlatego maks. ilość pax w A321 to 220 a w A319 - 145, A330-200 to 375, 330-300 to 440 a 340-600 to 440 pax lub 475 - w zależności od tego czy są zabudowane wyjścia awaryjne nad skrzydłami czy nie.Zamieszczone przez Gabec
Natomiast zupełnie inną sprawą jest bieżąca konfiguracja użytkownika czyli ilość klas i foteli w nich, rozmiar kuchni (galley) itd.
Pozdrawiam!
Piotr
Skoro nasz Kataryniarz napisal, ze na A320 lata sie fajniej, to ja go zatrudniam i dokupuje flote Airbusow
Poza tym ustawilem sobie joya po lewej stronie (FS09) i fruwam na A319/320/321 IFDG
:P
ze strony airbusa :In keeping with easyJet's existing Airbus A319 fleet, the new aircraft will seat 156 passengers in an all-economy layout.Zamieszczone przez bedrzich
chyba Ci sie gdzies blad wkradl
A i jeszcze takie pytanko. Ile w tej chwili potrzebowalbys czasu treningu abys mogl latac: a/ A319 (tymi ktore macie LR), b/A346 HGW. o A380 nie bede pytal, bo poki co jeszcze tych samolotow w swojej flocie nie macie
Nie sądzę, bo dane są z Instrukcji samolotu. A co do Easy - weź pod uwagę, że ich 319 mają DODATKOWE wyjście awaryjne nad skrzydłem - teraz już wiem po co!Zamieszczone przez Gabec
[ Dodano: Czw 15 Lut, 2007 16:26 ]
CCQ (Cross Crew Qualification) pomiędzy A320(Type rating 318/319/320/321 jest ten sam) a 330 to 2dni CBT (teoria na komputerze), 2 sesje symulatora FFS + egzamin, do tego firma SAMA DOKŁADA 1x FFS tzw. ZFT(ZERO FLIGHT TIME - loty po kręgu na... symulatorze) i 1x (a w zasadzie pół sesji czyli 2h) Low Visibility czyli trening ILS catII/III i na koniec 5 lotów/10 sektorów na liniach. Na 346 jest teoretycznie tak samo, ale praktycznie biorą pilotów z 330. Wszystko zamyka się w 2 tygodniach ŁĄCZNIE z praktyką na liniachZamieszczone przez Gabec
Pozdrawiam!
Piotr
Zakładki