Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Wzrost ruchu lotniczego


    Polecamy

    2007 był kolejnym rokiem szybkiego wzrostu ruchu lotniczego na świecie. Mimo stosunkowo niewielkiego zwiększenia liczby lotów (o 2,4%), zanotowano wzrost liczby przewiezionych pasażerów aż o 6,4%, do 4,5 mld osób.
    Mapa z zaznaczonymi samolotami nad USA. Codziennie odbywa się tam średnio 45 tys. lotów, czyli 16,5 mln w ciągu roku. Mimo tego największy wzrost ruchu lotniczego zanotowano nad Bliskim Wschodem i Afryką. Ameryka Północna jest na końcu tej listy

    Międzynarodowa rada portów lotniczych (Airports Council International – ACI) ogłosiła przybliżone dane dotyczące ruchu lotniczego w 2007. Obliczeń dokonano na podstawie informacji przekazanych przez 870 lotnisk na całym świecie.

    ACI szacuje, że liczba lotów – w porównaniu do 2006 – zwiększyła się o 2,4%, do 68,6 mln. Jednocześnie – tak ze względu na zwiększanie się wielkości samolotów, jak i lepsze ich wykorzystanie – zwiększyła się liczba przewiezionych pasażerów, do 4,5 mld (wzrost o 6,4%). Najbardziej dynamiczny rozwój zanotowano w przewozach międzynarodowych, bo aż o 8,2% (1,8 mld pasażerów). O wiele bardziej skromny był wzrost przewozów towarowych – o 2,5%, do ponad 80 mln t.

    Najszybciej rozwijał się rynek bliskowschodni (wzrost o 16,5%) i afrykański (13,7%). Stabilnie zwiększał się ruch lotniczy w Azji (7,7%) oraz Europie (7,3%). Najmniejszy wzrost zanotowano w Ameryce Północnej – zaledwie 3,3%. ACI przedstawił bardzo ciekawe dane dotyczące ruchu lotniczego w Europie. Okazuje się, że najbardziej dynamicznie rośnie ruch lotniczy obsługiwany przez średnie (od 10 do 25 mln pasażerów rocznie) i małe (poniżej 5 mln pasażerów) lotniska. Wśród rekordzistów można wymienić lotniska moskiewskie: Domodiewo i Wnukowo, a także obiekty w pod Gironą, Rygą i Sofią. Nasze Okęcie, z 14,4-procentowym wzrostem ruchu pasażerskiego, znajduje się w ścisłej, europejskiej czołówce (zobacz: Polacy zwiększają ruch lotniczy).
    http://www.altair.h2.pl/start-980

  2. #2

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Kędzierzyn-Koźle

    Domyślnie Re: Wzrost ruchu lotniczego

    WOW 45 tysięcy lotów dziennie pomyślcie ile to pilotów codziennie ma przyjemność z lotu szczęściarze....
    Kiedy Raz Zaznasz Lotu, Będziesz Chodził Z Oczami Wpatrzonymi W Niebo Pragnąc Tam Powrócić.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zeli8
    Najszybciej rozwijał się rynek bliskowschodni (wzrost o 16,5%) i afrykański (13,7%). Stabilnie zwiększał się ruch lotniczy w Azji (7,7%) oraz Europie (7,3%). Najmniejszy wzrost zanotowano w Ameryce Północnej – zaledwie 3,3%.
    Najmniejszy wzrost procentowy. Ale warto by wiedzieć, od jakiej liczby ten wzrost był mierzony, albo jak wyglądał ten wzrost w liczbach bezwzględnych.
    (Wiem, że truję, ale kiedy do Bydgoszczy zaczął latać drugi samolot dziennie, to zanotowano tam 100% wzrost ).
    Z pewnością istotnym i ciekawym zjawiskiem jest wzrost lotnictwa na Bliskim Wschodzie. Jaka może być geneza? Wzrastający przypływ petrodolarów? Mniejsza wrażliwość na ceny paliw?

  4. #4
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zolnierz003
    WOW 45 tysięcy lotów dziennie pomyślcie ile to pilotów codziennie ma przyjemność z lotu szczęściarze....
    Dolicz do tego loty odbywające się poza USA i general aviation-wyjdzie co najmniej 200 000 szczęściarzy dziennie


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    2007 byl bardzo dobry pod wzgledem lotow jak i zatrudnionych pilotow w USA. Wszystko zmieni sie natomiast w 2008.
    Ten rok bedzie niestety rokiem najwiekszych ciec w poloczeniach lotniczych.
    Rowniez ci "szczesciarze" zatrudnieni w zeszlym roku ktorzy teraz sa na samym dnie w "seniority" boja sie o prace i maja ku temu solidne podstawy.
    Zwolnienia sa juz wlasciwie przesadzone. Odpowiedzialne sa za to oczywiscie ceny paliw.

    Ciezko tu mowic o byciu "szczesciarzem" gdy kazdego dnia myslisz o tym, ze mozesz nie miec srodkow na zaplacenie rachunkow w nastepnym miesiacu.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wrocek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DC-10-30ER
    Z pewnością istotnym i ciekawym zjawiskiem jest wzrost lotnictwa na Bliskim Wschodzie. Jaka może być geneza? Wzrastający przypływ petrodolarów? Mniejsza wrażliwość na ceny paliw?
    Moim zdaniem te same przyczyny, które stoją za globalnym wzrostem cen paliw. Po prostu rynki azji płd.-wsch. rozwijają się intensywnie, i w związku z tym potrzebują zarówno surowców jak i dobrej komunikacji. Koniunktura ta jest napędzana przede wszystkim przez Chiny, ale także Indie dotrzymują Chinom pola.

  7. #7

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Kędzierzyn-Koźle

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pilotmichu
    Ciezko tu mowic o byciu "szczesciarzem" gdy kazdego dnia myslisz o tym, ze mozesz nie miec srodkow na zaplacenie rachunkow w nastepnym miesiacu.
    No z tymi rachunkami to trochę przesadziłeś chyba. Nie wiem czy jesteś pilotem i nie chce podważać twojej wypowiedzi ale nie wydaje mi sie żeby pilot nie miał pieniędzy na zapłacenie rachunków.
    Kiedy Raz Zaznasz Lotu, Będziesz Chodził Z Oczami Wpatrzonymi W Niebo Pragnąc Tam Powrócić.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mathen
    Cytat Zamieszczone przez DC-10-30ER
    Z pewnością istotnym i ciekawym zjawiskiem jest wzrost lotnictwa na Bliskim Wschodzie. Jaka może być geneza? Wzrastający przypływ petrodolarów? Mniejsza wrażliwość na ceny paliw?
    Moim zdaniem te same przyczyny, które stoją za globalnym wzrostem cen paliw. Po prostu rynki azji płd.-wsch. rozwijają się intensywnie, i w związku z tym potrzebują zarówno surowców jak i dobrej komunikacji. Koniunktura ta jest napędzana przede wszystkim przez Chiny, ale także Indie dotrzymują Chinom pola.
    Masz rację - zgadzam się z Tobą. Przecież między Płw. Arabskim a Azją Płd-Wsch jest coraz więcej połączeń, co świadczy o silnych kontaktach wzajemnych.

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    jezeli chodzi o amerykanskie linie regionalne to niestety, ale takie sa fakty. pierwsze lata sa ciezkie... misiecznie wychodzi ci jakies $1.300 - 1.500 na miesiac w pierweszym roku jako FO przy czym rata za szkole moze siegac 600-700 na miesiac... a gdzie zycie?? Jesli nie musisz placic za mieszkanie i nie masz rodziny to jeszcze jakos da sie wyzyc.
    Jest nawet taki dowcip:
    Jaka jest roznica miedzy duza pizza a F/O w regionalach?
    ...???
    Duza pizza moze wykarmic rodzine...

  10. #10

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Kędzierzyn-Koźle

    Domyślnie

    To rzeczywiście nieciekawa sytuacja. Wybacz mi moją niewiedze ale FO to drugi pilot ??
    Kiedy Raz Zaznasz Lotu, Będziesz Chodził Z Oczami Wpatrzonymi W Niebo Pragnąc Tam Powrócić.

  11. #11
    Awatar tomekk55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Wybacz mi moją niewiedze ale FO to drugi pilot ??
    FO, F/O, First Officer, czyli drugi pilot.
    Pozdrawiam, Tomek

  12. #12

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Kędzierzyn-Koźle

    Domyślnie

    No i moja wiedza lotnicza sie poszerzyła. Dzięki
    Kiedy Raz Zaznasz Lotu, Będziesz Chodził Z Oczami Wpatrzonymi W Niebo Pragnąc Tam Powrócić.

  13. #13
    Awatar Chandler

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez pilotmichu
    jezeli chodzi o amerykanskie linie regionalne to niestety, ale takie sa fakty. pierwsze lata sa ciezkie... misiecznie wychodzi ci jakies $1.300 - 1.500 na miesiac
    Jesteś pewien że to nie są stawki tygodniowe?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •