Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 57
Like Tree62Likes

Wątek: Kolejny strajk w Lufthansie (6-13 listopad)?

  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Angry Kolejny strajk w Lufthansie (6-13 listopad)?


    Polecamy

    Lufthansa faces a week-long strike from Friday if it does not meet a fresh set of demands from its cabin crew union on retirement and pension benefits, as resistance from staff against its cost-cutting drive shows no sign of letting up.

    Flight attendants' union UFO on Monday said it would call for a strike from Nov. 6-13 if the German airline did not respond to its demands with a serious offer.

    Lufthansa has until Thursday, 1600 GMT, to respond to a list of demands sent by the union or else face a week-long strike from the following day, the head of the union, Nicoley Baublies, told a news conference on Monday.

    He said he did not expect Lufthansa to come around after two years of negotiations.

    "All passengers are advised to assume that their flights will not take off," the union head said.

    Lufthansa said it regretted the strike threat and said retirement benefits for its flight attendants were already industry-leading in Germany.

    Lufthansa is struggling to come to agreements with air crew on how to compete with low-cost carriers on short-haul flights and more efficient Gulf carriers on intercontinental routes.

    Despite announcing last week it expected record profits in 2015, the German carrier says it must make cost reductions now if it is to compete in the long term.

    It has been in talks with the main cabin crew union over pay, pensions and working conditions at its main German brands Lufthansa and Germanwings. A previous attempt at mediation on the retirement and pension benefits failed in January.

    The cabin crew union had already threatened strikes over the summer but relented after management made some compromises.

    The carrier is also in talks with its pilots, who have staged over a dozen strikes in 18 months. Strikes this year have so far cost Lufthansa 130 million euros ($144 million), it said last week.
    http://uk.reuters.com/article/2015/1...0SR1F720151102
    Tym razem personel pokładowy ostrzega o możliwym, trwającym tydzień strajku.
    no risk, no fun ;D


  2. #2
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Niemcy naprawde probuja ciezko rozwalic sobie caly cywilny przemysl lotniczy.

    +Nonstop strajki w LH
    +Nie potrafia wybudowac lotniska w stolicy
    +Caly czas dobijaja Air Berlin
    +Wprowadzaja prawa/glosuja tak by zniszczyc hub cargo
    +Linie montazowe Airbus sie staly na tyle drogie ze trzeba przeniesc je do innych krajow
    travellersmc, Kazor and mgab like this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    +Linie montazowe Airbus sie staly na tyle drogie ze trzeba przeniesc je do innych krajow
    Z tym to już pojechałeś po bandzie

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Nie zmienia faktu, że "ordnung muss sein" coraz mniej...

  5. #5
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Niemcy teraz maja kupe dodatkowych ludzi do zakwaterowania i wyzywienia. A ci dluuugo jeszcze nie beda na siebie pracowac.
    Nie dziwie sie pracownikom, ktorzy chca, aby wypracowane przez nich pieniadze szly na nich a nie na kogos innego w formie podatkow.

    Mam rodzine w Niemczech, mowia co sue tam teraz wyprawia.

  6. #6
    Awatar jtf2

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    DUS

    Domyślnie

    Co do strajków:

    w 2013 strajkowali głównie pracownicy firm prowadzących kontrole bezpieczeństwa.
    Potem - od jesieni 2014 dołączyli piloci, następnie pracownicy obsługi naziemnej.
    Wiosną, po katastrofie Germanwings trochę przystopowali i strajków nie było.
    W lecie jeszcze raz postraszyli.
    Kolejny strajk został przerwany przez sąd.
    Teraz kolej na personel pokładowy.
    Kilka dni temu prasa podała, że grupa LH sporo zarobi w tym roku, więc związkowcy poczuli, że ktośich robi w konia:
    z jednej strony słyszą o potrzebach oszczędzania, bo inne linie naciskają: w Europie Easyjet i Ryanair a poza Europą Emirates, Qatar i Ethiad.
    A potem słyszą o miliardowym zysku...
    Każda z tych grup ma swoje żądania, ale traci zawsze LH, bo ludzie się nie zagłębiają w szczegóły.
    Te rozmowy faktycznie długo trwają, bo sprawa dotyczy całkowitej zmiany systemu.

    W czwartek upływa ultimatum, które postawili związkowcy zarządowi.
    Jeśli zarząd przedstawi ofertę, która odpowiada związkowcom, to strajku nie będzie.
    W przeciwnym razie rusza już w piątek.
    Które loty zostaną odwołane dowiemy się krótko przed lotem.
    W ostatniej fali strajków było to chyba 48 godzin.

    Obserwuję to wszystko w napięciu, bo mam bilet do USA na niedzielę.
    Urlopu jeż nie przesunę, a jakiekolwiek opóźnienie nie ma sensu, bo chciałem polecieć tylko na kilka dni.
    Dlatego wybrałem bezpośredni lot DUS-EWR.
    I w ten sposób staję się jednym z tych pasażerów, którzy będą powoli odchodzić do konkurencji.
    Ta niepewność, którą mi serwują związkowcy powoduje, że chyba następnym zarem polecę Deltą albo American...

    A LCC tylko się cieszą i ... poprawiają jakość!
    Kilka lat temu postanowiłem nie latać więcej FR, bo tak tam ciasno, że mnie biodra bolą.
    A teraz słyszę, że Swiss (grupa LH) wstawia 180 foteli do 320. Tyle samo co Wizz!
    A moja obserwacja jest taka - wszystkie pomysły LH wprowadza
    najpierw w Swiss i jak się przyjmą to wchodzą do LH.
    Tak było min. z taryfami bez bagażu, opłatą za miejsce itp.
    W minionym tegoniu musiałem polecieć do Hiszpanii.
    Jedyne połączenia, które pozwoliły mi na wylot i powrót tego samego dnia to FR.
    Więc poleciałem i byłem zaskoczony zmianą na plus.
    Miła obsługa, oba loty bardzo punktualne. Niewiele?
    A co więcej daje mi Swiss? Prestiż?
    No i Ryanair prowadzi w Niemczech ofensywę - otwiera kolejne bazy...

    A co do niemieckiej jakości - ten temat już dawno jest nieaktualny.
    Mieszkam tu od kilkunastu lat i widzę, że nowe pokolenia są inaczej
    wychowywane i ich jakość nie interesuje, nie ma już tego etosu, który
    Niemcy przez wiele lat pielęgnowali, który był też fundamentem tej kultury.

    Sorry, że tak długo...
    pozdrawiam z niepewnością
    shiver, Gabec, egon.olsen and 13 others like this.
    pozdrawiam

    jtf2



  7. #7
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    ^^^ Dla podkreślenia wagi twoich słów...

    Przegląd prasy - nikogo nie obrażając - lokalnej: Niemiecka prasa: Lufthansa znowu nie oderwie się od ziemi | Prasa | DW.COM | 03.11.2015
    spiggy likes this.
    For every solution there is a problem.

  8. #8
    Awatar dromack

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    IE/PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jtf2 Zobacz posta
    ...
    I w ten sposób staję się jednym z tych pasażerów, którzy będą powoli odchodzić do konkurencji.
    Ta niepewność, którą mi serwują związkowcy powoduje, że chyba następnym zarem polecę Deltą albo American...
    Ja już zdecydowałem, w przyszłym tygodniu tracą pasażera na sześciu lotach.
    Wybrałem SAS i LOT.

  9. #9
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    ^^^ To se pogadajcie: PLL LOT - opinie , uwagi (+ kilka kolejnych tego samego autora)
    For every solution there is a problem.

  10. #10
    Awatar dromack

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    IE/PL

    Domyślnie

    Nie widzę związku...

  11. #11
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dromack Zobacz posta
    Wybrałem SAS i LOT.
    Tak na szybko:

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    Co mnie do ch..... podkusiło żeby znowu dać im szansę?
    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    LO okazał się - jak zwykle - przewidywalny. Wszystko, co mogli spieprzyć to spieprzyli. Nie wymagałem od nich inicjatywy - sam się z nią narzucałem i zgodnie z przewidywaniami została ona olana ciepłym lotowskim tumizwisizmem i jakośtobędzieizmem. Egon, z całym szacunkiem takiego podejścia nie są w stanie przykryć żadne torty i kotlety w Polonezie. LO ma to jednak w genach i dlatego właśnie zniknie z rynku i PiS nawet tutaj nie zaradzi.
    Jaki głupi byłem wybierając LO na ten niespodziewany wyjazd do LHR to sam się sobie nadziwić nie mogę. Ba, kupiłem nawet Y Premium. Ale sam sobie obiecuję - ostatni raz dałem się nabrać na to lotowskie "słodkie pierdzenie". Do Niemca pójdę, na STN latał będę, nawet z SN się pogodzę a z tej maniany już nigdy nie skorzystam. Tym bardziej, że obiecanego retrofitu 734 ani widu ani słychu, a kolana też ze stali nie są i obijać się o fotel nie lubią.
    Żenada.
    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    Bajzel, żeby nie użyć innego słowa na b.
    Ważne, że nudno nie jest...
    Kazor likes this.
    For every solution there is a problem.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    czysto praktycznie, ostatni dwoj bilet kupiłem w LH, bo nie mialem innego wyjscia, ale balem sie ze beda strajkowac a I Niemcy u ktorych bylem smiali sie ze nie wiadomo czy strajku nie bedzie. Pewnosc lotu to wlasciwie podstawa kupowania biletów I LH na przestrzeni 1,5 roku traci tu coraz bardziej...
    a do kolegi sanfran - kompletnie nie trafiłes z komentarzem, po prostu czasy pracy do 55 roku zycia konczą się...a akurat imigranci pracuja duza ciezej I tam gdzie lokalnie nie chca

    alien - ale tam nizej jest napisane ze w tym samym terminie LH czy KLM zupelnie odwoływały swoje loty - warunki pogodowe. Wiec te komentarze tu nie maja zastosowania, bo LO wplywu nie ma na pogoed na Wyspach
    dromack, klemenko and klem like this.

  13. #13
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    To jeszcze jeden, równie nie na miejscu:

    Cytat Zamieszczone przez marcinGDN Zobacz posta
    Rejs spoko, ale C - produkt twardy i przede wszystkim miekki odstaje.
    Do LHR nabity do cna 734 SPLLF. ZENADA ten samolot z zarwanymi fotelami a la 70te.
    Po tym rejsie obiecalem sobie, ze juz bez wyjatku BA.
    Serio: jak mozna najch... samoloty wysylac na trase do LHR, a SPLRF do Hiszpanow?
    Jak odejde do OW nigdy nie wroce.
    Mam dosc serio - jeszcze ta chu.. przech.. obsluga w callcentre i jeszcze gorszy handling "ale jasne-to nie Lot". LOL
    Olo, te komentarze mają zastosowanie.
    O tyle, że kiedy jedni się zarzekają "nigdy więcej z helmutami", inni w tym samym momencie przysięgają, że "nigdy więcej z januszami". Oczywiście niekoniecznie z tego samego powodu, ale jednak.
    A z mojej strony - bez wnikania w przyczyny, bez wskazywania winnych, i wreszcie - nie do końca poważnie, gdyby ktoś jeszcze nie zauważył.
    For every solution there is a problem.

  14. #14
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    a do kolegi sanfran - kompletnie nie trafiłes z komentarzem, po prostu czasy pracy do 55 roku zycia konczą się...a akurat imigranci pracuja duza ciezej I tam gdzie lokalnie nie chca
    Oczywiscie. Ale "jesli pracuja". te obawy, ktore napisalem w moim poscie nie pochodzily ode mnie. W Niemczech zyje moja rodzina i to nie dwie osoby, ktore wyjechaly 2 lata temu, ale wielopokoleniowa rodzina zakorzeniona tam od bardzo dawna i to oni to widza i nam przekazuja.
    W Niemczech uchodzcy po prostu nie maja gdzie mieszkac, mieszkaja w halach sportowych, opuszczonych supermarketach, kosciolach. ktos sie nimi musi opiekowac, zapewnic wyzywienie, higene, ubrania itd. To kosztuje. To mieszkancy Niemiec widza i tego sie obawiaja.
    U mnie uchodzcow nie widac. Slyszy sie ze UK sie zgodzila wziac 20.000, ale juz malo kto wie, ze ze bedzie przyjmowac 400 miesiecznie przez najblizsze 4 lata.

    Taka uwaga, to nie jest wpis potepiajacy uchodzcow. Sam jestem emigrantem zarobkowym z 11 letnim stazem i wiem co to jest odnalezc sie na nowo w innym kraju. Tylko, ze ja przyjechalem w czasie, kiedy sredni czas poszukiwania pracy wynosil 20 minut. Chcialbym, aby wszyscy uchodzcy odnalezli sie, zaczeli pracowac. Ale to sa tylko moje zyczenia.
    zuchu and hypne like this.

  15. #15
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Z tym to już pojechałeś po bandzie
    To jest fakt, po co buduja Airbusy (i Mercedesy) w Alabamie? Bo kochaja tak bardzo redneckow? Koszta panie, koszta
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  16. #16

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    To jest fakt, po co buduja Airbusy (i Mercedesy) w Alabamie? Bo kochaja tak bardzo redneckow? Koszta panie, koszta
    Mam nadzieję, że wiesz jak buduje sie Airbusy z tych najbardziej popularnych (320) ale w Europie na dostawy pracuje całkiem niezła gromadka dostawców i nie sądzę, że jest to podyktowane kosztami. Bardziej już chodzi o dostawców, którzy są najlepsi w tym co wykonują. Inaczej cała produkcja byłaby zlokalizowana w jednym miejscu, a nie potrzebny byłby łańcuch dostaw z wykorzystaniem Bieług włacznie.
    Jesli chodzi o Stany nie mam zielonego pojęcia jesli chodzi o poddostawców, ale skoro zdecydowali się na budowanie podobnych samolotów tylko na rynek Amerykański to nie ze względów że taniej jest to zrobić, dowożąc wszystko do Alabamy, ale to, że zwiększając produkcję łatwiej robic to w miejscu potencjalnej sprzedaży z poddostawcami z regionu niż transportowac te 150, czy 200 maszyn przez atlantyk

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    nie zapominałbym o kwestiach politycznych...tak jak Mercedes nie zostal nigdy samochodem roku w USA dopóki nie otworzył tam fabryki. Co do efektywnosci to juz bardziej bałbym sie o francuski niz niemiecki oddział, Niemcy maja dosc elastyczne przepisy dot zatrudnienia I to jest spore ułatwienie, we Francji za to jest naprawdę słabo.

  18. #18
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Mam nadzieję, że wiesz jak buduje sie Airbusy z tych najbardziej popularnych (320) ale w Europie na dostawy pracuje całkiem niezła gromadka dostawców i nie sądzę, że jest to podyktowane kosztami. Bardziej już chodzi o dostawców, którzy są najlepsi w tym co wykonują. Inaczej cała produkcja byłaby zlokalizowana w jednym miejscu, a nie potrzebny byłby łańcuch dostaw z wykorzystaniem Bieług włacznie.
    Jesli chodzi o Stany nie mam zielonego pojęcia jesli chodzi o poddostawców, ale skoro zdecydowali się na budowanie podobnych samolotów tylko na rynek Amerykański to nie ze względów że taniej jest to zrobić, dowożąc wszystko do Alabamy, ale to, że zwiększając produkcję łatwiej robic to w miejscu potencjalnej sprzedaży z poddostawcami z regionu niż transportowac te 150, czy 200 maszyn przez atlantyk
    Chyba zartujesz ze to nie koszta.

    Airbus buduje linie skladajaca samoloty tam gdzie jest lepszy klimat na biznes i sila robocza jest tansza, nie tylko przez place ale tez przez wszelkie warunki socjalne. Zacznijmy od tego ze te samoloty nie sa wcale budowane tylko na rynek USA ale beda szly na cala pol-kule kiedy fabryka sie rozkreci i bedzie mogla produkowac wiecej A32X niz jest zapotrzebowanie w US, wzasadzie ta sama sytuacja jest u BMW + Mercedesa w Pldn. Karolinie/Alabamie. Czy kazdy X5 jest przeznaczony na rynek US? Nein.

    Same oszczednosci sa ogromne - Airbus nie musi sie borykac z archaicznym prawem roboczym w Niemczech, nie mowiac o Francji + zostaje zwoloniony przez dluzszy termin od podatkow przez stan. Na dodatek czerpie ludzi z dobrze wyszkolonej sily roboczej ktora ma juz doczynienia z lotnictwem (see Huntsville, AL + Pensacola, FL).

    Polecam jesli nie wiezysz ze jest taniej of samego szefa Airbusa -

    Airbus U.S. plant cheaper than France, Germany, CEO tells paper | Reuters

    "The United States will be a cheaper location for making the A320 aircraft than either France or Germany, Airbus Group Chief Executive Fabrice Bregier told the German weekly Welt am Sonntag. Local production is needed to meet U.S. demand for aircraft, which could become a hub for exports, Bregier told the paper. New production techniques and lower costs for non-unionised labor help to make the United States an attractive location, he said."

    tak jak Mercedes nie zostal nigdy samochodem roku w USA dopóki nie otworzył tam fabryki.


    Mercedes nigdy nie mial auta COTY. Fabryka ma malo tutaj do powiedzenia. 2015 COTY jest Golf ktorego nie produkuja w USA.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 04-11-2015 o 00:10
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  19. #19

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jtf2 Zobacz posta
    A co więcej daje mi Swiss? Prestiż?
    Z mojego doświadczenia (w ciągu ostatnich dwóch lat parokrotnie WAW-ZRH, ostatnio WAW-ZRH-BCN) wychodzi, że tak Swiss, jak i ZRH jako port przesiadkowy są mocno przereklamowane. Przynajmniej na europejskich trasach - nie leciałem z nimi dotąd na longhaulach.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    A propos jednego ze wpisów:
    \begin{CzarnyHumor}
    Może część imigrantów da się umieścić w tym niedokończonym nowym terminalu na BBI? Rozwiązałoby się, przynajmniej częściowo, dwa problemy jednym pociągnięciem.
    \end{CzarnyHumor}
    szymonk2 likes this.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •