Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Pismacy znów straszą


    Polecamy

    I żeby to był chociaż Fakt:

    http://www.gazetaprawna.pl/?action=s...39.6.2.0.1.htm

    Z wiosennego rozkładu połączeń lotniczych zniknie kilkadziesiąt tras. Połączenia tną małe i duże linie. Słowacki przewoźnik SkyEurope wyprowadza się na dobre.

    Linie lotnicze SkyEurope likwidują połączenia z Warszawy do Wiednia. Samoloty na tej trasie będą latały tylko do 5 kwietnia. To ostatnia linia słowackiego przewoźnika w Polsce. W sierpniu 2007 r. SkyEurope zlikwidował swoją bazę w Krakowie, a razem z nią większość połączeń.

    To kolejny przewoźnik w Polsce, który zdecydował się ograniczyć siatkę połączeń. Jego miejsce w Krakowie planowała zająć polska tania linia Centralwings. 2007 rok spółka z grupy LOT zamknęła jednak ze stratą na poziomie 73 mln zł. Zamiast planowanego na wiosnę rozszerzenia połączeń Centralwings musiał zająć się tworzeniem planu ratunkowego. Kilkadziesiąt ogłoszonych już tras, m.in. do Manchesteru, Amsterdamu, Lille, Hamburga, zostało w ostatniej chwili wykreślonych z rozkładu, który wejdzie w życie z końcem marca. Na swojej stronie internetowej Centralwings wymienia 15 nowych połączeń, które będą realizowane. Kamil Wnuk, rzecznik spółki, zapewnia, że analizy trwają i pocięta siatka może jeszcze zostać rozbudowana.

    - Chcemy tak powiązać połączenia, żeby samoloty nigdy nie latały puste - mówi Kamil Wnuk.

    Plan rozwoju spółki ma być gotowy i zatwierdzony przez spółkę matkę LOT jeszcze w tym miesiącu.

    Połączenia z Polski będą ciąć kolejni przewoźnicy i to nie tylko ci zaliczani do tanich linii.

    - Likwidację dziesięciu połączeń zgłosiło na razie pięciu przewoźników. Pełną informację od linii będziemy mieć na przełomie marca i kwietnia - mówi Katarzyna Krasnodębska z Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

    Eksperci uważają, że konkurencja wymusi likwidację niektórych linii operujących w Polsce.

    - Mimo że pasażerów będzie w tym roku więcej, siatka połączeń zaczyna się oczyszczać. To symptomy konsolidacji. Wiele firm powstało na fali otwarcia rynku, liczyło na szybki rozwój, ale tu nie wystarczy zapełnić mały samolot. Marże są niskie i aby zarobić, trzeba przewieźć wielu pasażerów. Mała linia, z kilkoma samolotami nie przetrwa - uważa Włodzimierz Rydzkowski z Katedry Transportu Uniwersytetu Gdańskiego.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Re: Pismało chiciaż Fakt cy znów straszą


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Kilkadziesiąt ogłoszonych już tras, m.in. do Manchesteru, Amsterdamu, Lille, Hamburga, zostało w ostatniej chwili wykreślonych z rozkładu, który wejdzie w życie z końcem marca..
    Chyba tacy głupi nie są, żeby kasować "kilkadziesiąt" połączeń...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •