Strona 1 z 25 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 499
Like Tree371Likes

Wątek: Boeing 747-8

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Boeing 747-8


    Polecamy


  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    kocham ten samolot 747 ma w sobie pewną magie której brakuje w 380. może to ta długa historia od premiery setki do dnia dzisiejszego...

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    ...i tak moim zdaniem najładniejsze 747 nigdy nie powstały. W zasadzie jedyne, które w były w stanie mi się spodobać: 747-500X i -600X.

    747-8 na ziemi - tradycyjnie: nic specjalnego. W locie - już lepiej. Ale i tak trzy siódemki rządzą!!

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Boeing ogłosił właśnie opóźnienie programu 747-8. Według nowego rozkładu prac, pierwsza dostawa 747-8F będzie miała miejsce w trzecim kwartale 2010 roku (zamiast końca 2009), zaś pierwsza dostawa 747-8i w drugim kwartale 2011 (zamiast końca 2010). Według Boeinga przyczyną są opóźnienia w łańcuchu poddostawców, ograniczone zasoby ludzkie wykonujące prace projektowe oraz strajk monterów.
    Notka źródłowa

  5. #5
    Awatar whufc

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EGLL

  6. #6
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Rozpoczął się proces uruchamiania systemów B748.
    Przy okazji pytanie. Jakiś czas temu pojawiły się informacje na temat problemów przy montażu B748 - czy wie ktoś coś więcej na ten temat, czy rozwiązano już te problemy?



    The first 747-8F began the process of powering on its systems on Friday as the new freighter moved another step closer to leaving the factory, Boeing confirms.

    In the early hours of August 14th, RC501 was rolled on its landing gear from the final body join station inside Building 40-22 to the final systems integration slant.

    The commencement of power on testing marks the beginning of the sequential activation of the 747-8s systems. The first typically activated is the electrical system that feeds power throughout the aircraft. Pneumatic and hydraulic power activation is expected to follow shortly.

    Boeing expects the new freighter to roll out of the factory to the paint hangar late in the 3rd quarter or early in the 4th quarter before making its maiden flight by the end of the year.

    RC501 is the first of three flight test aircraft that will support certification of the 747-8F and will eventually be delivered to Cargolux after being fully refurbished.
    http://www.flightglobal.com/blogs/fl...gust-16--.html
    no risk, no fun ;D


  7. #7
    wrc
    wrc jest nieaktywny
    Awatar wrc

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPZG & EDDS

    Domyślnie

    poniewaz praktycznie jedynym zamowieniem na 747-8 (w wersji i) jest zamowienie zlozone przez DLH Boeing zajmuje sie tym projektem duzo mniej intensywniej niz B787, a nawet nieoficjalnie chce go zawiesic, choc oficjalnie karwana idzie dalej ...

    pozdr
    Ostatnio edytowane przez wrc ; 17-08-2009 o 18:48

  8. #8
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    A gdzie to takie Bojengi latajom?

  9. #9
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    BOIENG? DLH? Co to za firmy?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  10. #10
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    BOIENG? DLH? Co to za firmy?
    DLH to Lufthansa
    no risk, no fun ;D


  11. #11
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    A to przepraszam Nie doczytałem - myślałem że chodzi o DHL
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  12. #12
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Teraz jest jeszcze weselej - DHL Express wraz z DLH Cargo założyły linię Aerologic.
    Milek1 likes this.
    For every solution there is a problem.

  13. #13
    wrc
    wrc jest nieaktywny
    Awatar wrc

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPZG & EDDS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    BOIENG? DLH? Co to za firmy?
    Boeing napisalem chyba prawidlowo, DLH to Deutsche Lufthansa, a LHT to Lufthansa Technik, czyli ich ramie techniczne , a DHL to jeszcze zupelnie inna para kaloszy
    a wiec wracajac do tematu to DLH to jedyny klient na pasazerska wersje 747-8, LHT tez sie udziela w tym projekcie, a Boeing nie ma samolotu

    pozdr

    sorrki za zamieszanie jezeli takie powstalo
    Ostatnio edytowane przez wrc ; 17-08-2009 o 22:15

  14. #14
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Jeszcze jest 7 sztuk BBJ i pewnie jakiś jeden lub dwa AF1 wpadnie, ale generalnie dla wersji "I" przyszłość jest niepewna
    no risk, no fun ;D


  15. #15
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    W serwisie news.com.au ukazał się artykuł o B747-800. Możliwe, że pierwszy lot tego samolotu odbędzie się w tym samym dniu co 787. Poza tym rozpoczęcie dostaw wersji pasażerskiej planowane jest na trzeci kwartał 2011 r. (reszta terminów podanych przez Ojca się zgadza).

    FAR from the publicity glare of Boeing's overdue Dreamliner project, an updated version of its iconic 747 jumbo jet is quietly inching toward its own test flight, an event that could restore some credibility Boeing has burned with the stalled Dreamliner.
    Though not nearly as innovative or fuel-efficient as the revolutionary carbon-composite 787 Dreamliner, the 747-8 is sharing technology with the 787. Both are being assembled at the same massive Boeing complex in Everett, Washington.

    It has been a rocky road for both planes, which now appear set for their first flights before the end of 2009. In fact, Boeing has not ruled out flying them on the same day.

    "We got both of them going on simultaneously and our focus has to cover both airplanes," said Todd Zarfos, vice president of engineering on the 747, in a recent interview with Reuters.

    The 747-8 Freighter is set for delivery in the third quarter of 2010, while the 747-8 Intercontinental, which is the passenger version, is scheduled for delivery in the fourth quarter of 2011. Boeing has 105 orders for 747-8s on its books.

    The legendary 747 family has been in the air since 1969 and is Boeing's biggest and most recognizable commercial plane. The new model serves the 400- to 500-seat market between the Airbus A380 and the Boeing 777-300.

    In 40 years of 747 production, Boeing has built 1,419 of the planes, and about 800 are still flying. According to Boeing's Current Market Outlook, large airplanes like the 747 accounted for about 4.6 percent of all 18,800 airplanes in service in 2008.

    The 747-8, which uses new engine and wing designs, boasts greater fuel efficiency and lower operating costs than the A380, its closest rival, Boeing says. The Freighter can carry 16 percent more cargo than the previous 747 model, while the Intercontinental can carry 51 more passengers.

    Juggling resources

    Boeing, whose reputation has been bruised by two years of Dreamliner delays, suffered more embarrassment last year when it put off delivery of the 747-8 Freighter to the third quarter of 2010 from late 2009.

    The company blamed a two-month labor strike, problems with its suppliers and a shortage of engineering staff after many employees had been pulled to the 787 project.

    "We had a lot of ... internal competition with the 787," Zarfos said. "When you go through a development program, obviously there's critical skills that you need. And if they all start to line up, which is what started to happen, that affects your timing."

    Unlike the 787, however, the 747 developers have used time-tested development strategies: doing more design work in-house, making greater use of traditional airplane materials like aluminum, and assembling the aircraft in smaller pieces.

    Boeing says 70 percent of the technology in the 747 is new. But the 787 design is almost completely new, and it uses an unprecedented number of outside suppliers and composite materials to reduce weight.

    Large portions of the 787 are manufactured in foreign plants and then shipped in to Everett for assembly.

    "For the 747, it would have been probably cost-prohibitive to kind of throw all the cards up in the air and say 'let's redo everything,'" Zarfos said.

    A shot at redemption

    Work on the first 747-8 is now more than 90 percent complete, company sources say. In Renton, Washington, 40 miles south of the Everett assembly plant, Boeing's test flight division awaits the 747. It's a heavy workload for the group, which also plans to test the 787 around the same time.

    "We've gone through a pretty elaborate re-plan because we're going to be flying the 747-8 and the 787 at the same time," Dennis O'Donoghue, Boeing vice president in charge of flight test, told Reuters. "So as far as allocating resources to both programs, we had to work through that."

    O'Donoghue said this is not the first time Boeing has tested two high-profile aircraft at once. The division also tested the 757 and the 767 at about the same time.

    "We're used to high-workload situations," he said. "We've had as many as nine or 10 airplanes in flight test at one time before."

    But all assurances aside, the fourth quarter of 2009 will be anything but routine for Boeing, said Richard Aboulafia, aerospace analyst at the Teal Group.

    A successful test flight for the 747-8 is the chance for Boeing to redeem itself and restore some luster to the brand with customers after the delays of recent years, he said.

    "This looks like it's going to give the 747 another 20 years of life," Aboulafia said.

    "Anything that reaffirms their ability to bring product to market would be very welcome, as well as getting stuff off the research spending line and on to the incoming revenue line."
    Boeing readies new 747 jumbo jet | Travel | News.com.au

  16. #16
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez clmisiu Zobacz posta
    Możliwe, że pierwszy lot tego samolotu odbędzie się w tym samym dniu co 787.
    Możliwe, że czapie w Everett zależy na tym, żeby w tym dniu jakiś nowy Boeing po raz pierwszy wzbił się w powietrze.
    For every solution there is a problem.

  17. #17
    wrc
    wrc jest nieaktywny
    Awatar wrc

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPZG & EDDS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez clmisiu Zobacz posta
    W serwisie news.com.au ukazał się artykuł o B747-800
    planowany jest 747-8, nie 747-800

    pozdr

  18. #18
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrc Zobacz posta
    planowany jest 747-8, nie 747-800

    pozdr
    Mój błąd. Mając w pamięci poprzednie wersje z zerami nie zwróciłem uwagi na to uproszczenie.

  19. #19
    wrc
    wrc jest nieaktywny
    Awatar wrc

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPZG & EDDS

    Domyślnie

    z tego co wiem to -8 ma sugerowac ze technologicznie ten model ma wiele wspolnego z modelem 787, takie marketingowe bla bla bla bo oba samoloty to nieloty

    pozdr

  20. #20
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez wrc Zobacz posta
    bo oba samoloty to nieloty
    ... na razie.

Strona 1 z 25 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •