Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
Like Tree2Likes
  • 2 Post By Tupungato

Wątek: Rozwój linii chińskich - spekulacje

  1. #1
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie Rozwój linii chińskich - spekulacje


    Polecamy

    Dość ciekawą lekturę stanowi przeglądanie historycznych wersji stron linii lotniczych w Wikipedii. Można sobie zobaczyć kto jaką flotę miał w 2007 na przykład. Bardzo zauważalny jest szybki rozwój linii chińskich.

    FLOTA grudzień 2006 luty 2016
    China Southern 235 512
    China Eastern 186 414
    Air China 198 359
    Hainan Airlines 42 153

    Rozwija się również cała masa mniejszych linii.
    Ciekawi mnie jak dalej mogą rozwinąć się te duże linie. Jaka jest przyszłość flot? Kto powinien ostrzyć szpony na nowe zamówienia?

    W Hainan Airlines średni wiek floty 120 Boeingów 737 to 5 lat, przy czym jest już dużo egzemplarzy 8-10-letnich. Jedyne zamówienie na alternatywną flotę to 22x Comac C919, ale to może być "wydmuszka". Czy nie powinniśmy tu węszyć niedługo zamówienia na większą ilość A320 lub B737?

    Air China ma dosyć bogaty portfel zamówień, ale wydaje mi się, że jest potencjał na dodatkowe nieduże zamówienie floty long haul. Boeingi 772 to już starocie (średni wiek 16 lat).

    China Eastern też ma dość stabilną sytuację flotową, tzn. dużo nowych long haul i w cholerę zamówień na A320 i B737.

    W liniach China Southern widzę wielkie pole do popisu. Mają największą flotę w Chinach i w wielu strefach flota osiąga wiek, w którym trzeba rozważać zamówienia z dostawami "za kilka lat". W ciągu najbliższych 5 lat do wymiany można by zakwalifikować co najmniej 100 samolotów z floty short haul. Co prawda jest 56 zamówień na A320, 6 zamówień na B737 i 20 na COMAC C919, ale jeszcze trzeba pomyśleć o rozwoju, który z pewnością będzie trwał jeszcze lata. Widzę potencjał na duże zamówienie.
    Z floty long haul mamy 4 bardzo stare B772, trochę trwających zamówień na A333 i powoli dojrzewające A332 z średnim wiekiem 7 lat. Tu też jest jakiś potencjał.

    A jak Wy widzicie tą przyszłość? Kilka mniejszych chińskich linii krajowych w ostatnich czasach coraz głośniej też mówi o lotach międzynarodowych. W kogo uderzy ten rozwój? Komu odbierze klientów?

  2. #2
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Przypadkiem zgadłem z zamówieniem Air China, dziś zamówione dodatkowe 12x A330-300. Może powinienem obstawić jakieś mecze, czy coś...
    Jerry and mgab like this.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    A jak Wy widzicie tą przyszłość? Kilka mniejszych chińskich linii krajowych w ostatnich czasach coraz głośniej też mówi o lotach międzynarodowych. W kogo uderzy ten rozwój? Komu odbierze klientów?
    Ruch w Chinach ma duże wzrosty i wciąż się kształtuje. Pewnie że udziałowo nowe linie zyskają ale w liczbach bezwzględnych to będzie nowy ruch.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •