Boeing opublikował dane dotyczące produkcji w pierwszym kwartale 2008. W ciągu trzech pierwszych miesięcy roku dostarczył odbiorcom 115 cywilnych i 22 wojskowe statki powietrzne.
Wśród samolotów pasażerskich, niezmiennie dominowały małe modele rodziny B737 Next Generation (dla 123-215 pasażerów, w cenie od 50 do 85 mln USD za sztukę), których wyprodukowano 87 egz. Wśród dużych samolotów najwięcej, 21 egz. dostarczono maszyn rodziny B777 (283-368 pasażerów, cena jednostkowa 190-255 mln USD). Zakłady koncernu opuściły również 3 średnie B767 i 4 największe B747.
Dane te są – w odpowiednio mniejszej skali – niemal identyczne z wynikami sprzedaży w 2007. Boeing wyprodukował wtedy 441 samolotów, w tym 330 rodziny B737, 83 B777, 12 B767 i 16 B747 (zobacz: A jednak Boeing, chociaż…). Gdyby koncern zachował w ciągu całego roku poziom produkcji z pierwszych trzech miesięcy, osiągnąłby niewielki wzrost w porównaniu do 2007, wyrażający się w zbudowaniu 460 samolotów. Boeing zamierza jednak przyspieszyć w kolejnych miesiącach.
O wiele mniejsza była produkcja wojskowa. Boeing wyprodukował 10 samolotów F/A-18E/F i EA-18G dla lotnictwa US Navy, 3 C-17 Globemastery III (w tym 2 dla Kanady), 4 F-15, 1 szkolno-bojowego T-45TS, 2 tankowce powietrzne B767 Tanker International (produkowane na zamówienie Japonii i Włoch – łącznie 8 egz) oraz 2 nowe śmigłowce Chinook.
Zakładki