Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    iwiczna

    Domyślnie Sieć lotnicza na Euro 2012


    Polecamy

    Rozwój sieci lotniczej na EURO



    1. Rozwój infrastruktury Państwowego Organu Zarządzania ruchem lotniczym

    - orientacyjny koszt całkowity projektu – 357 mln

    - szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 304 mln

    - przewidywany okres realizacji 2007 -2015

    - miejsce realizacji – obiekty na terenie całego kraju

    - instytucja odpowiedzialna za realizację – Polska Agencja Żeglugi Powietrznej



    Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej, ważny z punktu widzenia EURO 2012 dla wszystkich portów lotniczych w zakresie zwiększenia ich przepustowości.



    2. Port Lotniczy w Gdańsku

    Budowa drugiego terminalu pasażerskiego w raz z infrastrukturą oraz rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej

    – orientacyjny koszt całkowity – 149 mln zł

    - szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 74,7 mln

    - przewidywany okres realizacji 2009 -2011

    - instytucja odpowiedzialna za realizację – Port Lotniczy Gdańsk



    3. Port Lotniczy w Gdańsku – modernizacja infrastruktury lotniskowej po stronie airside

    – orientacyjny koszt całkowity – 116 mln zł

    - szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 58 mln

    - przewidywany okres realizacji 2009 -2011

    - instytucja odpowiedzialna za realizację – Port Lotniczy Gdańsk



    4. Port Lotniczy w Katowicach - – modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej

    – orientacyjny koszt całkowity – 179 mln zł

    - szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 90 mln

    - przewidywany okres realizacji 2009 -2014

    - instytucja odpowiedzialna za realizację – GTL S.A.



    5. Port Lotniczy w Katowicach – budowa nowego terminalu pasażerskiego C wraz z niezbędna infrastrukturą

    - etap I:

    – orientacyjny koszt całkowity – 135 mln zł

    - szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 68 mln

    - przewidywany okres realizacji 2010 -2012

    - instytucja odpowiedzialna za realizację – GTL S.A.



    6. Port Lotniczy w Krakowie – rozbudowa istniejącego terminalu pasażerskiego

    – orientacyjny koszt całkowity – 184 mln zł

    - szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 92 mln

    - przewidywany okres realizacji 2009 -2010

    - instytucja odpowiedzialna za realizację – MPL Kraków - Balice



    7,. Port Lotniczy w Krakowie – rozbudowa istniejącej infrastruktury lotniskowej

    – orientacyjny koszt całkowity – 175 mln zł

    - szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 88 mln

    - przewidywany okres realizacji 2008 -2011

    - instytucja odpowiedzialna za realizację – MPL Kraków - Balice



    8. Port Lotniczy Warszawa – integracja terminalu 1 z terminalem 2 wraz z modernizacja terminalu T1

    – orientacyjny koszt całkowity – 230 mln zł

    - szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 115 mln

    - przewidywany okres realizacji 2010 -2013

    - instytucja odpowiedzialna za realizację – PPPL



    9. Port Lotniczy Wrocław – rozbudowa i modernizacja infrastruktury portowej i lotniskowej

    – orientacyjny koszt całkowity – 256 mln zł

    - szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 128 mln zł

    - przewidywany okres realizacji 2007 -2011

    - instytucja odpowiedzialna za realizację – PL Wrocław S.A.



    10. Port Lotniczy Poznań – Ławica: rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej

    – orientacyjny koszt całkowity – 176 mln zł

    - szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 88 mln zł

    - przewidywany okres realizacji 2008 -2013

    - instytucja odpowiedzialna za realizację – PL Poznań – Ławica





    Lista rezerwowa:



    1. Port Lotniczy w Krakowie – realizacja budowy nowego terminala II wraz z infrastrukturą towarzyszącą

    – orientacyjny koszt całkowity – 342 mln zł

    - szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 172 mln zł

    - przewidywany okres realizacji 2009 -2013

    - instytucja odpowiedzialna za realizację – MPL Kraków – Balice



    2. Port Lotniczy Warszawa – modernizacja systemów lotniczych lotniska

    – orientacyjny koszt całkowity – 43 mln zł

    - szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 22 mln zł

    - przewidywany okres realizacji 2008 -2011

    - instytucja odpowiedzialna za realizację – PPPL





    3. Utworzenie centrum szkolenia służb bezpieczeństwa i ratownictwa lotniskowego w Porcie Lotniczym Warszawa

    – orientacyjny koszt całkowity – 72 mln zł

    - szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 36 mln zł

    - przewidywany okres realizacji 2009 -2012

    - instytucja odpowiedzialna za realizację – PPPL





    4. Port Lotniczy Warszawa – stworzenie systemu paliwowego Hydrant

    – orientacyjny koszt całkowity – 115 mln zł

    - szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 57,5 mln zł

    - przewidywany okres realizacji 2010 -2011

    - instytucja odpowiedzialna za realizację – PPPL





    5. Port Lotniczy Warszawa – modernizacja nawierzchni lotniskowych i drogowych

    – orientacyjny koszt całkowity – 251 mln zł

    - szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 126 mln zł

    - przewidywany okres realizacji 2009 -2011

    - instytucja odpowiedzialna za realizację – PPPL





    6. Port Lotniczy Katowice – budowa budynku administracyjnego wraz z parkingami i siecią dróg

    – orientacyjny koszt całkowity – 41,3 mln zł

    - szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 20,5 mln zł

    - przewidywany okres realizacji 2008 -2009

    - instytucja odpowiedzialna za realizację – GTL S.A.





    6. Rozbudowa infrastruktury w celu zwiększenia możliwości operacyjnych lotniska MPL Katowice

    – orientacyjny koszt całkowity – 108 mln zł

    - szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 54 mln zł

    - przewidywany okres realizacji 2007 -2013

    - instytucja odpowiedzialna za realizację – GTL S.A.



    6. Port Lotniczy Wrocław – dodatkowe obiekty infrastruktury

    – orientacyjny koszt całkowity – 37 mln zł

    - szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –19 mln zł

    - przewidywany okres realizacji 2008 -2013

    - instytucja odpowiedzialna za realizację – Port Lotniczy Wrocław S.A.



    6. Port Lotniczy Gdańsk – modernizacja infrastruktury lotniskowej po stronie Airside

    – orientacyjny koszt całkowity – 46 mln zł

    - szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –23 mln zł

    - przewidywany okres realizacji 2011 -2013

    - instytucja odpowiedzialna za realizację – Port Lotniczy Gdańsk



    Janusz Piechocinski Wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury

    www.piechocinski.pl janusz@piechocinski.pl

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    jezeli nic się nie zmieni w kwesti miast goszczących Euro (czyli meczów nie będzie w Chorzowie i Krakowie) to po co tak duza przebudowa lotnisk Katowice i Krakow w ramach projektu Euro2012 (przebudowa zapewne jest potrzebna zastanawia mnie tylko dlaczego w ramach proejktu Euro 2012)
    Zakładając ze do konca tego roku będzie dokładnie wiadomo gdzie mecze zostana rozegrane mozna w ramach tego programu wspierac tylko lotniska miast organizatorów.

    Ale dzięki za spis i witam Pana na forum. Moze mozna będzie liczyc na jakies news'y w sprawie LOT'u

  3. #3
    Awatar pbciderek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo
    jezeli nic się nie zmieni w kwesti miast goszczących Euro
    mozesz być pewny ze sie zmieni...

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo
    przebudowa zapewne jest potrzebna zastanawia mnie tylko dlaczego w ramach proejktu Euro 2012)
    dlatego że są to miasta już alternatywne (nie rezerwowe) i niby dlaczego by sie nie miły zaliczać do projektu EURO?
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    mozesz byc prawie pewny, ze nie...

  5. #5
    Awatar pbciderek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    mozesz byc prawie pewny, ze nie...
    Na całe szczęście ostatecznie miasta będzie wybierać UEFA.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    nie dyskutujmy o tym czy sie zmienią miasta czy nie. Na razie zmian nie ma i wg ostatniego raportu UEFA tylko Warszawa z miast pierowtnie wyznaczonych klasifikuje się źle.
    Alternatywne czy rezerwowe - praktycznie oznacza to to samo
    Zresztą nie chodzi mi dokładnie o to jakie miasta to będą - chodzi o to aby pieniadze przeznaczone na Euro wydawano rzeczywiscie na Euro więc skoro euro ma byc w 4 miastach (jakiekolwiek to miasta będą) to inwestycje w lotniska powinny byc prowdzone na 4 lotniskach

  7. #7
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Najlepiej Według UEFA prezentuje się Kraków i padła propozycja ze strony UEFA by zamienić miejscami Kraków z Gdańskiem.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Sądzę, że mimo tego, iż Wawa prezentuje się najgorzej, nie wypadnie z listy...

  9. #9
    Awatar Nagano

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LCJ/EPLL - Łódź

    Domyślnie

    Łódź jako miasto leżące pomiędzy dwoma miastami, w których rozgrywać się mają mecze (Poznań i Warszawa) zostało pominięte. Szkoda, patrząc na infrastrukturalne ambicje mojego miasta: skrzyżowanie dróg ekspresowych i autostrad w bliskiej okolicy Łodzi, nowe hotele i właśnie: lotnisko. Świetne miejsce wypadowe dla kibiców.

    O dotację na Lublinek będzie w najbliższych latach ciężko
    "Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
    David Lynch

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk
    Najlepiej Według UEFA prezentuje się Kraków i padła propozycja ze strony UEFA by zamienić miejscami Kraków z Gdańskiem.
    wg ostatniego opublikowanego raportu UEFA najlepiej prezentuje się Gdansk i Poznan (tabelka ponizej). A zamiana Krakowa na Gdansk to jedynie fakt podany przez Krakowskie gazety przed opublikowanie przytaczenego ponizej raportu.

    "z zaplanowanych 12 prac przygotowujących inwestycje (z zakresu drogownictwa, lotnisk, hoteli, komunikacji itp.)

    Gdańsk, Poznań - wykonanych 9 - niewykonanych 3 - wykonanie 75%

    Kraków - wykonanych 8 - niewykonanych 4 - wykonanie 67%

    Wrocław - wykonanych 7 - niewykonanych 5 - wykonanie 58%

    Warszawa - wykonanych 6 - niewykonanych 6 - wykonanie 50%

    Chorzów - wykonanych 5 - niewykonanych 7 - wykonanie 42%"


    Zresztą w tej dyskusji nie chodzi o to gdzie będzie EURO, bo o tym zdecydowano i decyzja nie nalezy do nas. Negatywna konkurencja pomiedzy miastami na tym etapie nie ma sensu, kazde miasto powinno robic swoje, moze dostaniemy jeden stadion więcej zamiast Ukrainy. Chodzi o to abysmy jako kraj byli przygotowani, a nie mowili ze zamienimy jedno miasto na drugie nic nie robiąc

    A i cała dyskusja dotyczy LOTNISK więc skonczmy z dyskusją gdzie będzie EURO

  11. #11
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    O czym wy rozmawiacie? Wymienione lotniska wchodzą w sieć TEN-T i plany ich rozbudowy i potrzebne środki były opracowywane dużo wcześniej niż kwiecień 2007 czyli okres przyznania nam i sąsiadom EURO2012.

    To że kwoty na inwestycje w poszczególnych portach tak bardzo się różnią i tak dużo kasy zostało przyznane m.in dla Katowic i Krakowa spowodowane jest tym że to poszczególne lotniska tyle opracowało sobie projektów na konkretną kasę. Część z tych projektów zostało zaakceptowane, a część na listę rezerwową.

    Gdyby nie było EURO2012 to i tak by tyle samo kasy było przyznane dla rozwoju lotnisk

  12. #12
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Jakoś np. w INN nikt nie wpadł na pomysł aby lotnisko rozbudowywać, nie wiem jak w innych miastach na Euro 2008.
    Samolotami przyleci dużo ludzi jeśli będą mecze drużyn z krajów odległych, bo z bliskich przyjadą samochodami. Niech do takiego Poznania przyleci z 20 samolotów ekstra. Dostają nocne godziny przylotów więc port sobie poradzi. Jeśli nie odlatują od razu do siebie to ileś ich może stać na płycie południowej, ileś na północnej, a kolejne wywala się do np. IEG lub SZZ. Że to kosztuje ? A co nas to obchodzi ? To Angol czy Hiszpan będzie więcej płacił.
    To samo z hotelami. Kilka nowych można wybudować , ale po co kilkanaście ? Spróbujcie zarezerwować noclegi w okolicach Klagenfurtu czy Innsbrucku w dniu meczu. Można zapomnieć, no chyba że za spelunę da się 200 Eur. Czy ktoś na wyścigach F1 przejmuje się hotelami ? Nie ! Robi się potężne pole namiotowe o standardzie przypominającym Przystanek Woodstock (czyli 1 kibel na 2000 osób) i już.
    Byłem na Mundialu w Niemczech i tam też się nikt nie przejmował że brakuje hoteli.
    A jak słyszę o 5* hotelach to już wogóle mnie śmiech ogarnia. Przecież w nich i tak będą spali i tak działacze a nie kibice.

    Tak więc rozbudowa lotnisk oczywiście tak, ale wkładanie tego pod szyld Euro 2012 to już chore.



  13. #13
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Tak więc rozbudowa lotnisk oczywiście tak, ale wkładanie tego pod szyld Euro 2012 to już chore.
    Ale to pisze polityk a tu generalnie takie rzeczy sa normalnoscia. Poza tym fajnie wyglada mowienie o Euro2012 gdy termin zakonczenia inwestycji okresla sie np na 2015
    no risk, no fun ;D


  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    iwiczna

    Domyślnie

    przeczytaj jeszcze raz i zobaczymy co chore co zdrowe,oczywista oczywistoscia jest fakt ,ze te lotniska i nie tylko potrzebuja rozbudowy i inwestycji ,zwracam niedowiarkom uwagę ze przydział kasy był juz po przyznaniu euro,oczywiscie kwoty finansowania unijnego to pochodna przedłozonych wniosków ale niewątpliwie przy podziale lista podstawowa lista rezerwowa uwzgledniono potrzeby pod euro pozdrawiam jp

  15. #15
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez piechocinski
    przeczytaj jeszcze raz i zobaczymy co chore co zdrowe,oczywista oczywistoscia jest fakt ,ze te lotniska i nie tylko potrzebuja rozbudowy i inwestycji ,zwracam niedowiarkom uwagę ze przydział kasy był juz po przyznaniu euro,oczywiscie kwoty finansowania unijnego to pochodna przedłozonych wniosków ale niewątpliwie przy podziale lista podstawowa lista rezerwowa uwzgledniono potrzeby pod euro pozdrawiam jp
    Przydział, czyli zaakceptowanie wniosków na dotacje oczywiście był dokonany pod koniec zeszłego roku po przeanalizowaniu wszystkich wniosków i ponownym dokonaniu podziału na normalne i rezerwowe projekty. Jednak poszczególne lotniska i tak by dostały podobną ilość dotacji w euro bez względu na to czy EURO2012 byłoby w Polsce i Ukrainie czy w innych kraju bo pracowały od dobrych paru miesięcy przed kwietniem 2007.

    Obecnie należy tylko liczyć że wszystkie lotniska będą w stanie wydać przydzielone kwoty dotacji bo jak z tym bywa to wszyscy wiemy.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •