Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Delta oraz Northwest połączyły się w jedną linię lotniczą


    Polecamy

    Delta Air Lines, Northwest Airlines Combining to Create America's Premier Global Airline
    Monday April 14, 8:00 pm ET

    Customers, communities to benefit from expanded global route
    system, more competitive, financially secure airline

    No hub closures; improved international access to benefit
    small communities

    Merger helps offset record oil prices, creates stronger global
    airline to compete in Open Skies environment

    Merger combines Delta's strengths in the South, Mountain West,
    Northeast, Europe and Latin America with Northwest's leading
    positions in the Midwest, Canada and Asia; competition will be
    preserved and enhanced as a result of complementary networks

    Delta pilot leadership reaches agreement on post-merger contract

    Employees to be provided seniority protection and equity in the
    new airline

    World headquarters of combined airline to be in Atlanta, with
    executive offices in Minneapolis/St. Paul and major airline
    operations and employee base remaining in Minnesota

    Integrated SkyTeam frequent flyer programs and partner networks
    enable faster integration; existing Air France,
    KLM joint venture partnerships strengthened
    http://biz.yahoo.com/pz/080414/140089.html
    no risk, no fun ;D


  2. #2
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    17,7 mld dolarów - tyle będzie teraz warty największy przewoźnik lotniczy na świecie. Amerykańskie towarzystwa: Delta Air Lines i Northwest Airlines połączyły się pod szyldem Delta.
    Z 800 samolotami i 75 tys. pracowników przewoźnik chce osiągnąć obroty w wysokości 35 mld dolarów rocznie. Jak sam twierdzi, będzie docierać w prawie 400 miejsc w 67 krajach.

    Negocjacje ws. fuzji prowadzono w Atlancie w stanie Georgia. Tam też będzie znajdować się centrala firmy. Oprócz tego swoje przedstawicielstwa otworzy m.in. w Nowym Jorku, Amsterdamie, Paryżu i Tokio. Szefem skonsolidowanej spółki pozostanie dotychczasowy CEO Delta Air Lines Richard Anderson.
    Doskonale dopasowani

    - Postanowiliśmy, że dojdzie do fuzji tylko, jeśli zgodzą się na to obie strony i ich akcjonariusze. Okazało się, że Delta i Northwest doskonale do siebie pasują. Dlatego dziś ogłaszamy połączenie firm - przemawiał podczas uroczystego podpisania umowy. Fuzja polega na przejęciu Northwest przez Deltę - za każdą akcję tego pierwszego podmiotu, akcjonariusze dostaną 1,25 akcji Delty.

    Do tej pory obie linie należały do SkyTeam - drugim po Star Alliance towarzystwie przewoźników na świecie. Oprócz połączonych linii do SkyTeam należą m.in. Aeroflot, Aeroméxico, Air France, Alitalia, CSA Czech Airlines i KLM.
    http://www.tvn24.pl/0,1546099,wiadomosc.html

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Choc nieuniknione, to szkoda, ze zniknie nazwa i logo Northwest, a takze ich bardzo piekne nowe malowanie...

  4. #4
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus
    Choc nieuniknione, to szkoda, ze zniknie nazwa i logo Northwest, a takze ich bardzo piekne nowe malowanie...
    Tez tego mi żal

  5. #5
    Awatar jona

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ale zawsze mozna miec nadzieje ze Delta wróci do lotów na okecie... Może...
    Pozdrawiam,
    Jonasz

    Sony Alfa 55 + Sigma 70-200mm APO DG EX, Sony 18-55

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie Delta-Northwest deal may launch fare hikes

    Ciekawa analiza znaleziona na Yahoo Travel:

    Delta-Northwest deal may launch fare hikes

    If the big airline combination is approved, frugal fliers could feel the pinch

    NEW YORK — Travelers can expect fewer deals and higher fares on some routes if Delta Air Lines and Northwest Airlines complete the merger announced Monday, because it could trigger a wave of consolidation within the airline industry.

    "Any type of reduction in competition is not good for consumers," said Rick Seaney, CEO of FareCompare.com, a price-finding Web site.

    Airlines generally try to keep flights as full as possible, and the proposed new carrier would try to continue that trend by cutting excess flights to the same locations, according to industry experts.

    Fuller planes and fewer available seats allow airlines to cut back on the supply of cheapest seats, charging more on average per seat.

    However, the route systems between Delta and Northwest "barely overlap," so the deal might not lead to a huge reduction in competition, said Seaney.

    Instead, he said the bigger threat to competition and low pricing are subsequent airline mergers.

    A Delta-Northwest merger may force at least one other deal between airlines that may share a lot more markets, said Seaney. "Once one falls, they all feel like they have to fall in behind."
    International money

    Continental Airlines is reported to have held talks with both United Airlines parent UAL Corp. and American parent AMR Corp. Northwest had held so-called "golden shares" in Continental, which allowed it to block a deal involving that carrier, but that veto would disappear if Northwest combines with Delta.

    On April 9, the Department of Transportation tenatively approved a suspension of antitrust laws for several members of the SkyTeam alliance — Delta, Northwest, Air France, KLM Royal Dutch Airlines, and two other international partners — with the object of combining trans-Atlantic operations and operating as a single carrier for flights between the United States and Europe.

    The SkyTeam is a loose partnership that lets carriers share booking services and frequent-flier miles.

    The potential for higher fares is one reason a Delta-Northwest deal would get a lot of scrutiny from antitrust regulators and Congress. At a Senate hearing in 2007, many senators expressed concern that any airline merger would produce other deals that could leave about 80 percent of the nation's air traffic handled by only three new mega- carriers.

    Delta and Northwest have been pushing for some sort of combination since at least 2004, according to the DOT. Such an alliance could actually provide lower fare options and more non-stop flights to Europe, the department said.
    What about service?

    Of course, fares aren't the only issue. Will a merger lead to worse delays and other service problems?

    The answer may largely depend on how happy various union groups are with the combination, and how complex merging the two carriers' operations turns out to be.

    In early summer of 2007, soon after it emerged from bankruptcy, Northwest was hit by a rash of flight cancellations as it was left without sufficient crews to fly its jets.

    United Airlines dealt with similar crew shortages and flight cancellations back in 2000 as it tried to win pilots' approval for its proposal at that time to combine with US Airways, a deal that was eventually dropped.

    And after it filed for bankruptcy protection in September 2004 and started seeking concessions from unions, US Airways was hit by an increase in lost luggage, culminating in what one executive there called an "operational meltdown" during the Christmas holiday. The problem led to numerous planes leaving its Philadelphia hub without any luggage at all.

    The combination of Delta and Northwest could actually improve the quality of baggage handling and other services, according to one expert.

    It is possible that "they'll take a look at each other's ways of doing business," and learn from each other, said David Beckerman, a director at consulting group BACK Aviation.

    Delta and Northwest already share some rapport through the SkyTeam alliance, he added.

    SkyTeam members already share frequent-flier miles, which shouldn't be affected by a merger. Because a combined Delta-Northwest would be larger, and presumably more stable, than Delta or Northwest alone, large collections of frequent-flier miles should be more secure.

    As always, travelers who shop for flights earlier and are more flexible will still get a better deal, Seaney said.

    The rising cost of refined aviation fuel has been putting a strain on airlines, causing them to raise rates in order to maintain their profit margins.

    "It's not about making money now for the next few quarters; it's about staying in the game," Seaney added. "Everybody's really on pins and needles about what's going to happen with fuel costs."

  7. #7
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Porownanie floty obu przewoznikow, wspolne maja tylko .... B752
    http://www.flightglobal.com/blogs/fl...thwest_lg.html
    no risk, no fun ;D


  8. #8
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    A tutaj na CVG generalnie wszyscy sie boja ze Delta sie wycofa - CVG po ATL jest drugim co do wielkosci hubem Delty i mimo ze zapowiedzieli ze zostana, to wszyscy sa powaznie wypekani - taki scenariusz bylby katastrofa dla tego lotniska...
    KZ

  9. #9
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Dojdzie do połączenia Delty z Northwestem. Powstanie największy na świecie przewoźnik pasażerski.

    Na transakcję o wartości 3,1 mld dolarów zgodziły się w poniedziałek wieczorem rady nadzorcze obu linii. Fuzja pomoże im nieco złagodzić skutki wzrostu cen paliwa i stworzyć silniejszą grupę. Do połączenia dojdzie poprzez zamianę akcji: akcjonariusze Northwestu (piąta pod względem wielkości linia w USA) dostaną po 1,25 akcji Delty (trzecia pozycja na amerykańskim rynku). Oznacza to 17-proc. premię wobec kursu zamknięcia z 15 kwietnia.

    Nowa Delta będzie warta ok. 17,7 mld dolarów. Pokieruje nią dotychczasowy prezes Delty Richard Anderson, a korzyści z tego połączenia są obliczane na miliard dolarów rocznie. Nowa linia będzie dysponowała prawie 800 samolotami i obsługiwała 390 połączeń w 67 krajach, zatrudniając 75 tys. osób. Obroty giganta sięgną 35 mld dolarów.

    O połączeniu członków sojuszu SkyTeam, do którego należy też Air France-KLM, mówiono od kilku tygodni. Przeszkodą dla fuzji był opór pilotów, którym nie odpowiadała wspólna siatka dodatków za wysługę lat. Tego problemu wciąż nie uregulowano, ale Delta ma dojść do porozumienia z pilotami obu linii, zanim fuzja zostanie zakończona.

    Przewoźnicy uzupełniają się geograficznie. Northwest jest dobrze osadzony na rynkach Azji, zwłaszcza w Tokio oraz na amerykańskim Środkowym Zachodzie. Delta z kolei dysponuje ośrodkami w Nowym Jorku-JFK i Atlancie, skąd ma dostęp do Ameryki Łacińskiej i Karaibów.

    Ich fuzja może zapoczątkować serię koncentracji w sektorze lotniczym w USA, rozdrobnionym na mnóstwo małych linii, które nie radzą sobie z drożejącym paliwem i konkurencją tanich przewoźników. W ostatnich tygodniach zbankrutowały Aloha, ATA Airlines, Skybus, Champion, Frontier Airlines, zagrożone są EOS, Sun Country, USA 3000 i Virgin America. Wśród fuzji następną może być Continental – United.


    źródło - Rzeczpospolita

  10. #10
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Fajne porownanie Delty, NW, UA oraz CO
    http://www.bloomberg.com/apps/data?p...d=i5moCzxC1eA8
    no risk, no fun ;D


  11. #11
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Miliardowe straty z powodu cen paliwa

    Amerykańskie Delta Air Lines i Northwest Airlines zanotowały łącznie w pierwszym kwartale tego roku 10,5 mld USD strat. Oficjalnym powodem jest wzrastająca cena paliwa.

    Delta poinformowała o stracie w wysokości 6,39 mld, Nortwest – 4,1 mld USD. Sumowanie strat jest o tyle uzasadnione, że oba przedsiębiorstwa planują fuzję, w celu utworzenia największej linii lotniczej świata. Zapowiedziano to 14 kwietnia. Obaj przewoźnicy mają występować pod szyldem Delty (formalnie Delta kupi Northwest). Nowy podmiot będzie posiadał prawie 800 samolotów. Ma to doprowadzić do zwiększenia siatki połączeń oraz ograniczenia kosztów.

    Obie linie w ciągu ostatnich lat podejmowały intensywne działania w celu uzyskania opłacalności, po kryzysie pierwszych lat obecnej dekady, łącznie z ogłoszeniem przez Deltę bankructwa i godzeniem się jej pilotów na poważne zmniejszenia płac.

    Jeszcze w ubiegłym roku ta trudna polityka przynosiła pozytywne skutki. Delta zanotowała małą stratę. Jednak pierwsze 3 miesiące 2008 okazały się dla obu linii bardzo kosztowne. 10,5 mld USD strat to kwota wystarczająca na zakup ok. 80 samolotów pasażerskich. Powstanie tak dużej kwoty tłumaczone jest wzrastającymi ponad poprzednie przewidywania, cenami paliwa lotniczego w USA. Parę dni temu cena baryłki ropy naftowej przekroczyła 120 USD.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •