Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 35
  1. #1
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Rosyjski samolot nie poleci w Unii Europejskiej


    Polecamy

    Tylko do końca marca mogły latać po UE samoloty pasażerskie wyprodukowane w Rosji. W najbliższym czasie Komisja Europejska wyda oficjalny zakaz lotów takich maszyn na całym terytorium Wspólnoty

    Powodem zakazu jest niemożność uzyskania przez takie maszyny certyfikacji Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Komisja szacuje, że w Unii Europejskiej nadal lata ok. 260 maszyn wyprodukowanych w b. ZSRR i w Rosji.

    W Polsce dwa tupolewy 154 i cztery jaki 40 eksploatuje wojsko. – To samoloty rządowe w dyspozycji 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego na Okęciu – potwierdza rzecznik Sił Powietrznych ppłk Wiesław Grzegorzewski.

    – Restrykcyjne zakazy EASA nie dotyczą lotnictwa wojskowego – uspokaja Małgorzata Krasnodębska, rzecznik Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Instytucja ta nadzoruje sprawy bezpieczeństwa lotniczego i wykonywania międzynarodowych przepisów regulujących ład w przestrzeni powietrznej.Zdaniem Małgorzaty Krasnodębskiej to firmy budujące samoloty i śmigłowce zwykle występują do EASA o przyznanie lotniczych certyfikatów. Ale jaki i tupolewy 154 zostały wyprodukowane wówczas, gdy EASA jeszcze nie przyznawała certyfikatów, a Rosjanie się o nie nie ubiegali. MON zapewnia, iż status wojskowych statków powietrznych dla Tu-154 i Jak-40 użytkowanych przez armię zapewni polskim VIP-om swobodę podróżowania po Europie, pod warunkiem że maszyny będą sprawne technicznie. Po niedawnych remontach armia planuje korzystać jeszcze przez pięć lat z jaków-40. Dwa prezydenckie tupolewy mają być eksploatowane dwa razy dłużej.

    Maszyny, których EASA nie chce widzieć na unijnym niebie, to: An-24, An-72, An-74, Jak-40 oraz Tu-154. Zakaz lotów nad unijnym terytorium dotyczy również rosyjskich helikopterów: Ka-26, K-32AO, Ka-32S i Ka-32T. – Nie ma żadnych szans, aby były one w stanie sprostać wymogom certyfikacji EASA – przyznał w rozmowie z „Kommiersantem” wicedyrektor działu projektowania Tupolewa Walery Sołozobow.

    Jego zdaniem sprawdzeniu przez unijną agencję można będzie poddać nowe modele, kiedy już zacznie się ich seryjna produkcja: Tu-204 i Tu-124. – Te maszyny przeszły wszystkie testy i jesteśmy blisko uznania ich certyfikacji przez UE – dodał. Tyle że proces certyfikacji Tu-204 z silnikami Rolls-Royce’a trwa od ośmiu lat. Modele seryjne mają być wyposażone w silniki Perm-PS-90.
    Źródło : Rzeczpospolita

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    DUS-TMA

    Domyślnie

    Witam.
    Wszystko ladnie i pieknie ale szkoda ze pominieto w tym artykule wyjatki. Tzn. rosyjskie maszyny nie moga lub nie beda mogly latac po niebie Unii ale zostawiono kilka "furtek". Np. maszyny latajace z pomoca humanitarna albo w jej ramach beda zwolnione z tych zakazow.
    Rowniez roznego rodzaju akcjie charytatywne. W sumie bedzie to dotyczyc maszyn wykonujacych loty komercyjne.
    Ale jezeli rzeczywiscie od marca nie moga latac rosyjskie maszyny w UE to zastanawiam sie co robil wczoraj (16. kwietnia) TU 154 lini ROSSIJA na DUS.

    czolem.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    I co np. robił TU154M Aeroflotu 6 kwietnia na EPWA?

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LUBLIN

    Domyślnie

    To właściwie co zrobi teraz Exin ?? przecież on użytkuje Antonowy 26. Z dnia na dzień przestanie latać ?

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mallard
    To właściwie co zrobi teraz Exin ?? przecież on użytkuje Antonowy 26. Z dnia na dzień przestanie latać ?
    Cytat Zamieszczone przez zeli8
    Tylko do końca marca mogły latać po UE samoloty pasażerskie wyprodukowane w Rosji.
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  6. #6
    TK
    TK jest nieaktywny
    Awatar TK

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2 mile od WAW

    Domyślnie Re: Rosyjski samolot nie poleci w Unii Europejskiej

    Jego zdaniem sprawdzeniu przez unijną agencję można będzie poddać nowe modele, kiedy już zacznie się ich seryjna produkcja: Tu-204 i Tu-124. – Te maszyny przeszły wszystkie testy i jesteśmy blisko uznania ich certyfikacji przez UE – dodał. Tyle że proces certyfikacji Tu-204 z silnikami Rolls-Royce’a trwa od ośmiu lat. Modele seryjne mają być wyposażone w silniki Perm-PS-90.
    Źródło : Rzeczpospolita
    Reinkarnacja Tu-124?

    BRGDS

  7. #7
    Awatar T17s

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    pomorze

    Domyślnie

    Zapewne chodzi o Tu-214. :P

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poreba/EPKT

    Domyślnie

    Nigdy już nie zobaczymy AN-225 ??????????

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kshyhoo
    Tylko do końca marca mogły latać po UE samoloty pasażerskie wyprodukowane w Rosji.

  10. #10
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mathew
    Nigdy już nie zobaczymy AN-225 ??????????
    A jest samolotem pasazerskim ?
    KZ

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poreba/EPKT

    Domyślnie

    racja

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ale Tu-154M mi żal - ta charakterystyczna smuga i dźwięk na przelotowej nad moim domem...

  13. #13
    Awatar Intercontinental

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Citizen of World

    Domyślnie

    dobra, a samoloty rządowe tez się do tego liczą, czy to już inna para kaloszy?
    Nie da się wypić całej wódki na świecie, ale próbować trzeba.

  14. #14
    Awatar filipg

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wroclaw

    Domyślnie

    to nie są rządowe tylko wojskowe

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Przeczytaj jeszcze raz ten artykuł, chłopie

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RENO
    dobra, a samoloty rządowe tez się do tego liczą, czy to już inna para kaloszy?
    Czytaj takst.
    Szkoda.
    Dzisiaj siadła Tutka na EPWA AeroFlot'u i co?
    Może?

  17. #17
    Awatar Intercontinental

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Citizen of World

    Domyślnie

    aaa sorrry, nie doczytałem do ego momentu tak z niechcenia, my mistake
    Nie da się wypić całej wódki na świecie, ale próbować trzeba.

  18. #18
    Awatar dj dragon

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    mimo wszystko, jakie by to nie były maszyny (wojskowe czy pasażerskie czy jeszcze inne), to jednak trochę żal...
    Goha

    Miłośnik z przypadku, pasjonat z wyboru.

  19. #19
    Awatar lotnik777

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    No wielka szkoda. Ryk silników TU-154 to najpiękniejsza muzyka Nie wiem jak dla innych, ale dla mnie TU 154 to samolot z "duszą", podobnie jak IŁ62. Wspaniałe maszyny.

    Heh,dobrze, że chociaż we Flight Simulator mogę latać Tupolevem gdzie mi się podoba

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez mathew
    Nigdy już nie zobaczymy AN-225 ??????????
    A czy on jest wyprodukowany w ROSJI ????

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •