Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree12Likes
  • 3 Post By Kazor
  • 1 Post By shiver
  • 1 Post By tigga
  • 1 Post By kitenation
  • 4 Post By hawky
  • 1 Post By Sebek1994
  • 1 Post By tigga

Wątek: Przymusowe lądowanie

  1. #1
    Awatar artemius

    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    MAD/KTW

    Domyślnie Przymusowe lądowanie


    Polecamy

    Zdarzyła wam się kiedyś taka przygoda, że samolot nieoczekiwanie musiał lądować na innym niż docelowe lotnisku?

    Od siebie mogę powiedzieć, że tylko raz zdarzyło mi się być na pokładzie samolotu, który lądował pozaplanowo. Było to w 2013 roku w czasie lotu Czech Airlines PRG-MAD. Lądowaliśmy w MPL. Zasłabła pasażerka i dwóch obecnych na pokładzie lekarzy stwierdziło, że konieczne jest natychmiastowe przewiezienie jej do szpitala. Na lotnisku czekała już karetka. Mam nadzieję, że dzięki szybkiej decyzji pilota o lądowaniu wszystko się dobrze skończyło.
    Odbyłem już trochę lotów i taka sytuacja miała miejsce tylko jeden raz. Nie jest to więc (na szczęście) częste. Kolejny raz, którego nie można jednak nazwać przymusowym lądowaniem, był to raczej przymusowy brak startu miał miejsce we Francji na CDG w samolocie LOT. Wyprosili nas z samolotu jak stał już na progu pasa startowego z powodu awarii hydrauliki. Polecieliśmy dopiero kolejnego dnia.

  2. #2
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zdarza się
    Mi się zdarzyło że w środku stycznia poleciałem FR na Kanary, mając tylko lekki sweter i kurtkę bardziej od deszczu i wiatru niż mrozu.
    Przekierowanie chyba docelowego BER czy nawet POZ z powodu śnieżycy było na Charleroi
    Wylądowałem około 23 i po rozważeniu wszystkich za i przeciw postanowiłem doturlać się do POZ na stopa
    Do tej pory mam pamiątki - hi-vesta i rękawiczki narciarskie które mi jakiś życzliwy ludzik jeden z drugim wepchnął na siłę, dzięki!
    Było z 5-10 stopni mrozu
    Podróż zajęła około 24h, niewiele wolniej niż zbiorkomem by zajęło
    tunek, Michal_K and maciass like this.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    128 lotów - zero takich przypadków (tfu tfu). Największe "wydarzenia" to dwa go-aroundy, jeden z powodu wiatru, drugi - zajętego pasa, ale rozumiem, że nie o to pyta autor wątku.
    pitterek likes this.

  4. #4
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Nie wiem czy nazwać to "przymusowym", ale w trakcie lotu na Fuerteventurę dowiedzieliśmy się że hiszpańscy kontrolerzy w ramach strajku nie przyszli na wieczorną zmianę i w związku z tym wylądujemy na Teneryfie - jedynym czynnym awaryjnie lotnisku, na którym wojskowi kontrolerzy obsługiwali tylko przyloty.
    kasmar00 likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Ja parę lat temu lecąc na Maderę po dwóch GA skończyłem na Teneryfie...
    maciass likes this.

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Na szczęście do Jonaszy nie należę i na wszystkie swoje loty miałem tylko odejście na drugi krąg w YYZ, RTO we FRA i powrót do gate i zmianę maszyny w WAW.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Mój najkrótszy lot ATR-em trwał ok 10 minut, na trasie (jak się okazało) Bolonia-Bolonia. Dodatkową atrakcją tego lotu było lądowanie na jednym silniku i drifting na dobiegu Air Dolomiti.
    Michal_K, artemius, shiver and 1 others like this.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hawky Zobacz posta
    Mój najkrótszy lot ATR-em trwał ok 10 minut, na trasie (jak się okazało) Bolonia-Bolonia. Dodatkową atrakcją tego lotu było lądowanie na jednym silniku i drifting na dobiegu Air Dolomiti.
    to musiały być emocje

    z moich doświadczeń:
    1. go-around w ORD - United zajęty pas i 2 min lotu po kółku na równoległy pas z lewej z visualem i ręcznym prowadzeniem - nieźle bujał
    2. go-around w WAW - Fisher - ptaki na podejściu a już prawie dotknęliśmy pasa
    3. "prawie lądowanie" w RZE w rejsie LO z Bangkoku - mgła w WAW, ale jak już byliśmy nisko, koła wypuszczone ogień i jednak WAW
    4. holding ok 45 min nad LHR - BA, uszkodzone opony innego samolotu na pasie i jego blokada więc upychali resztę na tym co było wolne

    pozdro

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nie jako pax, ale jako załoga, więc trochę niesprawiedliwe ale się podzielę:

    -4 go aroundy (zbyt duża prędkość, burza, wiatr, zajęty pas - 3x WAW, 1x Paderborn )
    -4 przekierowania (2xburza - z BGY do LIN, z Paderborn do CGN, 2xmgła z BGO do SVG i DSA do LPL)
    -raz RTO (WAW)
    -raz lightning strike (uderzenie piorunem - LIN)

    Więcej grzechów nie pamiętam
    Paprykus likes this.


  10. #10
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    U mnie też słabo - 0 RTO, 0 GA
    1. zamiast TRF lądowanie w NYO - za śliski pas w TRF (no wszystko inne lądowało)
    2. WAW-KTW - CCLD dwa razy - jeden zamieniony na WAW-KRK - lądowanie w KTW z uwagi na mgłę - to w zasadzie można zaliczyć jako oryginalny.
    3. uszkodzone klapy w E170 - ale wylądował planowo :P i tam gdzie trzeba

    Po prostu trzeba latać ze mną - w zeszłym roku byłem w TRN z kolegą ja wracałem TRN-STN LTN-KTW - Kolega AZ TRN-FCO-WAW-KTW i na odcinku KTW-WAW miał powrót do WAW z usterką (rozszczelnienie). Pecha mam
    Pitterek

  11. #11
    Awatar maciass

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    U mnie też "słabo", na 114 lotów tylko 2 x go around - poranny lot LIS-FNC, na Maderze bujało tak że usiedliśmy dopiero za trzecim podejściem, skutkiem czego śniadania kilku paxów wylądowały w papierowych torebkach

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciass Zobacz posta
    U mnie też "słabo", na 114 lotów tylko 2 x go around - poranny lot LIS-FNC, na Maderze bujało tak że usiedliśmy dopiero za trzecim podejściem, skutkiem czego śniadania kilku paxów wylądowały w papierowych torebkach
    No to ja jednak miałem więcej szczęścia bo w cenie jednej wycieczki zaliczyłem dodatkowo 2 sektory i 1 wyspę gratis

  13. #13
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    No to ja jednak miałem więcej szczęścia bo w cenie jednej wycieczki zaliczyłem dodatkowo 2 sektory i 1 wyspę gratis
    Ja tą wycieczkę na Teneryfę może bym milej wspominał, gdybym potem nie przepalił bitych 12tu godzin na promie.

    Z ciekawych rzeczy to trafiła mnie jeszcze akcja protestacyjna organizacji Plane Stupid na Stansted. Cała pierwsza fala wylotów FR (siakieś prawie 30 rejsów) poszła w p.....u.

    Edyta: PS protestowało (i dalej protestuje) przeciwko rozbudowie Heathrow. Na Stansted.
    Kazor likes this.

  14. #14

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Raz byłem w 737 RYR na WMI, tuż przed startem alarm bombowy na terminalu, chyba ze 3 godziny w samolocie, kołowanie pod terminal, wyjście do terminala za security, ponowne przejście security, ponowne wejście na pokład i 45 minut lotu do Gdańska.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •