Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
Like Tree1Likes
  • 1 Post By RobCopter

Wątek: Loty VFR Spec

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie Loty VFR Spec


    Polecamy

    Witam
    Chciałbym zapytać bardziej doświadczonych kolegów w sprawie lotów VFR Spec. Loty te są wykonywane tylko w CTR lub MATZ przy warunkach meteo nie niższych jak w RL 2016. Dla mnie pilota teraz sprawa niezwykle istotna. Po opuszczeniu MATZ lecę do TRA i tam wykonuje swoje zadanie. Jakie tam minima mnie obowiązują. Tam APP nie separuje mnie bo w TRA nie ma lotów VFR Spec. To jakie minima mnie tam obowiązują ?

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    RL2016 to mi tu wojskiem pachnie. Określ proszę czy masz na myśli wojskowe czy cywilne normy prawa lotniczego. W tych pierwszych raczej nie będę wstanie pomóc bo nie chcę zgadywać i mądrzyć się na temat, o którym nie mam żadnego praktycznego pojęcia.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Powiedzmy wylatuję z CTR-u, gdzie zaakceptowałem VFR Spec, dostałem zgodę od TWR. Co po opuszczeniu CTR jakie minimum jest dla mnie.

  4. #4
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lotnik1969 Zobacz posta
    Powiedzmy wylatuję z CTR-u, gdzie zaakceptowałem VFR Spec, dostałem zgodę od TWR. Co po opuszczeniu CTR jakie minimum jest dla mnie.
    VFR Spec dotyczy wyłącznie lotów w CTR. Poza CTR obowiązuje tabela zawarta w przepisach SERA (SERA 5001).

    W przestrzeni G minimalna widzialność to 5 km, dodatkowo jeśli lot do 3000 ft AMSL lub 1000 ft AGL, w zależności od tego co więcej, z dala od chmur, z widocznością powierzchni ziemi. Powyżej tej wysokości mamy narzucone odległości od chmur, poziomą 1500 m, pionową 300 m.
    Przepis dopuszcza zmniejszenie widzialności w locie dla samolotów do 1500 m (dla tego pierwszego przypadku, czyli do 3000 ft AMSL), pod warunkiem, że prędkość 140 KIAS lub mniej, pod warunkiem, że będziemy w stanie w porę zaobserwować przeszkody...
    Powyżej 10.000 ft AMSL (lub FL100) widzialność nie mniej niż 8 km.

    itd., itd. Trzeba niestety poczytać SERA. Bez znajomości przepisów trudno się lata.
    Ostatnio edytowane przez RobCopter ; 23-10-2016 o 22:18
    jordanj likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    SERA i minima VFR, En-Route IR, definicja dnia/nocy i praktyki instruktorskie
    Po opuszczeniu strefy kontrolowanej to już nie jest lot spec . Sprawdz link tam jest tabelka.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Dodam że TRA może być przestrzenią niesklasyfikowaną i możesz w ogóle w przepisach minimów meteorologicznych dla danej konkretnej strefy. Minima te powinien określić użytkownik strefy. To co na pewno znajdziesz w przepisach cywilnych to jaki załoga ma obowiązek utrzymywać bufor pionowy i poziomy od granic strefy.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •